Ajatelkaas kaikki ollaan 70 v päästä hautuumaalla.
Osa aiemminkin, mutta kaikki jo tuossa ajassa, olemme kaikki nurmen alla. Mitä ajatuksia herää?
Kommentit (81)
Kyllä jatkoon pääsevät kaikki, jotka olleet hyviä ihmisiä. Missään arkussa lepoa ei tule olemaan maan alla, kiitos Luojan:)
Vierailija kirjoitti:
Aika surullista että ihminen raataa itsensä hulluuteen jonkun kapitalistin taskujen täyttämiseksi ja sitten kuolee. Olisi parempi ollut vaan olla syntymättäkään.
Näin. Lisäksi useimmilla ei ole mitään käsitystä millaisia ihmisiä isoisovanhemmat tai heidän vanhempansa olivat (esim. mulkkuja vai mukavia kanssaihmisiä / suhteellisen menestyneitä omalla alallaan vai työttömiä juoppoja), eli väliaikaista kaikki on vaan ja suurin osa asioista painuu unholaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surullista että ihminen raataa itsensä hulluuteen jonkun kapitalistin taskujen täyttämiseksi ja sitten kuolee. Olisi parempi ollut vaan olla syntymättäkään.
Kuolee ne kapitalistitkin.
Paitsi jos keksitään, miten solujen vanheneminen estetään.
Tuolloin kapitalisteilla on varaa tehdä itsensä paljon pitkäikäisemmiksi kuin alemmat luokat.
Kymmenen vuotta sitten se kerrottiin lukion bilsan tunnilla ainakin. Käytännön toteutus vaan puuttuu. Toivottavasti joku muu teistä sitä kehittää, mä vaan odottelen kuolemaa ja toivon et joku muu korjaa tilanteen. Kuten ilmastonmuutoksen suhteenkin.
Siellä voitte sitten vertailla kenellä oli hienoin auto ja kuka teki eniten töitä, kenellä oli eniten rahaa ja kuka kävi useiten ulkomailla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa että "raataa". Kaikki pääsevät ainakin fyysisesti paljon helpommalla kuin vielä vaikkapa 1950-luvulla. Sekä vapaa-aikaa että rahaa jää käteen enemmän.
Mistä tullaankin aasinsiltaa pitkin varsinaiseen aiheeseen - veikkaan, että elinajanodote alkaa itse asiassa tippumaan, kun ihmisten liikunta vähenee koko ajan.
No kyllä esim.siivousalalla oli työtahti verkkaisempi 1950-luvulla, nykyään saa raataa. Toki työvälineet nykyään paremmat ja kevyemmät.
Elämä on liian lyhyt ja menee liian äkkiä...äsken olin 15-vuotias ja nyt 50 v häämöttää. En tunne itseäni niin vanhaksi.
Entäs jos on 20 v. 70 vuoden päästä olisi 90 v. Eli voi olla elossa vaikka vielä 80 vuotta.
Päästään kaikki sinne jo paljon aiemmin ja hyvä niin. Ihmiskunnan taru on loppumaisillaan.
Vierailija kirjoitti:
Odotan innolla kuoleman hetkeä. Kiinnostaa tietää mitä sitten tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Olin kuitenkin ennen syntymääni ikuisuuden taaksepäin olematon eikä se tuntunut pitkältä ajalta
Itsekin ajattelen niin, että eihän kuolemassa voi olla mitään pelättävää, sillä kuolemastahan alkaa yksittäisen ihmisen näkökulmasta sama ikuisuus (mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan), joka on ollut jo ennen ihmisen syntymää.
Huh, jotenkin helpottavaa, ettei tartte sitten enää säärikarvoja ajella.
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen kuolee niin kaikki karvat kasvavat johtuen että pikkuisen kutistuu siinä samalla. Joten pyydä vaan ajelu.
Ihminen painaa heti muutaman g vähemmän kun henki lähtee, jännä juttu.
En välttämättä, voin hyvinkin elää vanhemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen kuolee niin kaikki karvat kasvavat johtuen että pikkuisen kutistuu siinä samalla. Joten pyydä vaan ajelu.
Voisko ne jotka elävät yhä niin nostaa tän ketjun 70 vuoden päästä? Sovittu?
Meidät kutsutaan syntymään. Sen jälkeen olemme ikuisesti, emme enää ole olemattomia.
Ei herätä mitään ajatuksia noin päivänselvä asia.
Mä ajattelin sitä syväjäädystystä kokeilla...
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin sitä syväjäädystystä kokeilla...
Tähän tapaan
Vierailija kirjoitti:
Elämä on liian lyhyt ja menee liian äkkiä...äsken olin 15-vuotias ja nyt 50 v häämöttää. En tunne itseäni niin vanhaksi.
Mä taas olen ollut ihan kypsää kauraa jo sieltä 15 vuotiaasta asti ja nyt jo nelikymppinen. Kuinka kauan täällä joutuu vielä olemaan?
En ymmärrä ollenkaan ihmisiä joiden mielestä elämä on liian lyhyt. Muistan ikuisesti kuinka jossain nuorena nähdyssä tv-dokkarissa (joka liittyi ihmisen kloonaamiseen) joku vanha tyyppi sanoi: "one lifetime simply is not enough".
Miten ihmeessä joidenkin ihmisten mielestä elämä on niin ihanaa ettei yksi elämä edes riitä, mutta sitten on meitä joiden mielestä tämä yksikin elämä on liikaa?
Kissoilla ja korilla ja eläimillä on eräänlainen ryhmäsielu josta on mahdollista poimia yksilöllinen muistijälki. Voit siis tavata koirasi tuonpuoleissa. T. Palstaesoteerikko