Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatelkaas kaikki ollaan 70 v päästä hautuumaalla.

Vierailija
24.07.2021 |

Osa aiemminkin, mutta kaikki jo tuossa ajassa, olemme kaikki nurmen alla. Mitä ajatuksia herää?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toivottavasti en ole hautuumaalla vaan tuhkani siroteltu kotimetsään. 

Vierailija
22/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista että ihminen raataa itsensä hulluuteen jonkun kapitalistin taskujen täyttämiseksi ja sitten kuolee. Olisi parempi ollut vaan olla syntymättäkään.

"I sometimes wish I'd never been born at all."

Yleinen ajatus. Ja silti joku on halunnut hankkia meidät sitä kotileikkiä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepäs se ja kun yrittää tänne jättää viestinsä jälkipolville niin mo d e parhaansa mukaan yrittää senkin kansanperinteen tuhota

Ne voivat olla kuin luolamaalaukset jälkipolville. Ancient wisdom jonka arvoa ei vaan tajuta nyt.

Vierailija
24/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen kirjoitti:

Parempi niin. En haluaisi elää 120-vuotiaaksi, vaikka sillä ennätystenkirjaan pääsisikin. Pääasia on, että elän niin, ettei kuolinvuoteella kaduta ainakaan elämätön elämä ja kokemusten puute. Paljon olen tämän eteen yrittänytkin elämässäni tehdä ja mielestäni onnistunut paremmin kuin nuorena kuvittelin.

Eiköhän siinä kuolinvuoteella ole ihan muut asiat mielessä kuin joku eletty elämä, jos mikäli on edes tajuissaan. Sitten vaan kaikki sammuu.

Vierailija
25/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla kuoleman hetkeä. Kiinnostaa tietää mitä sitten tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Olin kuitenkin ennen syntymääni ikuisuuden taaksepäin olematon eikä se tuntunut pitkältä ajalta

Eikös se Steve Jobs kuulemma heittänyt veivinsä, että vau vau! Siellä täytyy olla jotain todella ihmeellistä.

Vierailija
26/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla. Minua nimittäin ei haudata hautuumaalle.

Vierailija
27/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista että ihminen raataa itsensä hulluuteen jonkun kapitalistin taskujen täyttämiseksi ja sitten kuolee. Olisi parempi ollut vaan olla syntymättäkään.

Jaa että "raataa". Kaikki pääsevät ainakin fyysisesti paljon helpommalla kuin vielä vaikkapa 1950-luvulla. Sekä vapaa-aikaa että rahaa jää käteen enemmän.

Mistä tullaankin aasinsiltaa pitkin varsinaiseen aiheeseen - veikkaan, että elinajanodote alkaa itse asiassa tippumaan, kun ihmisten liikunta vähenee koko ajan.

Raatamista se henkinenkin raataminen on, ja ikinä ennen ei ole ollut näin paljon tietoa olemassa. Tieto lisää tuskaa.

Töpaikoista ei ole ikinä ollut näin kova kilpailu, eikä työelämän vaatimukset ole ikinä ennen olleet näin suuret.

Vierailija
28/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

120- vuotiaana jo joutaakin😂

29/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kropat ovat mullissa, mutta missä on se osa meistä, mikä on ikuista, sielumme!!

Ihminen poikkeaa luomakunnan muista elollisista juuri tässä, meissä on ikuinen sielumme ja sen loppusijoituksen määrittää ihminen itse, Taivas tai helvetti!

Kannattaa paneutua asiaan, mutta ei luottaa luterilaisen kirkon lapsikasteen armoliittoon pelastavana rituaalina, papeilla ei ole tämän asian hoitamiseen oikeuksia eikä valtaa!

Vierailija
30/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolee ne kapitalistitkin.

Vierailija
31/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vakavasti sairas ja monesti harkinnut itsemurhaa. Silti elämä taas voittaa ja näen ilonaiheita tässäkin elämässä. Ehkä jopa enemmän pystyn arvostamaan elämää, kun näen sen haurauden. Minullakin on vielä asioita, jotka ovat merkityksellisiä.

Siitä olen samaa mieltä, että sellaista työtä ei kannata tehdä, jossa ei yhtään viihdy. Elämä on liian lyhyt sellaiseen.

Vierailija
32/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meinaan kyllä tossa vaiheessa syödä nuorennuspillereitä. Uskon tieteen kehitykseen. 

Vierailija
33/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sepäs se ja kun yrittää tänne jättää viestinsä jälkipolville niin mo d e parhaansa mukaan yrittää senkin kansanperinteen tuhota

Ne voivat olla kuin luolamaalaukset jälkipolville. Ancient wisdom jonka arvoa ei vaan tajuta nyt.

Ei tule olemaan mitää jälkipolvia, eikä meistä mitään jälkeä tule jäämään nettiinkään kun maapallo katoaa mustaan aukkoon ja palvelimet sun muut hajoavat takaisin avaruuspölyksi.

Vierailija
34/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin 100 vuotias eli ei mikään mahdottomuus että olisin elossa.

Miksi oletat että kaikki täällä käyvät ovat saman ikäisiä?

Ok, joe et kuollut niin ainakin elävä kuollut. Satavuotiaat ovat aika hurjan näköisiä ilmestyksiä nyt ja aina. Luonto on luonto vaikka kuinka ihminen pyrkisi manipuloimaan sitä.

Vierailija
35/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

DrT kirjoitti:

Kropat ovat mullissa, mutta missä on se osa meistä, mikä on ikuista, sielumme!!

Ihminen poikkeaa luomakunnan muista elollisista juuri tässä, meissä on ikuinen sielumme ja sen loppusijoituksen määrittää ihminen itse, Taivas tai helvetti!

Kannattaa paneutua asiaan, mutta ei luottaa luterilaisen kirkon lapsikasteen armoliittoon pelastavana rituaalina, papeilla ei ole tämän asian hoitamiseen oikeuksia eikä valtaa!

Ja mistä helvetistä sä sen tiiät onko kissoilla ja koirilla sielua, tai onko ihmiselläkään edes? Mua ärsyttää toi eläinten aliarvioiminen mitä uskovaiset harrastaa.

Vierailija
36/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu hullulta ettei sadan vuoden päästä ole enää samoja ihmisiä, ystäviä, sukulaisia, julkkiksia enää olemassakaan. Kahdensadan vuoden päästä kukaan ei muista meitä enää.

Vierailija
37/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla kuoleman hetkeä. Kiinnostaa tietää mitä sitten tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Olin kuitenkin ennen syntymääni ikuisuuden taaksepäin olematon eikä se tuntunut pitkältä ajalta

Valitettavasti sä tai kukaan muukaan ei tule koskaan sitä tietämään, koska siinä vaiheessa ei ole enää ketään sitä kokemassa.

Vierailija
38/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ei sitä tiedä. Mun mummi on 98-v ja pitkäikäistä sukua. Itse olen 27. Joten voi olla että olen elossa vielä silloin, tai sit en.

Vierailija
39/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuolla jo tänään, ei ole mulle enää mitään täällä.

Vierailija
40/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ei olla samalla hautuumaalla. Voi sitä haudoissa pyörimistä.  Minä en minkään uliukon viereen mene ikuisuudeksi!

Miltei kaikki tuhkataan nykyäänkin. Tulevaisuudessa kaikki. Tuhkattuja sopii paljon arkkuhautoihin. Miehen sukuhaudassa on 5 arkkuhaudattu ja yksi tuhkauurna. Seurakunnasta sanottu, että siihen sopii vielä 60 tuhkauurnaa.