Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten ikäeroista

26.08.2006 |

Mitä mieltä olette lasten ikäeroista? Tuntuu, että kaikki tutut ympärillä yrittää tehdä lapsia (ja saakin niitä!) 1,5 - 2 vuoden ikäerolla. Silloin kun itsellä esikoinen oli vuoden vanha ei olisi tullut mieleenkään hankkiutua uudestaan raskaaksi. Sinänsä se oli risitiriidassa omiin suunitelmiin, kun oli aina ajatellut että saisi lapset pienellä ikäerolla, jolloin heistä olisi toisilleen seuraa enemmän. Itselläkin kun on pari vuotta nuorempi sisko ja ollaan edelleen tosi läheisiä. Nyt sitten esikoinen on jo liki 2,5 -vuotias ja ollaan yritetty toista lasta keväästä asti, mutta vielä ei kuulu. Ikäeroa lapsille tulee siis yli 3 vuotta ( ja koko ajan kauhistuttaa kun se ikäero kasvaa vielä tuostakin...). Onko teillä muilla ajatuksia/kokemuksia tuosta " isosta" ikäerosta ja sen hyvistä puolista?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ajattelimme, että seuraavat tehdään (tai yritetään!) pienellä ikäerolla (1-1,5 v), niin heistä on myöhemmin seuraa toisilleen.

Olemme mekin jo jonkin aikaa yrittäneet raskautua (viime syksystä asti) ja olisihan se kiva että viimein tärppäisi ettei ikäeroksi tulisi sentään enää enempää...

Vierailija
2/3 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten ikäerolla ei ole juuri merkitystä. Mutta tämähän nyt on vain minun mielipiteeni. Itselläni on 16-vuoden ikäero siskoni kanssa ja tosi läheisiä ollaan siitä huolimatta. Siskoni on nyt 6-vuotias. Ja nyt kun itse yritän raskautua, niin siskoni saakin jo pienestä pitäen sitten harjoitella vauvan hoitoa kun vauva on tullakseen! Kyllä lapset keksivät tekemistä keskenään, vaikka ikäero olisi suurikin. Usko pois. Minäkin välillä otan siskon kanssa yhteen niinkuin " pienet pennut" , niinkuin äitini asian totesi. Eli aikuismaisesta käytöksestä ei tietoakaan kun siskon kanssa riidellään! :) Ja hauskaakin osataan yhdessä pitää ikäerosta huolimatta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on ikäeroa 1v7kk (tytöt 2v5kk ja 10kk) ja nyt yritetään saada kolmatta aluillensa..jos nyt tärppäisi niin ikäeroa tulisi taas tuo 1v7kk :) Olen suht nuori (20) ja haluan saada lapset mieluummin pienellä ikäerolla :) Vaikka voidaanhan me vielä tehdä vaikka toinen liuta reilun kymmenen vuoden päästä, jos sille pääle satutaan, mutta tuskinpa ;)

Ja tytöistä on jo nyt todella paljon seuraa toisilleen. Kyllä osaavat kinatakin, mutta luulen että pienestä ikäerosta on todella paljon etua :)

Itselläni on myös 14 vuotta nuorempi pikkusisko ja hän on esikoisen ' paras ystävä' :)

Jokainen tietysti tekee omat ratkaisunsa lapsien ikäerosta, toiset jaksaa tehdä pienellä ikäerolla ja toiset ei. Luulen itse jaksavani nyt paremmin putkeen, nyt on aikaa keskittyä lapsiin, ne kun kasvaa niin nopeasti :) Myöhemmin sitten on aikaa keksittyä muuhun..