Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Johannes tajusi 10-vuotiaana olevansa homo ja että se olisi syntiä – nyt hän kertoo, millaiset jäljet 4 vuoden ”eheytyshoidot” jättivät

Vierailija
23.07.2021 |

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008145462.html

Ihan hirveetä luettavaa. Miten voi vielä tällä vuosituhannella mielikuvitusolentojen palvojat mielinmäärin aivopestä ja manipuloida ihmisiä, saamatta siitä minkäänlaista rangaistusta?

Kommentit (109)

Vierailija
21/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eheytyshoitoja ei saisi tehdä alaikäisille, mutta miksi aikuinen ei saisi osallistua siihen halutessaan?

Mietin vielä toista asiaa, nimittäin olen itse kohdannut eheytyshoidollista otetta terveydenhuollossa, jossa seksuaalisuuttani on yritetty muuttaa minulle vieraaksi. Tässä ei olllut uskonnollista kontekstia vaan seksuaaliterapeutti näki, että voisin muuttaa seksuaaliset tarpeeni erilaisiksi, jos haluaisin. Kyse ei liittynyt myöskään seksuaalivähemmistöihin vaan ihan vaan siihen, ett seksuaaliterpaeutti näki, että seksuaalisuus on muutetttavissa halutessa. 

Seksuaalinen suuntautuminen ja seksuaalisuus ovat eri asioita. Esim. poke- tai seksiaddiktiota voidaan hoitaa.

Kuten myös homoseksuaalinen suuntautuminen ja homoseksuaaliset teot ovat eri asioita. Jälkimmäistä voidaan hoitaa.

Ei ole mitään tarvetta hoitaa. Sama kuin sanoisit heterolle, että hänen heteroseksuaalisia tekojaan voidaan hoitaa.

Vierailija
22/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-mamma elementissään kirjoitti:

Kyllä uskovaiset osaavat olla sairaita.

Uskonnoilla on verisempi historia, kuin millään sodalla. Edelleen uskonnot aivopesevät ihmisiä ja se hyväksytään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmetyttää miten 10 vuotias tajuaa olevansa homo. Tuossa iässä ei pitäisi tuollaisia vielä miettiä. Että kyllä tässä haiskahtaa nyt jokin muu..

Vierailija
24/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eheytyshoitoja ei saisi tehdä alaikäisille, mutta miksi aikuinen ei saisi osallistua siihen halutessaan?

Mietin vielä toista asiaa, nimittäin olen itse kohdannut eheytyshoidollista otetta terveydenhuollossa, jossa seksuaalisuuttani on yritetty muuttaa minulle vieraaksi. Tässä ei olllut uskonnollista kontekstia vaan seksuaaliterapeutti näki, että voisin muuttaa seksuaaliset tarpeeni erilaisiksi, jos haluaisin. Kyse ei liittynyt myöskään seksuaalivähemmistöihin vaan ihan vaan siihen, ett seksuaaliterpaeutti näki, että seksuaalisuus on muutetttavissa halutessa. 

Seksuaalinen suuntautuminen ja seksuaalisuus ovat eri asioita. Esim. poke- tai seksiaddiktiota voidaan hoitaa.

Kuten myös homoseksuaalinen suuntautuminen ja homoseksuaaliset teot ovat eri asioita. Jälkimmäistä voidaan hoitaa.

Ei ole mitään tarvetta hoitaa. Sama kuin sanoisit heterolle, että hänen heteroseksuaalisia tekojaan voidaan hoitaa.

Subjektiivinen mielipide onko tarvetta vai ei. Raamattuun uskovan mielestä pitäisi hoitaa. Jos Johannes olisi uskova hän yrittäisi nyt ihan itse pidättäytyä homoseksuaalisista teoista. Valitsi toisenlaisen tien.

Vierailija
25/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskonnoilla on verisempi historia, kuin millään sodalla. Edelleen uskonnot aivopesevät ihmisiä ja se hyväksytään.

Niin vaikka islam, tämä rauhan uskonto:) 

Vierailija
26/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmetyttää miten 10 vuotias tajuaa olevansa homo. Tuossa iässä ei pitäisi tuollaisia vielä miettiä. Että kyllä tässä haiskahtaa nyt jokin muu..

Nimenomaan. 10v kun ihastuu johonkin hänellä tuskin on mielessä riehakas seksi, oli se sitten hetero- tai homoversiota.

Vierailija
27/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhtaasti uskonnollisia sotia on ollut hyvin vähän ja ne ovat lillukanvarsia jo antiikissa tapahtuneiden vallasta ja alueista käytyjen sotien rinnalla.

Esim kiinalaiset sisällissodat melkein 2000 vuotta sitten 40 miljoonaa uhria.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_by_death_toll

Vierailija
28/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jotkut helluntailahkolaiset taas vauhdissa ja mammulit vaahtoavat kuinka kaikki uskovat, joka ikinen tämän pallon päällä on hulluja ja käännyttäjiä. Näin rautaista logiikkaa ei voi voittaa lol. 

Jos pidetään ne oikeat uskonnot ja lahkolaiset ihan erillään jookos..en usko että esim luterilaiset käännyttävät yhtään ketään kun koko kirkkokin on jo sateenkaarta ja muuta sälää. 

Vierailija
29/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Lapset ihastuvat toisiinsa jo päiväkodissa. Siitähän sen tietää, ihastuuko tyttöön vai poikaan.

