Naimisiinmeno, ja ongelmia lasten isän kanssa
Olen menossa naimisiin avopuolisoni kanssa. Meillä on uusioperhe, yhteensä 5 lasta. Ongelmaksi on nyt osoittautunut lasteni isä(vaiko sittenkin minä?). lapset iältään 3 ja 5 vuotiaat. Ollaan erottu silloin, kun nuorimmainen oli hyvin pieni.
Meillä on viikko viikko järjestely. Ja nyt hääjuhlapäivämme sattuu lasteni isän viikolle. Lasten isä ei halua päästää lapsiamme häihin, koska häitä ei ole suunniteltu minun viikolle, ja joustoa tähän ei löydy yhtään.
Olen monesti sanonut lasten isälle, että se onnistuu kyllä, jos heillä olisi jotakin suunniteltua meno minun viikolle, esim. Sukulointia, joka ei hänen viikolle muuten sattuisi sukulaisten menojen puolesta.
Mies on täysin mustavalkoinen, ja hän ei hyväksy tällaista joustoa, vaan hänen mielestä täytyisi pärjätä itse.
En oikein tiedä, mitä tekisin tämän asian kanssa. Tiedän, että jos kerron lapsilleni(5 ja 3 v) että on juhlat, he ilman muuta haluavat osallistua, ja mielestäni heidän kuuluisikin ainakin tietää asiasta. Mutta samalla jos kerron lapsille, lasten isä syyttää minua manipuloinnista ja lapsien käyttämisestä pelinappuloina.
Ja jos joku nyt kysyy, miksen suunnitellut omalle viikolle, niin kuten sanoin. Meillä on uusioperhekuvio, ja monta muutakin asiaa, kuten työt ja sukulaiset, jotka piti ottaa huomioon päivämäärän valinnassa.
En oikein tiedä mitä tekisin, täytyy varmaankin tyytyä siihen, että lapseni eivät pääse äitinsä häihin. Harmuttaa hirveästi.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se voi melkoinen tunnekuohu olla, kun ex menee naimisiin. Yritä sukulaisten kautta, äiti tai täti voisi puhua ex-miehellesi, tai enokin voisi olla hyvä tässä tapauksessa. Siis jos olet väleissä heidän kanssaan.
Sehän tässä onkin "hauskaa", että hänen sukulaisensa katkaisivat välit heti kun erottiin. Eli sitä kautta ei onnistu.
Ja tuola kun sanottiin että mukavampi ilman kitiseviä kakaroita, meidän häät on sellaiset että lapset ovat tervetulleita. Minua se vaan jää harmittamaan, jos ei omat pääse paikalle, kun muiden sukulaisten lapset ovat paikalla.
Eli lähdit toisen miehen mukaan.
Miehen käytös on ihan ok.
Minä ymmärrän miestä. Pakottavissa tilanteissa pitäisi kyllä joustaa, mutta tässä ei ole ollut kyllä mikää pakko ympätä niitä häitä miehen viikolle. Minuakin pännisi, jos toinen ei edes yritä suunnitella omaa elämäänsä niiden jo sovittujen aikataulujen ympärille vaan automaattisesti olettaa että minä aina joustan.
Niinhän se menee töissäkin, että omat omat menot suunnitellaan lomille ja vapaa-ajalle, eikä niin päin että sovitaan omat menot miten sattuu ja odotetaan että pomo vaihtaa sen mukaan työvuorot.
En ymmärrä, miksi pitää mennä naimisiin, kun lapset ovat noin pieniä. Parempi olisi tapailusuhde uuden miehen kanssa.ja molemmat perheet asuisivat omissa kodeissaan. Turhaa hätiköintiä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi pitää mennä naimisiin, kun lapset ovat noin pieniä. Parempi olisi tapailusuhde uuden miehen kanssa.ja molemmat perheet asuisivat omissa kodeissaan. Turhaa hätiköintiä.
Sieltä on tulossa se ankkurilapsi. Ja ap nai uuden miehen kanssa jo kun oli naimisissa lastensa isän kanssa.
Suunnitelmallinen ja joustamaton ihminen ei jousta. Sanoit, että mies on sellainen. Oudointa tässä on se, että et ottanut asiaa huomioon tehdessäsi aikatauluja.
Minun eksäni oli samanlainen. Muutospyyntöjä tein vain äärimmäisessä hädässä. Tyyliin hautajaisia ei voi suunnitella.
Lähde tästä oletuksesta, niin pääset kaikessa helpommalla.
Ja priorisoi ne henkilöt, joit haluat miellyttää.
Siirrä häät toisaalle suosiolla. Tai sitten menette naimisiin omalla viikolla ja juhlitte lapsettomalla viikolla sukulaisten kanssa.
