Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mieheni on kuin pikkulapsi

Vierailija
01.08.2014 |

Onhan hän vasta 23 vuotias, mutta ei töiden lisäksi tee muuta kuin istuu koneellansa ja mutisee kun ehdotan kotitöitä. Sitten kun joskus harvoin saan hänet imurin varteen tarttumaan niin huitoo sieltä täältä ja on muka valmis. Olen yrittänyt sanoa että voisi joskus edes minua auttaa, mutta vetää herneet syvälle sieraimiin heti. Hänhän kumminkin tekee rankkaa työtä 8h päivässä.

Yhteiseloa takana vasta 3 vuotta, ja vituttaa rankasti että otin miehekseni tuommoisen äidin pojan passattavaksi.

Oon niin vihainen tällä hetkellä miehelle että ei mun tekstistä saa mitään selvää.

Mitä voin tehdä että saan hänet tajuamaan minunkin tarpeeni? Olen tehnyt miehelle joka päivä aamiaisen, töihin ruoat, kotona ruoan ja iltapalan siinä toivossa että hän joskus tekisi saman minulle :/ suoraan olen myös sanonut hänelle mitä haluan, mutta mitään ei tapahdu. Mies istuu aina vaan koneellansa töiden jälkeen. Viikonloppuna päivä menee tietokoneella.

mitä teen?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:38"]

Ja jos tässä olisi kyse vain roskien viemisestä, niin en jaksaisi valittaa. Mutta kun kerran kuukaudessa pyydän imuroimaan talomme, saan osakseni murjotusta, ja äksyilyä

ap

[/quote]

Kultsi, sulla on tasan kaksi vaihtoehtoa.

1. hyväksy tilanne. Vastapainoksi sun ei tarvitse olla yksin, kun edes joku sut huoli.

2. Älä hyväksy tilannetta. Hinta: jäät yksin vähäksi aikaa mutta voit etsiä parempaa seuraa.

TILANNE, JOKA EI TAPAHDU:

3. Mies muuttuu ja ryhtyy tekemään kotitöitä kanssasi.

Tuo kohta kolme on se, jota toivot ja odotat. Sitä ei ikinä tule tapahtumaan. Jos se olisi tapahtuakseen, se olisi tapahtunut jo. Jos jäät kohta kolmosen toteutumista toivomaan ja painostamaan miestäsi, elät jatkuvasti riidoissa. ja silti se olet sinä, joka loppupelissä siivoaa.

joten mieti, kumpi kohdista 1 ja 2 on sun juttu.

Vierailija
2/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tässä olisi kyse vain roskien viemisestä, niin en jaksaisi valittaa. Mutta kun kerran kuukaudessa pyydän imuroimaan talomme, saan osakseni murjotusta, ja äksyilyä

ap

[/quote]

Ja, kun hän tekee valitat siitäkin. Siivous on meilllä yksikertaisesti siistä syystä minun hommani, koska kukaan muu ei tee sitä niin hyvin kuin minä. Ei parisuhde ole sitä, että kaikki jaetaan tasan. Mitä, jos miettisit mitä mies tekee, että keskity siihen mitä hänen sinusta pitäisi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:45"]

ap

[/quote]

Ja, kun hän tekee valitat siitäkin. Siivous on meilllä yksikertaisesti siistä syystä minun hommani, koska kukaan muu ei tee sitä niin hyvin kuin minä. Ei parisuhde ole sitä, että kaikki jaetaan tasan. Mitä, jos miettisit mitä mies tekee, että keskity siihen mitä hänen sinusta pitäisi tehdä.

[/quote]

Meillä minä siivoan, koska olen siinä parempi. Mies tekee ruuan, koska on siinä parempi. Pyykkiä opettelemme yhdessä pesemään. t. tyttö 19v ja poika 21v.

Vierailija
4/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:38"]

ap

[/quote]

1. hyväksy tilanne. Vastapainoksi sun ei tarvitse olla yksin, kun edes joku sut huoli.

2. Älä hyväksy tilannetta. Hinta: jäät yksin vähäksi aikaa mutta voit etsiä parempaa seuraa.

Tuo kohta kolme on se, jota toivot ja odotat. Sitä ei ikinä tule tapahtumaan. Jos se olisi tapahtuakseen, se olisi tapahtunut jo. Jos jäät kohta kolmosen toteutumista toivomaan ja painostamaan miestäsi, elät jatkuvasti riidoissa. ja silti se olet sinä, joka loppupelissä siivoaa.

[/quote]

Kiitos suorista sanoista. Mutta olen sen verran vielä miehessäni kiinni, että voisin yrittää lopettaa miehen passauksen joksikin aikaa, ja jos muutosta ei näy viikon tai kahden sisään niin on aika todeta suhteen olevan siinä pisteessä että minun täytyy lähteä.

Sitä aina ihminen toivoo että vaihtoehtoja olisi enemmän...

Löytyiskö suomesta mitään kuntoutuskeskusta tämmöisille miehille? :D tarvetta olisi....

Ap

Vierailija
5/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan ala lisääntymään tollasen kans. Suosittelen kiertoon laittamista!

Vierailija
6/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:38"]

ap

[/quote]

[/quote]

Eli kun minä siivoan, pesen pyykit, teen ruokaa ja hoidan koiran, mies vastapainoksi pelaa tietokoneella? Jos viitsisi edes keittiön pöydän kerran päivässä pyyhkäistä, olisi onneni huipussaan...

Ap

Vierailija
7/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuminen miehelle tilanteesta onkin ihan yliarvostettua!

Vierailija
8/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille. :)

Tajusin ainakin ettei se täällä valittamalla parane, ja täytyy ottaa ohjat omiin käsiin.

Ap

Vierailija
9/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:38"]

ap

[/quote]

[/quote]

Kiitos suorista sanoista. Mutta olen sen verran vielä miehessäni kiinni, että voisin yrittää lopettaa miehen passauksen joksikin aikaa, ja jos muutosta ei näy viikon tai kahden sisään niin on aika todeta suhteen olevan siinä pisteessä että minun täytyy lähteä.

Sitä aina ihminen toivoo että vaihtoehtoja olisi enemmän...

Löytyiskö suomesta mitään kuntoutuskeskusta tämmöisille miehille? :D tarvetta olisi....

Ap

[/quote]

Tämmöinen kuntoutuskeskus kyllä on olemassa, sitä kutsutaan intiksi.

Jos miehesi ei ole käynyt sitä, muistuta, että "muut miehet / kunnon miehet kyllä oppivat intissä siivoamaan".

Jos miehesi on käynyt intin, muistuta, että "sähän opit siellä siivoamaan, mihin ne taidot nyt on kadonneet, ei siviilissä olo tarkoita mitään perseilyä eikä sitä, ettet osaisi enää siivota".

Tähän vetoaminen toimisi ainakin minuun, jos tarvetta olisi (eipä ole).

M33

Vierailija
10/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:59"]

Kiitos vastanneille. :)

Tajusin ainakin ettei se täällä valittamalla parane, ja täytyy ottaa ohjat omiin käsiin.

Ap

[/quote]

Nyt en tiedä itkisinkö vai nauraisinko?! Av- hoitaakin kaikki meidän ongelmat pois ilman, että meidän itse tarvitsee ottaa todellista vastuuta. :D

Vierailija
11/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:38"]

ap

[/quote]

[/quote]

Eli kun minä siivoan, pesen pyykit, teen ruokaa ja hoidan koiran, mies vastapainoksi pelaa tietokoneella? Jos viitsisi edes keittiön pöydän kerran päivässä pyyhkäistä, olisi onneni huipussaan...

Ap

[/quote]

Älä jaksa olla lapsellinen. Mitä sinä kotitöiden lisäksi teet?! Surkuttelet, kuinka huono mies sinulla, jossain ajanvietteenä käytettävällä keskustelupalstalle sen sijaan, että ottaisit asioihin aikuisen otteet ja puhuisit asiasta miehesi kanssa. 

Ehkä sinun pitäisi mennä vähän vielä kotiin kasvamaan. Parisuhde on kuitenkin aina kahden kauppa, jossa tulisi miettiä pelkä yhden osapuolen syytelyn sijaan olisiko kummassakin vikaa. Myöskin puhuminen on yksi tärkeimmistä taidoista.

p.s 19 ja 21 vuotias pariskunta on asian ytimessa. Kuljetaan intarinnan, saaden tukea molempien vahvuuksista.

Vierailija
12/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks noin nuorten on pitänyt kiirehtiä naimisiin? Eikö ois voinu asua yhdessä vähän pidempään ilman juridisia sitoumuksia, ni ois selvinny tuokin luonteenpiirre miehestä 'ajoissa...'

Vierailija
13/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin tuollaisen miehen. Piti suurenakin saavutuksena kun kerran kuussa tyhjensi tiskikoneen. Kaikki muut työt tein minä. Hääsin sen pois asunnostani.

Vierailija
14/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 14:23"]

Mä jätin tuollaisen miehen. Piti suurenakin saavutuksena kun kerran kuussa tyhjensi tiskikoneen. Kaikki muut työt tein minä. Hääsin sen pois asunnostani.

[/quote]

Mutta menit hänen kanssa kuitenkin ensin naimisiin?! Kun aloitte seurustelemaan hän oli niin ystävällinen ja ahkera ja osallistuva jne...mutta mentyänne naimisiin hän tahtoikin miltalin joka asiasta mitä teki. Eikö nyt kuintekin kannattaisi seurustella riittävän pitkää ja ottaa toisesta selville muutakin kuin vain nimi.

Vierailija
15/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 14:29"]

[/quote]

Mutta menit hänen kanssa kuitenkin ensin naimisiin?! Kun aloitte seurustelemaan hän oli niin ystävällinen ja ahkera ja osallistuva jne...mutta mentyänne naimisiin hän tahtoikin miltalin joka asiasta mitä teki. Eikö nyt kuintekin kannattaisi seurustella riittävän pitkää ja ottaa toisesta selville muutakin kuin vain nimi.

[/quote]

En oo kys. kirjoittaja mutta missä kohtaa tuossa puhuttiin naimisissa olosta?

Vierailija
16/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 14:29"]

[/quote]

[/quote]

En oo kys. kirjoittaja mutta missä kohtaa tuossa puhuttiin naimisissa olosta?

[/quote]

Siksi sitä ensimäiseksi kysyinkin. ? merkki viesti ekassa lauseessa tarkoittaa kysymyslausetta,  ! merkillä korostettuna.

Vierailija
17/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 13:36"]Mies asui hetken kaverinsa kanssa, mutta vähän sen jälkeen muutti luokseni.

Tekisi mieli erota, mutta rakastan vieläkin ja ero tuntuu ääripää vaihtoehdolta.

Ap

[/quote]

Olet väärässä. Et rakasta miestäsi. Rakastat aivan toista miestä, sitä miestä jonka toivoisit hänen olevan. Siis haavekuvaa.

Et pysty muuttamaan häntä haavekuvaksesi. Hän muuttuu vain jos itse haluaa.

Vierailija
18/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastat?! Ensinmäinen poikaystävä?! Et välttämättä vielä ihan hahmota rakkautta niin annan pienen vinkin, mieti mitä rakkaus ei ainakaa ole. 

Vierailija
19/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tajua miksi olet alunperin alkanut kotiorjaksi?

Miksi teet miehelle aamiaisen? Meillä kahvit keittää se joka ensin herää/nousee sängystä mutta leivät ym sitten tekee se joka ne syökin eli itse pitää tehdä.

Miksi teet miehelle töihin ruokaa? Tehköön itse tai ostakoon eväät tai syököön työpaikkaruokalassa tai kuolkoon nälkään.

Päivällisen voit toki tehdä jos syöt itsekin mutta mies sitten hoitaa tiskit ja käy vaikka kaupassa välillä.

Iltapalaa mies osaa ottaa itsekin tai voi vaikka tehdä sinullekin ;)

Sopikaa siivouspäivä ja molemmat siivoaa ja PISTE!

Vierailija
20/39 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tässä puhutaan ruuanlaitosta ja siivoamisesta. Eikö elämäänne kuulu mitään muuta? Teettekö mitään yhdessä? Harrastuksia, ulkona käyntiä, yhdessä puuhastelua, ulkoilua? Jos ette ja mies vain istuu koneen ääressä ja sinä olet kotiorja niin suhteellanne ei taida olla tulevaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi