Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvisi että mies on kohta 1,5 vuotta jättänyt pyykinpesukoneen päälle ja lähtenyt itse ulos!

Vierailija
23.07.2021 |

Minä en voi olla etätöissä, joten mies pesee perjantaisin pari ensimmäistä koneellista pyykkiä. Selvisi, että hän laittaa koneen päälle ja lähtee itse LENKILLE! Meinasin äsken saada sydänkohtauksen ja tulin melkein puhelimen läpi. Mitä jos talo palaa sillä aikaa? Mies vain sanoo että ei siinä mitään tapahdu.

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 30 vuoden aikana kaksi kertaa tullut pyykkikoneeseen vika kesken pesun ja niistä kummastakin olisi tullut vahinko, jos en olisi ollut kotona. Toisella kertaa koneesta tuli jo käryä. Muutama viikko sitten tiskikone jumitti eikä sitä saanut sammumaan kuin ottamalla töpselin pois seinästä.

Naapurilla muutaman vuoden ikäiseen pyykkikoneeseen tuli sähkövika kesken pesun, kone "löi salamaa". Työkaverilla taas tiskikone valutti vedet lattialle. Kodinkoneviat kesken pesun on yleisiä. Minulla ei ole hankaluuksia laittaa koneita päälle siihen silloin, kun tiedän olevani kotona.

Vierailija
62/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se voi syttyä palamaan kun on vettä täynnä

Vedet poistuu kesken ohjelman, eikä sitä vettä ole muutenkaan kuin siellä pohjalla vähän.

Minne ne poistuu? Ja miksi? Eihän se pese puhtaaksi ilman vettä

Mitä helvettiä?? Kai ne pyykit huuhdellakin pitää. Luuletko, että siellä pyörii huuhtelunkin aikana edelleen se sama likainen pesuvesi?

Mutta siinähän pesuaineitta siinä vedessä, eihän se voi likaista olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvaako vakuutus jos pesukone on jätetty yksin pesemään ja tulee vesivahinko tai tulipalo?

Eipä korvanne mitään. Monet jättää myös koneen vesihanan auki ja lomalle jippii. Jos letku pettää niin sisällä voi olla vettä 3 metriä kun lomilta tullaan.

Harvalla on 3 metrin korkuisia huoneita, joten vettäkään ei voi olla 3 metriä.

Huonekorkeus on yleensä 2,5 metriä.

Oletko asperger?

Oletko itse Asperger.

Miten jollakulla voi olla asunnossaan 3 metriä vettä.

En ole se, joka tuosta kolmesta metristä kirjoitti, mutta eikö se nyt ollut ihan selvää, ettei siinä tarkoitettu kirjaimellisesti kolmea metriä, vaan sitä, että vettä on paljon?

Tuosta tarkasta veden määrästä inttämisestä tulee mieleen asperger-eksäni, joka piti minulle kymmenen minuutin monologin kun sanoin ohimennen, että kauppakeskuksessa oli "miljoona ihmistä". Eksä perusteli ja perusteli miksi ei ole mitenkään mahdollista, että siellä olisi ollut miljoona ihmistä.

Asioita kannattaa harvoin liioitella ellei sitten halua että ihmiset suhtautuvat kommenttiin hieman huvittuneena. Eihän siinä toki mitään että palstalla aloitukset on aika usein vitsejä ja trolleihin vastataan trolleina.

Tulee mieleen se Anssi Kelan laulu, jossa lauletaan "meidän mopot kulki kahtasataa". Jotkut tosikot pilkkasivat liioittelusta....tuskin aspergereja, mutta joiltakin vain puuttuu vertauskuvien  tajuaminen ja kaikki otetaan kirjaimellisesti

Vierailija
64/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen lataaminen ellei itse asunnossa on myös huono idea.

Vierailija
65/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö varmuudeksi vetää kaikki töpselit pistorasiasta jos lähtee kauppaan tai lenkillä, tosin sähkötaulusta voi sammuttaa koko talon sähköt kerralla. Ja sitten voisi vielä käydä kytkemässä sen vedenjakelun lenkin ajaksi pois.

Otan kylmälaitteita lukuunottamatta kaikki töpselit irti, jos lähden kotoa yli pariksi tunniksi. Pieni vaiva.

Minä en poistu kotoa ollenkaan vaan vahdin sähkölaitteita sammtuspeiton kanssa

Vierailija
66/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö varmuudeksi vetää kaikki töpselit pistorasiasta jos lähtee kauppaan tai lenkillä, tosin sähkötaulusta voi sammuttaa koko talon sähköt kerralla. Ja sitten voisi vielä käydä kytkemässä sen vedenjakelun lenkin ajaksi pois.

Otan kylmälaitteita lukuunottamatta kaikki töpselit irti, jos lähden kotoa yli pariksi tunniksi. Pieni vaiva.

Ei riitä. Mulla on lisäksi vieressä vaahtosammutin, jauhesammutin, ämpärillinen vettä ja puhelimessa valmiiksi näppäiltynä 112.

Vierailija
67/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä. Mulla on lisäksi vieressä vaahtosammutin, jauhesammutin, ämpärillinen vettä ja puhelimessa valmiiksi näppäiltynä 112.

Minä asun sillan alla, koska en uskalla asua talossa, joka voisi tuhoutua sähköpalossa.

Vierailija
68/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein noin varmaan 10 vuotta. Suoraan sanottuna en ollut kuullutkaan että pesukone syttyisi palamaan. Meillä lapsuudessa maaseudulla kun oltiin aina pihalla vaikka kodinkoneet hyrräsi tuvassa. Nykyään olen hieman varovaisempi enkä ainakaan lähde kauas.

Pesukoneen luulisi pyörivän oma sammutusvesi sisällään.

Vierailija
69/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein noin varmaan 10 vuotta. Suoraan sanottuna en ollut kuullutkaan että pesukone syttyisi palamaan. Meillä lapsuudessa maaseudulla kun oltiin aina pihalla vaikka kodinkoneet hyrräsi tuvassa. Nykyään olen hieman varovaisempi enkä ainakaan lähde kauas.

Aivan niin. Sähköpalot pitää sammuttaa nimenomaan vedellä vai miten se meni?

Vierailija
70/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi ei pomppaa ylöspäin sammuttamaan sähköosia.

Vierailija
71/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi minäkään niitä ymmärtää, jotka noin tekevät.

Eksä pilkkasi minua siitä, kun en voinut lähteä ulos jos pyykkikone oli päällä.

Läipiiristä löytyy sen verran surkea tarina yhdestä tällaisesta palotapauksesta joka vaati kuolonuhreja, että minut peloteltiin jo lapsena siihen, ettei pesukonetta jätetä valvomatta.

Vierailija
72/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun sillan alla, koska en uskalla asua talossa, joka voisi tuhoutua sähköpalossa.

Lontoon ja Turun palot mielessä muutin metsään, kunnes aloin pelätä maastopaloja. Nyt asun kivisellä luodolla ja syön kylmää ruokaa

Vierailija
73/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi ei pomppaa ylöspäin sammuttamaan sähköosia.

Aloittaja taitaa väitellä täällä oman miehensä kanssa?

Vierailija
74/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole pesukone kärtsännyt, mutta pskastin veti itsensä oikoseen.

Olin tekemässä lähtöä töihin kun keittiöstä alkoi tulla ihmeellistä hajua ja rätinää. Sitten tulikin pakastimesta toimintasavut ja kipinää iski. Onneksi sen pistoke oli helposti saavutettavissa.

No, siitä tulikin sitten kallis palkaton vapaa, vaikka pakastimessa ei onneksi paljon ruokia ja marjoja ollutkaan. Osan niistä sai onneksi kierrätettyä leivonnassa, bioon meni vain vähän tavaraa, ja visa vinku kun uusi pakastin tuli seuraavalla viikolla. Halvalla ja helpolla päästiin silti. Tulipalo päiväaikaan rivarissa ja meilläkin 3 koiraa kotona, naapurit töissä, eikä tainnut tien toisellakaan puolella olla juuri ketään kotona eli palo ois saanut tehdä tuhojaan ihan hyvän aikaa.

En silti katko virtoja kylmälaitteista kotoo pois lähtiessä. Ja nykyään asutaan vielä kauempana asutuksesta xD

Vierailija
75/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekä tiskari että pyykkäri keittiössä eikä luonnollisesti lattiakaivoa ole. Sen sijaan on kyllä turva-allas kummankin alla. Sen pitäisi ohjata vesi keskilattialle eikä seinän viereen piiloon. En tiedä tositilanteesta sitten olisiko 3 metriä vettä jos noro ehtii ovelle asti lattiaa pitkin?DD

En ole juurikaan jättänyt pyykkikonetta pitkäksi aikaa päälle ja mennyt kauas. Korkeintaa vienyt jonkun (kouluun) t. hakenut. Pyykkäri on kai +20v vanha ja tiskari ehkä vähemmän. Tiskari on Siemens ja pyykkäri Miele.

Vierailija
76/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina jättänyt pyykki, tiskikoneen päälle, kun olen lähtenyt asioille. Tai yöksi. Noin 45 vuotta. Terveisi N60

Minä en ole koskaan.

N55

Vierailija
77/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa syttyy kymmeniä televisioita tulee vuosittain. Sen takia ehdottomasti kannattaa ottaa töpseli pois seinästä kun lähtee kotoa.

Vierailija
78/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut jääkaapin syttyneen. Pesukone ja tv paloja kaikki, mitä tiedän kodinkoneistä lähteneen.

Vierailija
79/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvaako vakuutus jos pesukone on jätetty yksin pesemään ja tulee vesivahinko tai tulipalo?

Ei korvaa. Ja heillä on tarkat laskelmat, missä ajassa pitäisi kotona ollessa huomata vesivahinko / sähkölaitteen palo.

Vierailija
80/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina jättänyt pyykki, tiskikoneen päälle, kun olen lähtenyt asioille. Tai yöksi. Noin 45 vuotta. Terveisi N60

Minä en ole koskaan.

N55

Mummon logiikalla turvavyökin on täysin turha, ikinä en ole tarvinnut.

Toivottavastib tyhmyys ei tartu ;-(