Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En edelleenkään ymmärrä sitä, miksi miehet eivät lähesty livenä arjessa

Vierailija
23.07.2021 |

Uskaltauduin monen vuoden arpomisen jälkeen yhteen sinkkuryhmään (sellaiseen, jossa etsitään kumppania tositarkoituksella) ja sain todella suitsuttavia viestejä itselleni. Olin täällä palstalla monta vuotta jauhanut siitä, miksi kukaan mies ei lähesty livenä ja mitä muutoksia mun pitäisi tehdä itselleni, jotta miehet kiinnostuisivat.

Olen jotenkin hämmentynyt tästä epäsuhdasta normaalin arkielämän ja "deittailuskenen" välillä.. Miksi kukaan ei lähesty livenä tai sano livenä noita kauniita sanoja, mutta sitten viestillä sanovat? Yhden kanssa kävin jopa treffeillä ja luulin, että hän suunnilleen inhoaa minua, kun oli aika hiljainen ja näytti vakavaa naamaa, eikä keksinyt jutun juurta oikein ja siis mä pidin lähinnä keskustelua yllä. Olikin sitten kuulemma ihastunut (viestillä kertoi). Jotenkin käsittämätöntä.

Sanotaan aina, että naiset ovat mystisiä olentoja, mutta ainakin vähäinen deittikokemus miehistä väittäisi, että miehet ovat vieläkin mystisempiä ainakin Suomessa.

Kommentit (154)

Vierailija
121/154 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvaappa kuinka tylyä tekstiä naiset latelee lähestyville miehille. "Painu v**tuun". " Noin ruman pitäis ymmärtää pysyä kotona" jne jne.

Tai sitten hätäpäissään valehdellaan, että ollaan varattuja mikä luo illuusion siitä ettei lähialueilla ole vapaita sinkkunaisia. Tämäkin vaikuttaa miesten motivaation jatkaa aloitteiden tekoa.

Löytyy noita muitakin reaktioita, yksi on jättää huomiotta kokonaan ja teeskennellä ettei mies tehnyt aloitetta ollenkaan jos ei ollut mieleinen mies. Uskokaa tai älkää näin tapahtuu. Siinä voi sitten miettiä, että uusiiko kiusallaan aloitteen niin kovaan ääneen jotta puolikuuro mummokin toisella puolella liikettä kuulee sen vai luovuttaako suosiolla.

Niin ja sekin on todella motivoivaa kun aloitteen jälkeen paetaan paikalta kuin vauhko eläin jota saalistaja jahtaa vaikka aloite on ollut täysin asiallinen. Siinä sitten muiden ihmisten ihmettelevien katseiden alla.

Esimerkkejä löytyy vaikka kuinka. Naisten kannattaisi oikeasti miettiä sitä omaa käyttäytymistä näissä tilanteista sen sijaan, että ihmetellään mikseivät miehet tee aloitteita julkisilla paikoilla. Mies on mies ja ihminen tunteineen vaikka ei kalsarimallin ulkonäköä olisikaan.

Itse en halua seurustella, koska minulla on raskausarpia mitä en halua miehille näyttää. Ei se syy aina ole miehessä, jos nainen ei halua seurustella.

Vierailija
122/154 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihenhän naiset ovat viimeiset 50 jotain vuotta pyrkineet että miehet eivät ahdistelisi arjessa. Älähän nyt valita saavutetuista etuisuuksista.

Näin juuri!!

En lähesty naisia enää koskaan, ahdistelusyytösten pelossa.

Helpompi viestitellä ja tavata sitten .. Ehkä.

Ihan vilpittömästi suosittelen jatkamaan samalla linjalla, jos oikeasti olet saanut ahdistelusyytöksiä tai edes pelkäät sellaisia saavasi. Minun on vaikea ymmärtää, miten joku ei erota ystävällistä rupattelua ahdistelusta ja päinvastoin, mutta jos on neurokirjon häikkää tai muita ongelmia sosiaalisissa kontakteissa niin kaikki voittavat, kun ei hakeudu livenä juttusille vaan odottaa, että netin kautta tärppää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/154 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa miehistä on mielestäni liian hyvännäköisiä, pettää varmasti, en halua ottaa riskiä ja alkaa sellaisen miehen kanssa mitään.

