VAROKAA LAPSIA!
Olen tottunut väistelemään ja varomaan lapsia milloin missäkin. Lapset ovat niin arvaamattomia heiluessaan ja pyöriessään, että koskaan ei tiedä millä ne huitaisee, tönäisee tai juoksee päin. Pyöräillessäkin luonnollisesti katsotaan taakse päin ja ajetaan eteen päin.
Tänään erääseen pihaan astuessani näin kyltin VAROKAA LAPSIA! Pidin sitä humoristisena, kun yleensä on jotain varokaa koiraa tai täällä vartioin minä -kylttejä. Hetken kuluttua helteen pehmentämillä aivoillani tajusin, että autoilijan pitää väistää niitä lapsia ettei niille satu mitään. HAHAA! :D Näin voi ympäristötekijät muokata ajatusmaailman...
Kommentit (3)
En inhoa lapsia mutta ärsyttää miten jotkut kirkuvat pikku suorotat ensin pysähtyvät nätisti suojatien reunaan ja juuri kun olen ajamassa ohi niin he juoksevat tielle. Hatunnosto isälle, jonka viimevuonna näin vievän pieniä tyttöjään kouluun ja kirjaimellisesti kädestäpitäen näytti tytöilleen, kuinka tiet ylitetään turvallisesti.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 16:57"]En inhoa lapsia mutta ärsyttää miten jotkut kirkuvat pikku suorotat ensin pysähtyvät nätisti suojatien reunaan ja juuri kun olen ajamassa ohi niin he juoksevat tielle.
[/quote]
Miksi ihmeessä ajat suojatien yli ennen jalankulkijaa?
Tää ei sit ollu hauska juttu kai, mutta muistakaa ny kuitenkin varoa pian niitä lapsia kun koulutiensä alottavat.