Benjihyppypaikalla vakava onnettomuus - Hyppääjä hyppäsi vahingossa ilman narua
Huh vaarallinen harrastus :O
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008146407.html
Kommentit (90)
ylläri, että aina tuollaisissa onnettomuuksissa kuolleita kuvaillaan "hän oli rohkea seikkalijaluonne, joka halusi nähdä ja kokea paljon!" Viitannee siihen, että dopamiininarkit elämystenhakijat hakeutuu tuollaisiin extreme-juttuihin.
Onhan se periaatteessa mahdollista, että sydän pysähtyi hypyn aikana. Ehkä ovat arvioineet, että järkytys oli niin suuri, että se sai aikaan pysähdyksen. Spekulaatiotahan se kuitenkin vain on.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se periaatteessa mahdollista, että sydän pysähtyi hypyn aikana. Ehkä ovat arvioineet, että järkytys oli niin suuri, että se sai aikaan pysähdyksen. Spekulaatiotahan se kuitenkin vain on.
50m vapaa pudotus kestää jotain reilu 3 sekunttia. Eipähän sitä sydänkohtausta kauaa kerinnyt kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50m vapaa pudotus kestää jotain reilu 3 sekunttia. Eipähän sitä sydänkohtausta kauaa kerinnyt kärsimään.
On se kyllä ikävää se kolmekin sekuntia miettiä että "ei vi##u olinpa typerä, ja nyt kuolen sen takia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, ja tuona aikana ei kyllä kenelläkään voi diagnosoida sydänpysähdystä.
Darwin-palkinto meni taas tälle naiselle. Kuka hyppää yhtään mihinkään ennenkuin on itse varmistanut, että köysi on kiinni ja mitä muita turvavarusteita tuossa käytetäänkään? Ei ollut älyllä siunattu nainen vaikka juristi olikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selviytyivät
Näyttää tosi turvalliselta :D :D Eivät ole edes mitenkään kiinni tuossa istuimessa
Hei Venäjä.
Ennemmin Lähi-itä....
Vierailija kirjoitti:
Darwin-palkinto meni taas tälle naiselle. Kuka hyppää yhtään mihinkään ennenkuin on itse varmistanut, että köysi on kiinni ja mitä muita turvavarusteita tuossa käytetäänkään? Ei ollut älyllä siunattu nainen vaikka juristi olikin.
Minua taas hämmentää, miten kukaan voi luulla, että ihminen on 100% rationaalisesti toimiva ja pelkällä järjen toiminnalla ohjattavissa? Unohtuuko, että ihmisillä on myös tunteet? Unohtuuko, että ihminen ei ole robotti joka on ohjelmoitu absoluuttiseen täydellisyyteen?
Tuolla naisella on varmasti ollut jännät paikat jonka vuoksi ei ole enää ajatellut 100% täysillä, sen lisäksi ymmärtänyt ohjeet väärin ja sen vuoksi hypännyt. Turha haukkua kuollutta sen perusteella tyhmäksi.
Hyppäsihän se laskuvarjohyppykuvaaja ilman laskuvarjoaan, pelkkä kamera selässään kun erehtyi siitä. Tajusi kesken hypyn, että voi hitto jotain unohtui. Kyseessä kokenut hyppääjä joka hypännyt useasti, kuvannut muita hyppääjiä kameralla. Ei tulisi mieleenkään haukkua häntäkään idiootiksi, siksi että teki inhimillisen erheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas hämmentää, miten kukaan voi luulla, että ihminen on 100% rationaalisesti toimiva ja pelkällä järjen toiminnalla ohjattavissa? Unohtuuko, että ihmisillä on myös tunteet? Unohtuuko, että ihminen ei ole robotti joka on ohjelmoitu absoluuttiseen täydellisyyteen?
Tuolla naisella on varmasti ollut jännät paikat jonka vuoksi ei ole enää ajatellut 100% täysillä, sen lisäksi ymmärtänyt ohjeet väärin ja sen vuoksi hypännyt. Turha haukkua kuollutta sen perusteella tyhmäksi.
Hyppäsihän se laskuvarjohyppykuvaaja ilman laskuvarjoaan, pelkkä kamera selässään kun erehtyi siitä. Tajusi kesken hypyn, että voi hitto jotain unohtui. Kyseessä kokenut hyppääjä joka hypännyt useasti, kuvannut muita hyppääjiä kameralla. Ei tulisi mieleenkään haukkua häntäkään idiootiksi, siksi että teki inhimillisen erheen.