Ja kuten täällä on kerrottu niin kaikenlaiset miehet pettää, myös lyhyet, kaljut, työttömät. Ei ole enää mitään kunnon parisuhteita.

Vierailija
124/154 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Suurin osa ihmisistä ei halua, että tuntemattomat "lähestyvät" heitä. Niihin deittisovelluksiin tai -paikkoihin mennään juuri sitä varten, että siellä voi olettaa ihmisten haluavan tutustua toisiinsa. Tämän pitäisi olla selvää jokaiselle suunnilleen päiväkoti-iän ylittäneelle.

2. Miksi sinä et "lähesty" niitä miehiä, joiden haluat "lähestyvän" (ei hitto miten urpo sana) sinua? Toimitko muissakin asioissa samoin; työpaikan hakemisen sijasta odotat, että sinut kutsutaan sinne töihin jne.?

3. Ainiin, kyse on tietenkin siitä, että olet ihan saakelin väsynyt jankkaajatrolli, joka jauhaa tätä samaa shaibaa palstalla vuodesta toiseen.

Vierailija
125/154 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Suurin osa ihmisistä ei halua, että tuntemattomat "lähestyvät" heitä. Niihin deittisovelluksiin tai -paikkoihin mennään juuri sitä varten, että siellä voi olettaa ihmisten haluavan tutustua toisiinsa. Tämän pitäisi olla selvää jokaiselle suunnilleen päiväkoti-iän ylittäneelle.

2. Miksi sinä et "lähesty" niitä miehiä, joiden haluat "lähestyvän" (ei hitto miten urpo sana) sinua? Toimitko muissakin asioissa samoin; työpaikan hakemisen sijasta odotat, että sinut kutsutaan sinne töihin jne.?

3. Ainiin, kyse on tietenkin siitä, että olet ihan saakelin väsynyt jankkaajatrolli, joka jauhaa tätä samaa shaibaa palstalla vuodesta toiseen.

Minä en ainakaan mene tinderiin, koska kuvia kopioidaan ja niitä katsovat myös naimisissa olevat kavereidensa tilien kautta.

Vierailija
126/154 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa miehistä on mielestäni liian hyvännäköisiä, pettää varmasti, en halua ottaa riskiä ja alkaa sellaisen miehen kanssa mitään.

Ja kuten täällä on kerrottu niin kaikenlaiset miehet pettää, myös lyhyet, kaljut, työttömät. Ei ole enää mitään kunnon parisuhteita.

Myönnän että mullakin on ennakkoluuloja tosi hyvännäköisiä miehiä kohtaan. Jos vielä joskus sellainen osoittaa kiinnostusta, välittömästi ei kiitos. Yksinäinen loppuelämä siis tiedossa, sillä en myöskään halua sellaista, jota en pidä hyvännäköisenä. Toisin sanoen mikään ei kelpaa.

Vierailija
127/154 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä omaa sellaiset sosiaaliset taidot, että ymmärtää kyllä, milloin voi lähestyä ja milloin ei. Jos toinen selaa bussipysäkillä kännykkää - ei. Jos hän tekee parhaansa ollaakseen vastaamatta katseeseesi - ei. Jos hän katsoo silmiin ja jopa hymyilee - kyllä. En usko, että minä ja puolisoni olemme mitään poikkeuksellisen sosiaalisia tapauksia, mutta molemmat keräämme lähes päivittäin ympärille ihmisiä, jotka avaavat keskustelun. Ei ole kerta eikä kaksi, kun olen jäänyt esimerkiksi valokuvaamaan jotain ja siksi tulen mieheni perässä johonkin paikkaan, missä on jo joku nainen heittäytynyt hänen juttusilleen tai hän avannut jutun jonkun naisen kanssa. Ja olisiko vastaavasti viikko siitä, kun minä jäin koiran kanssa jälkeen kun mies oli jo mennyt autolle, ja joku vinkkasi minua kahvilan terassille avaamalla keskustelun koirasta. Kun ennen koronaa tein matkatöitä, niin useammankin kerran juttelin pitkät tovit hotellin baarissa tai lounaalla käydessäni vieraiden ihmisten kanssa.

Mikä ihme siitä kontaktin ottamisesta vieraisiin ihmisiin tekee niin vaikeaa? JOS molemmat ovat sinkkuja, tai ainakin sutina mielessä, niin sitten se voi johtaa johonkin, mutta samat säännöt siihen pätevät kuin muuhunkin kanssakäymiseen: lähesty vain jos saat "vihreää valoa", lue sanallisia ja sanattomia viestejä, älä tuputa seuraasi vaan ymmärrä myös lopettaa ja poistua heti, jos toinen sellaisen viestin antaa.

Vierailija
128/154 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ihmisistä omaa sellaiset sosiaaliset taidot, että ymmärtää kyllä, milloin voi lähestyä ja milloin ei. Jos toinen selaa bussipysäkillä kännykkää - ei. Jos hän tekee parhaansa ollaakseen vastaamatta katseeseesi - ei. Jos hän katsoo silmiin ja jopa hymyilee - kyllä. En usko, että minä ja puolisoni olemme mitään poikkeuksellisen sosiaalisia tapauksia, mutta molemmat keräämme lähes päivittäin ympärille ihmisiä, jotka avaavat keskustelun. Ei ole kerta eikä kaksi, kun olen jäänyt esimerkiksi valokuvaamaan jotain ja siksi tulen mieheni perässä johonkin paikkaan, missä on jo joku nainen heittäytynyt hänen juttusilleen tai hän avannut jutun jonkun naisen kanssa. Ja olisiko vastaavasti viikko siitä, kun minä jäin koiran kanssa jälkeen kun mies oli jo mennyt autolle, ja joku vinkkasi minua kahvilan terassille avaamalla keskustelun koirasta. Kun ennen koronaa tein matkatöitä, niin useammankin kerran juttelin pitkät tovit hotellin baarissa tai lounaalla käydessäni vieraiden ihmisten kanssa.

Mikä ihme siitä kontaktin ottamisesta vieraisiin ihmisiin tekee niin vaikeaa? JOS molemmat ovat sinkkuja, tai ainakin sutina mielessä, niin sitten se voi johtaa johonkin, mutta samat säännöt siihen pätevät kuin muuhunkin kanssakäymiseen: lähesty vain jos saat "vihreää valoa", lue sanallisia ja sanattomia viestejä, älä tuputa seuraasi vaan ymmärrä myös lopettaa ja poistua heti, jos toinen sellaisen viestin antaa.

Valtava pläjäys tajunnanvirtaa, joka ei liity lainaamaasi viestiin millään tavalla.

Vierailija
129/154 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miehen pitää olla rikas tai kuuluisa että voi lähestyä naisia.muuten päädyt jonnekkin metoo-keskuteluihin.normimiehelle pitäs riittää että pääsee katteleen onlyfanssivustoa..tietenkin maksamalla.

Kuulostat vihaiselta ja agressiiviselta ja naiset vaistoaa sen.

Perheväkivaltatilastot tosiaan todistaa kuinka hyvin naisten vaisto toimii. Kaikki väkivaltaiset jännittävät miehet jäävät ilman parisuhdetta. Niin hyvä vaisto naisilla.

Vierailija
130/154 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko se on selvinnyt miksi naiset kokevat ettei niiden tarvitse lähestyä?

Vierailija
131/154 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menee sanomaan naiselle ihan vaan "moi", niin tulee vihaista torjumista ja syytteet ahdistelusta. Eihän tässä uskalla enää mitään tehdä

Apua, onko tosiaan nykyjään tuollaista? Itse olen jo 60,v ja kun olin nuori ja ihan nättikin niin niin miehet teki tuttavuutta tansseissa, työpaikoilla, urheiluharrastuksissa, ja ihan vaan kadullakin ja muualla on tultu juttelemaan ja sitä kautta tutustuttu.Itsekin löysin aviopuolison urheiluseuralta, kun oltiin samalla kurssilla ja siellä juteltiin ja treenailtiin.

.

Työpaikalta tulee äkkiä kenkää, kun saat pakit ja nainen valittaa lähentelystä pomolle.

