Nopeasti neuvoja,selkäkipu...?
On ilmeisesti hermo pinteessä, jos ei alaselässä niin jossain reiden kohdilla. Olin siitä sairaalassa ja käskivät mennä takaisin jos pahenee. Ainoat "huonot" oireet mitä on ollut niin pissa tulee vähän liian äkkiä, en ehdi vessaan asti (yleensä oireena pitäisi olla virtsaumpi mutta kai se noinkin päin on jo merkki että joku vialla). Tänä aamuna kävin pissalla ja tuli todella kova kipu virtsarakkoon, ei niin pistävä kuin pissatulehduksessa mutta jäi sellainen tunne että olisi vieläkin hirveä hätä. Äsken taas sama, heti kun oon saanut pissattua niin tulee kova kipu rakkoon. Voiko olla selkäkivun oire vai niinpäin että virtsatulehdus aiheuttaa selkäoireet.. Ei vaikuta virtsatietulehdukselta, se ollut aikaisemmin joskus.. Toinen jalka siis välillä puutunut ja jalkapohja "läpsyy" perässä kun on vähän huono tunto siinä.. onko kellään kokemusta tai onko paikalla terv.ammattilaisia...? Isomman hädän kanssa ei ole ollut ongelmaa.. ei sitä aina kuitenkaan tulekkaan. lähtisin sairaalaan takaisin (kun neuvottiin herkästi tulemaan) jos tietäisin tämän olevan selkään liittyvää.. :)
Kommentit (33)
Siis kipu rakkoon tulee vain virtsaamisen lopussa, ja se on todella kova kipu, ihan kuin laitettaisiin katetri huonosti, mutta sitten se loppuu.Kunnes taas uudestaan (puolen tunnin välein) vessaan..
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:37"]
Taasko olet täällä marttyyrina?!
[/quote]
En ole aiemmin täällä käynyt, joskus lukemassa lapseeni liittyvissä asioissa. :)
Kuullostaa pullistumsoireilta. Mene lääkäriin ja vaadi päästä lannerangan kuviin.
Mulla olo pullistuma selässä ja oireet oli aika lailla samat mitä kerroit itselläsi olevan. Lääkäri teki selväksi, että mikäli ei fyssarista ole apua niin sitten aletaan sopimaan treffejä puukottavan lääkärin kanssa. Niitä treffejä ei tarvinnu sopia, koska sain fyssarista todella ison avun itelleni.
Välilevyn pullistuma. Menee omia aikojaan ohitse. Leikkausta tarvitaan jos on pidätysvaikeuksia virtsatessa ja ulostettaessa. Samoin jos vaiva on ollut yli puoli vuotta, jolloin pinteessä olevan hermon palautumiskyky ei enää ole hyvä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:41"]Välilevyn pullistuma. Menee omia aikojaan ohitse. Leikkausta tarvitaan jos on pidätysvaikeuksia virtsatessa ja ulostettaessa. Samoin jos vaiva on ollut yli puoli vuotta, jolloin pinteessä olevan hermon palautumiskyky ei enää ole hyvä.
[/quote]
Mulla pullistuma oli oireillut noin 10 vuotta. Eikä puukko vilahtanut. Fysioterapialla saatiin selkä kuntoon ja kaikki hyvin.
-6
Alaselän pullistuma poissuljettiin kolme päivää sitten, sanoivat että se voi kyllä olla esim.reidessä, tutkivat paremmin ensi viikon lopussa hermotutkimuksilla. voihan se pullistuma kehittyä päivässäkin kai, oireet on ainakin pahentuneet. olen ajatellut kuitenkin olevani kotona lapseni kanssa niin kauan kun pystyn, kivat ilmat on vielä.. on se vähän vaikea arpoa ihmisen joka ei toista nää että mistä johtuu, oletan että jollain kuitenkin kokemuksia ko. vaivasta. Tuo kipu vaan ihmetyttää, ei tällaisilla helteillä helposti (varsinkaan naisena) virtsa..tulehduksia saa. Ei siltä ainakaan vaikuta nyt. Ei ole kipua rakossa muuta kun vessa käynnin yhteydessä..?
Kyllä mä tutkituttaisin virtsan. Se voi kyllä tulla helteellä ja helposti tuleekin.
Toinen jalka 24/7 puutunut,kova hermokipu, niinkuin suonta kirvelisi lantiosta jalkapohjaan, ja viiltää.. rakkoon jää virtsaa, enemmän kuin pitäisi. käyn vessassa jatkuvasti, kuitenkaan ei tarvitse olla niin että ei tule ollenkaan virtsaa, voi olla myös näin päin.. josko sitten samaan aikaan hermo pinteessä (minkä lääkäri diagnosoi) ja nyt vain sattui tulemaan pissatulehdus kaupan päälle..
