Bongasin nimiä hautausmaalta.
Haimi, Tuovi, Vieno, Syyne, Elsie, Ilmi, Edita, Alda. Osa aika ihania.
Voisitko antaa omalle lapsellesi vanhanajan "mummonimeä" ? :)
Kommentit (67)
Nythän ovat juuri muotia nuo mummonimet, aina se noin sadan vuoden kierto.
Eh mikäköhän mahtaisi olla työ jonka saamisen vanha, perinteikäs nimi voisi estää? Ok vaikka Tyyne-niminen strippari kuulostaa hivenen oudolta :-D ymmärtänen pointtisi :-D[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:44"]Kannattaa myös muistaa se, että lapselle olisi tosiaan hyvä antaa oman aikakauden nimi. Esim. Martta-nimessä on todella vahva vanhan ihmisen nimen kaiku. Se voi olla ikävää lapsen kannalta esim. työnhakutilanteessa. Samaten nimi harvemmin mielletään kauniiksi, jos se on suosittu edellisessä sukupolvessa, esim. Minna-nimi.
Jokaisen lapsen tulisi edustaa omaa aikakauttaan eikä saada mitään mummonimiä :)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 16:44"]
Kannattaa myös muistaa se, että lapselle olisi tosiaan hyvä antaa oman aikakauden nimi. Esim. Martta-nimessä on todella vahva vanhan ihmisen nimen kaiku. Se voi olla ikävää lapsen kannalta esim. työnhakutilanteessa. Samaten nimi harvemmin mielletään kauniiksi, jos se on suosittu edellisessä sukupolvessa, esim. Minna-nimi.
Jokaisen lapsen tulisi edustaa omaa aikakauttaan eikä saada mitään mummonimiä :)
[/quote]
Höpönpöpö ketään nimen takia työhön jätetä valitsematta jos muut asiat kohillaan :D
[/quote]
Pakko sanoa, että mulla on "edellisen" sukupolven nimi, siis vanha nimi, muttei tarpeeksi vanha että olisi ikinä ollut "cool". Lapsena olisin halunnut olla joku Sanna tai Johanna tms aikakauden nimi ja inhosin omaa "mummonimeäni". Nyt aikuisena en enää ajattele niin, vaan olen sinut nimeni kanssa. Minua ei myöskään sekoiteta muihin kovin helposti. Ja vanhemmiten tajusin, että nimeni on kansainvälinen, ollut aina helppo nimi ulkomailla.
Minä olin 90-luvun lapsi ja muistan jo silloin ajatelleeni, että Martta on ihan hirveä nimi ja miten joku vanhempi antaa lapselleen noin vanhanaikaisen nimen. Samaa ajattelin Jussista. Ei kukaan lapsi, teini tai aikuinenkaan halua olla vanhan mummon niminen.
Olen nelikymppinen ja minulla on mummonimi (isoäitini nimi). Minun sukupolvessani kaikkien nimi oli se Sari tai Minna, nythän etsitään lapsille erikoisia nimiä. Lapsena oma nimi harmitti, nyt pidän sitä hauskana.
Martta on kiva nimi!
[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 13:07"]Mitä mieltä olette nimestä Sinikka? Päätin jo ollessani noin 4-vuotias että sitten kun olen aikuinen ja minulla on tyttölapsi niin sen nimeksi tulee Sinikka.
[/quote]
Minun ja tyttäreni toinen nimi on Sinikka! Hyvin ollaan nimen kanssa pärjätty!