Auttakaa mä en saa aborttia!
Tilanne on siis tämä; olen 32-vuotias naimisissa oleva 10 -ja 6-vuotiaiden lasten äiti. Sovimme mieheni kanssa kuopuksen syntymän jälkeen ettei meille tule enää lisää lapsia mutta kuinkas sitten kävikään. Menkkoja ei vain millään kuulunut ja aloin pelätä että mitä jos mitä jos...
Olemme juuri viime vuonna muuttaneet sopivan kokoiseen asuntoon ja olen viimeinkin saanut uuden työpaikan johon olen tosi tyytyväinen joten raskaus on tosi iso katastrofi. Mieskin ilmoitti heti että jään yksinhuoltajaksi jos synnytän lapsen joten abortti on ainoa ratkaisu.
Raskausviikkoja on nyt 14 ja olen aivan satavarma siitä että en halua jatkaa raskautta mutta lääkäri sanoi ettei mulle voi tehdä aborttia ilman Valviran lupaa! Mitä hemmettiä? Ei kai oikeasti Suomessa vielä vuonna 2014 naisen täydy anoa joltain Valviralta erityislupaa päättää omasta kehostaan? Sanoin lääkärille suorat sanat ja yritin kertoa että jokaisella naisella on oikeus raskaudenkeskeytykseen mutta sain vastaukseksi vain hymähdyksen. Mä olen oikeasti järkyttynyt tästä eikö mulla ole muka oikeutta saada aborttia? Mitä mä teen?
Kommentit (90)
kuinkahan paljon se sun kusipää mies muista lapsistaan välittää kun joutuisit yksinhuoltajaksi ei toivotun lapsen takia?? Pidit lapsen tai et niin jossain vaiheessa se sut jättää (tais kuule olla ihan tekosyy). Kyllä saat asiat järjestettyä ja sitten kun on se vauva sylissä niin et sitä mihinkään vaihtaisi, et edes siihen mulkkuun joka otti ja lähti. Ei se mies ansaitse sua.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:16"]Turhapa sitten ukkosi valittaa, jos kerran ei piittaa ehkäistä tai steriloida. Oma on tekemänsä, anna sen hoitaa tuleva lapsukainen ihan itse...
[/quote] Mieluusti antaisin mutta ei se halua, joudun hoitamaan kaksi nykyistäkin lasta yksin. Ehkäisystä sen verran että käytämme kondomia mutta mies ei aina halua kun se tuntuu sen mielestä epämukavalta ja sen mielestä tää on mun vika joten ei ole kuulemma hänen vastuunsa.
[/quote]
Justiinsa...no jospa kerrankin miettiit mitä SINÄ itse hsluat (paitsi tämän helmi miehen).
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:30"]
Kyllä sä sen luvan saat, valitettavasti.
[/quote]
Sori en huomannu että olet miettinyt lapsen pitämistä, kun en lukenut koko ketjua. Oletko ihan varma että mies on täysin ehdoton tässä asiassa.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:23"]Alan koko ajan olla enemmän sillä kannalla että lapsi saa syntyä ja mies lähteä. Olisiko jotain käytännön vinkkejä? Pelkään että mies suuttuu ja mun pitäisi viedä lapset pois ettei käy mitään mutta minne? Ja milloin mun kannattaa sanoa sille?
[/quote]
siis pelkäätkö väkivaltaa? Onhan tässä maassa turvakoteja yms ja jos väkivallan uhka oon olemassa, ni mies ei saa lapsia
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:21"]Adoptio on sosiaalinen itsemurha. En suosittele kellekään.
[/quote]
Haista sinä vittu.
[/quote]
Sulla vissiin kokemusta adoptiosta? Jaa ei vai. Minulla on ja tasan tarkkaan tiedän, että se on sosiaalinen itsemurha.
[/quote]
Kyllä on, enkä jaa kokemustasi.
Ei kukaan tuon ikäinen ole noin lapsellinen.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:39"]Sut ois aikoinaan pitänyt abortoida! Vitun lehmä miks et huolehdi ehkäisystä ja jaat pilluas miehelle ILMAN ehkäisyä ! Etkö tajua et YHDESSÄ kerrasta voit tulla raskaaksi niinkuin kävikin ja kun ei lasta halua niin päätät et abortoit koko paskan sisältäisi hyi vittu sä oot säälittävä ämmä! Tapa itsesi niin eipä tarvitse muiden syntymästään lasten enää kuolla sun itsekkyytesi ja halujen takia!!!!! Jos et lasta halua käytä ehkäisyä vitun lortto!
[/quote]
Kamalaa kieltä. Asian voi tuoda esille paremminkin.
Kyllä sä sen luvan saat, valitettavasti.