Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisiinmeno, ja ongelmia lasten isän kanssa

Kunhan pohdin
24.07.2021 |

Olen menossa naimisiin avopuolisoni kanssa. Meillä on uusioperhe, yhteensä 5 lasta. Ongelmaksi on nyt osoittautunut lasteni isä(vaiko sittenkin minä?). lapset iältään 3 ja 5 vuotiaat. Ollaan erottu silloin, kun nuorimmainen oli hyvin pieni.

Meillä on viikko viikko järjestely. Ja nyt hääjuhlapäivämme sattuu lasteni isän viikolle. Lasten isä ei halua päästää lapsiamme häihin, koska häitä ei ole suunniteltu minun viikolle, ja joustoa tähän ei löydy yhtään.

Olen monesti sanonut lasten isälle, että se onnistuu kyllä, jos heillä olisi jotakin suunniteltua meno minun viikolle, esim. Sukulointia, joka ei hänen viikolle muuten sattuisi sukulaisten menojen puolesta.

Mies on täysin mustavalkoinen, ja hän ei hyväksy tällaista joustoa, vaan hänen mielestä täytyisi pärjätä itse.

En oikein tiedä, mitä tekisin tämän asian kanssa. Tiedän, että jos kerron lapsilleni(5 ja 3 v) että on juhlat, he ilman muuta haluavat osallistua, ja mielestäni heidän kuuluisikin ainakin tietää asiasta. Mutta samalla jos kerron lapsille, lasten isä syyttää minua manipuloinnista ja lapsien käyttämisestä pelinappuloina.

Ja jos joku nyt kysyy, miksen suunnitellut omalle viikolle, niin kuten sanoin. Meillä on uusioperhekuvio, ja monta muutakin asiaa, kuten työt ja sukulaiset, jotka piti ottaa huomioon päivämäärän valinnassa.

En oikein tiedä mitä tekisin, täytyy varmaankin tyytyä siihen, että lapseni eivät pääse äitinsä häihin. Harmuttaa hirveästi.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää näin pian päästä jo naimisiin taas? Onko nyxä sitten oikeasti parempi?

Vierailija
42/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on tapaamissopimus ja hyvä, että sitä noudatetaan. Nuo joustamiset on ei ole koskaan hyväksi, kun välit ei ole hyvät. Parasta mennä ihan sopimuksen niin kellään ei tule sanomista.

Miten edes oletit, että ex joustaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää näin pian päästä jo naimisiin taas? Onko nyxä sitten oikeasti parempi?

Niinpä. Onko jo uusi pulla uunissa?

Vierailija
44/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Onko jo uusi pulla uunissa?

Onko nyt siis ongelma se, että ap on suunnitellut hääjuhlan isäviikolle, vai se että ylipäätään ap menee uudelleen naimisiin?

Vierailija
45/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perukaa ne häät, ei tuossa ole mitään järkeä. Nuorempi lapsista 3v ja nyt jo menossa uuden miehen kanssa naimisiin. Plus että 3v mukoa olisi viikko-viikko? Heh. Vähäksi aikaa kotiin kasvamaan vielä, ja sitten uudella yrityksellä :)

Vierailija
46/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että äidin pitäis alkaa järkkäämään häitä uudelleen toiseen ajankohtaan kun isä ihan selvästi kiusalla alkaa hankalaksi :D Jos ei tuon vertaa löydy joustoa isältä niin tuskalliset vuodet ovat edessä. Aivan taatusti isällekin tulee tilanteita jossa toivoo muutoksia. Viikko-viikko systeemi toimii parhaiten kun vanhemmat ovat hyvissä väleissä tai edes pystyvät hoitamaan asiat ilman riitoja.

Vierailija
47/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi teistä halusi eroa, kun ero tuli niinkin pian nuorimman jälkeen?

Samaa mietin. Taisi ap löytää uuden sulhon ja petti miestään. Sitä saa mitä tilaa.

No ei kyllä välttämättä.

Itselläni mies halusi into pinkeänä erota, mutta vasta asian todella tapahtuessa alkoi havahtua siihen, mitä se konkreettisesti tarkoittaa. Eli lapsi ei enää asu kanssasi 24/7, ex-puoliso jatkaa elämäänsä jne.

Pakko kysyä syitä miinustelulle. Onko niin, että eron jälkeen ei muka saisi jatkaa elämäänsä?

Vierailija
48/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova on kiire.

Vierailija
49/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi et selvittänyt tätä asiaa ennen kuin häitä aloita suunnitella? 

Vierailija
50/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että äidin pitäis alkaa järkkäämään häitä uudelleen toiseen ajankohtaan kun isä ihan selvästi kiusalla alkaa hankalaksi :D Jos ei tuon vertaa löydy joustoa isältä niin tuskalliset vuodet ovat edessä. Aivan taatusti isällekin tulee tilanteita jossa toivoo muutoksia. Viikko-viikko systeemi toimii parhaiten kun vanhemmat ovat hyvissä väleissä tai edes pystyvät hoitamaan asiat ilman riitoja.

Se tapaamissopimus on siksi että kumpikaan ei sooloile ja tee muutoksia eikä voi vaatia toiseltakaan muutoksia.

Jos toinen joustaa ja sitten olettaa että toinenkin joustaa tarvittaessa, mutta toinen ei niin teekään. Siinä on iso riita sitten. Parempi pysyä sovitussa.

Vierailija
51/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole vähän tökeröä laittaa hääpäivä lukkoon ja olettaa sen sopivan toiselle noin vain. Miehellä olisi voinut olla muita suunnitelmia lasten kanssa. Ehdottomasti olisi pitänyt laittaa se hääpäivä omalle viikolle. 

Vierailija
52/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on taas yksi esimerkki, miten pienet lapset ovat aikuisten riidoissa välikappaleina. Uusperhekuviot ovat aivan kammottavia. Miksi pitää mennä uudestaan naimisiin ja lyödä hynttyyt yhteen, kun on jo kerran eronnut? Niin kauan kuin lapset ovat pieniä, pitäisi huolehtia vain heidän hyvinvoinnistaan. Miksi ei voi vain seurustella niin, että kumpikin osapuoli asuu omassa huushollissa omien lastensa kanssa? Jo vanhempien ero on lapsille aina erittäin traumatisoiva kokemus. Sitten pitäisi vielä sopeutua tuosta vain elämään uusien isä- ja äiti- sekä sisaruspuolien kanssa. Elämästä tulee hankalaa, kun niin haluaa. Avioerolapsena tiedän, mistä kirjoitan. En ikinä perustaisi uusperhettä enkä ainakaan hankkisi enää lisää lapsia uuden kumppanin kanssa.

Vierailija
53/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään joustaisi, sehän on sinun itse suunnittelema ongelma... Melko hätäiseltä kuulostat muutenkin jos alle 3 vuotta suhteessa ja naimisiin pyrit.

Vierailija
54/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aikalailla tuoreesti eronnut, mutta silti oma erokäsittelyni taitaa olla ihan hyvällä mallilla, koska en näe mitään syytä olla päästämättä lasta isänsä häihin jos joskus uudelleen naimisiin menee.

Itse tosin en menisi vieraaksi vaikka kutsuttaisiin, se tuntuisi jo vähän liian oudolta ja saisi ehkä vähän vaivaantuneen tunnelman aikaiseksi.

Vierailija
55/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi teistä halusi eroa, kun ero tuli niinkin pian nuorimman jälkeen?

Samaa mietin. Taisi ap löytää uuden sulhon ja petti miestään. Sitä saa mitä tilaa.

No ei kyllä välttämättä.

Itselläni mies halusi into pinkeänä erota, mutta vasta asian todella tapahtuessa alkoi havahtua siihen, mitä se konkreettisesti tarkoittaa. Eli lapsi ei enää asu kanssasi 24/7, ex-puoliso jatkaa elämäänsä jne.

Pakko kysyä syitä miinustelulle. Onko niin, että eron jälkeen ei muka saisi jatkaa elämäänsä?

Pitääkin, mutta onko vähän liian kiire.

