Frendit (tv sarja) mysteerit.
Sinkkuelämää ketjun innoittamana.
Näitä on paljon, mutta nyt kun miettimällä mietin niin tulee mieleen vaan se että viimeisillä kausilla Rossin poikaa Benia ei näytetä eikä mainita juuri lainkaan.
Katso lähetysajat : Frendit - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1495)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ymmärrä miksi Monican vanhemmat vihaavat Monicaa joka on kaunis, lahjakas ja älykäs. Kokkaa ja huolehtii jatkuvasti kaikista. Mielestäni Monican Richardin vietteleminen oli alitajuntainen keino kostaa vanhemmille heidän käytöksensä.
Eikö siinä vaan haluta alleviivata sitä, että monet meistä kokevat aikuisina, että joku toinen perheen lapsista on ollut vanhempien suosikki. R:n ja M:n vanhempien käytös näytetään ikäänkuin näiden aikuisten lasten silmin. Minusta ihan hyvä teema ja ihan hauskasti otettu esiin ja näin saatu hyvää draamaa. Monica kuitenkin suhtautuu veljeensä hyvin rakastaen ja kykenee rakastamaan.
Tämän lisäksi tuo vanhempien asenne voi olla tiedostamatonta ja mennä tietyn seulan läpi. Ei siis tahallista ilkeilyä, mutta kohtelevat lapsiaan vahingossa eri tavalla, kuten oikeastikin välillä on. Tytöt ja pojat saattavat saada tiedostamatta erilaista kohtelua ja tämä asetelmahan Rossilla ja Monicalla ainakin on. Minusta vaikuttaa selkesti siltä, että Monican altavastaajana oleminen lapsuudessa Rossiin verraten on läsnä vanhempien mielissä edelleen heidän ollessa aikuisia. Kohtelevat heitä siis samalla tavalla, kuin olisivat lapsia edelleen. Olen vähän samaa mieltä tuosta Richard kuviosta.
Janicen kohtelu on kyllä törkeää. Kaikki tuntuvat inhoavan ja silti Chandler vehtaa kerta toisensa jälkeen, ja sitten Ross vielä myös.
Vierailija kirjoitti:
Janicen kohtelu on kyllä törkeää. Kaikki tuntuvat inhoavan ja silti Chandler vehtaa kerta toisensa jälkeen, ja sitten Ross vielä myös.
Ja sitten kun Janice laittaa poikki, niin Ross ihmettelee että "siis minusta on tullut sellainen valittaja, ettet sinä, Janice, kestä sitä"
Eli siellä taustalla kuitenkin sellaiset mielipiteet Janicesta.
Itseäni ihmetyttää nyt kun sarjaa olen taas katsonut, miksi viimeisellä kaudella on niin paljon seksiin liittyvää läppää. Etenkin Phoeben seksuaalisista taipumuksista. En muista että aiemmilla kausilla olisi nyt ihan noin härskiä kamaa ollut...
Vierailija kirjoitti:
Äskettäin huomasin, että kun Monica ja Chandler harrastivat Lontoossa ensimmäisen kerran seksiä, se tapahtui Monican mukaan seitsemän kertaa yhden yön aikana. Myöhemmässä jaksossa palataan tuohon iltaan ja näytetään, että Joey tulee kesken puuhastelujen sisään huoneeseen ja hakee kondomipaketin, jolloin Chandler pyytää jättämään hänelle yhden. He siis käyttivät yhtä kortsua seitsemän kertaa? D:
Yksinkertaista. Monica tuli 7 kertaa. Chandler vain kerran.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ihmetyttää nyt kun sarjaa olen taas katsonut, miksi viimeisellä kaudella on niin paljon seksiin liittyvää läppää. Etenkin Phoeben seksuaalisista taipumuksista. En muista että aiemmilla kausilla olisi nyt ihan noin härskiä kamaa ollut...
Minä kyllä muistan nuo jutut ennestään. Phoebehan pitää itseään erityissexynä ja kehuu sillä joka käänteessä. Oikeasti näyttää transulta ja käyttäytyy kuin katutyttö.
En tiedä onko jo sanottu mut Emman synttäreillä ei ole kukaan Rachelin puolelta. Ja vielä maanittelee kovasti Monicaa ja C tulemaan, kun on niin tärkeä päivä. Missään ei mainita kenestäkään R puolen sukulaisista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sarjassa on noin ilkeä ihminen kuin Phoebe on. Minusta hän pilaa monta jaksoa, olen jättänyt osan jaksoista kesken, koska ilkeyttä ei pysty katsomaan.
