Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selvisi että mies on kohta 1,5 vuotta jättänyt pyykinpesukoneen päälle ja lähtenyt itse ulos!

Vierailija
23.07.2021 |

Minä en voi olla etätöissä, joten mies pesee perjantaisin pari ensimmäistä koneellista pyykkiä. Selvisi, että hän laittaa koneen päälle ja lähtee itse LENKILLE! Meinasin äsken saada sydänkohtauksen ja tulin melkein puhelimen läpi. Mitä jos talo palaa sillä aikaa? Mies vain sanoo että ei siinä mitään tapahdu.

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasia ne miehet usein on. Hälläväliä, ei MINULLE koskaan mitään tapahdu. Riskillä mennään. Yritä perustella miksei noin kannata toimia. Menee perille tai ei. Todennäköisesti ei. 😤

Vierailija
82/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesivahinko voi tulla, eikä vakuutus korvaa kun kone jätetty yksin pyörimään. Se lienee suurempi uhka kuin tulipalo, joka sekin tietysti mahdollinen joskaan ei kovin todennäköinen.

Vierailija
84/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se pesukone!

Vierailija
85/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneet ja astianpesukoneet voivat vähän savuta ja kipinöidä, mutta ei ne palamaan syty kun ei ole riittävästi palavaa materiaalia.

Toki jos pidät kuivia tuohia ja avointa bensa-astiaa koneen päällä, niin voi se leimahtaa.

Jotain rajaa tuohon älyttömään pelkoon. Kaikki sähkölaitteet pois seinästä kun lähtevät ulos, my ass.

Vierailija
86/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesukoneet ja astianpesukoneet voivat vähän savuta ja kipinöidä, mutta ei ne palamaan syty kun ei ole riittävästi palavaa materiaalia.

Toki jos pidät kuivia tuohia ja avointa bensa-astiaa koneen päällä, niin voi se leimahtaa.

Jotain rajaa tuohon älyttömään pelkoon. Kaikki sähkölaitteet pois seinästä kun lähtevät ulos, my ass.

Juu, jääkaappi ja pakastin, ilmalämpöpumppu ja lattialämmitys tai sähköpatterit. Hyvä tulee!

Vierailija
87/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesivahinko voi tulla, eikä vakuutus korvaa kun kone jätetty yksin pyörimään. Se lienee suurempi uhka kuin tulipalo, joka sekin tietysti mahdollinen joskaan ei kovin todennäköinen.

Pyykinpesukone kannattaa olla tilassa, jossa on lattiakaivo ja vedeneristys kunnossa, niin ei tule vesivahinkoja.

Vierailija
88/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvaako vakuutus jos pesukone on jätetty yksin pesemään ja tulee vesivahinko tai tulipalo?

Eipä korvanne mitään. Monet jättää myös koneen vesihanan auki ja lomalle jippii. Jos letku pettää niin sisällä voi olla vettä 3 metriä kun lomilta tullaan.

Kylpyhuoneen viemäri tukeutuu samaan aikaan kuin letku pettää?

No kyllä sitä vettä ehtii levitä joka paikkaan, jos jatkuvalla syötöllä tulee.

Eri

Eihän sieltä tule vettä, jos kone ei ole päällä.

Vierailija
89/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Aika usein vielä näissä tapauksissa kone on tilassa, mikä ei täytä määräyksiä ja siksi vahinko on päässyt suureksi, ts. vesieristämättömässä lattiakaivottomassa tilassa. Näistä tulee kielteinen korvauspäätös 99 % varmuudella. 

Vierailija
90/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni tietyt kodinkoneet ovat paloherkempiä kuin toiset. Kannattaisi yrittää suunnitella kotityöt niin, ettei pyykkikone ja astianpesukone jää yksin pyörimään, eivätkä varsinkaan yöllä, kun asukkaat nukkuvat. Näitä muita suhteellisen paloherkkiä ovat pienet kodinkoneet, kuten kahvinkeitin, leivänpaahdin jne. Näistähän suositellaan ottamaan pistokkeet irti kotoa poistuttaessa. Sama juttu latureilla, niitähän on kärähtänyt enemmänkin. Eikä sitä hellaakaan ole kovin mukava päälle jättää ja lähteä parin tunnin lenkille. En ole insinööri, mutta olisiko näissä erilaista sähkötekniikkaa kuin esim. kylmälaitteissa.

Kukin tyylillään, mutta rivi- ja kerrostaloasujat ovat vähän vastuussa muistakin kuin itsestään ja omasta omaisuudestaan jos jättävät kodinkoneita yksistään päälle.

Minulle on paukutettu päähän ihan pienestä saakka että pyykin- tai astianpesukoneen ollessa päällä ei lähdetä asunnosta mihinkään, koska vakuutus ei korvaa jos tulee vesivahinko. Toki meillä oli niin vanha asunto että eristykset oli mitä oli. Ilmeisesti kaikille tämä ei ole itsestäänselvää, kauhistuin aikanaan kun kämppis laittoi astianpesukoneen pyörimään ja häipyi liennolle vaikka tämä tiesi että minäkin olen juuri lähdössä moneksi tunniksi ihan muualle.

Vierailija
91/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvaako vakuutus jos pesukone on jätetty yksin pesemään ja tulee vesivahinko tai tulipalo?

Tuskin ainakaan täysmääräisesti.

Ei vaikuta korvaukseen.

Vierailija
92/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin teen ja olen tehnyt jo vuosikymmeniä.

Myös jätän uuniin ruuan hautumaan ja menen usein ulos pariksi tunniksi.

Tiskikone pyörii itsekseen.

Jos alkaa vakuutusyhtiöiden pillin mukaan tanssimaan, niin saat tanssia lopun ikääsi.

Vakuutusyhtiöhän kehottaa sulkemaan kiinteistön veden pääsulusta kadun varresta mikäli lähtee useamman päivän reissulle. 

Tuttava tuli lenkin jälkeen kotiin ja ihmetteli savua. Haudutuslämpöön jätetty uuni paahtoi täysillä, uunin termostaatti oli rikkoutunut. Onneksi ei ehtinyt vielä syttyä.

Toisen tuttavan astianpesukone syttyi palamaan, kun olivat nukkumassa.

Kolmannen pyykinpesukone rikkoontui kesken linkouksen kipinöiden lennellessä. Olivat kotona ja sähköt pois välittömästi.

On sulla paljon tuttavia. Mun tuttavista kenellekään en tiedä tapahtuneen tällaisia onnettomuuksia pesukoneen, astianpesukoneen, uunin, hellan, sähkökiukaan tai muunkaan laitteen kanssa.

Vierailija
93/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei korvaa. Ja heillä on tarkat laskelmat, missä ajassa pitäisi kotona ollessa huomata vesivahinko / sähkölaitteen palo.

Mitähän nämä ajat mahtavat olla? Itse en jätä pesukoneita koskaan päälle, kun poistun kotoa, mutta en myöskään ole kotona koko ajan vieressä päivystämässä. Saatan laittaa tiski-/pyykkikoneen päälle ja mennä katsomaan leffaa. Tuskin huomaisin, jos kone valuttaisi hiljaa vedet lattialle.

Vierailija
94/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin minäkin teen ja olen tehnyt jo vuosikymmeniä.

Myös jätän uuniin ruuan hautumaan ja menen usein ulos pariksi tunniksi.

Tiskikone pyörii itsekseen.

Jos alkaa vakuutusyhtiöiden pillin mukaan tanssimaan, niin saat tanssia lopun ikääsi.

Vakuutusyhtiöhän kehottaa sulkemaan kiinteistön veden pääsulusta kadun varresta mikäli lähtee useamman päivän reissulle. 

Tuttava tuli lenkin jälkeen kotiin ja ihmetteli savua. Haudutuslämpöön jätetty uuni paahtoi täysillä, uunin termostaatti oli rikkoutunut. Onneksi ei ehtinyt vielä syttyä.

Toisen tuttavan astianpesukone syttyi palamaan, kun olivat nukkumassa.

Kolmannen pyykinpesukone rikkoontui kesken linkouksen kipinöiden lennellessä. Olivat kotona ja sähköt pois välittömästi.

Em haluaisi olla tuttavasi…

Vierailija
95/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pesuhuoneeseen voi tulla vesivahinko?

Jos palaa niin pitää toivoa että palaa sitten kunnolla.

Vierailija
96/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pesuhuoneeseen voi tulla vesivahinko?

Jos palaa niin pitää toivoa että palaa sitten kunnolla.

Ylivuoto. Pyykkikone pitää olla lattiakaivollisessa tilassa toisin kuin astianpesukone, koska pyykkikoneen poistovesi tulee ulos suuremmalla paineella ja veden määrä on isompi. Luultavasti oikein tehdyssä pesuhuoneessa ei pyykkikone aiheutakaan vesivahinkoa, jos kosteuseritys on kunnossa, kaato on riittävä ja poistoputken halkaisija riittävä. Jos putki halkeaa, voi kerralla suihkuta vettä paljon, riippuu sitten pesuhuoneesta ehtiikö viemäri vetää vai tuleeko vesi ulos muihin huoneisiin. Mutta jos pesukone on lattiakaivottomassa tilassa, sitten vahingon määrä on suurempi ja vakuutus ei korvaa mitään, koska se on sijoitettu väärin. Tulipalo onkin pesukoneessa suurempi riski oikein sijoitettuna kuin vesivahinko, mutta syttyyhän niitä. Tosin pesukonetta riskialttiimpi on kuivausrumpu ja itse epäilen niiden paloherkkyydeksi sitä, että puhdistus on tehty huonosti tai laiminlyöty. 

Vierailija
97/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuivausrumpu syttyi tuleen, onneksi oltiin kotona.

Vierailija
98/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta korvaukseen.

Mikä vakuutusyhtiö on niin häveli, että ei vaikuta? Minulla on ollut vakuutukset kahdessa eri yhtiössä ja niiden vakuutuskirjoissa on maininta, että tiski- ja pyykkikonetta ei saa jättää valvomatta. Vieressä ei tarvitse vahtia vaan pitää olla asunnossa niiden ollessa päällä.

Vierailija
99/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta korvaukseen.

Mikä vakuutusyhtiö on niin häveli, että ei vaikuta? Minulla on ollut vakuutukset kahdessa eri yhtiössä ja niiden vakuutuskirjoissa on maininta, että tiski- ja pyykkikonetta ei saa jättää valvomatta. Vieressä ei tarvitse vahtia vaan pitää olla asunnossa niiden ollessa päällä.

Eiköhän siellä vakuutusyhtiöiden ehdoissa lue myös, että vesihanan vääntämiseen tarvitaan LVI-alan insinööri. Ja palokunnan pitää olla aina paikalla kun lämmitetään ruokaa.

Vierailija
100/107 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jättänyt pesukoneen päälle 40 v ajan, vaikka poistun kotoa. En kotona ollessanikaan istu kellarissa pyykkituvassa. Jos  siellä jotain outoa tapahtuisi, en havaitsisi, ellei kyseessä olisi räjähdys. 

Astianpesukoneenkaan vieressä en istu, sen käynnissä ollessa.