~*~ ENSIKOT la-su (26.-27.8.2006) ~*~
Kommentit (27)
Hyvää sunnuntai-päivää! :)
Aika monella oli kapula vaivana tänään, toivottavasti paranee nopeasti. Itestä ihan ihana kun ei pitkästä aikaa oo mitään, oli niin hirvee synttäriputki tossa että tuli vähän enemmän otettua, mutta nyt oli ihan selvä viikonloppu, teki ihan hyvää :) Tosin huomenna pitäis lähtee laivalle että tulee sitten varmaan siellä nautittua jotain..
Mä oon miettiny ton vauvalehti asian niin että nyt kun tilasin sen niin " opiskelen" tavallaa siitä kaikkii juttuja etukäteen ennenku se vauva sitten joskus on tullakseen :) Ja voihan niitä sitten uusikskin lukea. Tota odotus-lehteä en oo nähny missään täällä myytävän, luin jostain että yliopistonapteekista sen sais, pitää käydä kattomassa.
Naksu: vaikuttais ihan ovikselta noi oireet. Mulla viime kierrossa tuntu pari päivää ihan ku joku ois puukkoo vääntäny haavassa tossa oikeella puolella vatsaa. Kp' t meni ainakin ihan nappiin jos oli ovis. Kuulostaa toi kynttilä-juttu tosi ihanalta! Miks meiän mökillä ei oo mitään tollasia kauden päättäjäisiä, oon ihan kade.. :/
Rouvavauva: Meillä ei oo yritystä takana kun pari kiertoa vasta.
Kepardiinalle pahoittelut tädistä :/ Toivottavasti saatte nyt sitten lääkärissä selvyyttä asioihin.
G: Teen tesin varmaan yksin, kun aikasemmat testit kun oon tehny oon jääny istuu vessaan se tikku kädessä ja silmää räpäyttämättä tuijottanu sitä ja laskenu nimuutteja.. :P
Mua on alkanu vaivaamaan tän vauva-kuumeen lisäks aivan hirvee hääkuume! Kaks päivää oon selannu netissä hääpukuja sun muita. Ei vielä ees kihloissa olla, mutta tiiän että kohta varmaan kosinta tulee, joten teen vähän ennakkotutkimusta hinnoista sun muuta. :P Mitähän tässä vielä vois alkaa kuumeilemaan? :D
Mä katoan tästä pariksi päivää lillumaan paatilla ruotsia kohti ja takasin, toivottavasti joku plussaa sillä aikaa! En muista puhuko kukaan että ois testaamassa, mutta pari piinailijaa oli ainakin, toivottavasti yritykset on nyt tuottanu tulosta. :)
No nyt ois vähän aikaa kirjotella ja kommentoida kun on väri päässä! =)
G: Syyskuussa (jaiks!) tulee yritystä vuosi täyteen ja nyt taitaa olla 13. kierto menossa... Epätoivoista!
Mooli: 3 yötä plussaan on, laskin aivan itse äsken! ;) Mitkäs fiilikset?
Synttärikeskusteluun... Mä oon syntynyt helmikuussa, enkä oo yhtään syksyihmisiä! Rakastan kesää ja lämpöä, talvikin ois kiva jos ois lyhempi (ehkä 1-2 kk menettelis) Mutta syksyn pimeyttä, sateita, loskaa jne. inhoan! Tosin tuo kynttilöiden polttelu ei ois yhtä ihanaa jos ei ois pimeetä ja koleeta... Ja kirpakat aamut on ihan ok - hei, enhän mä IHAN niin paljoa syksyä inhookaan! =)
G: Me ollaan yleensä testattu yhdessä miehen kanssa... Jotenkin ois mukavampaa saada se + testiin yhdessä, vois sitä sitten fiilistellä! =)
Nuutilla on aihetta laskea muutenkin viikkoja ku vauva-asioissa! Tuntuu varmaan mahtavalta nähdä läheisiä pitkästä aikaa!
MaryRose: Totta maar me sut muistetaan! Kiva kun oot ¿palaillut¿!
Kepardiinan ainakin oli täti löytänyt, pahoittelut! Uutta putkeen vaan, sehän on meille jo tuttua puuhaa! ;)
Mitkäs Saran kp:t on? Että mitäköhän noi selkäkivut vois meinata...