Olipa miehesi perimmäiset syyt kieltää lapsiasi ottamasta osaa häihin mikä tahansa voi hän kuitenkin käyttää juridista oikeuttaan kieltämällä lapsien osallistumisen häihin. Olette sen sopimuksen yhdessä tehneet ja siihen tyytyneet. Nyt viime tinkaan on oikeastaan ihan turhaa ryhtyä nostamaan asiasta suurempia numeroa. Keskity häihisi.
Välinne eivät ilmeisesti ole ihan niin hyvät, että voisit kutsua exäsi häihin lasten kanssa? Edes muutamaksi tunniksi?
Lapsesi ovat vielä pieniä ja sinulle juhlan päätähden roolissa olisi tärkeää antaa aikaasi myös vieraille. Omien lastesi kanssa se ei ihan onnistuisi ja jossakin nälän, väsymyksen ja muun kiukuttelun rajamailla joutuisit keskittymään lapsiisi. Sekään ei ihan hyvätapaista olisi, vaikka kaikki äidin vastuusi muutoin ja muussa tilanteessa ymmärtävätkin.
Tottakai kerrot lapsillesi häistä ja myös niin, että lapset ymmärtävät miksi eivät ole mukana. Heidän isäänsä syyllistämättä. Aina voit luvata häiden rääppiäiset ja vain sinusta on kiinni, miten kiehtoviksi saat ne lapsiesi korvissa kuulostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Siirrä häät toisaalle suosiolla. Tai sitten menette naimisiin omalla viikolla ja juhlitte lapsettomalla viikolla sukulaisten kanssa.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kusipäistä toimintaa isältä, voisi ajatella lapsiaan vaikkei sinusta enää piittaisikaan
Miksi ap ei voisi siirtää häitään omalle viikolleen?
Koska kyseessä on suurempi kysymys kuin vain ap:n häät. Tulevaisuudessa tulee vielä paljon lähipiirin juhlia jotka osuvat ex:n viikolle. Vai pitäisikö koko lähisuku seuraavat 15 vuotta suunnitella häät, hautajaiset ja rippijuhlat sen mukaan kuinka ap:lla on lapset jotta nämäkin pääsevät mukaan. Vaikka 95 % vuodesta mentäisiin tiukasti viikko-viikko systeemillä. Pitää myös pientä joustoa löytyä. Kaikkea ei voi suunnitella tämän mukaan. Se mikä on tärkeää, että molemmat osapuolet ilmoittavat ajoissa näistä tilanteista. Jotta toinen ehtii ottaa sen huomioon omissa suunnitelmissa.
Häät nyt on aika suuri asia järjestää, ei vain siitä kuinka ihmiset pääsevät paikalle. Paikat menevät kesällä kuin kuumille kiville, joten vain se että koska sattuu saamaan kirkon ja juhlapaikan saattaa aika paljon määrätä milloin häät ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi teistä halusi eroa, kun ero tuli niinkin pian nuorimman jälkeen?
Samaa mietin. Taisi ap löytää uuden sulhon ja petti miestään. Sitä saa mitä tilaa.
No ei kyllä välttämättä.
Itselläni mies halusi into pinkeänä erota, mutta vasta asian todella tapahtuessa alkoi havahtua siihen, mitä se konkreettisesti tarkoittaa. Eli lapsi ei enää asu kanssasi 24/7, ex-puoliso jatkaa elämäänsä jne.
Mitähän kus*päitä täällä on kommentoimassa? Eksäsi kuulostaa tyypiltä, joka käyttää sua kohtaan henkistä väkivaltaa(se tulee siitä, että osaat ennakoida, että hän vääntelee asian joka tapauksessa vääräksi, ei ole normaalia). Onhan tuo ihan idi**tti maista hommaa, ettei voi lapsiaan päästää äitinsä häihin, hallooti hallooti, todellakin on poikkeustilanne tuollainen. Onneksi lapset on noin pieniä, ehkä sun täytyy nyt sitten kliksauttaa omat aivot niin, että onpa mukavaa, että saat keskittyä mieheesi ja juhlaan. Juhlitte jotenkin omalla porukalla lasten kanssa sitten myöhemmin.
Eikö lasten isä huoltajan ominaisuudessa saanut kutsua häihin? En minäkään lapsiani päästäisi yksin häihin.
Vierailija kirjoitti:
Olipa miehesi perimmäiset syyt kieltää lapsiasi ottamasta osaa häihin mikä tahansa voi hän kuitenkin käyttää juridista oikeuttaan kieltämällä lapsien osallistumisen häihin. Olette sen sopimuksen yhdessä tehneet ja siihen tyytyneet. Nyt viime tinkaan on oikeastaan ihan turhaa ryhtyä nostamaan asiasta suurempia numeroa. Keskity häihisi.
Välinne eivät ilmeisesti ole ihan niin hyvät, että voisit kutsua exäsi häihin lasten kanssa? Edes muutamaksi tunniksi?
