Luin palstalta, että joku laittautui lähteäkseen kauppaan. Laittaudutteko kauppaan?
Kommentit (47)
En laittaudu. En ole muutenkaan erityisen laittautuvaa tyyppiä, toki yritän sen verran katsoa, että esim. syksyllä en ihan paskaisimmilla tallikumppareilla ja täysin hevosenkarvan peittämällä takilla mene kauppaan (kuraiset kumisaappaat sotkee niin paljon ja heinä/karva voi aiheuttaa allergiaoireita kuitenkin).
Jos on likaisen tuntuiset hiukset, niin lippis päähän.
Itse en meikkaa juuri ollenkaan, mutta luonnollisesti vilkaisen peiliin ja katson, että hiukset ovat ok. Sen sijaan suunnittelen etukäteen, mitä vaatetta laitan vaikka sinne kauppareissulle, eli olen alkanut "pukeutumaan" arjessa koronan myötä. Enkä ennenkään pitänyt esim. treenitrikoita muualla kuin treenissä/lenkillä.
N53
Kyllä mä peiliin katson ja korjaan ehostusta jos on tarpeen. Pyrin olemaan omalla tyylilläni huoliteltu. Toisaalta on niitäkin päiviä kun vähät välitän.
Kyllä. Laittaudun aina vähän ennen kuin lähden ovesta ulos. Tukka hyvin ja siistit vaatteet vähintään.
Tänään piti jo heti aamulla käydä kaupassa.
En viitsinyt kammata hiuksia, joten laittauduin laittamalla pipon päähän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä peiliin katson ja korjaan ehostusta jos on tarpeen. Pyrin olemaan omalla tyylilläni huoliteltu. Toisaalta on niitäkin päiviä kun vähät välitän.
Kännissä ja krapulassa vähät välittää ulkoisesta olemuksestaan.
Laitan ripsiväriä ja kulmakynää, jotkut siistit vaatteet ja kaulakorun, en pidä tätä laittautumisena vaan ihan perus.
En laittaudu. Äitini aina meikkasi ja papiljotit ja tupeerus. Hankalaa minusta ja turhaa. Muuten äiti oli mielestäni vaatteilta ym homsuinen. Missään kotivaatteissa en kauppaan lähde kuitenkaan. Kuvittelen ainakin olevani ok.
Vierailija kirjoitti:
Tänään piti jo heti aamulla käydä kaupassa.
En viitsinyt kammata hiuksia, joten laittauduin laittamalla pipon päähän.
Pipo päähän kesällä ja huomenna luvattu hellettä?
Vierailija kirjoitti:
En laittaudu. Äitini aina meikkasi ja papiljotit ja tupeerus. Hankalaa minusta ja turhaa. Muuten äiti oli mielestäni vaatteilta ym homsuinen. Missään kotivaatteissa en kauppaan lähde kuitenkaan. Kuvittelen ainakin olevani ok.
Oma äitini myös opetti, että tukka täytyy aina olla hyvin. Miehillä: tukka hyvin ja kello näkyy...
Lähikauppaan lähtiessä vaihdan vaatteet, hiukset ojennukseen, kasvoja en meikkaa, mutta katson ettei iho kauheasti kiillä ja hampaissa ei ole ruuanjämiä.
Oikein isompaan kauppaan/kauppakeskukseen ja pidemmälle reissulle, laitan hieman meikkiä, astetta siistimmät ja paremmat vaatteet, hiukset nätisti/vähän jotain kampausta, pikkasen tuoksua, olen puhdas (taas hampaat, kädet/yms. + vaatteet) ja raikas.
Kotona kun tulee oltua aika huolettomissa vaatteissa, ilman rintsikoita, hiukset kiinni, niin haluan näyttää kivalta kotoa poistuessa. Totta kai kotonakin olen puhdas jne.., mutta erityistä huomiota muualle lähtiessä.
Kannattaisi kyllä vilkaista peiliin lähtiessä. Eilen kävin kaupassa reikäisessä t-paidassa. Huomasin vasta kotiin tultuani.
Näin kerran naapurin naista kaupassa, ts. tajusin nänheeni vasta myöhemmin, sillä en tunnistanut häntä meikkaamattomana. Ei muuten katso edes päinkään, saati sitten että olisi moikannut enää sen kohtaamisen jälkeen...
Kampaan hiukset, vaihdan kotivaatteet ulkovaatteisiin, ja laitan aurinkorasvaa näin kesällä. Menee noin 5minuuttia.
Sama valmistauminen about kaikkiin menoihin, juhliin ja baariin voin lisäksi laittaa vähän hiuslakkaa ja ripsaria.
Kyllä laittaudun. Hiukset siististi auki tai ponnarille, perusmeikki ja siistit vaatteet. En ole yläasteiän jälkeen käynyt kertaakaan kaupassa täysin ilman meikkiä, aina on vähintään kulmakynää, ripsiväriä ja peiteainetta. Käyn kaupassa pari kertaa viikossa ja tykkään hieman kaunistautua ennen sitä. Usein meikkaan omaksi ilokseni ihan kotipäivinäkin.
En todellakaan. Olen siellä vain pakon edestä, en viettämässä aikaani tai juhlimassa. Jos näen siellä tutun, niin sitten näen, eivät yleensä hekään laittautuneita. Yleisesti tietysti monet tulee kauppaan samanlaisina kuin ovat olleet töissä, ehkä ovat hiukan laittautuneet töitä varten, niin eihän ne ole miksikään muuttuneet illalla kauppaan mennessä.
Himpparit laittautuu aina kun poistuvat kotoa.
No riippuu siitä, mitä näen, kun katson itseäni eteisen peilistä. Että jos vielä yöpaituli päällä ja hiukset pystyssä nii joo, laittaudun. Mutta jos näytän ihmiseltä jolla siistit vaatteet päällä ja hiukset ojennuksessa, nii en laittaudu lähikauppaan. Mutta kaupungille laittaudun aina.
Pistän puputossut jalkaan ja vedän päälleeni aamutakin.
Tsekkaan peilistä ettei hammastahnat ole leualla.