Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisiinmeno, ja ongelmia lasten isän kanssa

Kunhan pohdin
24.07.2021 |

Olen menossa naimisiin avopuolisoni kanssa. Meillä on uusioperhe, yhteensä 5 lasta. Ongelmaksi on nyt osoittautunut lasteni isä(vaiko sittenkin minä?). lapset iältään 3 ja 5 vuotiaat. Ollaan erottu silloin, kun nuorimmainen oli hyvin pieni.

Meillä on viikko viikko järjestely. Ja nyt hääjuhlapäivämme sattuu lasteni isän viikolle. Lasten isä ei halua päästää lapsiamme häihin, koska häitä ei ole suunniteltu minun viikolle, ja joustoa tähän ei löydy yhtään.

Olen monesti sanonut lasten isälle, että se onnistuu kyllä, jos heillä olisi jotakin suunniteltua meno minun viikolle, esim. Sukulointia, joka ei hänen viikolle muuten sattuisi sukulaisten menojen puolesta.

Mies on täysin mustavalkoinen, ja hän ei hyväksy tällaista joustoa, vaan hänen mielestä täytyisi pärjätä itse.

En oikein tiedä, mitä tekisin tämän asian kanssa. Tiedän, että jos kerron lapsilleni(5 ja 3 v) että on juhlat, he ilman muuta haluavat osallistua, ja mielestäni heidän kuuluisikin ainakin tietää asiasta. Mutta samalla jos kerron lapsille, lasten isä syyttää minua manipuloinnista ja lapsien käyttämisestä pelinappuloina.

Ja jos joku nyt kysyy, miksen suunnitellut omalle viikolle, niin kuten sanoin. Meillä on uusioperhekuvio, ja monta muutakin asiaa, kuten työt ja sukulaiset, jotka piti ottaa huomioon päivämäärän valinnassa.

En oikein tiedä mitä tekisin, täytyy varmaankin tyytyä siihen, että lapseni eivät pääse äitinsä häihin. Harmuttaa hirveästi.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienille lapsille ei ole mitään merkitystä ovatko äitinsä häissä. Hääpäivästä tulee sitäpaitsi mukavampi ilman kitiseviä kakaroita.

Vierailija
2/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se voi melkoinen tunnekuohu olla, kun ex menee naimisiin. Yritä sukulaisten kautta, äiti tai täti voisi puhua ex-miehellesi, tai enokin voisi olla hyvä tässä tapauksessa. Siis jos olet väleissä heidän kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se voi melkoinen tunnekuohu olla, kun ex menee naimisiin. Yritä sukulaisten kautta, äiti tai täti voisi puhua ex-miehellesi, tai enokin voisi olla hyvä tässä tapauksessa. Siis jos olet väleissä heidän kanssaan.

Sehän tässä onkin "hauskaa", että hänen sukulaisensa katkaisivat välit heti kun erottiin. Eli sitä kautta ei onnistu.

Ja tuola kun sanottiin että mukavampi ilman kitiseviä kakaroita, meidän häät on sellaiset että lapset ovat tervetulleita. Minua se vaan jää harmittamaan, jos ei omat pääse paikalle, kun muiden sukulaisten lapset ovat paikalla.

Vierailija
4/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtäisin hääpäivän sinun viikollesi.

Vierailija
5/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kommentoida näillä tiedoilla, mutta ettei vain olisi käynyt niin että yrität ottaa rusinat pullasta. Eli olet tahallaan laittanut häät miehen hoitoviikolle, jolloin teille jää enemmän aikuisten aikaa. Nyt kuitenkin haluaisit myös lapset itse hääjuhlaan ja sitten suoraan takaisin isällensä hoitoon.

Jos olisin tässä miehen asemassa niin olisin varmaan vähän kettuuntunut, mutta suostuisin silti,  ajattelisin lasten parasta. Mutta ymmärrän kyllä jos jotain muuta ärsyttäisi niin paljon ettei suostuisi.

Vierailija
6/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseton viikko meillä ei missään nimessä ole, miehen lapset ovat kuitenkin koko viikon paikalla. Mutta ehkä nyt kun kerroit tuon näkökulman, niin ymmärrän asiaa hieman paremmin.

Mutta toisaalta, miehelle ei sekään sovi, että tapaan lapsia hänen viikollaan. Niin tällainen alkaa rasittamaan pitemmän päälle, ja ajattelen vain sitä kuinka hankalaa lapsilla ehkä joskus tulee olemaan kun ovat vanhempia, kun meidän tilanne on näin joustamaton.

- ap

Vierailija
7/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjouduin siis ottamaan lapset yöksikin, en pelkästään hääjuhlaan, itse en edes köytä alkoholia.

-ap.

Vierailija
8/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjouduin siis ottamaan lapset yöksikin, en pelkästään hääjuhlaan, itse en edes köytä alkoholia.

-ap.

Pointtina tässä siis, että ei ole ongelma, ettenkö voisi huolehtia omistani juhlan aikana ja sen jälkeenkin. Anteeksi epäselvät viestit.

T. Ap

Vierailija
9/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi voi, veikkaan että ongelmia tulee olemaan jatkossakin. Viikko-viikko-systeemi ja lasten isä ei jousta yhtään. Ja lapsetkin vielä noin pieniä.

Vierailija
10/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kusipäistä toimintaa isältä, voisi ajatella lapsiaan vaikkei sinusta enää piittaisikaan

Vierailija
11/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on uusperhe.

Vierailija
12/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kusipäistä toimintaa isältä, voisi ajatella lapsiaan vaikkei sinusta enää piittaisikaan

Miksi ap ei voisi siirtää häitään omalle viikolleen?

Vierailija
13/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi teistä halusi eroa, kun ero tuli niinkin pian nuorimman jälkeen?

Vierailija
14/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsiperheen ero on suuri epäonnistuminen ja aiheuttaa katkeruutta puolin ja toisin. Ymmärrän miestä. Erityisesti toisen uudet häät ovat vaikea asia. Koeta hyväksyä, että mies haluaa suunnitelmallisen elämän kun on näin ikävästi asiat menneet.

Vierailija
15/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulle oli nyt tärkeämpää mahdollistaa niiden muiden sukulaisten pääsy kuin lapsiesi. Nyt elät valintojesi kanssa.

Vierailija
16/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sulle oli nyt tärkeämpää mahdollistaa niiden muiden sukulaisten pääsy kuin lapsiesi. Nyt elät valintojesi kanssa.

Tämä.

Fakta on myös se, että noin pienet eivät piittaa häistä.

Vierailija
17/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap ei voisi siirtää häitään omalle viikolleen?

Ei tuollaisissa jutuissa pidä lähteä kyselemään joitakin sukulaisille sopivia aikoja, vaan lykätä häät johonkin ja sanoa, että silloin ovat, tule jos tulet. Jos et pääse tulemaan, niin voi voi. Tärkein on, että morsio ja sulho pääsevät ja tässä tapauksessa ilmeisesti lapsetkin, joten siirto omalle viikolle olisi paras, muilla ei ole niin väliä.

Vierailija
18/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ette voineet pitää sinun viikollasi, koska pitää ajatella sukulaisia? Ketkä ovat ne omia lapsiasi tärkeämmät ihmiset, joiden mukaan hääpäiväkin pitää valita?

Vierailija
19/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi teistä halusi eroa, kun ero tuli niinkin pian nuorimman jälkeen?

Samaa mietin. Taisi ap löytää uuden sulhon ja petti miestään. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
20/84 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaihdatte ajankohtaa. Kyllä onnistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan