Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä herkkuja syöt kun puolisosi on matkoilla?

Vierailija
23.07.2021 |

Onko muilla tällainen ”paha” tapa, että kun puoliso lähtee jonnekin reissuun niin alatte syöpöttelemään vaikka mitä herkkuja, joita ette hänen kotona ollessa juuri syö tai harvoin vain?

Itse syön aina pari litraa jätskiä, tilaan ison pitsan ja paljon sipsejä.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta aivan terveeltä tuo ruokasuhde jos pitää salaa syödä.

Vierailija
22/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikanuudeleita ja paistettuja nakkeja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää. Syön yksin ollessani paljon leipää. Kun puoliso on kotona, otan säällisesti 1-2 pientä palaa aamiaisella, mutta kun olen yksin syön näkkäriä, ruispalaa, paahtista, sämpylöitä. Pitää oikein käydä ostamassa erikseen leipää näitä hetkiä varten ja hyviä päällisiä myös. 

Vierailija
24/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että parisuhde lihottaa! Näin sinkkuna, kun saa koska tahansa syödä pizzaa tai sipsejä, en osta niitä juuri koskaan.

Vierailija
25/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kaikilla bulimia vai eikö se ala näkyä painossa ja ulkomuodossa? Saako salaa syömisestä ja juomisesta erikoisjännitystä? Meneekö siihen ylimääräistä rahaa? Kysyn vain.

Vierailija
26/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipulihapankaalia. 

Vierailija
27/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoviiniä ja salaatteja.

Vierailija
28/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä puolisosi tekee salaa kun sinä olet matkoilla?

Vierailija
29/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Yleensä pyrin siihen, etten käytä yhtään rahaa poissaollessa. Tykkään pihistellä yksin.

Muutana vuosi sitten mies lähti syyslomalla matkalle lasten kanssa.

Tulivat kotiin, olin tyhjentänyt pakkasen. Eipä siellä paljoa ollut.

Pakkanen oli sulatettu ja tein ruuaksi sämpylöitä ja päälle suolakurkkua.

Tulivat kotiin, kun olin töissä. Tulivat hakemaan ja mentiin Jumboon hakemaan täydennystä. Ei ollut halpa reissu se

Vierailija
30/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ennemminkin terveys/vegeruokia, joita ei miehen ollessa syö kun marmattaen.

Vierailija
31/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään. Yleensä pyrin siihen, etten käytä yhtään rahaa poissaollessa. Tykkään pihistellä yksin.

Muutana vuosi sitten mies lähti syyslomalla matkalle lasten kanssa.

Tulivat kotiin, olin tyhjentänyt pakkasen. Eipä siellä paljoa ollut.

Pakkanen oli sulatettu ja tein ruuaksi sämpylöitä ja päälle suolakurkkua.

Tulivat kotiin, kun olin töissä. Tulivat hakemaan ja mentiin Jumboon hakemaan täydennystä. Ei ollut halpa reissu se

Tunnistan tuon saman asenteen, tykkään siivota silloin ei ole muita pyörimässä jaloissa. Suunnittelen mieluummin tulevan viikon ruokatarpeita kuin ahdan itseni täyteen jäätelöä. Ajatus litrasta kylmää makeaa jäätelöä vatsassa ihan puistattaa.

Vierailija
32/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Miksi ette puolison nähden herkuttele tai "juopottele"?

No ainakin minä haluan syöpötellä yksin ja rauhassa. Iso osa nautintoa on se että kenekään muun käsi ei kärky sipsikulholla, kukaan ei vaadi kuuntelemaan juttujaan kun keskityn herkkuihin eikä tarvitse pelätä että jätski loppuu kesken siksi että toinen ahmi osan nenäsi edestä. Ap

Onko sinulla monta sisarusta? Tunnistan tuon ajattelutavan omasta lapsuudestani. Kaikki hyvä piti ahmia hirveällä vauhdilla tai syödä salaa, että sai omansa. Nyt aikuisena ei tarvitse. Voin ostaa vaikka kummallekkin oman pussin sipsejä tai oman paketin jäätelöä. Ei ne herkut kaupasta lopu. Ei tarvitse syödä kuin olisi tulossa joku pula-aika. Aikuisena voi aina vaan mennä kauppaan ja ostaa lisää ja lisää herkkuja. Tämän takia en mene enkä osta, enkä ahmi, enkä syö salaa. Ei ole mitään hätää, ei ne herkut lopu.