Keijulle onnea oviksen bongailuun, toivottavasti tuo tulosta!
Killaaaaa! Jännitys tiivistyy! Huimaaaaaa!
Heiiii Oona-kamu! Taasko me kimpassa sitten piinaillaan? Kiva juttu!!! Onnea yritykseen! =) bd
Täällähän on kanuunaa ollut liikkeellä, en siis ookaan ainoa joka täällä juo (nyt kun moolikin on raittiiks ruvennu :D)!!! Jeee, enää ei oo ihan niin huono omatunto noista mun terassireissuista... Ja sitä paitsi mikä mukavampi tapa viettää kesäpäiviä kavereitten kanssa ku sidukan äärellä turisten!
ON: ei mitään. Yhä kiristää masua, mutta kiristäköön! Koti-inssit kunniaan (toivottavasti), nyt on siis sitäkin kokeiltu! ;) Heh, kaikkee sitä kanssa tekee jotta sen vaavin joskus sais!!!!
Heilutukset vielä kaikille ketä en maininnut!!!!
Pitkästä aikaa taas ehdin ilmoitella itsestäni. Työstressiä ollut ja loppukesän flunssa päällä. Kaikki siis ihan hyvin! :)
Kaikille Enskoille Vilkutuksia ja plussapölytystä joka iikalle, uusille Enskoille sekä vanhoille! Lisää plussauutisia kaivataan!
Hyppään heti omaan napaan: Kp18 menossa ja vihdoin sain tänään ovistestiin lähes yhtä vahvat viivat! Olen siitä oikein tyytyväinen. Ei pidä vielä nuolaista, jos pian tipahtaa. Jatkan siis vielä tikuttelua ja kuullostelen kroppaa. No, mutta tottakai peittoja pelmuutetaan hullunlailla tulevat päivät. Oispa sekin ihana tieto, jos tietäisi, että ovuloi! Aika suuri pelko ollut sen takia, kun ollut sellainen fiilis koko ajan, että en ovuloi. Ja tuskin joka kierrossa edes olen ovuloinut.
Jokos Desellä ovis on ollut? Taisit myös tikutella vai muistankohan väärin? Ja Sara-Marian kanssa oli myös samat kiertopäivät menossa. Niin muistaakseni...
G:Yhdessä testailtiin alussa, mutta negat pahoitti niin mun mielen, että haluan nyt yksin testata ja saan rauhassa sitten, vaikka itkut tirauttaa.
Taidan huomenna taas enemmän langoilla roikkua, kun yötuuriin vasta meno.
Moro!
[color=EE1289][b]Iida-Linnealle[/b] heti aluksi PALJON ONNEA!!![/color] Se oli nopeaa.. Tai siis yritystähän teillä oli jo kauan takana, mut nopeeta täällä meidän kuumeilijoiden joukossa!! :D
Venetsialainen viikonloppu alkaa sitten olemaan loppusuoralla. Minäkään en ollut koskaan aikaisemmin tuollaisesta juhlasta kuullut.. Aina sitä vaan oppii uutta. Kuulostaa kyllä todella ihanalta.. Pitäisköhän itsekin alkaa sitä juhlistamaan.
[color=FF83FA][b]Killan[/b][/color] ja [color=FF83FA][b]Moolin[/b][/color] tilanne edelleen kutkuttaa.. Loppuviikostako saamme vasta tietää mitä testit näyttää?!? Plussasäteitä hirmuisesti kummallekin!!
[color=FF83FA][b]Brooke:[/b][/color] Vauvantekoloma kuulosti myös tämän korvissa todella hyvältä.. Pitäisköhän oviksen aikaan ehdottaa pomolle. Ja miehelle sitä lomaa pitäis sit saada myös!!! Varmasti kasvattaisi huimasti Suomen väkilukua.. Kaikki vaan palkallisille pupuiluvapaille!!!
[color=FF83FA][b]LiVe:[/b][/color] Pahoittelut tädistä.. Ja vaikka kuinka se täti välillä yrittikin eksyä, niin suunnistustaidot oli sillä kuitenkin hallussa! Kannattaskohan seuraavalla kerralla lähteä jonnekin kauemmas sitä pakoon.. Vaikkapa o-puolelle!!??
[color=FF83FA][b]B_fly:[/b][/color] Mulla on kans ollu mielessä tuo raskauspäiväkirja.. Ja aionpa ehkä minäkin sitä sitten alkaa täyttämään, kun plussa testiin ilmestyy. Myös tuo Odotuslehti on minuakin kuumottanut. Olin jo netissä täyttänyt koko tilauslomakkeen ja mietin ja mietin hiiri " lähetä" -nappulan päällä, mut kuitenkin maltoin vielä mieleni ja jätin tilaamatta. Oikeastaan jätin sen tilaamatta siksi, jos vaikka joku meillä vieraillessaan sattuisi noita lehtiä löytämään.. Tuo idea kuumeilijoiden omasta lehdestä kuulosti hyvältä. Ja hyvät etusivun lööpitkin sait jo aikaiseksi. :D
[color=FF83FA][b]Anitah:[/b][/color] Minä olen huomannut myös, että noita Odotus -lehtiä on harvemmin saatavilla. Sehän ilmestyy muistaakseni vain joka toinen kuukausi. Mutta kun oikein etsin, niin löysin kyllä paikallisen marketin lehtitelineestä lehden.
[color=FF83FA][b]Apila:[/b][/color] Katoitko Onnen Varjot? Oliko hyvä? Minä ainakin tykkäsin.. Ja itkeä tirauttaakin piti! Oikeastaan voisinkin se katsoa nyt uudemman kerran, kun aihe on itsellekin ajankohtainen..
[color=EE9A00][b]Lokakuiset:[/b][/color] Muistetaan pitää huoli, ettei oma päivä mene ohi muiden huomaamatta, jotta ainakin jostakin pystytään toisiamme onnittelemaan.. :D Mutta toivommehan tietysti, että jo syyskuussa saisimme paljon plussia ja pääsisimme viettämään massasyntymäpäiväämme o-puolelle! Apila, Nuutti ja minä taidetaan sitten ainakin olla aika lähekkäin.. Itse olen 13. päivän lapsonen.
[color=6959CD]Gallup: Tein ensimmäisen ja tähän asti ainoan raskaustestin itsekseni. Mies oli aamuvuorossa töissä. En kylläkään ole kertonut hänelle tuosta testistä. Tuntuu, etten halua pahoittaa mieltä, vaikka toisaalta mukavampaahan se varmasti olisi yhdessä surra. No, mutta sitten, kun se plussa testiin tulee, niin olishan se kiva yhdessä se testata, mut jos ei ole mahdollista, niin ei jää varmasti miehelle epäselväksi, että plussa on tullut!!!! Kuinka sen sitten ilmoitan riippuu varmasti siitä missä mies sillä hetkellä on. Tekstiviestillä voisin muotoilla hienon rimpsun, jossa voisin vaikka kutsua häntä " isukiksi" tai ehkä ottamalla kuvan positiivisesta testistä. Voi kyllä olla, ettei osaa sitä analysoida..?!? ;) Pitäsiköhän opettaa etukäteen..?!? Oon myös suunnitellut sitä, kuinka plussauutisesta kerrotaan vanhemmille ja kavereille... No, se onkin sitten toinen juttu. Ehkä joskus toisten voin sen julkaista..[/color]
Ja vielä romaanin jatkeeksi ).(: Kp:t taitaa olla 5 eli aikas alussa mennään.. Ovista aion yrittää tikuttaa. Laskeskelin tuossa, että viime kierrossa pöllyyteltiin peittoja aivan liian aikaisin, jos ovis on ollut n.12 päivää ennen tädin vierailua.. Joten taidan aloittaa tikuttamisen hieman myöhemmin, kuin suunnittelin. Ei kai mitään muuta sen kummempaa.. Täti vierailee edelleenkin vaikka olen sitä yrittänyt kestitä vaikka minkälaisilla herkuilla. Onneksi kuitenkin jo hieman näyttää siltä, että lähtisi pian. Taidan lähettää sen yläasteelle kiusaamaan teinityttöjä.. ;) Niin, ja se piti vielä mainita, että taisinkin joskus aiemmin mainita kovasta pääkivusta jota oli yks ilta töissä.. Tämä pääkipu jatkuu edelleen. Soitin työterveyslääkärille ja sain ajan vasta viikon päästä maanantaille. Toivottavasti särkylääkkeet kestää sinne asti.. Kipu on siis vain toisella puolella, ohimossa ja silmän takana ja mikään muu, kuin vahvemmat särkylääkkeet ei auta. Kivun saan siis onneksi lääkkeillä pois, mutta kun lääkkeen vaikutus lakkaa, pääkipu tulee aika usein takaisin. Voiko tämäkin olla siis merkkejä uudesta, pillereiden jälkeisestä elämästä? Mitään muuta en ole keksinyt..
