miten menettelet ystävän muutaman euron velan kanssa
Olet nyt vaikka ostanut kännykällä limua ystävällesi ja siihen on mennyt 3-4 e.
1) ei tartte maksaa takas ever!
2) kaveri voi tarjota samalla hinnala jotain joskus
3) haluan saman summan takaisin
Kommentit (22)
1) mutten lainaa jatkossa enää uudelleen.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 01:53"]1) mutten lainaa jatkossa enää uudelleen.
[/quote]
Miksei sitten 3 ?
Tarjoan usein kavereille, ja he minulle. Ei lasketa senttejä! Tämä käytäntö on voimassa kahvilassa, ravintolassa ja baarissa. Jokatoisella kerralla minä maksan, ja joka toisella kaveri maksaa. :)
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 01:50"]
Olet nyt vaikka ostanut kännykällä limua ystävällesi ja siihen on mennyt 3-4 e.
1) ei tartte maksaa takas ever!
2) kaveri voi tarjota samalla hinnala jotain joskus
3) haluan saman summan takaisin
[/quote]
2) Nykyiset kaverini ovat niin suurpiirteisiä,että homma toimii. Eli tarjotaan/lainataan puolin ja toisin.
1) yleensä. Teininä 3 kun ei oikeasti ois ollut varaa, mutta jos kaveri tosissaan unohti lompakon kotiin kun lähdettiin liikkeelle niin kyllä sit lainasin jos hakemiseen ois mennyt niin pitkään että oltais myöhästytty leffasta tai mihin ikinä oltiinkaan menossa. Kaverit oli kyllä sitten myös niitä joille uskalsi lainata. Sain aina takaisin tai sit kaveri tarjosi seuraavalla kerralla.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 01:57"]
Tarjoan usein kavereille, ja he minulle. Ei lasketa senttejä! Tämä käytäntö on voimassa kahvilassa, ravintolassa ja baarissa. Jokatoisella kerralla minä maksan, ja joka toisella kaveri maksaa. :)
[/quote]
Tämä on hyvä systeemi,vaikka en varsinaisesti ole varoissani senttien laskeminen on rasittavaa.Minulla oli vielä pari vuotta sitten kaveri,jonka kanssa kaikki piti aina maksaa tyyliin 5 centin tarkkuudella puoliksi,oli tosi tarkka rahasta.Jos vaikka ostettiin 1,5€ sipsipussi leffailtaan,molemmat maksoivat 75 centtiä,ei suuremmin harmita että yhteydenpito hänen kanssaan jäi pikkuhiljaa :D
No ei mua mikään pari euroa jää häiritsemään. Yleensä kuitenkin tarjotaan aina syömisiä ja juomisia toisillemme molemmin puolin.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 02:03"]
[/quote]
Tämä on hyvä systeemi,vaikka en varsinaisesti ole varoissani senttien laskeminen on rasittavaa.Minulla oli vielä pari vuotta sitten kaveri,jonka kanssa kaikki piti aina maksaa tyyliin 5 centin tarkkuudella puoliksi,oli tosi tarkka rahasta.Jos vaikka ostettiin 1,5€ sipsipussi leffailtaan,molemmat maksoivat 75 centtiä,ei suuremmin harmita että yhteydenpito hänen kanssaan jäi pikkuhiljaa :D
[/quote]
Joo on ollut kans tuollaisia. Sit suurinpiirtein lasketaan ne yhdessä ostetyt sipsitkin vielä "monta oot syöny" onneksi nykyisten ystävien kans ei ole samaa ongelmaa. Kahviakaan ei tarvitse erikseen pyytää jos menee kaverille kylään, vaan sitä keitetään automaattisesti. Jotkut ei vaan raaski. Onhan se kotona keitetty kahvi kallista, etenkin jos käyttää sen kans maitoa! (sokeriin ei ole varaa) Huh huh.. :D
1) Tarjoan monesti kavereilleni 11 € leffalippuja ja kahvilareissuja, he tekevät yleensä samoin myös minulle joten en jää moisia summia kaivelemaan, vaikka opiskelija olenkin. Jos joku todella peräisi minulta kolmea euroa takaisin, pitäisin häntä pirun nuukana, ellei kyseessä olisi pahvilaatikossa asuvasta henkilöstä.
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 02:16"]
[/quote]
[/quote]
Joo on ollut kans tuollaisia. Sit suurinpiirtein lasketaan ne yhdessä ostetyt sipsitkin vielä "monta oot syöny" onneksi nykyisten ystävien kans ei ole samaa ongelmaa. Kahviakaan ei tarvitse erikseen pyytää jos menee kaverille kylään, vaan sitä keitetään automaattisesti. Jotkut ei vaan raaski. Onhan se kotona keitetty kahvi kallista, etenkin jos käyttää sen kans maitoa! (sokeriin ei ole varaa) Huh huh.. :D
[/quote]
OT mutta ärsyttää käydä yhdellä kaverilla kahvilla,kun hän laittaa aina todella vähän kermaa kahviin,maitoa ei edes ole tarjolla.Jos laitan itse lisää,valittaa että käytän hänen kaikki kahvikermat.Se maitohan tosiaan maksaa peräti reilun euron,olisi hurja uhraus ostaa tölkki vieraita varten :D
1) tai 2), tilanteesta ja ystävästä riippuen.
1 taikka 2 Uskovaisten evväät on yhteiset! Nih!!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 02:59"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 02:16"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
OT mutta ärsyttää käydä yhdellä kaverilla kahvilla,kun hän laittaa aina todella vähän kermaa kahviin,maitoa ei edes ole tarjolla.Jos laitan itse lisää,valittaa että käytän hänen kaikki kahvikermat.Se maitohan tosiaan maksaa peräti reilun euron,olisi hurja uhraus ostaa tölkki vieraita varten :D
[/quote]
Jos ei itse käytä maitoa niin kyllä se säännöllinen litran maitopurkki on aika iso uhraus paria kahvikupillista varten IMO. Ellei osta sellaista minipurkkia joka saattaa sitten loppua kesken.
T. Itsehän käytän maitoa.
1 !!! Raha on vain rahaa. Ei tulisi piemeen mielenkään pyytää/välittää parista eurosta!!!
Ehkä olen vaan vanha, mutta tuo on niin kaukaa... Emme mieti ystäväpiirissämme muutamia euroja tai edes kymmeniä. Jokainen tarjoaa vuorollaan ja emme kyllä todellakaan laskeskele. Ehkä ikäpolvikysymys? Olen siis jo 42v. Ja me maksamme kyllä korteilla, puhelimella ei koskaan.
Hinnalla*