Lapsesi ovat vielä pieniä ja sinulle juhlan päätähden roolissa olisi tärkeää antaa aikaasi myös vieraille. Omien lastesi kanssa se ei ihan onnistuisi ja jossakin nälän, väsymyksen ja muun kiukuttelun rajamailla joutuisit keskittymään lapsiisi. Sekään ei ihan hyvätapaista olisi, vaikka kaikki äidin vastuusi muutoin ja muussa tilanteessa ymmärtävätkin.
Tottakai kerrot lapsillesi häistä ja myös niin, että lapset ymmärtävät miksi eivät ole mukana. Heidän isäänsä syyllistämättä. Aina voit luvata häiden rääppiäiset ja vain sinusta on kiinni, miten kiehtoviksi saat ne lapsiesi korvissa kuulostamaan.
Jaahas, mitkäs juridiset oikeudet miehellä on kieltää lasten osallistuminen häihin?
Asia ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään, mutta laitapa silti faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kusipäistä toimintaa isältä, voisi ajatella lapsiaan vaikkei sinusta enää piittaisikaan
Koska kyseessä on suurempi kysymys kuin vain ap:n häät. Tulevaisuudessa tulee vielä paljon lähipiirin juhlia jotka osuvat ex:n viikolle. Vai pitäisikö koko lähisuku seuraavat 15 vuotta suunnitella häät, hautajaiset ja rippijuhlat sen mukaan kuinka ap:lla on lapset jotta nämäkin pääsevät mukaan. Vaikka 95 % vuodesta mentäisiin tiukasti viikko-viikko systeemillä. Pitää myös pientä joustoa löytyä. Kaikkea ei voi suunnitella tämän mukaan. Se mikä on tärkeää, että molemmat osapuolet ilmoittavat ajoissa näistä tilanteista. Jotta toinen ehtii ottaa sen huomioon omissa suunnitelmissa.
Häät nyt on aika suuri asia järjestää, ei vain siitä kuinka ihmiset pääsevät paikalle. Paikat menevät kesällä kuin kuumille kiville, joten vain se että koska sattuu saamaan kirkon ja juhlapaikan saattaa aika paljon määrätä milloin häät ovat.
Sellaista se on, voi voi vaan. Häät voi siirtää suosiolla vaikka syksyyn, eivät ne ole mikään pakollinen juttu miltään kantilta.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän kus*päitä täällä on kommentoimassa? Eksäsi kuulostaa tyypiltä, joka käyttää sua kohtaan henkistä väkivaltaa(se tulee siitä, että osaat ennakoida, että hän vääntelee asian joka tapauksessa vääräksi, ei ole normaalia). Onhan tuo ihan idi**tti maista hommaa, ettei voi lapsiaan päästää äitinsä häihin, hallooti hallooti, todellakin on poikkeustilanne tuollainen. Onneksi lapset on noin pieniä, ehkä sun täytyy nyt sitten kliksauttaa omat aivot niin, että onpa mukavaa, että saat keskittyä mieheesi ja juhlaan. Juhlitte jotenkin omalla porukalla lasten kanssa sitten myöhemmin.
No nyt taisi löytyä se kuzipäiden kuningatar! Kaikki ei vain mene aina niin kuin on ajatellut.
Ap tässä. Eroon ei liittynyt kolmansia osapuolia, vaikkei se nyt tähän asiaan liitykkään. Suhde ei toiminut, eikä sitä saatu enää pelastettua. Suhteessa kaikki käännettiin niin, että minä oöin aina se joka pyyteli anteeksi. Ero tuli toki minun aloitteesta, mutta vain siksi että minun oli huono olla. Enempää en lähde asiaa avaamaan, mutta esim. Meille ei saanut edes vieraita tulla kotiin meidän yhdessä olo aikana, edes miehen kaverit eivät saaneet tulla sisälle.
Silkkaa kiusantekoa exältäsi. Mitä jos sinä sanoisit, että lapsilla ei ole mitään asiaa isänäidin hautajaisiin sinun viikollasi? Sukujuhlat ne nekin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on, voi voi vaan. Häät voi siirtää suosiolla vaikka syksyyn, eivät ne ole mikään pakollinen juttu miltään kantilta.
Näinhän se on. Häät ovat vain häät.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Eroon ei liittynyt kolmansia osapuolia, vaikkei se nyt tähän asiaan liitykkään. Suhde ei toiminut, eikä sitä saatu enää pelastettua. Suhteessa kaikki käännettiin niin, että minä oöin aina se joka pyyteli anteeksi. Ero tuli toki minun aloitteesta, mutta vain siksi että minun oli huono olla. Enempää en lähde asiaa avaamaan, mutta esim. Meille ei saanut edes vieraita tulla kotiin meidän yhdessä olo aikana, edes miehen kaverit eivät saaneet tulla sisälle.
Ikävä tilanne. Kysyn silti, miksi et huomioinut lapsiasi aikataulun suunnittelussa? Tiesit, että ex on hankala ja on isäviikko. Silti muut sukulaiset oli tärkeämpiä? Miksi?
Jep, pitää miettiä kenelle pyllistää ja kenelle kumartaa.