Vierailija
132/154 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos menee sanomaan naiselle ihan vaan "moi", niin tulee vihaista torjumista ja syytteet ahdistelusta. Eihän tässä uskalla enää mitään tehdä

Apua, onko tosiaan nykyjään tuollaista? Itse olen jo 60,v ja kun olin nuori ja ihan nättikin niin niin miehet teki tuttavuutta tansseissa, työpaikoilla, urheiluharrastuksissa, ja ihan vaan kadullakin ja muualla on tultu juttelemaan ja sitä kautta tutustuttu.Itsekin löysin aviopuolison urheiluseuralta, kun oltiin samalla kurssilla ja siellä juteltiin ja treenailtiin.

.

Työpaikalta tulee äkkiä kenkää, kun saat pakit ja nainen valittaa lähentelystä pomolle.

Ei siihe tarvita edes pakkeja. Riittää kun nainen kokee miehen katsoneen häntä häiritsevästi.

Vierailija
133/154 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue vähän rintakeskustelua niin alat ymmärtää. Jos mies katsoo kaunista naista missä tahansa niin se on kyyläämistä ja seksuaalista ahdistelua.

Suosittelen jotain harrastuksen aloittamista tai koiran hommaamsta niin löytyy sitten keskustelun aihetta jos mukavan näköinen yksilö tulee vastaan.

Vierailija
134/154 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue vähän rintakeskustelua niin alat ymmärtää. Jos mies katsoo kaunista naista missä tahansa niin se on kyyläämistä ja seksuaalista ahdistelua.

Suosittelen jotain harrastuksen aloittamista tai koiran hommaamsta niin löytyy sitten keskustelun aihetta jos mukavan näköinen yksilö tulee vastaan.

Paitsi että nainen ei voi aloittaa keskustelua. Se on miehen tehtävä ja nainen antaa silmämerkeillään luvan siihen.

Mies on myös tollo jos hän ei ymmärrä silmämerkkejä ja toimi naisen tahdon mukaisesti.

Vierailija
135/154 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan mene tinderiin, koska kuvia kopioidaan ja niitä katsovat myös naimisissa olevat kavereidensa tilien kautta.

Mihin niitä kopioidaan? Miten ihmiset uskaltaa laittaa kuviansa myös facebookiin ja instagramiin?

Vierailija
136/154 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vässyköitä miehet kun ei uskalla lähestyä. Ei sitä ennenkään someja ollut vaan pakko oli jos seurustella halusi. 

Silloin naiselle puhuminen ei johtanut ahdistelihapervon maineeseen eikä työpaikan menettämiseen.

Mitä sinä sille naiselle oikein puhut jos lopputulos on ahdistelijapervon maine ja työpaikan menetys? Haluaisin oikeasti tietää.

Unohdat nyt että jopa katse on lumihiutaleesta ahdistelua.

Pyh. Lumihiutalemaiset naiset vastaavat eniten katseisiin ja ovat mielissään kun katse on lämmin ja tervehtivä. MIksi pitää aina olla kuin taistelutantereella.

Vierailija
137/154 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin niitä kopioidaan? Miten ihmiset uskaltaa laittaa kuviansa myös facebookiin ja instagramiin?

Voit olla varma että naisten kuvia käytetään esimerkiksi venäläisillä treffisivustoilla.

Tinderissä taas saa tehtyä suht helposti valeprofiilin kenen tahansa kuvilla.

Vierailija
138/154 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen vaan haluan sanoa, että #metoo:lla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa.

Siinä puhutaan hiukan vakavammista vahingonteoista kuin tervehtimisestä ja kuulumisten kyselyistä.

Ei nyt olla tyhmiä.

Mites sen suostumusluvan laita, jäi vähän kesken se ehdotus, että tarvittaisiin lupalappu seksin harrastamista varten. Lupien kanssa vaan hakemaan. Ei kukaan ota riskiä siitä, että joku alkaa syyttämään ahdistelusta.

Vierailija
139/154 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi itse et lähesty arjessa?

Eli ahdistele....

Vierailija
140/154 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

En tiedä tuttavapiirinikään kautta yhtään tällaista tapausta, ja meillä on kaikilla vuosikymmenten työkokemus takana. En yhtään.