Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ruuasta saa hyvää ilman juustoa ja kermaa?

Vierailija
02.08.2014 |

Mun pitäs laihduttaa!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:25"]

Sulatejuustolla .

Petri

ohis

Eiks sulatejuustokin ole juustoa?

[/quote]

Vierailija
22/43 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:22"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 18:03"]

Pitääkö sitä juustoa muka joka ruokaan tölätä, minä en käytä missään ruuassa. En tosin kermaakaan käytä koska emme voi käyttää maitotuotteita. Turvaudun sitten kasvispohjaisiin kermoihin ja kookosmaitoon enkä tee ruokia joissa juusto on pääasia, vaan jokin muu maistuva raaka-aine. Ja meillä ei muuten voida käyttää sipuliakaan, jonka nimeen ihmiset myös vannovat maun antajana, eikä ketsuppia, eikä soijakastiketta... 

Nälkään emme vielä ole kuolleet :).

[/quote]

Mikä on kasvispohjainen kerma?

[/quote]

Siis näitä kaura-, soija-, riisi- ja kookos'kermoja'. Tosin ne eivät kevennä ruokavaliota, ovatpa vain korvikkeena. Esim Oatly- ja Alpro-merkkiset ovat osoittautuneet hyviksi.

Punaiset linssit ovat pata- ja laatikkorukoiin yksi lisämaun ja täyttävyyden antaja jota käytän paljon. Tällä hetkellä minulla on uutena kokeilussa myös herneproteiini em. ruokalajeihin, toimi ainakin ns. makaronimössöön jossa oli lohta ja vihanneksia. Kyllä se maistui jotenkin ruokaisammalta. Aloitin pienellä määrällä, pitää nyt testata kuinka paljon sitä voi lisätä ennen kuin se alkaa maistua läpi ruuasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös esim. Sitruuna/ananasmehu tai balsamico antaa hyvää makua keittoihin, patoihin ym.

Vierailija
24/43 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se juusto ja kerma on ainoa mikä tekee ruoasta hyvän, niin jätä kaikki muu pois. Tee ruokasi pelkästä juustosta ja kermasta. Säädät määrän vain kalorien kannalta sopivaksi ja laihdut.

Vierailija
25/43 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitusti mausteita. Kunnon maustecocktaililla paskastakin ruoasta saa maistuvaa.

Vierailija
26/43 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 07:45"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 07:23"]

Esim. Jauhelihakastike, makkarakastike, pastaruuat,

[/quote]

En käytä kermaa jauhelihakastikkeeseen ja harvemmin pastaruokiin. Meillä kotona käytettiin kaikkeen kermaa ja alkuun kotoa muuttaessa käytin itsekin. Lopulta jätin pois ja tosi nopeasti tottui siihen. Ihan turha lisä kastikkeissa.

Makaronilaatikkoon en laita juustoa enkä aina pastaruokiin. Lopuissa ruoissa juuston määrää voi tottakai vähentää. Jos laihdutan ja teen esim. lasagnea (ei voi jättää juustoa pois), laitan vain salaattia huomattavasti enemmän ja vähennän ruoan määrää lautasella verrattuna muihin ruokiin.

[/quote]

Samoin, em kastikkeisiin ei tule kermaa eikä juustoa lainkaan ja pastoihin raastettua parmesania vain teelusikallinen.

Vierailija
27/43 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut siinä luulossa, että kiinalainen, japanilainen ja korealainen ruoka on hyvää, mutta ilmeisesti se ei oletkaan, kun niissä ei ole kermaa ja juustoa..

Vakavissaan: opettele kokkaamaan, eli käyttämään mausteita. Ja ei, se ei tarkoita että ruoan tulisi olla tulista tai todella mausteista, vaan sitä että maut ovat tasapainossa. Esim. Ratatoulleen ei tule kermaa, eikä juustoa, mutta se on silti maukasta.

Vierailija
28/43 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastikkeet tehdään vaikka perus ruskeakastike-meiningillä, makua saa esim mausteista. Pastaruokiin sopii hyvin tomaattiset kastikkeet, esim. tomaattimurska yms.

Vierailija
29/43 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrteillä ja muilla mausteilla. Tosin vältä maustesekoituksia, niissä on yleensä liikaa suolaa ja itse sekoittamalla mieleisiä mausteita saa parempaa (ainoa mausteseos jota käytän on curry). Sitten jogurtista saa tosi hyviä kastikkeita, sitrushedelmät (sitruuna, lime, mandariini yms), etikat ja sipulit antavat hyvää makua ruokaan.

Vierailija
30/43 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 20:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 20:20"]

Kommenttina johonkin aiempaan viestiin: Sitruunapippuria on myös suolattomana. Siinä suolaversiossa on 20-40% suolaa, kannattaa valita suolaton vaihtoehto ja lisätä itse mieluista suolaa ja maun mukaan.

Meillä syödään maukasta ruokaa, juustoa käytetään melkein päivittäin jonkin verran mutta kermaa todella harvoin. Hyvällä tomaattituotteella korvaan kerman monessa kasvisruoassa. Leivän päälle esim. hummusta voin ja juuston sijaan.

[/quote]

Korvaat hyvät aineet huonommalla?

[/quote]

Vierailija
31/43 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 17:49"]

Mun pitäs laihduttaa!

[/quote]

Meillä tehdään erinomaista ruokaa ja vain murto-osassa on kermaa ja juustoa. Esim stroganoffissa, gulassissa, uunijuureksissa ja possussa/kanassa,vitello tonnatossa,  lihapullissa ja tomaattikastikkeessa sekä kymmenissä erilaisissa pastoissa, keitoissa ja laatikoissa ei ole yhtään kumpaakaan.

Oikeastaan noita on meillä vain kesäkeitossa, lohikeitossa, smetanakanassa ja kanttarelliskastikkeessa. Silti ruoka on tajuttoman hyvää ja maistuvaa! Eilen viimeksi oli vieraita - 11 erilaista "aperitivoa", grillattua filettä ja picanchaa salaatin kanssa - vai 1 aperitiivoista oli juustoa.

Vierailija
32/43 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:51"]

Mun pitäs laihduttaa!

[/quote]

Meillä tehdään erinomaista ruokaa ja vain murto-osassa on kermaa ja juustoa. Esim stroganoffissa, gulassissa, uunijuureksissa ja possussa/kanassa,vitello tonnatossa,  lihapullissa ja tomaattikastikkeessa sekä kymmenissä erilaisissa pastoissa, keitoissa ja laatikoissa ei ole yhtään kumpaakaan.

Oikeastaan noita on meillä vain kesäkeitossa, lohikeitossa, smetanakanassa ja kanttarelliskastikkeessa. Silti ruoka on tajuttoman hyvää ja maistuvaa! Eilen viimeksi oli vieraita - 11 erilaista "aperitivoa", grillattua filettä ja picanchaa salaatin kanssa - vai 1 aperitiivoista oli juustoa.

[/quote]

Hups, kirjoitusvirhe - siis kanttarellikastike. Ja herkkuruuassamme melanzane alla parmigianassa on paljon juustoa!

Vierailija
33/43 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:51"]

Mun pitäs laihduttaa!

[/quote]

[/quote]

Hups, kirjoitusvirhe - siis kanttarellikastike. Ja herkkuruuassamme melanzane alla parmigianassa on paljon juustoa!

[/quote]

Se on kantarelli, ei kanttarelli. Jos tuo yksi t on niin vaikea, voi kirjoittaa myös keltavahvero.

Vierailija
34/43 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttina johonkin aiempaan viestiin: Sitruunapippuria on myös suolattomana. Siinä suolaversiossa on 20-40% suolaa, kannattaa valita suolaton vaihtoehto ja lisätä itse mieluista suolaa ja maun mukaan.

Meillä syödään maukasta ruokaa, juustoa käytetään melkein päivittäin jonkin verran mutta kermaa todella harvoin. Hyvällä tomaattituotteella korvaan kerman monessa kasvisruoassa. Leivän päälle esim. hummusta voin ja juuston sijaan.

Vierailija
35/43 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 20:20"]

[/quote]

Korvaat hyvät aineet huonommalla?

Vierailija
37/43 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse käytä juustoa tai kermaa, joten saisinko kysyä mihin niitä tulee? Pidä nuo, mutta jätä peruna, riisi, pasta ja leipä pois kokonaan. Huomaat, ettei se ongelma ollutkaan juusto tai kerma...

Vierailija
38/43 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse käytä juustoa tai kermaa, joten saisinko kysyä mihin niitä tulee? Pidä nuo, mutta jätä peruna, riisi, pasta ja leipä pois kokonaan. Huomaat, ettei se ongelma ollutkaan juusto tai kerma...

Vierailija
39/43 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
40/43 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 07:23"]

[/quote]

En käytä kermaa jauhelihakastikkeeseen ja harvemmin pastaruokiin. Meillä kotona käytettiin kaikkeen kermaa ja alkuun kotoa muuttaessa käytin itsekin. Lopulta jätin pois ja tosi nopeasti tottui siihen. Ihan turha lisä kastikkeissa.

Makaronilaatikkoon en laita juustoa enkä aina pastaruokiin. Lopuissa ruoissa juuston määrää voi tottakai vähentää. Jos laihdutan ja teen esim. lasagnea (ei voi jättää juustoa pois), laitan vain salaattia huomattavasti enemmän ja vähennän ruoan määrää lautasella verrattuna muihin ruokiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän