En edelleenkään ymmärrä sitä, miksi miehet eivät lähesty livenä arjessa
Uskaltauduin monen vuoden arpomisen jälkeen yhteen sinkkuryhmään (sellaiseen, jossa etsitään kumppania tositarkoituksella) ja sain todella suitsuttavia viestejä itselleni. Olin täällä palstalla monta vuotta jauhanut siitä, miksi kukaan mies ei lähesty livenä ja mitä muutoksia mun pitäisi tehdä itselleni, jotta miehet kiinnostuisivat.
Olen jotenkin hämmentynyt tästä epäsuhdasta normaalin arkielämän ja "deittailuskenen" välillä.. Miksi kukaan ei lähesty livenä tai sano livenä noita kauniita sanoja, mutta sitten viestillä sanovat? Yhden kanssa kävin jopa treffeillä ja luulin, että hän suunnilleen inhoaa minua, kun oli aika hiljainen ja näytti vakavaa naamaa, eikä keksinyt jutun juurta oikein ja siis mä pidin lähinnä keskustelua yllä. Olikin sitten kuulemma ihastunut (viestillä kertoi). Jotenkin käsittämätöntä.
Sanotaan aina, että naiset ovat mystisiä olentoja, mutta ainakin vähäinen deittikokemus miehistä väittäisi, että miehet ovat vieläkin mystisempiä ainakin Suomessa.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehen pitää olla rikas tai kuuluisa että voi lähestyä naisia.muuten päädyt jonnekkin metoo-keskuteluihin.normimiehelle pitäs riittää että pääsee katteleen onlyfanssivustoa..tietenkin maksamalla.
Kuulostat vihaiselta ja agressiiviselta ja naiset vaistoaa sen.
Perheväkivaltatilastot tosiaan todistaa kuinka hyvin naisten vaisto toimii. Kaikki väkivaltaiset jännittävät miehet jäävät ilman parisuhdetta. Niin hyvä vaisto naisilla.
Kuten naisten neuvot naisen iskemisessä.
Vierailija kirjoitti:
Meetoo ja muu meteli jossa kaikki syyllistetään. Ei uskalla enää edes katsoa pidempään saati lähestyä. Vähemmälläkin saa ahdistelu syytteet.
Olin sinkkuna ennen meetoo:tä, joten ap:een esittämä ilmiö ei ole uusi. Ennen meeto:tä oli myös laivalla kännisten miesten tissien puristelu, vaikka päällä oli t-paita ja farkut
(en uskaltanut ahdistelujen vuoksi aikanaan pukeutua paljastavasti, koska en halunnut kenenkään ymmärtävän sen olevan kutsu käydä iholle).
Metoo on vain hyvä syy olla huonot sosiaaliset taidot omaavalle perustella omaa käytöstä, vaikka syyt on ihan itsessä.
Kohteliaita miehiä ja naisia on ollut aina, ja yleensä juuri nämä löytävät toisensa, koska toinen ei ole heti iholla vaan ehtii rauhassa tutustumaan. Toisille meille tutustuminen merkitsee paljon.
Moni lähestyjä on outo, olo kyse kenestä tahansa, vaikka mummosta bussipysäkillä. Siis lähtökohtana on, että lähestyjä on outo, niin moni normaalikin leimautuu pelkästään sillä, että avaa suunsa.
Mitä mieltä olette naiset, jos uskaltautuisin lähestymään vaikka kaupassa suoraan sanomalla: "Hei, kiinnitit olemuksellasi huomioni, näytät kivalta/jokin vaatteesi näyttää kivalta.
Mietin, mahdatko olla sinkku? Annan sulle numeroni, niin jos sua kiinnostaisi käydä vaikka kahvilla?"
Ja en voi luvata, että sanoisin tämän edellämainitun ilman minkäänlaista änkytystä tai kröhömm.. äännähdystä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkäävät että kohteliaisuuksien sanominen on ahdistelua
Pelkäävät kyllä vain ihan pakkien takia. Ei ole kivaa saada hylkyjä jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä olette naiset, jos uskaltautuisin lähestymään vaikka kaupassa suoraan sanomalla: "Hei, kiinnitit olemuksellasi huomioni, näytät kivalta/jokin vaatteesi näyttää kivalta.
Mietin, mahdatko olla sinkku? Annan sulle numeroni, niin jos sua kiinnostaisi käydä vaikka kahvilla?"Ja en voi luvata, että sanoisin tämän edellämainitun ilman minkäänlaista änkytystä tai kröhömm.. äännähdystä.
Onko sulla kaikki kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Suurin osa ihmisistä ei halua, että tuntemattomat "lähestyvät" heitä. Niihin deittisovelluksiin tai -paikkoihin mennään juuri sitä varten, että siellä voi olettaa ihmisten haluavan tutustua toisiinsa. Tämän pitäisi olla selvää jokaiselle suunnilleen päiväkoti-iän ylittäneelle.
2. Miksi sinä et "lähesty" niitä miehiä, joiden haluat "lähestyvän" (ei hitto miten urpo sana) sinua? Toimitko muissakin asioissa samoin; työpaikan hakemisen sijasta odotat, että sinut kutsutaan sinne töihin jne.?
3. Ainiin, kyse on tietenkin siitä, että olet ihan saakelin väsynyt jankkaajatrolli, joka jauhaa tätä samaa shaibaa palstalla vuodesta toiseen.
Minä en ainakaan mene tinderiin, koska kuvia kopioidaan ja niitä katsovat myös naimisissa olevat kavereidensa tilien kautta.
Mihin niitä kopioidaan? Miten ihmiset uskaltaa laittaa kuviansa myös facebookiin ja instagramiin?
Private kansioon ja 4chanille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme vässyköitä miehet kun ei uskalla lähestyä. Ei sitä ennenkään someja ollut vaan pakko oli jos seurustella halusi.
Silloin naiselle puhuminen ei johtanut ahdistelihapervon maineeseen eikä työpaikan menettämiseen.
"Lihapervon" 😂
Miehet ei halunneet aiemmin työskennellä lasten kanssa, ymmärrettävistä syistä, vaikka eivät mitään rikollisia olisikaan. Metoon myötä välttävät nyt myös naisia.
Myös lisääntyvä feminismi aiheuttaa miehissä naisvihaa; niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Vaikka jotkut feministit ei olekaan miesvihaajia, niin mistäs sitä tietää, kun usein ovat.
Polarisaatioksiko sitä sanotaan, kun ennen "kaikki oli demareita", nyt "miehet persuja naiset vihreitä", jota korostetaan, identiteettipolitiikan tultua muotiin, niin monet miehet alkaa inhota naisia ja alkavat kallistua MGTOW-linjalle.
Vierailija kirjoitti:
Mietin, mahdatko olla sinkku? Annan sulle numeroni, niin jos sua kiinnostaisi käydä vaikka kahvilla?"Ja en voi luvata, että sanoisin tämän edellämainitun ilman minkäänlaista änkytystä tai kröhömm.. äännähdystä.
Henkilökohtaisesti mieluummin toivoisin, että et tekisi sitä. Mutta ainakaan en lähtisi kahville. En kuitenkaan itse kiinnostuisi jostain tuntemattomasti, josta en tiedä mitään, ja kiinnostukseni ei heräisi sen vuoksi, että hänen mielestään ulkonäköni miellytti tai että minulla oli hieno vaate. En edes tiedä, mitä tekisin - että ottaisinko numeron päästäkseni tilanteesta helpommalla, vai sanoisinko vaan "kiitos ei, juuri nyt en etsi minkäänlaista seuraa".
Minä voin tarjota vain oman kantani asiaan. En varsinaisesti pelkää lähestyä naisia livenä, olenhan sitä tehnytkin. Voisin jopa väittää, että kokemukseni kaikista pakeista ovat olleet sangen positiivisia.
Mutta ei-toivotuista lähestymisistä jää aina vaivaava fiilis ja se onkin todella ikävää, jos kyseessä on henkilö jota näkee usein. Ajattelen, että on pienempi paha jättää lähestymättä vaikka nainen mielestäni antaisikin jotain merkkejä (olen ollut väärässä ennenkin).
En vihaa naisia tai välttele heitä tarkoituksella. Normaaleista elämän asioista naisille juttelen juuri kuin miehille mutta mitä tulee aloitteisiin, niin minulla jotenkin sellainen fiilis, että minun seuraani ei kaivata.
Vierailija kirjoitti:
Siihenhän naiset ovat viimeiset 50 jotain vuotta pyrkineet että miehet eivät ahdistelisi arjessa. Älähän nyt valita saavutetuista etuisuuksista.
Mitä hele..? Ahdistelu on eri asia kuin vaikka tulla juttelemaan asiallisesti..ei kai se tarkota stalkkausta,limasia viestejä ja seksuaalista ahdistelua? Vaikutat katkeralta.
Ei kannata lähestymisiä tehdä, koska vastaus on 99,9999999999999999999% tapauksista EI!