Onko 57-vuotias mies mielestäsi vanha?
Rehellisesti ja kaunistelematta. Ikä on vain numeroita ei ole nyt vastaus.
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, on vanha, jos itse on siinä 30 paikkeilla. Jos itse on 6-kymppinen, niin silloinhan se 57 menettelee.
Kyse ei siis ollut kelpaamisesta mihinkään, kuten parisuhteeseen, vaan yksinkertaisesti: onko tuon ikäinen mies VANHA?
Minusta edelleen on kyse asenteesta enemmän kuin biologisesta iästäni. 94-vuotias kummitätini hoitaa netissä pankkiasiansa, joku toinen ei 57-vuotiaana enää halua käyttää esimerkiksi WhatsAppia tai katsoa suoratoistopalveluja, koska on liian monimutkaista ja kokee, että on liian vanha oppiakseen uutta.
N58
Kyllä me 50+ vuotiaat ollaan, jos ei vanhoja, niin jo iäkkäitä. Solut ja kudokset vanhenevat meillä kaikilla, vaikka kuinka kävisi lastensa vaatekaapilla ja laittaisi huulet töttörelle ig-kuvissa. Se onko ikääntyminen huono juttu, on yksilöllinen kokemus. Itse en pidä kehon heikkenemisestä, jaksamisen vähenemisestä, ikänäöstä ja niveliin kohdistuvasta treenikivusta. Onneksi ajatukset ja älykkyys ovat vielä ehkäpä kasvussa, mutta 60+ alkaa nekin rapistua vauhdilla.
Varhaisvanha oli hyvä termi. Vastaan sen. Olen itse 45, enkä toki ole nuori itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olen 60-kymppisenä vanha niin miksi minulle annetaan perk työpaikan vaikeimmat työt…ärrin murrin …antakaa mun jo levätä…olen jo vanha mies
😂 Tää oli kiva.. Ei sinun kokemuksiasi kaikki nuoremmat vielä osaa.. Ei miltään kantilta ajateltuna..
Nainen 55v. 😘
Riippuu miltä kantilta katsotaan.
Koska olen 24 vuotias on jo 40v aika vanha, kaikki lähestyvät 60v on vanhoja.
Mun kanssa lapsia haluu pitkälti yli 50v mies, ei ikäisiään koska eivät saa lapsia ainakaan luonnollisesti.
Periaate estää moisen koska en voi olla isäni ikäisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On se vähän vanha, lähentelee eläkeikää eikä enää nuorene
Et sinäkään enää nuore. Tyhmänä kohti hautausta taivallat, etkä huomaakaan, kun "se meni sitten jo".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vähän vanha, lähentelee eläkeikää eikä enää nuorene
Et sinäkään enää nuore. Tyhmänä kohti hautausta taivallat, etkä huomaakaan, kun "se meni sitten jo".
Nuorene.
Vierailija kirjoitti:
Isä kuoli 57v.
Tuskin vanhuuteen kuitenkaan? Osanotot.
On tietenkin. Miehet on vanhoja jo 35v ja naiset viimeistään 45v. Miehistä lähtee papan ummehtunut haju 35v jo ja naisista tädin haju 45v eteenpäin.
N21
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me 50+ vuotiaat ollaan, jos ei vanhoja, niin jo iäkkäitä. Solut ja kudokset vanhenevat meillä kaikilla, vaikka kuinka kävisi lastensa vaatekaapilla ja laittaisi huulet töttörelle ig-kuvissa. Se onko ikääntyminen huono juttu, on yksilöllinen kokemus. Itse en pidä kehon heikkenemisestä, jaksamisen vähenemisestä, ikänäöstä ja niveliin kohdistuvasta treenikivusta. Onneksi ajatukset ja älykkyys ovat vielä ehkäpä kasvussa, mutta 60+ alkaa nekin rapistua vauhdilla.
😂 Miksi käyt lastesi vaatekaapeilla? Omani asuneet jo 13v omissa kodeissaan, tosin voisin kyllä lainata (yhä) kolmikymppisen tyttäreni kesämekkoja, olemme 38 kokoa molemmat. Ja pilaillessa voin hyvin yhteisissä selfieissä laittaakin heidän pyynnöstään huulet tötterölle. 😉 Olen ihan terve ja ehkä sitten hyvät geenit ja liikunta auttaneet, elän ihan onnellista, kivaa elämää.
Nainen 55v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 Miksi käyt lastesi vaatekaapeilla? Omani asuneet jo 13v omissa kodeissaan, tosin voisin kyllä lainata (yhä) kolmikymppisen tyttäreni kesämekkoja, olemme 38 kokoa molemmat. Ja pilaillessa voin hyvin yhteisissä selfieissä laittaakin heidän pyynnöstään huulet tötterölle. 😉 Olen ihan terve ja ehkä sitten hyvät geenit ja liikunta auttaneet, elän ihan onnellista, kivaa elämää.
Nainen 55v.
Mutta vanha sinä olet joka tapauksessa. Et enää edes ”täti”, vaan ”mummo”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 55v.
Mutta vanha sinä olet joka tapauksessa. Et enää edes ”täti”, vaan ”mummo”.
Enkä edes "mummo", vaan kahden suloisen pienokaisen mummi!! 🥰
On. Ainakin tällaisen melkein nelikymppisen naisen näkökulmasta. 🤷♀️
Olen mies viisikymmentä. Kuolemaa odottelen. En jaksa miettiä miltä tuntuisi olla noin vanha. Naiset tahtovat elää satavuotiaiksi. En tajua miksi.
Riippuu ihmisestä. Hälläväliä-elämäntavalla porskuttanut ja usein tissutteleva Juhani 57vee voi ollakin aika kulahtanut. Brad Pitt ja Tom Cruise ja Keanu Reeves (57-59-vuotiaita) sen sijaan eivät ole. Noin niinkuin ääripäiden esimerkit mainitakseni.
Kyllä ihminen on viidenkympin jälkeen jo vanha. Minäkin olen, vaikka kovassa kunnossa olenkin. Ei oikein edes ymmärrä tätä ajan henkeä palvoa nuoruutta.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies viisikymmentä. Kuolemaa odottelen. En jaksa miettiä miltä tuntuisi olla noin vanha. Naiset tahtovat elää satavuotiaiksi. En tajua miksi.
Elämä on tässä iässä monessa suhteessa parhaimmillaan. Lapsi on aikuinen, ei lapsenlapsia eikä niitä ole tulossa, joten olen täysin vapaa lastenhoitovelvotteista. Työelämässä olen paremmassa asemassa kuin koskaan ja vielä kymmenisen vuotta aikaa tehdä uraa ja tietysti myös rahaa, vaikka vain keskituloinen olenkin. Opiskelen työn ohessa, olen mukana yhteiskunnallisissa luottamustehtävissä, matkustelen (kunhan korona taas helpottaa), harrastan, lenkkeilen päivittäin koiran kanssa ja vaihtelevasti harrastan muuta liikuntaa (säännölliset sulkapallovuorot ellei korona taas estä, epäsäännöllisesti uimahallista, kansalaisopiston core- tai joku muu jumppatunti jälleen netin kautta). On kaunis koti, iso puutarha, kiva auto. Varaa pitää pitkä kesäloma vaihtamalla lomarahat vapaaksi, kun enää ei tarvitse elää "kädestä suuhun". Jos vaan terveys säilyy niin elämästä ehtii vielä nauttia vaikka kuinka paljon.
N58
Hyvän ikäinen, edellyttäen että on terve ja aktiivinen, kiinnostunut asioista, mukana työelämässä ja yhteiskunnassa eikä esimerkiksi lyönyt hanskoja tiskiin teknologian suhteen.
N58