Linkkiä/videota tuohon laskuvarjomieheen joka hyppäsi ilman varjoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olin ehkä hiukan kova sanoissani. Itselläni on niin voimakas itsesuojeluvaisto, etten varmasti hyppäisi edes käskystä ennenkuin olisin itse varmistanut turvavälineiden paikallaanolon. Ehkä kaikilla ei sitten näin ole.
Vierailija kirjoitti:
Vai voiko sydän pysähtyä järkytyksestä?
Voihan se ja tätä olin tulossa ehdottamaan. Jos sydän todella pysähtyi ilmalennon ainaka, niin ehkä hän nimenomaan tajusi mitä tapahtui ja ajautui kauheaan paniikkiin. Niin varmaan meistä jokaiselle kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, olin ehkä hiukan kova sanoissani. Itselläni on niin voimakas itsesuojeluvaisto, etten varmasti hyppäisi edes käskystä ennenkuin olisin itse varmistanut turvavälineiden paikallaanolon. Ehkä kaikilla ei sitten näin ole.
Tällaisia kommentteja kirjoitetaan itseään varten. Pyritään vakuuttamaan ja selittelemään itselleen, että minulle ei olisi voinut käydä mitään vastaavaa. Onnettomuus on järkyttänyt mieltä ja ihminen haluaa tyynnytellä itseään: "tuollaiset vahingot eivät voi kohdistua minuun".
Vierailija kirjoitti:
Tervepäinen kyselisi pariinkin kertaan että onko nyt varmasti minun vuoro. Tää hullu oli valmiina hyppäämään heti kun joku käskee.
Tätä onnettomuutta ei kyllä yksikään järjissään oleva ihminen edes yritä vierittää uhrin syyksi. Vastuu on aina järjestäjällä. Turvatoimet pitää tuollaisessa lajissa olla aina sitä luokkaa, että tuollainen ilman köyttä hyppääminen ei voi olla mitenkään mahdollista. Miten voi olla aita auki, jos hyppääjällä ei ole valjaat kiinni???
😄 Ei tullut sitten mieleen katsoa edes, että on narun päässä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Darwin ottaa omansa.
Kyllä. Antaa myös mitalin palkinnoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kumitissisomebimbo poissa. Yhyyyyy...
Vastavalmistunut juristi.
Mene pois, turhake.
Juristin äly ei riittänyt kuitenkaan varmistamaan, että hyppyjen järjestäjällä on luvat kunnossa ja turvallisuudesta huolehdittu?
Eiköhän tuo ole ensisijaisesti järjestäjän vastuulla. Vai oletko sitä mieltä, että jos asioit jossain liikkeessä on asiakkaan vastuulla tietää toimiiko yritys laillisesti? Totta kai vaarallisia juttuja tehdessä kannattaa mennä varman päällä ja jos jokin saa epäröimään vaihtaa toiseen. Tai jos ihan tietää, ettei taholla ole puhtaat jauhot pussissa on se itse otettu riski, mutta lähtökohtaisesti vastuu on kyllä järjestäjällä.
No tässähän se taas nähdään, ettei kannata luottaa järjestäjän vastuuseen, jos on sellaisesta asiasta kyse, että on mahdollisesti vaarallista.
Etkö sinä kyselisi lupia nähtäväksesi? Minä ainakin kyselisin.En minä kysellyt kun hyppäsin, ei tullut pieneen mieleenkään. En ole myöskään koskaan kuullut että kukaan muukaan olisi kysynyt. Ehkä kävi tuuri kun pysyin hengissä.
Otetaan nyt huomioon että tuollainen kämmi voi sattua myös vaikka luvat olisivatkin kunnossa. Aina kun ihmiset touhuavat, mitä vain voi sattua. Onneksi harvemmin sattuu.
Eli jos menisit Kolumbiaan, hyppäisit mitään kyselemättä laholta sillalta rautatien ylle?
En tiedä. Thaimaassa hyppäsin, tosin veden päällä. Hyvin meni.
Ei ne hyppää jotka pelkää, niin se vain on.
Darwin award tavoitteena? Viisaat eivät saata itseään hengenvaaraan.
Vierailija kirjoitti:
Näinköhän oli ihan selvin päin.
Eiköhän benjihyppyiin ole nollatoleranssi. Varmasti puhalluttavat asiakkaat ennen kurssia.
Ai kauheeta! Oliko Yecenia aina juhlien keskipiste ja hänen läsnäolonsa toi hymyn kaikkien kasvoille?
En tiedä. Thaimaassa hyppäsin, tosin veden päällä. Hyvin meni.
Ei ne hyppää jotka pelkää, niin se vain on.