Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko käynyt Afrikassa, kerro Afrikka-muistosi

Vierailija
24.07.2021 |

Afrikassa on muinaisuutta eikä kehitystä lainkaan mutta luonto siellä uudistuu niin nopeasti että jopa maa tuntuu nuorelta. Afrikkaan on halkeamassa erillisiksi mantereiksi ja vähiten tunnettua Afrikasta on Eurooppa Afrikan valtava vulkanismi.
Asuin pienessä kylässä tulivuoren juurella ja aina iltaisin menin kylän torille. Torilla oli myös puolittain valkoinen mies jolla oli Jungle Market, kyseli Euroopasta aina ja hankki markettiinsa eurooppalaisia tuotteita joita innokkaasti esitteli ja myi kauhealla hinnoilla.
Kerran olin lomalla Euroopassa ja ostin lentokentältä pikku humalassa ison matkalaukun täyteen kaikenlaisia kestäviä ja säilyviä eurooppalaistuotteita, snäkseja ja muita.
Pääsin lopulta perille ja mietin että miten kehtaa antaa nuo edes mutta lähetin matkalaukun autonkuljettajan viemään matkalaukun Jungle Market'iin.

Meni ehkä kaksi viikkoa ja olin töissä kunnes eräänä iltana lähdin torille. Sama hyörinä. Tulivuori rauhassa taustalla, pimeys tulee aivan äkkiä. Torilla oli uusi koju jossa oli seinät ja katto, torin kauppamaisella sivuosastolla, tosi hieno.
Nimeltään Europa Market, kaikki tavalliset myyntituotteet mutta kaikki nuo tuomari tavarat, Taffel Sipsit ja muut aseteltu valtavan näyttävästi. Ylpeän myyjän takana erillisellä hyllyllä suotsukkeiden ympäröimänä myyntilaatikko HubbaBubba-purkkaa.
Minua kohdeltiin hyvin arvokkaasti, lopulta kun lähdin niin jätin kaikki tavarani Europa Market'iin, Juicen ja Dingon levyt ja muuta. Varhaista ysäriä oli ja elettiin keskisessä viidakko-afrikassa.

Oletko käynyt Afrikassa, kerro Afrikka-muistosi

Vaihtoehdot

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva aloitus, peukut siitä.

Vierailija
2/10 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sekava teksti. Myös Afrikan niputtaminen yhdeksi "maaksi" hämäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/10 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa fiktiota. Opettele kirjoittamaan paviaani.

Vierailija
5/10 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Lähimmillään Gibraltarilla ja Kanarian saarilla.

Vierailija
6/10 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Lähimmillään Gibraltarilla ja Kanarian saarilla.

Tai siinä Kanarian koneessa, jos se lensi Afrikan yllä.

Vierailija
7/10 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin hyvä tarina apllä mutta olen käynyt 3 kertaa Afrikassa.

Olen nähnyt erittäin rikkaita ja erittäin köyhiä. Kahdessa eri maassa olen käynyt.

Vierailija
8/10 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Tunisiassa ja sehän on Afrikassa, mutta ei tuntunut siltä, vaan ennemmin samalta kuin muutkin Välimeren maat.

Vierailija
9/10 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin opiskeluaikana 7muun opiskelijan kanssa syyskuun alussa kiipeilemässä Kilimanjarolle. Tämä oli omatoimimatka, jonka yksi opiskelija järjesteli. Yhden tunsin ennestään, muut olivat tuntemattomia. Hyviä tyyppejä kaikki.

Tässä pieni klippi:

Hotellin iltapalalla menin syömään hedelmäsalaatin, josta tulin kipeäksi aamulla. Kuume tuli ja muutenkin olo meni heikoksi. Lähdettiin ajamaan kohti Kieliä. Otimme kaikki diamox- lääkkeet, jotka auttaa sietämään korkeaa ilmanalaa. Jossain vaiheessa jeeppimatkaa oloni huononi. Sanoin että pitää päästä oksentamaan. Jeeppi pysähtyi johonkin banaaniviljelmän viereen. Kaverit odotti autossa että kävisin oksentamassa. Sanoin, että voisko joku auttaa, kun en näe mitään. Kaikki näkyi valkoisena ja jotain varjoja näin. Yksi kaveri tuli taluttamaan ja hänestä näin vain nenän varjon

Vierailija
10/10 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kili-96 kirjoitti:

Olin opiskeluaikana 7muun opiskelijan kanssa syyskuun alussa kiipeilemässä Kilimanjarolle. Tämä oli omatoimimatka, jonka yksi opiskelija järjesteli. Yhden tunsin ennestään, muut olivat tuntemattomia. Hyviä tyyppejä kaikki.

Tässä pieni klippi:

Hotellin iltapalalla menin syömään hedelmäsalaatin, josta tulin kipeäksi aamulla. Kuume tuli ja muutenkin olo meni heikoksi. Lähdettiin ajamaan kohti Kieliä. Otimme kaikki diamox- lääkkeet, jotka auttaa sietämään korkeaa ilmanalaa. Jossain vaiheessa jeeppimatkaa oloni huononi. Sanoin että pitää päästä oksentamaan. Jeeppi pysähtyi johonkin banaaniviljelmän viereen. Kaverit odotti autossa että kävisin oksentamassa. Sanoin, että voisko joku auttaa, kun en näe mitään. Kaikki näkyi valkoisena ja jotain varjoja näin. Yksi kaveri tuli taluttamaan ja hänestä näin vain nenän varjon

Jatkuu: pääsin jonkin banaanipuun juurelle kun tajusin että ripuli iskee. Siellä sitten oksensin ja ripuloin aikana banaanipuun alle. Olo rupesi helpottamaan ja näköni alkoi palautua. Kaverit huusi tarvinko apua, en enää vaan kiskoin housut jalkaan j ahuomasin nyt siis että banaaniviljelmä sai ne lannoitteet ja sitten autoon.

Illalla päästiin Kilimanjaron alkuun ja kiitettiin eka osuus. Kuumeessa oli vähän vaikeaa, mutta päästiin ekalla majalle, jossa kaveri lainas hyvää makuupussia. Kunnon yöunien jälkeen kuume oli poissa ja voimani palautuivat.