Vierailija
56/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä priorisoit päivää päättäessä ne muut sukulaiset ja muut omien lastesi edelle.

Vierailija
57/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aikalailla tuoreesti eronnut, mutta silti oma erokäsittelyni taitaa olla ihan hyvällä mallilla, koska en näe mitään syytä olla päästämättä lasta isänsä häihin jos joskus uudelleen naimisiin menee.

Itse tosin en menisi vieraaksi vaikka kutsuttaisiin, se tuntuisi jo vähän liian oudolta ja saisi ehkä vähän vaivaantuneen tunnelman aikaiseksi.

Nimenomaan. Tämä ei ole siltä mieheltä normaalin ihmisen käytöstä. Tässä ei olla vaatimassa jatkuvia muutoksia, vaan yhtä muutosta hääpäivän vuoksi ja normaali ihminen sen kyllä ymmärtää ja joustaa.

Vierailija
58/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on taas yksi esimerkki, miten pienet lapset ovat aikuisten riidoissa välikappaleina. Uusperhekuviot ovat aivan kammottavia. Miksi pitää mennä uudestaan naimisiin ja lyödä hynttyyt yhteen, kun on jo kerran eronnut? Niin kauan kuin lapset ovat pieniä, pitäisi huolehtia vain heidän hyvinvoinnistaan. Miksi ei voi vain seurustella niin, että kumpikin osapuoli asuu omassa huushollissa omien lastensa kanssa? Jo vanhempien ero on lapsille aina erittäin traumatisoiva kokemus. Sitten pitäisi vielä sopeutua tuosta vain elämään uusien isä- ja äiti- sekä sisaruspuolien kanssa. Elämästä tulee hankalaa, kun niin haluaa. Avioerolapsena tiedän, mistä kirjoitan. En ikinä perustaisi uusperhettä enkä ainakaan hankkisi enää lisää lapsia uuden kumppanin kanssa.

Minäkin olen avioerolapsi, enkä näe äiti-ja isäpuolissa mitään väärää, kunhan lapset otetaan huomioon järjestelyissä.

Vierailija
59/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kusipäistä toimintaa isältä, voisi ajatella lapsiaan vaikkei sinusta enää piittaisikaan

Miksi ap ei voisi siirtää häitään omalle viikolleen?

Koska kyseessä on suurempi kysymys kuin vain ap:n häät. Tulevaisuudessa tulee vielä paljon lähipiirin juhlia jotka osuvat ex:n viikolle. Vai pitäisikö koko lähisuku seuraavat 15 vuotta suunnitella häät, hautajaiset ja rippijuhlat sen mukaan kuinka ap:lla on lapset jotta nämäkin pääsevät mukaan. Vaikka 95 % vuodesta mentäisiin tiukasti viikko-viikko systeemillä. Pitää myös pientä joustoa löytyä. Kaikkea ei voi suunnitella tämän mukaan. Se mikä on tärkeää, että molemmat osapuolet ilmoittavat ajoissa näistä tilanteista. Jotta toinen ehtii ottaa sen huomioon omissa suunnitelmissa.

Häät nyt on aika suuri asia järjestää, ei vain siitä kuinka ihmiset pääsevät paikalle. Paikat menevät kesällä kuin kuumille kiville, joten vain se että koska sattuu saamaan kirkon ja juhlapaikan saattaa aika paljon määrätä milloin häät ovat.

Toki, mutta jos eksä on joustamaton, niin hän on sitä. Ei liene kenellekään yllätys, että toista ei voi muuttaa. Ei nalkutus auta.

Vierailija
60/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Tämä ei ole siltä mieheltä normaalin ihmisen käytöstä. Tässä ei olla vaatimassa jatkuvia muutoksia, vaan yhtä muutosta hääpäivän vuoksi ja normaali ihminen sen kyllä ymmärtää ja joustaa.

Ei ole normaalia käytöstä miehen puolelta. Mutta jos mies ei ole ”normaali”, niin ap:lla ei ole muuta mahdollisuutta kuin hyväksyä se, että hänen lastensa isä ei pelaa samoilla säännöillä kuin muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi