Auttakaa mä en saa aborttia!
Tilanne on siis tämä; olen 32-vuotias naimisissa oleva 10 -ja 6-vuotiaiden lasten äiti. Sovimme mieheni kanssa kuopuksen syntymän jälkeen ettei meille tule enää lisää lapsia mutta kuinkas sitten kävikään. Menkkoja ei vain millään kuulunut ja aloin pelätä että mitä jos mitä jos...
Olemme juuri viime vuonna muuttaneet sopivan kokoiseen asuntoon ja olen viimeinkin saanut uuden työpaikan johon olen tosi tyytyväinen joten raskaus on tosi iso katastrofi. Mieskin ilmoitti heti että jään yksinhuoltajaksi jos synnytän lapsen joten abortti on ainoa ratkaisu.
Raskausviikkoja on nyt 14 ja olen aivan satavarma siitä että en halua jatkaa raskautta mutta lääkäri sanoi ettei mulle voi tehdä aborttia ilman Valviran lupaa! Mitä hemmettiä? Ei kai oikeasti Suomessa vielä vuonna 2014 naisen täydy anoa joltain Valviralta erityislupaa päättää omasta kehostaan? Sanoin lääkärille suorat sanat ja yritin kertoa että jokaisella naisella on oikeus raskaudenkeskeytykseen mutta sain vastaukseksi vain hymähdyksen. Mä olen oikeasti järkyttynyt tästä eikö mulla ole muka oikeutta saada aborttia? Mitä mä teen?
Kommentit (90)
Et uskaltanut tehdä raskaustestiä???? Joo, itsekseenhän ne asiat järjestyy, eikö vain. Joko olet ollut Valviraan yhteydessä, vai etkö uskalla sitäkään? Hei haloo, kyseessä on myös sisälläsi kasvava ihmisen alku. Pelottaa, että mikäli joudut lapsen synnyttämään, millaiset ovat tunteesi sitä kohtaan. Mikäli et Valviran lupaa saa, toivottavasti ymmärrätte antaa lapsen adoptioon.
Laitat lääkörin kanssa Valviralle pyynnön raskauden keskeytykseen. Kyllä sinä luvan sieltä saat. Kunhan toimit PIAN! Etkä nyt vetkuttele enää yhtään!
Aina voit sanoa, että ero tulossa tms. Kyllä Valvirakin sen luvan kohtuu helposti antaa. Kaverini sai abortin Valviralta sosiaalisin syin kun oli viikolla 15 tai 16 muistaakseni.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:07"]Tuossa tilanteessa olisi varmaan kuopuksen jälkeen ollut hyvä laittaa jommalta kummalta piuhat poikki, kun ei kerran ehkäisystä näköjään tiedetä. Mutta turha sitä on enää itkeä ku paska on jo housuis. Anna adoptioon.
[/quote] Mies ei suostunut sterilisaatioon eikä antanut mullekaan lupaa tehdä joten en voinut mitään. Käytämme kyllä ehkäisyä mutta mies ei aina halua eikä jälkiehkäisyäkään voi ottaa kuin kolmesti vuodessa joten ei ole mun vika.
[/quote]
eli haluat päättää kehostasi tässä raskaudenkeskeytysasiassa, mutta muuten annat miehesi päättää? miten miehesi voi sinulta kieltää sterilisaation, jos ei sitä itse halua tehdä, ettekä halua kuitenkaan enempää lapsia? olet kyllä harvinaisen pölvästi tyyppi. tupla- tai triplaehkäisy sitten.
Turhapa sitten ukkosi valittaa, jos kerran ei piittaa ehkäistä tai steriloida. Oma on tekemänsä, anna sen hoitaa tuleva lapsukainen ihan itse...
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:11"]Huono! Ei mene läpi ettei uskalla tehdä testiä, joten odottaa juuri 14 vkoa, heh heh.. olisit edes sanonut että epäsäännnöllinen kierto
[/quote] No kun ihan oikeasti pelkäsin kuollakseni näkeväni ne kaksi viivaa testissä! Tää raskaus pilaa mun koko elämän ja mies jättää ja mut pakotetaan olemaan raskaana vaikka en haluaisi. Mulla on oikeus omaan kehooni ja mun on pakko saada abortti.
Raivostuttaa tämä kommentti mutta yritän pitää kieleni suht kurissa.
Onko sulla päässä vikaa? Tai sun miehellä? Niele lehmä ylpeytes ja pidä se lapsi. Jos "mies" LAPSEN saannin vuoksi lähtee niin voit olla varma ettei ollut oikea mies.
Siinähän se kolmas menee sivussa ja ainahan sinulla on työ mihin palata.
Jos olette noin urpoja, tee lapselle palvelus ja anna adoptioon.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:12"]Olen vähän sairas
ap
[/quote] tämä ei ole ap! painu helvettiin feikki
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:11"]Huono! Ei mene läpi ettei uskalla tehdä testiä, joten odottaa juuri 14 vkoa, heh heh.. olisit edes sanonut että epäsäännnöllinen kierto
[/quote] No kun ihan oikeasti pelkäsin kuollakseni näkeväni ne kaksi viivaa testissä! Tää raskaus pilaa mun koko elämän ja mies jättää ja mut pakotetaan olemaan raskaana vaikka en haluaisi. Mulla on oikeus omaan kehooni ja mun on pakko saada abortti.
[/quote]
No mikä siinä adoptiossa sitten on niin mahdotonta?
Tieädn tapauksen joka abortoi 18viikkoisen sosiaalisilla syillä, toki oli nuorehko ja yskinäinen nainen, mutta sai Valviran luvan. Helppoahan se abortti ei sitten ole, joudut synnytämään sikiön. Voimia ja tosiaan asiaa pian eteenpäin, viestissä numero 20 oli oikein hyviä neuvoja.
sanot, ap, että sinulla on oikeus omaan kehoosi. miksi sitten annat miehen päättää sterlisaatiostasi? eikö se oikeus ulotukkaan sinne? vain tähän raskauden keskeytykseen?
tiesithän, ap, että kun nainen ja mies harrastaa seksiä, on aina olemassa raskauden mahdollisuus. ei sterilisaatiokaan ole 100% varma, eli jos raskaus on noin katastrofi, suosittelen pitämään jalat ristissä siihen saakka, kunnes hedelmälliset vuotesi ovat ohi
Adoptio on sosiaalinen itsemurha. En suosittele kellekään.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:21"]Adoptio on sosiaalinen itsemurha. En suosittele kellekään.
[/quote]
Haista sinä vittu.
tulehan ap nyt vastaamaan tänne kysymyksiin
Noilla viikoilla sikiöllä on jo kädet ja jalat ja se näyttää jo ihmiseltä. Mene ultraan ja mieti uudelleen...
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:16"]Turhapa sitten ukkosi valittaa, jos kerran ei piittaa ehkäistä tai steriloida. Oma on tekemänsä, anna sen hoitaa tuleva lapsukainen ihan itse...
[/quote] Mieluusti antaisin mutta ei se halua, joudun hoitamaan kaksi nykyistäkin lasta yksin. Ehkäisystä sen verran että käytämme kondomia mutta mies ei aina halua kun se tuntuu sen mielestä epämukavalta ja sen mielestä tää on mun vika joten ei ole kuulemma hänen vastuunsa.
Kaikkea ei saa, vaikka kuinka tahtoisi.. Mun mielepide on, että pidät sen vauvan ja katsot, mitä elämä tuo tullessaan.. Kyllä elämä kantaa, usko pois. Omaa tyhmyyttäsi vetkuttelit sen testin tekemisen kanssa, ja sun miehes on kyllä yks dille. Anna hänen kantaa vastuunsa, mikä se sitten tulevaisuudessa on? Kadut vielä sitä aborttia. Voithan sä pyytää sterilisaation synnytyksen yhteyteen, jos se mies ei itse suostu menemään.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:11"]Huono! Ei mene läpi ettei uskalla tehdä testiä, joten odottaa juuri 14 vkoa, heh heh.. olisit edes sanonut että epäsäännnöllinen kierto
[/quote]
Siis ei raskaus elämääsi pilaa, vaan sinä itse ja miehesi. Omaan kehoosi sulla on oikeus, joten jos raskaus on katastrofi niin olisut vaatinut äijääs jyystämään sen hetken kondomin kanssa. Vittu olette typeriä. Äijä pihalle, jos se ei muutenkaan lapsia hoida. Nuo kaksi ovat jo niin vanhoja, että hyvinhän vauva menee siinä samalla. Ja etköhän sä uuden äijän ehdi hommata, kyllä aikuisen on pärjättävä omillaan.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:21"]Adoptio on sosiaalinen itsemurha. En suosittele kellekään.
[/quote]
Haista sinä vittu.
[/quote]
Sulla vissiin kokemusta adoptiosta? Jaa ei vai. Minulla on ja tasan tarkkaan tiedän, että se on sosiaalinen itsemurha.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:03"]Miten voi odottaa 14 viikkoa niitä kuukautisia. Siinähän on kahdet jo jääneet väliin. Ja aiemmin raskaana ollut muistaa noita raskausoireitakin. Oma vika. Ja miehesi on ääliö. Pidät tai et lapsesi, niin mies noilla kommenteilla joutaisi vaihtoon
[/quote] No kun mä en uskaltanut tehdä raskaustestiä kun pelkäsin sen olevan positiivinen :( Ja miehen vaihtaminen olisi muuten ihan hyvä idea mutta kuka ihme haluaisi kolmen lapsen yksinhuoltajan? Jäisin yksin.
[/quote]
Provohan tää sitten olikin. Ei kukaan aikuinen ole noin hölmö. Ja kuinka typerää roikkua miehessä sen takia että "ei mua kukaan huolisi".