mieheni on kuin pikkulapsi
Onhan hän vasta 23 vuotias, mutta ei töiden lisäksi tee muuta kuin istuu koneellansa ja mutisee kun ehdotan kotitöitä. Sitten kun joskus harvoin saan hänet imurin varteen tarttumaan niin huitoo sieltä täältä ja on muka valmis. Olen yrittänyt sanoa että voisi joskus edes minua auttaa, mutta vetää herneet syvälle sieraimiin heti. Hänhän kumminkin tekee rankkaa työtä 8h päivässä.
Yhteiseloa takana vasta 3 vuotta, ja vituttaa rankasti että otin miehekseni tuommoisen äidin pojan passattavaksi.
Oon niin vihainen tällä hetkellä miehelle että ei mun tekstistä saa mitään selvää.
Mitä voin tehdä että saan hänet tajuamaan minunkin tarpeeni? Olen tehnyt miehelle joka päivä aamiaisen, töihin ruoat, kotona ruoan ja iltapalan siinä toivossa että hän joskus tekisi saman minulle :/ suoraan olen myös sanonut hänelle mitä haluan, mutta mitään ei tapahdu. Mies istuu aina vaan koneellansa töiden jälkeen. Viikonloppuna päivä menee tietokoneella.
mitä teen?
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 15:11"]
Kovasti tässä puhutaan ruuanlaitosta ja siivoamisesta. Eikö elämäänne kuulu mitään muuta? Teettekö mitään yhdessä? Harrastuksia, ulkona käyntiä, yhdessä puuhastelua, ulkoilua? Jos ette ja mies vain istuu koneen ääressä ja sinä olet kotiorja niin suhteellanne ei taida olla tulevaisuutta.
[/quote]
Kiinostaisi myös onko ap ihan vain kotirouva vai käykö töissä tai opiskeleeko.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 15:11"]
Kovasti tässä puhutaan ruuanlaitosta ja siivoamisesta. Eikö elämäänne kuulu mitään muuta? Teettekö mitään yhdessä? Harrastuksia, ulkona käyntiä, yhdessä puuhastelua, ulkoilua? Jos ette ja mies vain istuu koneen ääressä ja sinä olet kotiorja niin suhteellanne ei taida olla tulevaisuutta.
[/quote]
Kiinostaisi myös onko ap ihan vain kotirouva vai käykö töissä tai opiskeleeko.
[/quote]
Mistä vetoa että on kotirouva. Siksi passaa noin ylenpalttisesti. Nyt ihmettelee että miksi se ukko ei jaa arkea hänen kanssaan. No varmaan siksi kun se käy töissä ja tuo palkan kotiin. Jos elää toisen siivellä kotona, kuuluu sen osapuolen ollakin se joka siivoaa ja laittaa aamupalat ja muut. toivottavasti tämä ei ole aloittajan t ilanne, sillä sitten asia kääntyy niin päin, että hän on se kohtuuton tyyppi joka odottaa että ensin mies hakee töistä leivän ja sitten sen pitäisi tehdä vielä kaikki muukin ja akka vaan makaa kotona ja toivoo, että perhee ainoa aikuinen leikittää häntä!
Teet miehellesi aamupalsta lähtien kaikki?! No, niin makaa kuin petaa... Ja pakko oli kiirehtiä naimisiinkin? Koskaan kuullut avoliitosta tai mikäli se on periaatteita vastaan, niin edes pidempiaikaisesta seurustelusta...?
Ero kuulostaisi mun korvaan hyvältä.
lopeta toi passaaminen ja vastalahjan odottaminen. vai mies....anna mun nauraaa!!!
Älä anna pillua ennen kuin alkaa osallistumaan
Tämä palsta on täynnä vastaavanlaisia kirjoituksia, joten jos olet yhtään niihin tutustunut, niin tiedät mitä voist tehdä. Oliko tämä "mies" ainoa minkä pystyit saamaan? Eikö oikeasti ollut yhtään muita tarjolla? Ja jos nyt vaikka keksisit, että eroat tästä aarteesta, niin etsitkö toisen samanlaisen aarteen hänen paikalleen? Mutta jos et ole valmis tekemään mitään muutosta, et voi oikein myöskään asiasta valittaa.
