Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatelkaas kaikki ollaan 70 v päästä hautuumaalla.

Vierailija
24.07.2021 |

Osa aiemminkin, mutta kaikki jo tuossa ajassa, olemme kaikki nurmen alla. Mitä ajatuksia herää?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DrT kirjoitti:

Kropat ovat mullissa, mutta missä on se osa meistä, mikä on ikuista, sielumme!!

Ihminen poikkeaa luomakunnan muista elollisista juuri tässä, meissä on ikuinen sielumme ja sen loppusijoituksen määrittää ihminen itse, Taivas tai helvetti!

Kannattaa paneutua asiaan, mutta ei luottaa luterilaisen kirkon lapsikasteen armoliittoon pelastavana rituaalina, papeilla ei ole tämän asian hoitamiseen oikeuksia eikä valtaa!

Ja mistä helvetistä sä sen tiiät onko kissoilla ja koirilla sielua, tai onko ihmiselläkään edes? Mua ärsyttää toi eläinten aliarvioiminen mitä uskovaiset harrastaa.

Kissoilla ja korilla ja eläimillä on eräänlainen ryhmäsielu josta on mahdollista poimia yksilöllinen muistijälki. Voit siis tavata koirasi tuonpuoleissa. T. Palstaesoteerikko

Vierailija
62/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jatkoon pääsevät kaikki, jotka olleet hyviä ihmisiä. Missään arkussa lepoa ei tule olemaan maan alla, kiitos Luojan:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista että ihminen raataa itsensä hulluuteen jonkun kapitalistin taskujen täyttämiseksi ja sitten kuolee. Olisi parempi ollut vaan olla syntymättäkään.

Näin. Lisäksi useimmilla ei ole mitään käsitystä millaisia ihmisiä isoisovanhemmat tai heidän vanhempansa olivat (esim. mulkkuja vai mukavia kanssaihmisiä / suhteellisen menestyneitä omalla alallaan vai työttömiä juoppoja), eli väliaikaista kaikki on vaan ja suurin osa asioista painuu unholaan. 

Vierailija
64/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista että ihminen raataa itsensä hulluuteen jonkun kapitalistin taskujen täyttämiseksi ja sitten kuolee. Olisi parempi ollut vaan olla syntymättäkään.

Kuolee ne kapitalistitkin.

Paitsi jos keksitään, miten solujen vanheneminen estetään.

Tuolloin kapitalisteilla on varaa tehdä itsensä paljon pitkäikäisemmiksi kuin alemmat luokat.

Kymmenen vuotta sitten se kerrottiin lukion bilsan tunnilla ainakin. Käytännön toteutus vaan puuttuu. Toivottavasti joku muu teistä sitä kehittää, mä vaan odottelen kuolemaa ja toivon et joku muu korjaa tilanteen. Kuten ilmastonmuutoksen suhteenkin.

Vierailija
65/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä voitte sitten vertailla kenellä oli hienoin auto ja kuka teki eniten töitä, kenellä oli eniten rahaa ja kuka kävi useiten ulkomailla

Vierailija
66/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että "raataa". Kaikki pääsevät ainakin fyysisesti paljon helpommalla kuin vielä vaikkapa 1950-luvulla. Sekä vapaa-aikaa että rahaa jää käteen enemmän.

Mistä tullaankin aasinsiltaa pitkin varsinaiseen aiheeseen - veikkaan, että elinajanodote alkaa itse asiassa tippumaan, kun ihmisten liikunta vähenee koko ajan.

No kyllä esim.siivousalalla oli työtahti verkkaisempi 1950-luvulla, nykyään saa raataa. Toki työvälineet nykyään paremmat ja kevyemmät.

Vierailija
67/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on liian lyhyt ja menee liian äkkiä...äsken olin 15-vuotias ja nyt 50 v häämöttää. En tunne itseäni niin vanhaksi.

Vierailija
68/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs jos on 20 v. 70 vuoden päästä olisi 90 v. Eli voi olla elossa vaikka vielä 80 vuotta.

Vierailija
69/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästään kaikki sinne jo paljon aiemmin ja hyvä niin. Ihmiskunnan taru on loppumaisillaan.

Vierailija
70/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan innolla kuoleman hetkeä. Kiinnostaa tietää mitä sitten tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Olin kuitenkin ennen syntymääni ikuisuuden taaksepäin olematon eikä se tuntunut pitkältä ajalta

Itsekin ajattelen niin, että eihän kuolemassa voi olla mitään pelättävää, sillä kuolemastahan alkaa yksittäisen ihmisen näkökulmasta sama ikuisuus (mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan), joka on ollut jo ennen ihmisen syntymää.

Vierailija
71/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, jotenkin helpottavaa, ettei tartte sitten enää säärikarvoja ajella.

Vierailija
72/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen kuolee niin kaikki karvat kasvavat johtuen että pikkuisen kutistuu siinä samalla. Joten pyydä vaan ajelu.

Vierailija
73/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen painaa heti muutaman g vähemmän kun henki lähtee, jännä juttu.

Vierailija
74/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välttämättä, voin hyvinkin elää vanhemmaksi.

Vierailija
75/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen kuolee niin kaikki karvat kasvavat johtuen että pikkuisen kutistuu siinä samalla. Joten pyydä vaan ajelu.

Voisko ne jotka elävät yhä niin nostaa tän ketjun 70 vuoden päästä? Sovittu?

Vierailija
76/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidät kutsutaan syntymään. Sen jälkeen olemme ikuisesti, emme enää ole olemattomia.

Vierailija
77/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei herätä mitään ajatuksia noin päivänselvä asia.

Vierailija
78/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin sitä syväjäädystystä kokeilla...

Vierailija
79/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin sitä syväjäädystystä kokeilla...

Tähän tapaan

https://yle.fi/uutiset/3-11894306

Vierailija
80/81 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on liian lyhyt ja menee liian äkkiä...äsken olin 15-vuotias ja nyt 50 v häämöttää. En tunne itseäni niin vanhaksi.

Mä taas olen ollut ihan kypsää kauraa jo sieltä 15 vuotiaasta asti ja nyt jo nelikymppinen. Kuinka kauan täällä joutuu vielä olemaan?

En ymmärrä ollenkaan ihmisiä joiden mielestä elämä on liian lyhyt. Muistan ikuisesti kuinka jossain nuorena nähdyssä tv-dokkarissa (joka liittyi ihmisen kloonaamiseen) joku vanha tyyppi sanoi: "one lifetime simply is not enough".

Miten ihmeessä joidenkin ihmisten mielestä elämä on niin ihanaa ettei yksi elämä edes riitä, mutta sitten on meitä joiden mielestä tämä yksikin elämä on liikaa?