Selvisi että mies on kohta 1,5 vuotta jättänyt pyykinpesukoneen päälle ja lähtenyt itse ulos!
Minä en voi olla etätöissä, joten mies pesee perjantaisin pari ensimmäistä koneellista pyykkiä. Selvisi, että hän laittaa koneen päälle ja lähtee itse LENKILLE! Meinasin äsken saada sydänkohtauksen ja tulin melkein puhelimen läpi. Mitä jos talo palaa sillä aikaa? Mies vain sanoo että ei siinä mitään tapahdu.
Kommentit (107)
Saako jääkaapin jättää yksin päälle, siinäkin on riski syttyä palamaan kun sähkölaite on, entä pakastin?
Pitänee perua lomamatka ainakin toisen aikuisen osalta, jotta jää vahtimaan jääkaappia ja pakastinta kotiin, kun toiset matkustavat.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se voi syttyä palamaan kun on vettä täynnä
Vedet poistuu kesken ohjelman, eikä sitä vettä ole muutenkaan kuin siellä pohjalla vähän.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän kerrostalon pesutupaa, en jää sinne tunniks kykkimään ku kone pyörii 🙄
Kai siellä on palohälytin?
Meillä on pienkerrostalossa pesutupa ja hälytyksen kyllä kuulee eikä tarvitse pesukonetta vahtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas on heti aamusta mies vauhdissa. Eikö sulla tosiaan oo muuta tekemistä kuin väsätä näitä aloituksia aamusta iltaan?
En tajua miten joku voi kuvitella, että kaikki mies-aloitukset ovat jonkun yhden provoilijan kynästä. Haloo, varmaan 90 prosenttia palstalla kävijöistä on naisia, ja todennäköisesti suurimmalla osalla on mies!
Palstan ikisinkut eivät tätä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Korvaako vakuutus jos pesukone on jätetty yksin pesemään ja tulee vesivahinko tai tulipalo?
Eipä korvanne mitään. Monet jättää myös koneen vesihanan auki ja lomalle jippii. Jos letku pettää niin sisällä voi olla vettä 3 metriä kun lomilta tullaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se voi syttyä palamaan kun on vettä täynnä
Miten maapallolla voi olla maastopaloja kun niin suuri osa siitä on vettä??
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001604195.html
voi olla ettei korvaa,kerroppa ukkelille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvaako vakuutus jos pesukone on jätetty yksin pesemään ja tulee vesivahinko tai tulipalo?
Eipä korvanne mitään. Monet jättää myös koneen vesihanan auki ja lomalle jippii. Jos letku pettää niin sisällä voi olla vettä 3 metriä kun lomilta tullaan.
Kylpyhuoneen viemäri tukeutuu samaan aikaan kuin letku pettää?
Vierailija kirjoitti:
Elämä on riskinottoa.
Pesukone kyllä - saunan sähkökiuas ei.
Pesukoneita on syttynyt palamaan.
https://www.ess.fi/paikalliset/4224978
Viikko sitten kävi näin naapurissa. Eli kyllä ne ihan oikeasti voi syttyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä sitä vettä ehtii levitä joka paikkaan, jos jatkuvalla syötöllä tulee.
Eri
Jättikö se sika tosiaan pesukoneen päälle? Tiedät kyllä, mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein noin varmaan 10 vuotta. Suoraan sanottuna en ollut kuullutkaan että pesukone syttyisi palamaan. Meillä lapsuudessa maaseudulla kun oltiin aina pihalla vaikka kodinkoneet hyrräsi tuvassa. Nykyään olen hieman varovaisempi enkä ainakaan lähde kauas.
Meillä on kahdesti. Ekasta kerralla tuli ihan näkyvät lieskat ohjausyksiköstä, toisessa alkoi tulla käryä. Molemmat koneet olivat olleet noin 5v käytössä tuossa vaiheessa.
En tiedä, mikä oli palon syynä ja tästä on paljon aikaa, mutta tiedän tapauksen, jossa perheen äiti oli ok-talon pihalla ja lapset sisällä. Lapsia oli 2.
Perheen äiti oli puhalla huomannut, että sisällä onkin tulipalo. Lapset kuolivat. Hän meinasi menettää järkeni. Isoäidilläni oli merkittävä rooli, että noiden lasten äiti pystyi jatkamaan elämäänsä
Olen aina jättänyt pyykki, tiskikoneen päälle, kun olen lähtenyt asioille. Tai yöksi. Noin 45 vuotta. Terveisi N60
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokra-asunnossani on pesukoneliitäntä vessassa, jossa ei ole lattiakaivoa. Suihku on siis erillisessä tilassa. Sitä paitsi vaikka olisi lattiakaivokin, niin sitä vettähän tulee ihan solkenaan jos vesihana on jätetty auki ja pesukoneen letku pettää. Luulisi olevan ihan itsestään selvää, että se vesihana suljetaan silloin kun se ei ole käytössä. Vai onko tämä tosiaan jollekulle liian suuri vaiva?
En tajua miten joku voi kuvitella, että kaikki mies-aloitukset ovat jonkun yhden provoilijan kynästä. Haloo, varmaan 90 prosenttia palstalla kävijöistä on naisia, ja todennäköisesti suurimmalla osalla on mies!