Palauta poika äidilleen passattavaksi ja keskity löytämään mies.
Oliko sama mies kuin aikaisemmin? Mies kesälomalla ja jättää viemättä roskat. Kesälomalla sen ymmärtää kun nolife ottaa vallan. Työ vie muulloin kaiken ajan, lepo tekee hyvää.
Onko niin että mies ei ole koskaan asunut yksin? Ollut ensin äidin passattavana ja nyt sinun.
Myönnä oma vastuusi siitä että olet antanut tämän tilanteen päästä syntymään. Tee muutos ja jos "mies" ei muutu vastaavasti niin lähde.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:26"]Öö no hanki aikuinen mies??
[/quote]
23 v. on aivan kakara
Mies tekee noin samasta syystä, kuin koirat nuolevat pallejaan, koska siihen pystyy.
Äiti opetti aikanaa, että älä koskaan tee mitään kolmea kertaa peräkäin. Mies tekee siitä sen johtopäätöksen, että haluat omia kyseisen asian itsellesi.
Älähän nyt aliarvioi pikkulapsia. Lapset kyllä osallistuvat kotitöihin ikätasonsa mukaan. 17-vuotias poikakin, pesee pyykkinsä, imuroi, tekee ruokaa ja käy kaupassa jne. Koska en hänelle ole hänelle mahdollistanut ilmaista hotelllitason palvelua.
Mies asui hetken kaverinsa kanssa, mutta vähän sen jälkeen muutti luokseni.
En haluaisi myöntää, mutta olin hyvin rakkauden sokea kun mieheni otin, enkä muutenkaan saanut miehiltä mitään huomiota siihen aikaan.
Tekisi mieli erota, mutta rakastan vieläkin ja ero tuntuu ääripää vaihtoehdolta.
Olemme siis nuoria, naimisissa oleva pariskunta. Ja uskon että ongelmat johtuvat osaksi siitä etten osaa puhua tarpeeksi ajoissa.
Mutta onko tähän mitään muutosta odotettavissa? Jos vain sanon tarpeeksi monesti että haluan muutoksen näihin asioihin?
Ap
Ja jos tässä olisi kyse vain roskien viemisestä, niin en jaksaisi valittaa. Mutta kun kerran kuukaudessa pyydän imuroimaan talomme, saan osakseni murjotusta, ja äksyilyä
ap
Mäkin olin tuollaisen kanssa kihloissa. Halua jonku pokaalin ku oli herranjestas täyttänyt tiskikoneen. Erottiin, onneksi. Nyt olen naimisissa kunnon miehen kanssa joka tosiaan töiden jälkeenkin jaksaa tiskata, imuroida, käydä kaupassa yms. Jos jotain pyydän, mukisematta tekee. Osaan myös tuon edellisen suhteen kokemuksien perusteella arvostaa aviomieheni panosta todella paljon, joten ei se hukkaan heitettyä aikaa sen vätyksen kanssa ollut.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:36"]
Mies asui hetken kaverinsa kanssa, mutta vähän sen jälkeen muutti luokseni.
En haluaisi myöntää, mutta olin hyvin rakkauden sokea kun mieheni otin, enkä muutenkaan saanut miehiltä mitään huomiota siihen aikaan.
Tekisi mieli erota, mutta rakastan vieläkin ja ero tuntuu ääripää vaihtoehdolta.
Olemme siis nuoria, naimisissa oleva pariskunta. Ja uskon että ongelmat johtuvat osaksi siitä etten osaa puhua tarpeeksi ajoissa.
Mutta onko tähän mitään muutosta odotettavissa? Jos vain sanon tarpeeksi monesti että haluan muutoksen näihin asioihin?
Ap
[/quote]
No eihän sen tarvitse muuttua jos sä vaan teet kaiken. Lopeta nyt ainakin se ruokien teko ja muutenkin turha passaaminen.
Tiputa ensin listalta iltapala ja pilpero. Aamiaiseksi tarjoa mulkoilua ja mykkäkoulua. Kovennat sitten pakotteita, jos ei tehoa.