Moni yksinkertainen tallaaja ei tajua Phoebeä ja hänen nerouttaan, vaan vänisee vain jostain ilkeyksistä. Phoebe ei missään nimessä ole pahantahtoinen, ainoastaan villi.
Jos Pheobe olisi ilkeä, niin ei hänellä varmaan olisi ystäviään. Monestihan nuo Pheoben laukasujen hauskuus on juuri tuossa muiden reaktioissa hänen sanomisiinsa. Hänhän on viaton ja lapsenmielinen luonnonlapsi. Katselee maailmaa vähän toisenlaisesta perspektiivistä. Antaa meille taviksille ajattelemisen aihetta.
Musta Phoebe on lapsenomaisen itsekäs ja omahyväinen. Muut jäävät monesti aivan sanattomiksi siitä, mitä hän suustaan päästää. Monesti kostaa hänelle tehdyt "vääryydet" paljon ikävämmillä tavoille toisille. Yleensä hänellä ei ole keskusteluihin mitään järkevää annettavaa, joku outo heitto joka ei liity mihinkään. Phoebe on epäuskottava osa frendiporukkaa, kun on niin erilainen kuin muut.
-eri
Kaikki me katsojat varmaan halusimme, että J ja R saavat lopulta toisensa ja kukapa muukaan kuin Pheobe päättäväisyydellään ja peräänantamattomuudellaan saa tämän aikaiseksi.
Mua ihmetyttää, että kun Rachel on muuttamassa Pariisiin, niin Ross ei mieti lapsensa menettämistä yhtään. Ehkä yhdessä sivulauseessa asia sivutaan.
Vierailija kirjoitti:
En käynyt koko ketjua läpi, mutta itseäni on häirinnyt ekoilla kausilla se, että onko joeylla ja chandlerilla kaksi mikroa? Altaan yllä ja toinen vieressä tasolla.
Samoin lottojaksossa kun vedetään toivomusluu (vai miten suomennetaankaan wishbone) häiritsee joeyn peukalo kun on välillä pystyssä ja toisessa kuvakulmassa sitten nyrkissä 😃
Joo minua myös häiritsi se peukalo! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sarjassa on noin ilkeä ihminen kuin Phoebe on. Minusta hän pilaa monta jaksoa, olen jättänyt osan jaksoista kesken, koska ilkeyttä ei pysty katsomaan.
Moni yksinkertainen tallaaja ei tajua Phoebeä ja hänen nerouttaan, vaan vänisee vain jostain ilkeyksistä. Phoebe ei missään nimessä ole pahantahtoinen, ainoastaan villi.
Jos Pheobe olisi ilkeä, niin ei hänellä varmaan olisi ystäviään. Monestihan nuo Pheoben laukasujen hauskuus on juuri tuossa muiden reaktioissa hänen sanomisiinsa. Hänhän on viaton ja lapsenmielinen luonnonlapsi. Katselee maailmaa vähän toisenlaisesta perspektiivistä. Antaa meille taviksille ajattelemisen aihetta.
Musta Phoebe on lapsenomaisen itsekäs ja omahyväinen. Muut jäävät monesti aivan sanattomiksi siitä, mitä hän suustaan päästää. Monesti kostaa hänelle tehdyt "vääryydet" paljon ikävämmillä tavoille toisille. Yleensä hänellä ei ole keskusteluihin mitään järkevää annettavaa, joku outo heitto joka ei liity mihinkään. Phoebe on epäuskottava osa frendiporukkaa, kun on niin erilainen kuin muut.
-eri
Kaikki me katsojat varmaan halusimme, että J ja R saavat lopulta toisensa ja kukapa muukaan kuin Pheobe päättäväisyydellään ja peräänantamattomuudellaan saa tämän aikaiseksi.
Minua harmitti, kun Rachel luopui hyvästä työpaikasta miehen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Tytöt ja pojat saattavat saada tiedostamatta erilaista kohtelua ja tämä asetelmahan Rossilla ja Monicalla ainakin on. Minusta vaikuttaa selkesti siltä, että Monican altavastaajana oleminen lapsuudessa Rossiin verraten on läsnä vanhempien mielissä edelleen heidän ollessa aikuisia. Kohtelevat heitä siis samalla tavalla, kuin olisivat lapsia edelleen.
Kun Ross oli lääketieteellinen ihme :)
Nämä minua on aina vähän häirinnyt:
-missä Emma ja Ben, mikseivät ole enemmän mukana esim. juhlapäivinä ja muissa yhteisissä jutuissa.
-miten heillä oli lopussa kaikilla avaimet asuntoon, hauska lisä loppuun kyllä, mutta kun M ja C olivat häämatkalla P ja J mursivat oven, koska heillä ei enää ollut vara-avaimia asuntoon.
