Kertoisitko naapureilla, ystäville ja sukulaisille, jos saisit esimerkiksi Eurojackpotin päävoiton (vähintään 10 miljoonaa euroa)?
Kommentit (51)
No en kertois, ihan lähimmille vain ja toivottavasti eivät kertoisi eteenpäin. Tiedän että ainakin siskooni välit menisi heti poikki, koska hän on superkateellinen kaikesta. Lapsilleni antaisin sen verottoman osuuden heti. Loput sitten käteisenä. Ostaisin pari asuntoa, Helsingistä ja toisesta isommasta kaupungista. Eläisin rennosti itsestäni huolehtien.
En kertoisi naapureille enkä suvulle. Ystäville voisin kertoa ja puolisolta ois varmaan vaikea pimittää.
Varmaan tulisi vähän hajurakoa otettua muutamaan kaveriin jota ei oikein jaksaisi katsella, mutta en minä lesottamaan alkaisi.
En kertoisi muille kuin miehelleni. Hän on ainut kehen voin luottaa 100 %. En hankkisi mitään miljoonaluokan taloa, koska en haluaisi herättää huomiota ja ihmettelyä, vaan ostaisin max puolen miljoonan talon ja jos joku ihmettelisi että millä rahoilla niin voisin tässä tilanteessa suoraan valehdella että voitimme esim puoli miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin jossain vaiheessa perheeni kanssa Ruotsiin. Sanoisin heille, että saatte sitten muuttaa ja siirtää kirjanne takaisin Suomeen, kun minusta on aika jättänyt ja olette saaneet jäljellejääneet rahat.
Miksi Ruotsiin? Nyt en tajunnut.
Perintövero 0.
Samoin kuin moni muu, kertoisin voittaneeni esim. 200 t€, joka selittäisi lisääntyneen rahankäytön. Mitään ökyilyjä tuskin alkaisin harrastaa.
En voi saada. olen laskutaitoinen ja olen päätynyt lopputulokseen että parempaan tulokseen pääsen kun sijoitan nekin rahat.
T:miljonääri
Vierailija kirjoitti:
Säätiöisin suuren osan. Sen tuotoilla jakaisin rahaa projekteille, joilla on oikeasti toimiva konsepti nykyajan yhteiskunnallisiin ongelmiin. Perheväkivalta, insesti, mielenterveysongelmiin ym rahottaisin ratkaisuja. Olen ekonomi ja työni puolesta osaisin valvoa ja johtaa näitä projekteja.
olet "ekonomi" mutta et ymmärrä kuinka vähän rahaa moiseen säätiöön muutamat hassut miljoonat ovat. Suuruusluokat näköjään täysin hakusessa. Hukkaan meni sekin koulutus...
Asun pk-seudulla hyvällä alueella. Täällä voisi ihan huoletta up-gradeta asunnon ns. miljoonakämppään. Kukaan ei kiinnittäisi siihen mitään huomiota. Lisäksi lapsille omat asunnot ja autot. Kummilapsille (6 kpl) lahjoittaisin sievoiset pesämunat tulevaisuutta varten (maksaisin myös lahjaveron). En kertoisi ystäville voitosta, lahjoittaisin rahaa, mutta en selittäisi rahojen alkuperää.
Sit perustaisin laadukkaan päiväkodin, johon palkkaisin parhaan mahdollisen henkilökunnan (erittäin kilpailukykyisellä palkalla) ja asiakkaaksi pääsisi lapsia, joiden perheillä ei ole mahdollisuuksia tarjota lapsille mitään ylimääräistä. Päiväkodissa olisi mahdollista myös tukea vanhemmuutta.
Mut en lottoa koskaan, joten todellista päiväunelmaa tämä.
En kenellekään kertoisi. Ostaisin tilan ja tekisin kesämökin. Ajan kanssa muuttaisin isompaan asuntoon. Sijoittaisin ja sijoittaisin vielä tiettyä tarkoitusta varten (hyväntekeväisyys) jotta se tuottaa siihen kohteeseen vielä tulevaisuudessakin. vaikka joku säätiöhomma. Joitakin kavereita voisi jelpata tietty varovasti sanomalla et nyt kun menee vähän paremmin ja kun oon jo nyt aloittanut sijoittamisen että hyvät on ollu tuotot.
Suoraansanottuna tuo olisi typerästi tehty. Sijoita mielummin osakkeisiin, kuin laske yhtään mitään minkään talletuskoron varaan.