Nyt kuitenkin palstatilaa muillekin.. Tämä lähtee lämmittämään miehelle saunaa!!
noppaa vaan koodailen...ihana kapulapäivä monella - kiitos, kun Killakin otti moolin puolesta:=)
Valittelen tässä omaa napaani, kun ei ole y h t ä ä n raskautunut olo. Älkää rakkaa ensiokamut yhtään laskeko mun varaan - niin epätoivoiselta tuntuu. Ehkä aikaistan testausta tiistaille, niin Killan plussaa voidaan sit tuuletella keskiviikkona! Arvaa, tulin tänne kuikuilemaan, kun oli niin varma olo, että olit tänään tehnyt plussatestin!!!
Mukava päivä ollut kaikenkaikkiaan - kodinvälittäjä tulee tiistaina kylään keskustelemaan toimeksiannosta - mieskin oli sitä mieltä, että myydään nyt. Sitten kun oltiin puhuttu ja olin ihan jeejee, alkoikin ahdistaa...jos joku pvä plussaan, mua alkaa sit varmaan ahdistaa...oonpa säälittävä:=) Oon aikanaan muuttanut tosi paljon ja nytkin pelottaa enemmän miehen puolesta, josko tuleekin katumapäälle...toisaalta ajattelen, että lapsettomuus jää tänne, sitä ei pakata mukaan vaan aloitetaan alusta!
Vilkutukset kaikille ihanille ja kiitokset tsempityksestä!
huomiseen,
mooli, pp9
Kiitos tosi paljon teille kaikille onnitteluista! =) Tuntuu hyvältä varsinkin kun vielä kukaan minun ja mieheni lisäksi ei tiedä alkaneesta raskaudesta. Vaikka en kauaa täällä vauvakuumeilijoiden puolella ehtinyt olemaankaan niin ainakin käyn lueskelemassa teidän kuulumisia ja aina kun kerkiän kertoilemassa omiani.
Tänään tuli ekan kerran töissä alkuillasta tosi öklö ja etova olo. En onneksi oksentanut mutta huh miten kurjalta tuntui hetken aikaa. Onneksi meni äkkiä ohi niin pystyi työt hoitamaan ihan hyvin.
Tsemppiä teille kaikille ja +++++++++++++++++++ säteitä!
T. iida-linnea
[b][color=orange]Kepardiina, Sara-Maria, Keiju78[/color][/b]: Tehdäänkö oikein joukkohyökkäys kaupan lehtihyllylle ja viedään kaikki vauva-aiheiset lehdet kotiin :) Itse asiassa minullekin tulee Vauva-lehti kotiin kannettuna [color=red]*punastuu*[/color] Odotus-lehteä katselen kaupassa kaihoisasti, mutta en vielä ole uskaltautunut ostamaan, kun siihen ei ole " lupaa" ;) Miksiköhän kuumeilijoille ei ole omaa lehteä: " Pirkko ja Petteri ovat yrittäneet omaa vauvaa puoli vuotta" , " Ovistestit vertailussa" jne. Mutta ehkä kuitenkin on mukavampi lukea lehtiä, joissa on söpöjä vauvakuvia ja vauvaperheiden onnea. Voi sitten haaveilla, että " olisipa minullakin jo tuollainen nyytti" :)
[b][color=blue]Kaameen kapulan omistajille[/color][/b] pikaista helpotusta olotilaan :)
[color=green]ON[/color]: Minä olen jo niin höyrähtänyt vauvakuumeeseen, että elimistö alkaa TAAS kehitellä raskausoireita, vaikka onhan noita nähty jo edellisissäkin kierroissa, joissa olen ollut valeraskaana. Jotenkin mieli on niin keskittynyt vauvakuumeeseen, että tätä se sitten on. Tämäkin kierto piti ottaa rauhallisesti, mutta tässäpä sitä taas ollaan ;)
B_fly kp 24/31-34