Aijai työkkäri mikä tyhjänpäiväinen kurssi taas
mainostuksessa. Kyllähän se kannattaa järjestäjille ja valtio maksaa, tulee hyvät kilometrikorvaukset ja kaikki.. mutta ei se työtöntä paljon lämmitä, kun tutkitaan yli 40-vuotiaista, että osaatko laskea ja lukea ja muuta yhtä tyhmää.Toivottavasti ei pakoteta hakemaan, koska en aio.
Kommentit (12)
Sairasta. Työttömiä halutaan kohdella vain vaalikarjana, pelinappuloina sekä alentuvasti kuin lapsia. Ainoat ketkä kursseista varmasti hyötyvät ovat niiden järjestäjät, ja olisikin mukava jos joku MOT tms. tekisi raportaasin TE-toimiston ja erilaisten kurssijärjestäjien kytkyistä. On eri asia jos joku yksilö *haluaa* mennä kurssille, mutta se että aikuisia ihmisiä *pakotetaan* menemään on sairasta. Joo joo, eihän sitä tietenkään pakko ole tässä elämässä mitään tehdä, mutta tajuatte pointin.
Välillä tuntuu että pahimmat työttömien kursseille pakottajat ovat jotenkin sidoksissa niihin kurssien järjestäjiin, ehkä sukulaisia tai jopa itse niiden konsulttitoimistojen työntekijöitä. Muutenhan sen ei pitäisi juuri muiden peppua kaivella niin sanotusti, koska tavallinen veronmaksaja ei maksa edes sentin sadasosaa niistä työttömien kuluista.
Mikset ole etsinyt itse järkevää koulutusta? Itse aloitan nyt opinnot.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 10:41"]
[/quote]
siitä ei makseta palkkaa, olen rahaton en toimeton
[/quote]
Suurin osa haluaa työtä, ei turhanpäiväistä kurssitusta.
Siitä saa korotettua työttömyystukea. Minäkin 3600 euroa kuussa. Ja ainakin minä saan hyvän pätevyyden työllistävlle alalle.
Kerro ihmeessä, mistä kurssista on kyse. Uskomattoman moni 40v työtön ei osaa laskea tai lukea, vaikka on peruskoulusta päättötodistus. Esimerkiksi kysymykseen "Kumpi on edullisempi ostos: se, joka maksaa 90 e vai se, jonka lähtöhinta on 200 e, mutta jonka alennus% on 50?"
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 11:10"]
[/quote]
[/quote]
Töihin ei nykyisin pääse, jos ei ole osaamista.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 11:13"]
Kerro ihmeessä, mistä kurssista on kyse. Uskomattoman moni 40v työtön ei osaa laskea tai lukea, vaikka on peruskoulusta päättötodistus. Esimerkiksi kysymykseen "Kumpi on edullisempi ostos: se, joka maksaa 90 e vai se, jonka lähtöhinta on 200 e, mutta jonka alennus% on 50?"
[/quote]
En jaksa uskoa että tunnet uskomattoman monia 40v työttömiä jotta voisit sanoa heidän luku- ja laskutaidostaan. Myös mitä tulee kysymykseen edullisesta ostoksesta, niin pitäisi osata katsoa kokonaisuutta eikä laskea pelkkiä prosentteja, vaikka tuossa tapauksessa se 90 on silti halvempi.
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 11:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tässä tuskin ollaan hakemassa ensimmäistä työpaikkaa?
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 11:14"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tässä tuskin ollaan hakemassa ensimmäistä työpaikkaa?
[/quote]
Niin mutta nykyään koulutus on tärkeää. Jos olet 30v sitten päässyt maalariksi ilman koulutusta, jäät nyt työttömäksi ja etsit uutta työtä, niin tod.näk pelkällä kokemuksella et samoja töitä enää saa vaan koulutuksen omaavat menee edellesi, vaikka kokemusta olisikin vähemmän.
Eiköhän joku päivä nähdä viellä sekin ihme, että työllistymisen tehostamiseksi pakotetaan ammatti-ihmiset kurssille, jonka nimeksi on laitettu Kyykkyyn, kyykympään, kyykyimpään!
Avuksi pitkittyneeseen työttömyyteen, joka ei tietenkään voi johtua työpaikkojen puutteesta.