-miksei lopussa ollut sellaista vaihtoehtoa, että Ross olisi lähtenyt Pariisiin Emman ja Rachelin kanssa, jos Pariisi oli R:n iso unelma.
-miksei J:lle tapahtunut lopussa mitään uutta ja ihmeellistä niin kuin muille, jotain suurta olisin toivonut myös hänelle.
Viimeiset jaksot oli muuten loistavasti kirjoitettu, saatiin monta asiaa käsiteltyä loppuun ja muisteltua. Esim. Günther, Estelle, jalkapallopelipöytä, ankka ja tipu, Janice.
Vierailija kirjoitti:
Nämä minua on aina vähän häirinnyt:
-missä Emma ja Ben, mikseivät ole enemmän mukana esim. juhlapäivinä ja muissa yhteisissä jutuissa.
-miten heillä oli lopussa kaikilla avaimet asuntoon, hauska lisä loppuun kyllä, mutta kun M ja C olivat häämatkalla P ja J mursivat oven, koska heillä ei enää ollut vara-avaimia asuntoon.
-miksei lopussa ollut sellaista vaihtoehtoa, että Ross olisi lähtenyt Pariisiin Emman ja Rachelin kanssa, jos Pariisi oli R:n iso unelma.
-miksei J:lle tapahtunut lopussa mitään uutta ja ihmeellistä niin kuin muille, jotain suurta olisin toivonut myös hänelle.
Viimeiset jaksot oli muuten loistavasti kirjoitettu, saatiin monta asiaa käsiteltyä loppuun ja muisteltua. Esim. Günther, Estelle, jalkapallopelipöytä, ankka ja tipu, Janice.
Amerikkalainen sarja! Ei amerikkalaiset voi elää elämäänsä onnellisena loppuun saakka muuttamalla johonkin Ranskan tapaiseen "kehitysmaahan". Eihän siellä puhuta edes amerikkaa!
J:n oma sarja oli varmaan jo kirjoitettu aika pitkälle Frendien loppuessa, joten tuo avoin loppu hänen kohdallaan oli välttämätöntä.
Ei liity sarjan juoneen vaan näyttelijään - huomasitteko ikinä, että Matthew Perryltä puuttuu yhdestä sormesta sormenpää?
Sormea selvästi piilotellaan sarjassa. Mietin aina, että miksi eivät käsikirjoittaneet tätä sarjaan sen Chandlerin varpaan menettämisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei liity sarjan juoneen vaan näyttelijään - huomasitteko ikinä, että Matthew Perryltä puuttuu yhdestä sormesta sormenpää?
Sormea selvästi piilotellaan sarjassa. Mietin aina, että miksi eivät käsikirjoittaneet tätä sarjaan sen Chandlerin varpaan menettämisen sijaan.
Nää on aina semmosia whaaaat?-tilanteita.
Itse olen katsonut mm Star Trekkiä 80-luvulta asti ja vasta äskettäin mulle selvisi, että James Doohanilta puuttui oikean käden keskisormi.
Ja kyllähän sen nyt sitten huomaa, kun tietää katsoa, mutta aika hyvin se oli piilotettu kuvauksissa. Ainakin jossain leffassa oli käytetty sijaisnäyttelijän kättä esim näpyttelemässä tietokonetta tms.
Nyt kun alkoi taas Subilla pyörii alusta, niin kiinnitin huomiota tuohon Jennifer A:n nenään! Sitä on sitten jossain vaiheessa sarjan kuluessa veistelty sirommaksi. Tosin siitähän kyllä vitsaillaankin sarjassa myöhemmin ja teinivuosien klyyvari on varsinainen näky!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöt ja pojat saattavat saada tiedostamatta erilaista kohtelua ja tämä asetelmahan Rossilla ja Monicalla ainakin on. Minusta vaikuttaa selkesti siltä, että Monican altavastaajana oleminen lapsuudessa Rossiin verraten on läsnä vanhempien mielissä edelleen heidän ollessa aikuisia. Kohtelevat heitä siis samalla tavalla, kuin olisivat lapsia edelleen.
Kun Ross oli lääketieteellinen ihme :)
Tähänkin liittyy käsikirjoittajien huolimattomuus: yhdessä jaksossa Rossin väitettiin olevan lääketieteellinen ihme, toisessa taas että Jackin ja Judyn piti mennä naimisiin koska Judy oli tullut vahingossa raskaaksi koska Jackin koira oli pureskellut Judyn pessaarin.
Carolin näyttelijä on vaihtunut jossain vaiheessa. Tietääkö kukaan miksi ja milloin?
Taisivat vedellä paljaalla 8|