Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettäminen ja kertominen

Vierailija
01.08.2014 |

Olin viikonloppuna häissä. Siellä oli myös tutun pariskunnan mies. Hääjuhlat jatkuivat ja osa porukasta meni saunaan. No sieltä tältä tutulta mieheltä otti suihin morsiamen hyvä ystävä. Moni näki tämän ja puhe kulki ja ihmiset kävivät katsomassa.

Mies on naimisissa ja tunnen(en läheisesti) vaimon. Heillä on yksi lapsi ja toinen syntyi pari päivää sitten. Minua niin suututtaa vaimon puolesta, mutta en tiedä pitäisikö kertoa. Emme ole olleet paljoa tekemisissä viime aikoina. Kuitenkin epäilen että juttu leviää sillä sekä mies että suihinottaja ovat ammattiurheilijoita (eri alojen). Ja jotenkin on kurjaa jos kaikki muut tietävät paitsi vaimo.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä teille kuuluu toisten pettämiset?

oikeasti?

Vierailija
2/24 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et tunne vaimoa läheisesti, niin ei kannata sekaantua asiaan. Et voi esim. tietään, tahtooko vaimo kuulla tuollaisesta vai ei, jos et häntä niin hyvin tunne. Etkä myöskään tiedä, milllainen tilanne heillä parisuhteessaan juuri tällä hetkellä on. Ja voihan olla, että vaimo suuttuu sinulle, miettii miksi sinun piti siitä kertoa, kun ette edes tunne kovin läheisesti ja keksii ties mitä asioita päässään.

Minusta tuollaisen asian kertominen kuuluu jollekin, joka tuntee ihmisen hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista sattuu. Virheistä voi oppia. Niiden yli ei kuitenkaan koskaan päästä, jos ne on kerrottu ääneen. Älkää kertoko tuollaisia asioita eteenpäin.

Vierailija
4/24 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettämiseenkin on aina syynsä.

jos siellä kotona olisikin asiat mallillaan, ei olisi tarvetta myöskään pettää?

toinen vaihtoehto on avoin suhde.

asia ei kuulu kuitenkaan kenellekään muulle.

Vierailija
5/24 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minä haluaisin tietää! Ihan hirveä häpeähän siitä tulisi (kaiken muun pahan lisäksi), jos saisi vuosien päästä kuulla, että kaikki muut ovat tienneet! Kun kerrot tälle vaimolle asian, saa hän valita. Jos et kerro, petos vaan jatkuu. (Vaikka ei asia tietysti sinun vastuullasi ole).

Itse laittaisin vaimolle tekstiviestin, tietysti omalla nimelläni.

Vierailija
6/24 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:50"]pettämiseenkin on aina syynsä.

jos siellä kotona olisikin asiat mallillaan, ei olisi tarvetta myöskään pettää?

toinen vaihtoehto on avoin suhde.

asia ei kuulu kuitenkaan kenellekään muulle.

[/quote]

Luulen että syynä oli alkoholi. Suhde ei ole avoin, sen tiedän. Ja kotona siis vaimo joka olo häiden aikaan aivan viimeisillään raskaana(eli stressiä tms ilmassa, mutta ei kai se silti oikeuta tuollaiseen.) ja mieshän tavallaan häpäisi vaimoaan noin julkisella teolla. Vaikka eihän se oikeasti vaimon häpeä ole! Mutta siis tuntuisi vaan hyvin vaikealta sekaantua tällaiseen..

Vierailija
7/24 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei oikeuta pettämiseen. Kerro vaimolle! Kaikkihan nauravat hänen selkänsä takana, joten jonkun täytyy kertoa. Mä haluaisin ehdottomasti tietää!

Vierailija
8/24 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä että itse haluaisin tietää, vaikka ventovieraan kertomana!

Vierailija
9/24 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, miksi miehelle pitäisi kertoa tai uhkailla kertomisella. Kai tuo tiesi riskit kun siellä oikein yleisöäkin ramppasi. Kerro ihmeessä vaimolle. Kenenkään ei pitäisi joutua elämään tuollaisen miehen kanssa, joka ei tuon enempää vaimostaan välitä. Käskemällä miestä kertomaan vaimolle ja uhkailemalla saa aikaan vain sen että mies ehtii pohjustaa jo kaikki huijauksensa.

Kerro sille vaimolle, tuskin itse haluaisit samassa tilanteessa olla tietämätön.

