Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatelkaas kaikki ollaan 70 v päästä hautuumaalla.

Vierailija
24.07.2021 |

Osa aiemminkin, mutta kaikki jo tuossa ajassa, olemme kaikki nurmen alla. Mitä ajatuksia herää?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla kuoleman hetkeä. Kiinnostaa tietää mitä sitten tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Olin kuitenkin ennen syntymääni ikuisuuden taaksepäin olematon eikä se tuntunut pitkältä ajalta

Millaiselta se sitten tuntui?

Vierailija
42/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen kirjoitti:

Parempi niin. En haluaisi elää 120-vuotiaaksi, vaikka sillä ennätystenkirjaan pääsisikin. Pääasia on, että elän niin, ettei kuolinvuoteella kaduta ainakaan elämätön elämä ja kokemusten puute. Paljon olen tämän eteen yrittänytkin elämässäni tehdä ja mielestäni onnistunut paremmin kuin nuorena kuvittelin.

Eiköhän siinä kuolinvuoteella ole ihan muut asiat mielessä kuin joku eletty elämä, jos mikäli on edes tajuissaan. Sitten vaan kaikki sammuu.

Sairaalapappi kertoi opiskeluaikana, että kuolevat katuvat enemmän elämätöntä elämää kuin pelkäävät kuolemaa. Moni oli kertonut, että harmittaa nyt se ja se, kun en uskaltanut tms.

Elämän pitäisi olla sellaista, että siitä nauttii ja saa uusia kokemuksia. Jokaisella on myötä ja vastamäkiä elämässä, mutta ne kuuluvat elämään ja vaikeuksistakin selviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalapappi kertoi opiskeluaikana, että kuolevat katuvat enemmän elämätöntä elämää kuin pelkäävät kuolemaa. ...

Eiköhän tämäkin tuntemus katoa sen tien sitten kun se kuolema on lopulta tullut?

Vierailija
44/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes! Ihana ikuinen lepo! Makaa arkussa niin levollisena ja työnsä tehneenä. 

Vierailija
45/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista että ihminen raataa itsensä hulluuteen jonkun kapitalistin taskujen täyttämiseksi ja sitten kuolee. Olisi parempi ollut vaan olla syntymättäkään.

Jaa että "raataa". Kaikki pääsevät ainakin fyysisesti paljon helpommalla kuin vielä vaikkapa 1950-luvulla. Sekä vapaa-aikaa että rahaa jää käteen enemmän.

Mistä tullaankin aasinsiltaa pitkin varsinaiseen aiheeseen - veikkaan, että elinajanodote alkaa itse asiassa tippumaan, kun ihmisten liikunta vähenee koko ajan.

Raatamista se henkinenkin raataminen on, ja ikinä ennen ei ole ollut näin paljon tietoa olemassa. Tieto lisää tuskaa.

Töpaikoista ei ole ikinä ollut näin kova kilpailu, eikä työelämän vaatimukset ole ikinä ennen olleet näin suuret.

Synnyit vaan väärään maahan - kaikkien todennäköisyyksienkin mukaan 1 viidestä syntyy kommunistiseen maahan. Ei ole kilpailua ja kaikki on hienosti.

Vierailija
46/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ei olla samalla hautuumaalla. Voi sitä haudoissa pyörimistä.  Minä en minkään uliukon viereen mene ikuisuudeksi!

Miltei kaikki tuhkataan nykyäänkin. Tulevaisuudessa kaikki. Tuhkattuja sopii paljon arkkuhautoihin. Miehen sukuhaudassa on 5 arkkuhaudattu ja yksi tuhkauurna. Seurakunnasta sanottu, että siihen sopii vielä 60 tuhkauurnaa.

Miksi yleensä niitä tuhkia säilytetään? Se on tyhmää jos mikä.

Vierailija
47/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista että ihminen raataa itsensä hulluuteen jonkun kapitalistin taskujen täyttämiseksi ja sitten kuolee. Olisi parempi ollut vaan olla syntymättäkään.

Itse olen ollut jo vuosikausia pitkäaikaistyötön, turha tässä on töitä tehdä eikä niistä jää mitään käteen.

Vierailija
48/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolee ne kapitalistitkin.

Paitsi jos keksitään, miten solujen vanheneminen estetään.

Tuolloin kapitalisteilla on varaa tehdä itsensä paljon pitkäikäisemmiksi kuin alemmat luokat.

Vierailija
49/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että "raataa". Kaikki pääsevät ainakin fyysisesti paljon helpommalla kuin vielä vaikkapa 1950-luvulla. Sekä vapaa-aikaa että rahaa jää käteen enemmän.

Mistä tullaankin aasinsiltaa pitkin varsinaiseen aiheeseen - veikkaan, että elinajanodote alkaa itse asiassa tippumaan, kun ihmisten liikunta vähenee koko ajan.

Raatamista se henkinenkin raataminen on, ja ikinä ennen ei ole ollut näin paljon tietoa olemassa. Tieto lisää tuskaa.

Töpaikoista ei ole ikinä ollut näin kova kilpailu, eikä työelämän vaatimukset ole ikinä ennen olleet näin suuret.

Eikä kotielämän vaatimukset ole koskaan olleet näin pienet.

Vierailija
50/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ei olla samalla hautuumaalla. Voi sitä haudoissa pyörimistä.  Minä en minkään uliukon viereen mene ikuisuudeksi!

Miltei kaikki tuhkataan nykyäänkin. Tulevaisuudessa kaikki. Tuhkattuja sopii paljon arkkuhautoihin. Miehen sukuhaudassa on 5 arkkuhaudattu ja yksi tuhkauurna. Seurakunnasta sanottu, että siihen sopii vielä 60 tuhkauurnaa.

Ei kaikkia säilytetä vaan sirotellaan tietylle paikalle tai omaiset sirottelevat mereen, järveen, metsään minne on lupa.

Vierailija
51/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin 100 vuotias eli ei mikään mahdottomuus että olisin elossa.

Miksi oletat että kaikki täällä käyvät ovat saman ikäisiä?

Ok, joe et kuollut niin ainakin elävä kuollut. Satavuotiaat ovat aika hurjan näköisiä ilmestyksiä nyt ja aina. Luonto on luonto vaikka kuinka ihminen pyrkisi manipuloimaan sitä.

Äläpäs nyt! Ajattelin että kaikki 100 vuotiaat ovat sileitä kuin vauvan pyllyt.

Vierailija
52/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan missään arkussa makaa levollisena. Kyllä sielu lähtee siitä sinne, mitä on tilannut! Mä lähen taivaaseen Jeesuksen luo.371

Vierailija
53/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen silloin 88-vuotias enkä välttämättä vielä kuollut. Tälläkin hetkellä vanhin sukulaiseni on 102-vuotias.

Vierailija
54/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla kuoleman hetkeä. Kiinnostaa tietää mitä sitten tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Olin kuitenkin ennen syntymääni ikuisuuden taaksepäin olematon eikä se tuntunut pitkältä ajalta

Eikös se Steve Jobs kuulemma heittänyt veivinsä, että vau vau! Siellä täytyy olla jotain todella ihmeellistä.

Se pääsi miljardöörien taivaaseen. Tavikset kierrätetään.

Vierailija
55/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitten keljuttaa, kun ei tapahdukaan muuta kuin lamppu sammuu!

Vierailija
56/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

DrT kirjoitti:

Kropat ovat mullissa, mutta missä on se osa meistä, mikä on ikuista, sielumme!!

Ihminen poikkeaa luomakunnan muista elollisista juuri tässä, meissä on ikuinen sielumme ja sen loppusijoituksen määrittää ihminen itse, Taivas tai helvetti!

Kannattaa paneutua asiaan, mutta ei luottaa luterilaisen kirkon lapsikasteen armoliittoon pelastavana rituaalina, papeilla ei ole tämän asian hoitamiseen oikeuksia eikä valtaa!

Meissä ei ole mitään ikuista, onneksi. "Ikuinen sielu" on vain kuolemanpelkoisten toiveajattelua.

Ei ole myöskään mitään taivasta tai helvettiä. Ne ovat vain toiveajattelua siitä, että kuoleman jälkeen köyhätkin saavat nauttia ja pahat saavat palkkansa. Eivät saa, kummatkaan.

Vierailija
57/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten olen vihdoinkin laiha!!

N35 98kiloa

Vierailija
58/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua, että leskeni säilyttää tuhkiani.

Se sottapytty kuitenkin työntää uurnan saastaiseen hyllyyn Party Lite- roinan kanssa.

Lopuksi tuhkani heittää joku palkattu siivooja roskikseen.

Mieluummin minut siroteltakoon heti jonnekin luotettavan henkilön toimesta.

Vierailija
59/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain viitteitä uudelleensyntymästä antaa tapaukset, joissa ihmiset on tienneet asioita mitä eivät mitenkään olisi voineet tietää. Esim. joku lapsi muistaa jonkun talon jossain toisella puolella maapalloa joka on oikeasti siellä.

Vierailija
60/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppa on kuolon korjattua ihan yhtä turha kuin kuolleet ihosolut tai pudoneet hiukset tai leikatut kynnet. Kuka niitä kaipaa? Sielu menee eteenpäin kenen minnekin...varmaan minne on elämässään eniten halunnut teoillaan. Ainut, että Jeesus voi pelastaa pahimmistakin teoista.