Piti vielä sanoa etten pysty istumaan juuri lainkaan.. kyllä se käy "terveemmän" jalan päälle kun sen painolla seisot päivän, mutta kipuilu pahenee istuessa tai makuulla ja kävelyssä.
En saa yhteyttä neuvontaan, ihan tukossa.. kaksi vuotta sitten oli sama juttu, kävin fysioterapiassa sen puoli vuotta mitä se kipu kestikin ja fys.terapia auttoi. niin tutut oireet, ei ollut kuitenkaan ongelmia virtsaamisen kanssa ja ei näin kovaa puutumista, varsinkaan tunnottomuutta. voiko pullistuma kehittyä yhdessä tai kahdessa päivässä..? Kyllä se pinne lantion kohdillakin (tai missä vaan) tekee kovan kivun. kun on kävellyt yli kuukauden kuin ankka, niin sekin varmaan elimistöä rasittaa. onko pullistuma ja pinne sama asia..? molemmat ainakin kai voivat parantua itsestään jumpan avulla. en vaan pysty tekemään mitään harjoituksia. :)
Välitön yhteys päivystykseen. Voi vaatia leikkauksen 24 h sisällä kun ratsupaikka-anestesiaa eli virtsan- tai ulosteen pidätysvaikeutta. Eikä tuo nilkan läpsyminenkään ihan pikku oire ole...
t. fyssari
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:41"]Kuullostaa pullistumsoireilta. Mene lääkäriin ja vaadi päästä lannerangan kuviin.
Mulla olo pullistuma selässä ja oireet oli aika lailla samat mitä kerroit itselläsi olevan. Lääkäri teki selväksi, että mikäli ei fyssarista ole apua niin sitten aletaan sopimaan treffejä puukottavan lääkärin kanssa. Niitä treffejä ei tarvinnu sopia, koska sain fyssarista todella ison avun itelleni.
[/quote]
Mikä on fyssari?
Jos tarkoitat fysioterapiaa, sano niin.
Olet ilmeisesti niitä ikäviä ihmisiä, joille sopimus on soppari, jne.
Kuulostaa välilevyn pullistumalta, itselläni on ikävä kyllä ollut. Puutuminen ja tunnon heikentyminen sekä virtsaongelmat on huolestuttavia oireita, jos kyse on siitä. Ei välttämättä näy kuin magneettikuvissa. Vaadi magneettikuvat! Voi oikeasti olla tärkeää.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 15:57"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 14:41"]Kuullostaa pullistumsoireilta. Mene lääkäriin ja vaadi päästä lannerangan kuviin.
[/quote]
Mikä on fyssari?
Jos tarkoitat fysioterapiaa, sano niin.
Olet ilmeisesti niitä ikäviä ihmisiä, joille sopimus on soppari, jne.
[/quote]
Etkö todellakaan tiedä mitä fyssari tarkoittaa? No, siinähän ihmettelet mitä tarkoitan ja miten ikävä IHMINEN olen!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 15:45"]
Mene päivystykseen.
t: SH
Lähden, en ole vaan pystynyt käymään suihkussa päiviin, sairaalassa tuli hikoiltua yöllä kun sai siellä tarkkailussa aika paljon lääkkeitä.. jos suihkussa pystyisi käymään tuolin kanssa ja sitten miettiä millä lähteä. en halua kuitenkaan riskeerata "elämääni" äitinä ja nuorena naisena, olisi kiva olla kunnossa ja töissä. Vaikka magneettikuvista ei löytynyt pullistumaa niin ei kai se sitä tarkoita ettei voisi olla jotain vakavaa (jossain muualla vaikka)..
[/quote]
Eikö sulla ole ketään, joka voisi auttaa siinä pesulla käymisessä ja lähtövalmisteluissa? Mutta tosiasiassa, ei ne siellä päivystyksessä ole moksiskaan vaikka hikisenä sinne menisit. Tilanne on kuitenkin sellainen, että voi olla että joudut leikkauspöydälle. Tuollaiset oireet eivät itsestään helpota.... :/
Ja kyllä, pullistuma voi tulla hetkessä. Ja pullistuma jättää hermon pinteeseen, joka sitten aiheuttaa noita puutumisia ja virtsaamisongelmia.
Lähde nyt lääkäriin, tsemppiä!
t: se SH
Ja mene taksilla, kela korvaa osan ;)
Soita sinne sairaalaan ja kerro mitä uusia oireita on tullut (tai mitkä pahentuneet) viime käyntisi jälkeen. Alaselässä jos on esim. välilevyn pullistuma, se voi tosiaan säteillä reiteen ja jopa jalkapohjaan / varpaisiin asti; näitä kutsutaan iskiasoireiksi. On kokemusta, mulla fysioterapia auttoi. Olen lukenut että jos vaivaan liittyy pidätysvaikeuksia tai jos jalasta menee kokonaan tunto, heti sairaalaan.