Vierailija
10/24 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro. Riski on, että osalliset saattavat suuttua sinulle, mutta sun on tehtävä sun omantunnon mukaan. Kertomattajättäminen on valehtelua. Voithan esittää asian mahdollisimman neutraalisti, sanot vaan että itse kun haluaisit tietää niin koet velvollisuudeksesi kertoa..

Vierailija
11/24 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 13:53"]Eihän tuossa edes petetty... otettiin vain suihin. Hei haloo!

[/quote]

Siis suihinottoko ei ole pettämistä?!

Vierailija
13/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 13:53"]Eihän tuossa edes petetty... otettiin vain suihin. Hei haloo!

[/quote]

No mutta, itse Mr. Clintonko siellä!

Vierailija
14/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2014 klo 13:27"]

"Et voi tietää haluaako vaimo kuulla tuollaisesta vai ei"

Anteeksi, mutta onko sellaista ihmistä joka ei haluaisi tietää jos kumppani pettää? En usko. Minulle olisi aivan sama kuka sen kertoisi, kunhan saisin tietää.

[/quote]

On sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät missään nimessä haluaisi tietää. Esim. minä olin enemmän kuin onnellinen suhteessani ennen kuin sain kuulla, että mies oli pettänyt. Tasan kerran ja katui asiaa jälkeenpäin todella paljon, mutta kun kertoi minulle niin en enää pystynyt jatkamaan suhdetta. Toivon vieläkin että mies olisi pitänyt suunsa kiinni ja olisimme onnellisia yhdessä.

Minä tietenkin puhun tasan omasta puolestani, mutta missään nimessä en haluaisi tietää jos kumppani pettäisi. Mielestäni näiden "hyvää tarkoittavien totuuden torvien" pitäisi miettiä kokonaiskuvaa, eikä vain sitä että mies petti niin vaimon on pakko saada tietää.

Vierailija
15/24 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan toi nyt kerrottava.Itse petettynä olisin mieluiten kuullut asian jo kun pettäminen alkoi,enkä vasta kaksi vuotta myöhemmin.Meillä ei ollut onneksi lapsia.Ihan kamala tilanne.

Vierailija
16/24 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa vaimolle ja kinkkinen ongelma sulle. Haluaisitko itse tietää? Minä olen sillä kannalla, että koska pettäminen tapahtui noin "julkisesti", vaimolle olisi hyvä kertoa jonkun sellaisen (esim. sinun), joka hänet jotenkin tuntee. Kukaan tuskin jäädä juorun aiheeksi selkänsä takana...

Vierailija
17/24 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia ensin puheeksi miehen kanssa joka petti. Anna hänelle mahdollisuus kertoa itse - mutta jos ei kerro, sinun täytyy kertoa.

Vierailija
18/24 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tuo, että ei asia halua tietää, on tietynlaista pelkuruutta ja vaikeiden asioiden välttelyä. Nämä eivät halua tietää, koska joutuisivat silloin keskustelemaan vaikeasta asiasta. Tietyllä tavalla tuollainen asioiden vaikeneminen ja maton alle lakaiseminen on henkistä pettämistä. On eirttäin rankkaa olla tuollaisen ihmisen kumppani, jos mitään ei saa ottaa avoimesti pöydälle, koska jos ottaa, siitä tulee ero. Tuossa sitten ollaan lähellä jo sitä, että petetty itse "pakottaa" salailuun, valehteluun, pettämiseen, vaikka tietenkään se ei näin ole. Terve suhde tuollainen ei joka tapauksessa ole, ja suosittelen voimakkaasti yksilöterapiaa.

Mitä taas tulee siihen, että parisuhde ei ole kunnossa, kun joku pettää, niin ihan silkkaa roskaa ja pettäjien tai varattujen miesten/naisten metsästäjien propagandaa. Parisuhdeterapeutit korostavat aina, että pettäminen on yksilön valinta siihen, että pitäisi ottaa jotain esille parisuhteessa tai omista tuntemuksista. Pettäminen paljastaa ihmisen henkisen kyvyttömyyden käsitellä omia asioitaan rakentavalla ja reilulla tavalla. Monesti kyse on jo pidemmän aikaisesta henkisestä väkivallasta, jossa toisen osapuolen itsetunto runnotaan maan tasalle haukkumalla ulkonäköä ja tekemisiä niin, että lopulta on helppo "oikeuttaa" se pettäminen.

Vierailija
19/24 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro

Vierailija
20/24 |
02.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät vaikka heillä olis avoin suhde?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan