Kuinka ylestä on, että täysimettäjä tulee raskaaksi vauvan ollessa alle 4kk?
Kommentit (8)
Tiedän itseni O/
Imetys ei ollutkaan ehkäisykeino, toinen lapsi sai tulla kun on tullakseen. Ikäeroa 11kk.
Täällä yksi ilmoittautuu. Lapsilla ikäero 3pv vajaa vuosi.
En tiedä mutta pelkkä täysimetyshän ei riitä tuossa ehkäisytehoon. Paitsi että lapsen pitää olla alle 6kk eikä kuukautiset saa olla alkaneet, syöttövälit ei koskaan saisi olla 4h pidempiä.
Mulla jo kuukauden ikäiset nukkuivat välillä yli tuon 4h joten en koskaan ajatellut täysimetyksen ehkäisevän. Sit kun kuuntelee näitä juttuja joissa 4kk lapsi on täysimetyksellä vaikka näin helteillä saakin vettä ja välillä maistelee perunaa ja porkkanaa niin ei ihme että "täysimetyksestä" huolimatta tullaan raskaaksi.
Kai se isommissa mittakaavoissa nyt pienentää riskiä raskautua.
Ei pidä luottaa. Itse en tosin saanut menkkoja KOKO imetysaikana, lopetuksdn jälkedn oli melkein vuoden sekaisin.
5, ei kai nyt nykypäivänä kukaan täysipäinen pidä imettämistä ehkäisykeinona tosissaan, oli se sitten oikeaoppista täysimetystä tai ei :)
3
Olisi siinä puolensakin, jos niin kävisi: vauva saisi lähes samanikäisen kaverin, mun ei tarttis mennä ensi syksynä vielä töihin ja lapsiluku olisi sitten täynnä. Ap
Oma äitini tuli raskaaksi minun ollessani 1 kk. Minulla on 10 kk nuorempi sisko. Äiti luotti täysimetyksen ehkäisytehoon.