Tyttäreni kinuaa iphonea
12v tyttäreni on nyt jo vuoden verran halunnut iphonen. Hänellä on nyt käytössä samsung galaxy s2+. Olen alkanut pikkuhiljaa lämmetä ajatukselle, mutta mitä mieltä te olette? Pitäisikö hänelle sitten ostaa se iphone?
Rahaa kyllä olisi, mutta iphone 5s vai 5c?
Kommentit (51)
Minulla on 5s ja miehellä 5c ja käytössä ei ole eroa :) samalla rahalla miehen puhelimeen sai enemmän muistia joten panostakaa siihen. Sovellukset vie yllättävän paljon
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:38"]Mieluummin iPhone kuin Android. Android on olemassa, jotta Google voisi kerätä kaiken mahdollisen tiedon lapsesi puhelimen ja netin käytöstä ja myydä sen tiedon mainostajille.
Esim. jos ostat Samsungin puhelimen, niin olet kyllä Samsungin asiakas, mutta samalla sinusta tulee Googlen renki.
[/quote]
iPhone se vasta stalkkaa iPhonen käyttäjiä :D Pikkusiskolla on iPhone ja mm Siri pyytelee kokoajan lisäilee henkilökohtaisia tietoja asetuksiin ja pienellä googlailulla huomaat, miten Aplle stalkkaa asiakkaitaan.
Mulla on Samsungin puhelin, muttei edes googlelle tiliä.
t. teini
Eka luokkalaisilla on jo älykännykät, ei kai kaikilla sentään. Mun lapsi sai vasta seiskalla, nyt kohta 18 vee. Nyt on kin sitten pelit, vehkeet ja härvelit.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:20"]itse sain iphonen kun olin 12 ja puhelin on ehjä ja olen nyt 14
[/quote]
Wow, iPhone on kestänyt kaksi vuotta :D Tosta pitäis saada jonkinsortin mitali.
Mitä lapsi on tehnyt ansaitakseen uuden kännykän kun nykyisessäkään ei ole vikaa? Minun ainakin pitää menestyä koulussa jotta saisin paremman kännykän.
siis kyllähän täällä puheet menee järjettömyyksiin! kyseessä 12v teini ja käsketään odottamaan 6.sta. vaikka kuinka rahaa oliskin, jotain rajaa ja järkeä kuitenkin saa käyttää. jos 12v ei i phone 4s riitä, olkoon ilman! vai onko tarkotus vain herättää kavereissa kateutta, ja näyttää meillä kun tätä rahaa on...
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:38"]Mieluummin iPhone kuin Android. Android on olemassa, jotta Google voisi kerätä kaiken mahdollisen tiedon lapsesi puhelimen ja netin käytöstä ja myydä sen tiedon mainostajille.
Esim. jos ostat Samsungin puhelimen, niin olet kyllä Samsungin asiakas, mutta samalla sinusta tulee Googlen renki.
[/quote]
iPhone se vasta stalkkaa iPhonen käyttäjiä :D Pikkusiskolla on iPhone ja mm Siri pyytelee kokoajan lisäilee henkilökohtaisia tietoja asetuksiin ja pienellä googlailulla huomaat, miten Aplle stalkkaa asiakkaitaan.
t. teini
[/quote]
Ja ensimmäisen älypuhelimeni ostin kesätyörahoilla 15-veenä.
Odottaisin kans syksyyn ja ostaisin Iphone 6:n. Itse asiassa teen niin itsekin.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:17"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 22:20"]itse sain iphonen kun olin 12 ja puhelin on ehjä ja olen nyt 14
[/quote]
Wow, iPhone on kestänyt kaksi vuotta :D Tosta pitäis saada jonkinsortin mitali.
[/quote]
Mikäs rähmäkäsi sinä olet? Mulla kesti ensimmäisen sukupolven Iphone neljä vuotta.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 20:43"]Mielummin s3, tai s4, jos rahaakin löytyy. Vai iPhone, koska "kaikilla muillakin on"?
[/quote]
Tyttärelläsi ei luultavasti ole järkevästi perusteltua syytä tuohon? Tällä hetkellä 85% maailman kaikista älypuhelimista on androideja. Loppu 15% on iPhone ja muut, kuten w8.1.
Minä ostan itselleni kaikkein uusimmat keikkikalut. Viimeisin ostos on "Huawei Ascend P7". Sen "Look&Feel" on jotain, mikä on seuraavassa iPhonessa. Kannattaa testata. On todella tyylikäs. Omat lapset haluaisivat ilmanmuuta sellaisen.
Lasten puhelimessa kannattaa kiinnittää huomiota myös kestävyyteen. Esim Samsung Galaxy S4 tai S5 Active olisi hyvä valinta.
Itsellä on varaa ostella lapsille mitävain, mutta olen huomannut että se on virhe kun ostelee lapsille kaikkea mitä ne haluavat. En siis vaihtaisi ehjää SGS2:a mihinkään, kun pelkällä uuden akun ostamisella siitä tulee uuden veroinen. Lasteni s2:een on päivitetty uusin android aina silloin tällöin.
Olen tyttärelleni puhunutkin juuri noista malleista, mutta tytär haluaisi sen iphonen...
Ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:42"]
Odottaisin kans syksyyn ja ostaisin Iphone 6:n. Itse asiassa teen niin itsekin.
[/quote]
Me too!
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 21:38"]Mieluummin iPhone kuin Android. Android on olemassa, jotta Google voisi kerätä kaiken mahdollisen tiedon lapsesi puhelimen ja netin käytöstä ja myydä sen tiedon mainostajille.
[/quote]
t. teini
[/quote]
Hienoa että olet huomannut tuon vakoilun. Seuranta vaan lisääntuu koko ajan. On aivan älytöntä "varakopioida" koko elämä jonnekin applen tai googlen pilveen.
t. tietokonenörtti
Oletko ap kysynyt tyttäreltäsi, että miksi juuri tuo iPhone? Jos ainoa motiivi on vain muille makeilu, niin en ostaisi.
Minusta 12 vuotiaalle ei ole hyvä oppia sitä että rahalla saa. Ja todella harvalla tuon ikäisellä on vielä iPhonet ja epäilen vahvasti että hän sillä vain makeilisi muille. Odottelisin pari vuotta vielä.
Kyllä se nykyään pitää olla pelit ja vehkeet.
5S on parempi. C tuntuu kädessä aika halvalta. Mä odottaisin kutosta, jos puhelin toimii ihan ok:sti.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 11:15"]
[/quote]
t. teini
[/quote]
Hienoa että olet huomannut tuon vakoilun. Seuranta vaan lisääntuu koko ajan. On aivan älytöntä "varakopioida" koko elämä jonnekin applen tai googlen pilveen.
t. tietokonenörtti
[/quote]
Mitä väliä sillä on, ellet tee laittomuuksia?
"Itsellä on varaa ostella lapsille mitävain, mutta olen huomannut että se on virhe kun ostelee lapsille kaikkea mitä ne haluavat."
Meinaatko, ettei lapsi huomaa ristiriitaa siinä, että vanhemmat saavat kaiken mitä keksivät haluta?
Mä ostin 4s. On tykänny. Saman ikäiselle viime vuonna siis.
Tyttäreni saa iphone 5c, ajattelin että se kestää paremmmin, koska se on muovia. Hankimme varmasti myös kunnon suojakuoret, ettei heti hajoa :)
Ap