Omakin ensi-ihastus oli toinen tyttö. Olin ekaluokkalainen. Ihastuin sittemmin myös poikiin, mutta miehiin en koskaan. Aikuisella iällä se on ollut aina nainen.

Vierailija
30/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. 10v kun ihastuu johonkin hänellä tuskin on mielessä riehakas seksi, oli se sitten hetero- tai homoversiota.

Seksuaalisuus ei ole synonyymi seksille, ei riettaalle eikä millekään muullekaan. Tuskin 10-v tosiaankaan rietasta seksiä miettii, hölmöt. Mutta 10-v tajuaa kyllä, viehättyykö tytöistä vai pojista. Tuossa iässä ihastutaan. Kavereihin, opettajiin, idoleihin. Kyllä siinä tajuaa, ihastuuko sitä vaikka Teemu Pukkiin vai Kiira Korpeen, koulun ohjaajaan Maijaan vai luokanopettaja Paavoon. Vai kuutosluokan Annaan vai Mikkoon. Ei siinä seksin kanssa ole mitään tekemustä.

Vierailija
31/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jotkut helluntailahkolaiset taas vauhdissa ja mammulit vaahtoavat kuinka kaikki uskovat, joka ikinen tämän pallon päällä on hulluja ja käännyttäjiä. Näin rautaista logiikkaa ei voi voittaa lol. 

Jos pidetään ne oikeat uskonnot ja lahkolaiset ihan erillään jookos..en usko että esim luterilaiset käännyttävät yhtään ketään kun koko kirkkokin on jo sateenkaarta ja muuta sälää. 

Palstahulluille ateisteille ei riitä edes LGBT-kirkko ja samansukupuolisten vihkiminen, okei? 

Vierailija
32/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään seksuaaliterapeutti ei ole sanonut sinulle että seksuaalinen suuntautuminen on tahdonalaisesti muutettavissa. Seksuaalisia tekoja voi toki jokainen säädellä ihan itse miten tykkää.

Vierailija
33/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa tuolla on siihen homotuputukseen ja friikksirkukseen mitä sen pridepelleilyn kanssakin pidetään? Nykyisin homotetaan jo pikkulapsetkin väkisin.

Vierailija
34/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisena biseksuaalin nuoren äitinä olen täysin samaa mieltä, eheytyshoidot on kamala asia. Minun lapseni on ehjä ja täydellinen juuri tuollaisena kuin on. Samoin kaikki tuntemani homot, lesbot, bisset. Ei korjattavaa.

Vierailija
35/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä tiesin jo paljon ennen 10 vuoden ikää olevani hetero.

36/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on homo, niin sellaisena pysyy, eikä siitä voi "parantua" millään eheytyshoidoilla. Homous on synnynnäinen ominaisuus joissakin ihmisissä ja se pysyy tekipä sitten mitä vain. Tämä on puhdasta arvelua, mutta jokin on "mutteri on vinksahtanut pääkopassa nurinnarin" jo ennen syntymää ja ei synnykään heterona, jota pidetään biologisen lisääntymisenkin kannalta ihmisen normaalina seksuaalisena suuntautumisena. Vika voi tietysti olla jokin geenipoikkeamakin, joka eroittaa homot heteroista.

Minulla ei ollut ennen homoja vastaan yhtään mitään, mutta nyt on alkanut ottaa päähän tämä pride-hössötys, jota tulee joka tuutista. Eniten on alkanut suivaannuttamaan julkisten paikkojen sotkeminen niillä sateenkaaren väreillä. -Jos pride-touhulla halutaan ajaa hyväksyntää homoille ja joitain lakiuudistuksia, niin asia on kääntynyt nyt itseään vastaan. Minäkin, jolla ei ollut ennen homoista sanottavaa puolesta tai vastaan olen nyt alkanut jopa inhoamaan koko homoilua ja kaikkea siihen liittyviä lieve-ilmiöitä. Oksettava oli myös sellainen valokuva, missä puolialastomat miehet konttaa kadulla liekassa ja on olevinaan koiria ja on aivan sama onko kuva kotimaasta tai ulkomailta, yhtä oksettavaa silti.

Minut voi vapaasti tuomita nyt ahdasmieliseksi, jollainen varmasti olenkin! Mitä sitten?

Rikkailla on päällään merkkivaatteita. Onnellisilla ihmisillä on päällään kissankarvoja.

Vierailija
37/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa tuolla on siihen homotuputukseen ja friikksirkukseen mitä sen pridepelleilyn kanssakin pidetään? Nykyisin homotetaan jo pikkulapsetkin väkisin.

Önnönnön.

Vierailija
38/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinun seksuaalisuutesi on jotenkin häilyvää tai et itsekään halua tunnustaa sitä mikä oikeasti olet. Oma heterouteni ei ole järkkynyt tippaakaan vaikka homot ja muut seksuaalivähemmistöt ovatkin saaneet näkyvyyttä ja ihmisoikeudet.

Vierailija
39/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen pitää päästä eheytyshoitoihin halutessaan. Vähän on yliampuva koko aloite.

Vierailija
40/109 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin on niin muotia olla jotain muuta kuin hetero. Ydinperhettä ja turvallista kotia kotia lapselle biologisen isän ja äidin kanssa ei puolusteta mediassa.