Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mä en saa aborttia!

Vierailija
31.07.2014 |

Tilanne on siis tämä; olen 32-vuotias naimisissa oleva 10 -ja 6-vuotiaiden lasten äiti. Sovimme mieheni kanssa kuopuksen syntymän jälkeen ettei meille tule enää lisää lapsia mutta kuinkas sitten kävikään. Menkkoja ei vain millään kuulunut ja aloin pelätä että mitä jos mitä jos...

Olemme juuri viime vuonna muuttaneet sopivan kokoiseen asuntoon ja olen viimeinkin saanut uuden työpaikan johon olen tosi tyytyväinen joten raskaus on tosi iso katastrofi. Mieskin ilmoitti heti että jään yksinhuoltajaksi jos synnytän lapsen joten abortti on ainoa ratkaisu.

Raskausviikkoja on nyt 14 ja olen aivan satavarma siitä että en halua jatkaa raskautta mutta lääkäri sanoi ettei mulle voi tehdä aborttia ilman Valviran lupaa! Mitä hemmettiä? Ei kai oikeasti Suomessa vielä vuonna 2014 naisen täydy anoa joltain Valviralta erityislupaa päättää omasta kehostaan? Sanoin lääkärille suorat sanat ja yritin kertoa että jokaisella naisella on oikeus raskaudenkeskeytykseen mutta sain vastaukseksi vain hymähdyksen. Mä olen oikeasti järkyttynyt tästä eikö mulla ole muka oikeutta saada aborttia? Mitä mä teen?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niinkin voi käydä, ettei yksinkertaisesti uskalla tehdä raskaustestiä vaan ummistaa silmänsä. Pelko voi olla niin kova, ja ap:n tilanteessa raskaudella tai sen jatkumisella on kohtalokkaat vaikutukset sekä uraan että parisuhteeseen.

Mene takaisin lääkäriin ja sano, että haluat hakea lupaa aborttiin. Kirjoitat hakemukseen näitä esittämiäsi syitä. Voit kirjoittaa, että raskaus on ollut epätoivottu, ehkäisy on pettänyt, raskausoireet ovat jääneet mahdollisesti tulematta tai olet pelon vuoksi jättänyt ne huomioimatta. Pelon syyksi voit ilmoittaa esim. toimeentulon menetyksen ja sen, että suhde kahden lapsesi isään päättyy, jos raskautta ei keskeytetä.

En tosin ymmärrä, miten lääkäri on edes päästänyt sinut lähtemään ilman jatkotoimenpiteitä. Jos olit alunperin menossa aborttia hakemaan, olisit saanut kirjoittaa lupahakemuksen samalla käynnillä. Toimi nyt nopeasti, jos abortin haluat.

Haluatko kuitenkaan oikeasti aborttia? Parisuhteenne ainakin kuulostaa huonolta, miehesi suhtautuu todella aggressiivisesti.

Vierailija
22/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muka huomasit raskauden noin myöhään? Kanna vastuusi, jos olet valmis harrastamaan seksiä. Kahden lapsen äitinä luulisi sinun ymmärtävän. Anna adoptioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen olet tyhmä, miksi ihmeessä et testannut itseäsi ajoissa???

Mutta totta, et saa aborttia ilman lupaa, varmaan tiedät, että normaalisti raja on viikossa 12, tiedäthän?

Vierailija
24/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptio?

Vierailija
25/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sulla on viikkoja yli 12, eikä lapsessa ilmeisesti ole todettu mitään vikaa, täytyy sen takia se abortti hakea ylemmältä taholta.

Vierailija
26/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä pane ilman kortsua senki luuseri

Vierailija
27/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa se adoptoitavaksi?

Vierailija
28/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi odottaa 14 viikkoa niitä kuukautisia. Siinähän on kahdet jo jääneet väliin. Ja aiemmin raskaana ollut muistaa noita raskausoireitakin. Oma vika. Ja miehesi on ääliö. Pidät tai et lapsesi, niin mies noilla kommenteilla joutaisi vaihtoon

Vierailija
29/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anot Valviralta sosiaalisiin syihin vedoten. Helpommin olisit saanut 12 ekan viikon aikana, mutta sen jälkeen edetään lääkärin mainitsemalla tavalla. Tutustu asiaa koskevaan lainsäädäntöön ja ohjeisiin.

Vierailija
30/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt varmaan harmittaa, ettet ottanu naamalle niitä siemeniä.

Vierailija
31/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aborttiraja on tosiaan Se rv12, eikö sen nyt kaikki tiedä. Jos edellinen lapsesi on jo 6v. Niin sinulla on varmaan jo pitkään ollut ihan normi menkat eli kun kuukautiset jää pois niin vielä ei kovinkaan pitkällä raskaudessa olla. Miksi et hakeutunut heti lääkäriin? Turha kyllä uhota ja saarnata lääkärille jos kertoo ihan faktaa aborttirajoista, kyllä siihen joku roti pitää olla vaikka kyse syntymättömän ihmisen tappamisesta onkin.

Vierailija
32/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa olisi varmaan kuopuksen jälkeen ollut hyvä laittaa jommalta kummalta piuhat poikki, kun ei kerran ehkäisystä näköjään tiedetä. Mutta turha sitä on enää itkeä ku paska on jo housuis. Anna adoptioon.

Vierailija
33/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:03"]Miten voi odottaa 14 viikkoa niitä kuukautisia. Siinähän on kahdet jo jääneet väliin. Ja aiemmin raskaana ollut muistaa noita raskausoireitakin. Oma vika. Ja miehesi on ääliö. Pidät tai et lapsesi, niin mies noilla kommenteilla joutaisi vaihtoon

[/quote] No kun mä en uskaltanut tehdä raskaustestiä kun pelkäsin sen olevan positiivinen :( Ja miehen vaihtaminen olisi muuten ihan hyvä idea mutta kuka ihme haluaisi kolmen lapsen yksinhuoltajan? Jäisin yksin.

Vierailija
34/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptio lienee paras ratkaisu, jos olette varmoja, ettette tahdo pitää lasta.

Vierailija
35/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:07"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:03"]Miten voi odottaa 14 viikkoa niitä kuukautisia. Siinähän on kahdet jo jääneet väliin. Ja aiemmin raskaana ollut muistaa noita raskausoireitakin. Oma vika. Ja miehesi on ääliö. Pidät tai et lapsesi, niin mies noilla kommenteilla joutaisi vaihtoon

[/quote] No kun mä en uskaltanut tehdä raskaustestiä kun pelkäsin sen olevan positiivinen :( Ja miehen vaihtaminen olisi muuten ihan hyvä idea mutta kuka ihme haluaisi kolmen lapsen yksinhuoltajan? Jäisin yksin.

[/quote

Siis todella tyhmä olet... Mutta niinhän sitä sanotaa, tyhmästä päästä kärsii koko kroppa, ja sun tapauksessa koko perhe! Onnea Pårvooseen.

Vierailija
36/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono! Ei mene läpi ettei uskalla tehdä testiä, joten odottaa juuri 14 vkoa, heh heh.. olisit edes sanonut että epäsäännnöllinen kierto

Vierailija
37/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:07"]Tuossa tilanteessa olisi varmaan kuopuksen jälkeen ollut hyvä laittaa jommalta kummalta piuhat poikki, kun ei kerran ehkäisystä näköjään tiedetä. Mutta turha sitä on enää itkeä ku paska on jo housuis. Anna adoptioon.

[/quote] Mies ei suostunut sterilisaatioon eikä antanut mullekaan lupaa tehdä joten en voinut mitään. Käytämme kyllä ehkäisyä mutta mies ei aina halua eikä jälkiehkäisyäkään voi ottaa kuin kolmesti vuodessa joten ei ole mun vika.

Vierailija
38/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet äkkiä uudelleen lääkäriin ja anot lupaa Valviralta! Vetoa vaikka työtilanteeseen ja miehesi jättämisuhkailuihin. Saattaa Valvira vaikka luvan myöntääkin, mutta älä aikaile enää vaan toimi. Aika edesvastuutonta sulta oli ylipäätään odotella noin pitkälle raskautta muutenkaan ennen kuin aborttia päätit hakea. Nyt sun vaan täytyy sitten maksaa vetkuttelustasi.

Vierailija
39/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän sairas

ap

Vierailija
40/90 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:03"]

Anot Valviralta sosiaalisiin syihin vedoten. Helpommin olisit saanut 12 ekan viikon aikana, mutta sen jälkeen edetään lääkärin mainitsemalla tavalla. Tutustu asiaa koskevaan lainsäädäntöön ja ohjeisiin.

[/quote]

Näin se menee. Pyydä miestä kirjoittamaan uhkauksensa paperille ja allekirjoittamaan. Voisit ja voisitte myös kirjoittaa asiasta kahden vanhemman lapsenne näkökulmasta, miten heihin vaikuttaa. Millaiset voimavarat sinulla olisi selvitä yksinhuoltajuudesta? Vauvasta ylipäätään? Kirjoita niistä, nehän vaikuttavat itse päätökseenkin. Oletko ahdistunut? Hakeudu vaikka yksityisesti psykiatrin vastaanotolle ja pyydä lausunto kuormittuneesta psyykeestäsi, ahdistuksesta tms sinulla sitten onkin.

Ratkaisusi aborttiin on iso juttu noilla viikoilla. Tiedät varmasti itsekin sikiön kehitysvaiheen. Varsinaiseen aborttiin olisi vielä aikaa muutama viikko hakemuksesi käsittelyineen. En suosittele sitä sinulle. Suosittelisin, että hakeudutte kriisipariterapiaan miehesi kanssa. Pohtisitte kunnolla, minkä päätöksen kanssa voitte elää. Jos mies uhkaa jättää sinut ja painostaa aborttiin, niin voitko elää sen kanssa, että suostuit? Että hän teki sen sinulle? Vaikka lähtisitkin nyt hakemaan sitä aborttilupaa, niin hakeutukaa pätevään kriisipariterapiaan. Yhdessä tai erikseen.

Ja ihmetykseesi: Suomessa ei ole vapaa abortti, se ei ole oikeutesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä