Onko 25-vuotias mies mielestäsi jo vanha?
Kommentit (25)
Täh? Kenelle? Mihin? Ja miksi olisi liian vanha? Ihminen alkaa vasta 30-vuotiaana aikuistumaan. Päälle parikymppisenä ollaan ihan lapsimaisia vielä eli ei todellakaan liian vanhoja.
Jos kyse on aikuisesta ihmisestä, jolta kysytään tätä, ei tietenkään 25-vuotias ole vanha vaan nuori. Jos taas kysytään samaa teinitytöiltä, 25-vuotias mies on IKÄLOPPU!
Eli jos etsit naisseuraa, etsi oman ikäistäsi tai vanhempaa ja olet nuori. Älä jahtaa pikkuteinejä.
Ei tietenkään, nuori aikuinen.
Ihminen on vanha joskus sitten vanhana, eli oisko 70+
Tietty aina riippuu mihin vertaa; 10-vuotiaaseen verrattuna 25-vuotiaskin on vanha, ja 90-vuotiaaseen verrattuna 70-vuotias on nuori.
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse on aikuisesta ihmisestä, jolta kysytään tätä, ei tietenkään 25-vuotias ole vanha vaan nuori. Jos taas kysytään samaa teinitytöiltä, 25-vuotias mies on IKÄLOPPU!
Eli jos etsit naisseuraa, etsi oman ikäistäsi tai vanhempaa ja olet nuori. Älä jahtaa pikkuteinejä.
Miksi naisen pitäisi olla nimenomaan 25, eikö esim 20-24 käy?
On, ehdottomasti !
Kuuluu jo ikänsä puolesta selvästikin vanhainkodin hoivaosastolle rollaattoreineen.
Ei, kyllä se itsestä silloin tuntuu että on jo vanha, mutta muiden mielestä hädin tuskin aikuinen
Vierailija kirjoitti:
Täh? Kenelle? Mihin? Ja miksi olisi liian vanha? Ihminen alkaa vasta 30-vuotiaana aikuistumaan. Päälle parikymppisenä ollaan ihan lapsimaisia vielä eli ei todellakaan liian vanhoja.
ja biologian puolelta aikuisuus saavutetaan kun tullaa sukukypsäksi. tuntuu että "aikuisuus" vain siirtyy ja siirtyy kohta se on 40 ja sitten 50 vuotta. ehkäpä vastuunkantokyky kulttuurillisesti siirtyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos etsit naisseuraa, etsi oman ikäistäsi tai vanhempaa ja olet nuori. Älä jahtaa pikkuteinejä.Miksi naisen pitäisi olla nimenomaan 25, eikö esim 20-24 käy?
Tarkoitin tällä "suurin piirtein saman ikäistä", ei kai se vuoden tarkkuutta vaadi. :) Itse puhun samanikäisestä muutaman vuoden ikähaarukalla suuntaan tai toiseen.
Ainakin minun mieleeni tulee siitä, jos 25-vuotias kysyy "onko muka vanha", että on vongannut joltakulta niin nuorelta, että todellakin on vanha kohteen mielestä. Eli kuten sanottu, jättäkää pikkutytöt rauhaan ja pysykää omassa ikäluokassanne, niin ei tule tätä ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja biologian puolelta aikuisuus saavutetaan kun tullaa sukukypsäksi. tuntuu että "aikuisuus" vain siirtyy ja siirtyy kohta se on 40 ja sitten 50 vuotta. ehkäpä vastuunkantokyky kulttuurillisesti siirtyy?
Mun mielestä joku 14v ei ole koskaan ollut aikuinen vaikka onkin sukukypsä. Aivojen kehityskin on ihan kesken.
Mieheni, seitsemänkymppinen, on virkeä, aktiivinen , innovatiivinen. En koe vanhaksi. Ts kaksvitonen ei ole vanha.
Juu, kyllä alkaa olla jo auttamattomasti vanhainkoti-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos etsit naisseuraa, etsi oman ikäistäsi tai vanhempaa ja olet nuori. Älä jahtaa pikkuteinejä.Miksi naisen pitäisi olla nimenomaan 25, eikö esim 20-24 käy?
Tarkoitin tällä "suurin piirtein saman ikäistä", ei kai se vuoden tarkkuutta vaadi. :) Itse puhun samanikäisestä muutaman vuoden ikähaarukalla suuntaan tai toiseen.
Ainakin minun mieleeni tulee siitä, jos 25-vuotias kysyy "onko muka vanha", että on vongannut joltakulta niin nuorelta, että todellakin on vanha kohteen mielestä. Eli kuten sanottu, jättäkää pikkutytöt rauhaan ja pysykää omassa ikäluokassanne, niin ei tule tätä ongelmaa.
En kyllä koskisi 18v tai alle. Mielellään yli 20
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä joku 14v ei ole koskaan ollut aikuinen vaikka onkin sukukypsä. Aivojen kehityskin on ihan kesken.
korvat ja nenäkin kasvaa koko elämän eikä se vaikuta niiden toimintaan.
aivojen kehityksellä ei ole mitään tekemistä siihen ettei sukukypsyyden saavuttanut olisi kykeneväinen ottamaan omasta seksuaalisuudesta vastuuta. seksuaalimoraalinvallankumouksen myötä ollaan kulttuurillisesti menossa siihen suuntaan ettei ihminen ole koskaan valmis lisääntymään ja ottamaan vastuuta omista jälkeläisistä. onneksi kaikissa kulttuureissa seksuaalimoraalinvallankumousta ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen pitäisi olla nimenomaan 25, eikö esim 20-24 käy?
Ainakin minun mieleeni tulee siitä, jos 25-vuotias kysyy "onko muka vanha", että on vongannut joltakulta niin nuorelta, että todellakin on vanha kohteen mielestä. Eli kuten sanottu, jättäkää pikkutytöt rauhaan ja pysykää omassa ikäluokassann
Jättäkää myös pikkupojat rauhaan ja pysykää omassa ikäluokassanne.
ei