Luin palstalta, että joku laittautui lähteäkseen kauppaan. Laittaudutteko kauppaan?
Kommentit (47)
Kyllä, koska näytän muuten variksenpelättimeltä.
En laittaudu. Mutta saahan ihmiset laittautua jos haluaa. Esimerkiksi vanha äitini ei lähde ovesta ulos ilman meikkiä ja hiusten tuperaamista. Se on hänen juttunsa.
Laitan itseni sellaiseen kuntoon aamulla, että päivän menoista selviää. Erikseen en sen kummemmin laittaudu.
Jos menen lähikauppaan ruokaostoksille , en laita enkä katso peiliin. Jos vaateostoksille tai muualle , niin pyrin pukeutumaan.
Pyrin ainakin harjaamaan hiukset ja ehkä laitan vähän peitevoidetta silmien alle.
Ennen menin ihan vaan sotkunutturassa ja ilman meikkiä mutta sen jälkeen kun joku keski-ikäinen rouva sanoi miehelleen "hyi mitä huumeidenkäyttäjiä täälläkin liikkuu" (ja kiersi minut liioitellun kaukaa) niin olen yrittänyt siistiytyä ja peittää esim. ne mustat rinkulat silmien alla.
(Olen siis luonnostani hyvin kalpea, laiha ja mun hiukset menee helposti takkuun. Huumeisiin en oo koskenut koskaan, tupakkaa en polta ja en ole koskaan edes juonut itseäni humalaan. Että sikäli meni tädin arvio vähän pieleen :D)
Mikä lasketaan laittautumiseksi? Itse vaihdan vaatteet, harjaan hiukset ja laitan korvakorut.
Tavallinen suomalainen potkaisee jalkaansa verkkarit ja crocsit ja virttyneen paidan. Peiliin ei vilkaista. Suihkuun varsinkaan ei mennä kauppareissun takia (eikä juuri muutenkaan). Partaa ei aja mies eikä nainen. Kampaa ei talosta löydykään. Mikäli joku huomauttaisi ruokottomasta ulkoasusta tai hajusta, haistateltaisiin pitkät ja haukuttaisiin hienostelijaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lasketaan laittautumiseksi? Itse vaihdan vaatteet, harjaan hiukset ja laitan korvakorut.
On laittautumista.
Kyllä ja jopa roskia en vie, ellen ole laittanut hiukset "hyvin" ja hieman meikkiä.
On toisten huomioonottamista.
Ikä 62.
En laittaudu mutta vaihdan tarvittaessa ehjät ja siistit vaatteet ja rintsikat. Kotona kun voin hellepäivänä olla shorteissa ja risaisessa helletopissa ilman rintsikoita.
Vierailija kirjoitti:
Tavallinen suomalainen potkaisee jalkaansa verkkarit ja crocsit ja virttyneen paidan. Peiliin ei vilkaista. Suihkuun varsinkaan ei mennä kauppareissun takia (eikä juuri muutenkaan). Partaa ei aja mies eikä nainen. Kampaa ei talosta löydykään. Mikäli joku huomauttaisi ruokottomasta ulkoasusta tai hajusta, haistateltaisiin pitkät ja haukuttaisiin hienostelijaksi.
Ah tätä ikuista suomalaisten haukkumista :D
Esim. etelä-koreassa ja kiinassa moni käy kaupassa pyjamassa :D
Lisää kuvia löytyy googlaamalla mutta tässä yksi.
https://editorial01.shutterstock.com/wm-preview-1500/1956802i/c58a7780/…;
Vierailija kirjoitti:
En laittaudu mutta vaihdan tarvittaessa ehjät ja siistit vaatteet ja rintsikat. Kotona kun voin hellepäivänä olla shorteissa ja risaisessa helletopissa ilman rintsikoita.
Tämä siis koskien meidän lähikauppaamme täällä landella. Sitten jos lähden lähikaupunkiin kaupoille, niin laittaudun ehkä vielä pykälän verran enemmän eli ehjien verkkareiden ja t-paidan sijaan laitan mekon tai farkut ja tunikan. Molemmissa tapauksissa kampaan hiukset mutta en meikkaa kuin ihan poikkeustilanteissa.
Ruokakaupassahan just tapaa tuttuja ja tutuntuttuja, en todellakaan halua, että näkevät ja miettiivät humpsuisen minäni jamittivät syitä.
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupassahan just tapaa tuttuja ja tutuntuttuja, en todellakaan halua, että näkevät ja miettiivät humpsuisen minäni jamittivät syitä.
No en minä ainakaan tuollaisia miettisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah tätä ikuista suomalaisten haukkumista :D
Esim. etelä-koreassa ja kiinassa moni käy kaupassa pyjamassa :D
Lisää kuvia löytyy googlaamalla mutta tässä yksi.
https://editorial01.shutterstock.com/wm-preview-1500/1956802i/c58a7780/…;
Tyylikkäämmältähän nuo kuvan ihmiset näyttävät kuin suomalaisen lähiön kaljaa ja tupakkaa hakevat alkoholistit ja lorttoiset perheenäidit.
Lapsi ehkä näyttääkin, on varmaan menossa kouluun tai jotain. Mummeli jos tulisi kaupassa vastaan niin vähän kyllä hymyilyttäis. :D
Laittaudun siten, että vaihdan siistit vaatteet ja laitan tukan ojennukseen ja ripsiin ja kulmakarvoihin väriä. Kesto max 5min. - Sitten maski naamaan ja kauppaan.
No jos pelkästään käyn lähikaupassa niin en varsinaisesti ala meikkaamaan ja mitään juhlavaatetta paa päälleni, mutta tottakai laitan hiukset suht siististi ja aurinkopuuteria nassuun ja kivat vaatteet. Näin kesällä tulee laitettua joku tanttu tai hame päälle. En pukeudu koskaan tuhnuisiin pieruverkkareihin, paitsi kipeänä yksin kotona. Maaseudulla ihmiset pukeutuu tuhnuisesti, mutta jos täällä niin luultaisiin nistiksi. En halua näyttää sellaiselta.
Mulla on päivästä riippumatta samat aamurutiinit, joten menen saman näköisenä töihin, kauppaan tai vaikka kaverin kanssa kahville. Ei siis vaadi mitään erityislaittautumista missään välissä.
laitan housut jalkaan