Outoja "etiäisiä". Onko muilla?
Tarkotan tällasia, ett tulee ennakkoaavistuksia asioista. Onko teillä kokemuksia sellaisista? Aloin pohtia tätä, kun äsken kävelin kaupungilla ja kävelin apteekin ohi ja mietin, että moneenkohan asti se on auki. Jatkoin kävelyä ja mieleen tuli yhtäkkiä ajatus, että kohta joku kysyy multa neuvoa. Kohta joku tuntematon nainen pysäyttikin mut ja kysyi, että tiedänkö mä, missä on apteekki.
Usein tiedän etukäteen, kuka on mun kanssa samaan aikaan töissä ja kuka istuu kahvihuoneessa, kun menen sinne. Ja mun työpaikassa on satoja ihmisiä, joitakin et när kuukausiin ja on todella sattumaa, että kahvitauko olisi samaan aikaan.
Kotona tulee aavistus, että nyt pitää alkaa siivota, kohta tulee vieraita. Alan sitten siivota ja jonkin ajan päästä Kaveri soittaakin ja kysyy, voiko tulla käymään.
Kaikenlaisia tällaisia. Onko muilla kokemuksia?
Kommentit (23)
Juuri pari tuntia sitten katselin uutta olohuoneen pöytää . Yhtäkkiä jostain tuli mieleen, että kohta laitan tuosta ilmoituksen fb:n roskalavalle, vai kelpaakohan se sielläkään kellekään. Äsken mies alkoi pelata pleikkaria ja raivosi pelille niin että potkaisi ison lommon pöytään. Eihän tuota enää kehtaa käyttää, pitänee laittaa roskalavalle...
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:31"]
Usein tulee asiakkaiden kanssa. Saatan miettiä että eipä oo Tarjaa näkynyt ja samana päivänä se soittaakin ja varaa ajan.
[/quote]
Mulle taas tulee joskus mieleen, millaista asiaa asiakkaalla on, kun se tulee tiskiin. Ja sellaistahan se, yllättävän usein sitten on. Asiakaspalvelija siis minäkin. Ja muutenkin on kyllä. Ajattelin esim. juuri, että yhden henkilön kanssa ei olla niin paljon pidetty yhteyttä, mutta kun oli nimipäiväni juuri, että nimipäiväonnittelu olisi kiva saada häneltä. No en saanut ja olin vähän pettynyt. Miehellekin valitin, että harmi ettei se muistanut (niin saisin muistaa takaisin...) niin seuraavana päivänä tuli teksitiviesti : myöhästyneet onnittelut jne! Ihan kuin tämä henkilö olis kuullut mitä mä ajattelen :) Meillä hänen kanssaan ollut muutenkin tällaista...
Usein saan etiäisen ennen jonkun perheenjäsenen kotiin tuloa ja myös lapset joskus kuulleet auton tulevan ja oven käyvän. Menneet eteiseen joka tyhjä ja isä tullutkin vasta hetken kuluttua. Etiäiset jo itselleni niin arkipäivää, että puhun niistä arkisesti. Se taas ärsyttää miestäni, joka ei etiäisiin usko.