Vierailija
33/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä salaa tarvii tehdä, niinkuin joku tuolla epäili. Kyllä mies tietää mitä täällä tapahtuu, ja se on ihan fine.

Juu kalsarikännin puolelle menee jos siis itsellä on vapaata ja puoliso on poissa. Viiniä tekee mieli, ja jostain syystä hyvää pastaa. Kermaista, rasvaista. Istun sohvalla, katson elokuvaa, olen pieruverkkareissa ilman mitään kiristäviä vaatekappaleita. Syön spagettia sillein kun lapsena, imen spagetin kerrallaan suuhuni. Sillein, miten ei seurassa hyvien tapojen mukaan tehdä, yksin ollessa päästän valloilleen kaikki huonot tavat. Röyhtäilen, piereksin jos pierettää, vaikka sitten se ruokalautanen nenän alla. Viiniä en siemaile sivistyneesti. Kaivan nenää. Jne. Katson romanttista hömppää ja itken estottomasti ja ääneen ihanissa ja surullisissa kohdissa. Trollaan vauvapalstalla.

Vierailija
34/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin minä haluan syöpötellä yksin ja rauhassa. Iso osa nautintoa on se että kenekään muun käsi ei kärky sipsikulholla, kukaan ei vaadi kuuntelemaan juttujaan kun keskityn herkkuihin eikä tarvitse pelätä että jätski loppuu kesken siksi että toinen ahmi osan nenäsi edestä. Ap

Onko sinulla monta sisarusta? Tunnistan tuon ajattelutavan omasta lapsuudestani. Kaikki hyvä piti ahmia hirveällä vauhdilla tai syödä salaa, että sai omansa. Nyt aikuisena ei tarvitse. Voin ostaa vaikka kummallekkin oman pussin sipsejä tai oman paketin jäätelöä. Ei ne herkut kaupasta lopu. Ei tarvitse syödä kuin olisi tulossa joku pula-aika. Aikuisena voi aina vaan mennä kauppaan ja ostaa lisää ja lisää herkkuja. Tämän takia en mene enkä osta, enkä ahmi, enkä syö salaa. Ei ole mitään hätää, ei ne herkut lopu.

Ajattelin vähän samaa, että jokin osattomaksi jäämisen kokemus tai uhka liittyy siihen, jos pitää salaa syödä tai sitä jopa voisi kutsua ahmimiseksi. Terveystiedostahan ei Suomessa ole puutetta. AIkuisen ihmisen olisi hyvä osata seurata sellaista punaista lankaa, mikä on itselle hyväksi ja pidentää elämää eikä lyhennä sitä.

Vierailija
35/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kaikilla bulimia vai eikö se ala näkyä painossa ja ulkomuodossa? Saako salaa syömisestä ja juomisesta erikoisjännitystä? Meneekö siihen ylimääräistä rahaa? Kysyn vain.

Minulla on ollut bulimia, nyt en enää stressaa niin paljon painostani. Äitini tarkkaili aina painoani ja minulla aina oli tunne että olin hänen katseensa alla. Hän oli kotirouva joka piti itsensä hoikkana tavalla tai toisella. Töissä käynyt isäni oli aina ylipainoinen. Vasta aikuisena olen alkanut miettiä mitä he keskenään puhuivat ruoka-asioista ja miksi hoikkuutta arvostava äitini eli miehen rinnalla jolle teki koko ajan epäterveellisiä ruokia, joiden ansiosta tämä lihoi ja sairastui. Ryynimakkaraa vedettiin ja rasvaa syötiin. SIlti olisi pitänyt olla hoikka. Koin että ainoat omat ja vapaat hetket nuorena olivat kun söin yksin ja salaa jotain hyvää. Olen taistellut painon kanssa koko ikäni ja olen varma että terveyteni tarina olisi erilainen jos olisin kasvanut erilaisessa perheessä.

Vierailija
36/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies luulee että olen dieetillä. Syytän sitten stressiä kun en laihdu 😛

Vierailija
37/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan yleensä sisäfileepihvin (mies ei lihasta niin välitä) tai leivon itselleni pizzan. Lisäksi ostan aina Colaa ja sipsejä ja nautin näitä jonkun täysin itse valitsemani leffan seurana. Saatan myös juoda punaviiniä pari lasia.

Vierailija
38/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten ne suhtautuu eri tavalla ruokaan, kenellä on ollut sisaruksia.

Silti se ei näytä vähentävän lihomista.

Vierailija
39/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoretta torttua, if you what I mean.  t. hopeakettu

Vierailija
40/65 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripsipiirakkaa