OSTIN VAIMOLLE FARKUT
Saa nähdä miten käy. Jos ne ovat liian pienet, niin varma kommentti, että "yritätkö vihjailla jotain" jos ne on liian isot, niin "ai sinusta näyttää siltä, että mulla on noin leveä persus" tiedän, että itsemurhaa ostaa toiselle farkut. mutta kun halvalla sai todella kalliit farkut, niin riski otettava :-) myyjää ei näkynyt avuksi, enkä naistenosastolla jaksanut venailla farkkuja tsiigaas.. mikähän tuumakoko muuten olis ollu sopiva 168/63 naiselle?
Kommentit (83)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:34"]
Vähän ot, mutta mies kyseli äitienpäivän alla mun vaatekokoa, olisi halunnut ostaa lasten kanssa lahjaksi yöpaidan. Veikkaili kokoni olevan noin 46-48... Ihan kiva, kokoni on oikeasti 38, onneksi lapset askartelivat päiväkodissa sitten ihan jotain muuta sopivaa :D
(Ei tajunnut että miesten ja naisten koot menevät erillalailla tai jotain, näin yritti selittää. )
[/quote]
Joo, miesten 48 on hoikan miehen koko. Eivät miehet yleensä tiedä, että naisten 48 on ihan eri planeetalta kuin miesten 48. Kolmen nuorenmiehen äiti. :D
[/quote]
Vyötärönympärys 48? On kyllä lihavia!!
T: mies
[/quote]
Oiskohan kuitenkin paidan koko, yöpaidasta kyse...
Miesten koossa koko 48 vastaa eurooppalaisen taulukon mukaan kokoa S.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:10"]ite oon 179cm/67kg, käytän 27" farkkuja. eli hyvin tuo yksi voi mahtua kokoon 28"
[/quote]
olet 10 cm pidempi!!
Ei täs ny ehdi farkkujen väristä turista, kun on paaaaljon tärkeämpää keskusteltavaa : OMA PERSE!
Minun kokoni on kyllä yleensä 30/32! Minulla on iso takapuoli ja kapea vyötärö. Taidan olla niitä laihaläskejä. Ja painan 61 kg.
itselläni menee 27" housut, 160/53 mutta reidet löysää läskiä :D
Kamala taisto ja huuto siitä kenelle mahtuu mikäkin farkkujen vyötärökoko... Se farkkujen kokonumerohan tarkoittaa vyötärön ympärysmittaa tuumissa, kahdella samanpainoisella ihmisellä voi olla täysin erikokoiset vyötäröt keskenään, ihmisiä kun on eri muotoisia. Ei ole mikään ihme jos tuolla ketjuun vastanneella 65-kiloisella on farkuissa koko 28", eli vyötärönympärysmitta noin 71cm.
176/66 lihaksikkaat jalat harrastusten puolesta, muuten perushoikka ja farkkujen koko 30. Pitää olla että perse ja reidet mahtuu, vyötäröstä jää usein vähän löysäksi,
Ihana olet kun ostat muuten vaan tuollaisia lahjoja <3 Jos sattuvat olemaan sopivat niin se on vielä plussaa. :)
[quote author="Vierailija" time="01.08.2014 klo 14:58"]
Ei täs ny ehdi farkkujen väristä turista, kun on paaaaljon tärkeämpää keskusteltavaa : OMA PERSE!
[/quote]
:D tää on niin totta!!
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:51"]
itse olen 173 cm pitkä ja 67kg.Mulla 28 tuumaset farkut. Luulen että nausellasi on aika lähellä samaa. :)
[/quote]
Kun olin 18 v ja 173 pitkä seka 58 kilo, silloin käytin kokoa 28. Nyt käyn pumpissa ja lihasta on muillekin jakaa, enää ei mahdu kuin 30. Joskus harvoin joku malli29. Miten sinä 67 kiloisena mahdut 28 '' housuhin??
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 20:56"]
165cm ja 73kg, tuumakoko 26.
[/quote]
tätä en millään usko
Mitä ihmettä jotkut täällä vauhkoo tollasta "no ite en mahtunu 28-tuumasii ees ku mitat oli 170/50!!". Se ratkaseva tekijä on lantionkoko, siis myös luiden eikä vain läskin tai lihaksen. Itse olen 173 cm mutta omistan ilmeisesti pikkupojan lantion, sillä ollessani lihavimmillani (n. 70 kg) tuumakokoni oli 28.
Nykyään paino on 61-62 kg ja farkkujen tuumakoko 26 :-) merkin mukaan tosiaan vaihtelee, eli koko 25-27 löytyy kaapista.
vittuxmitäxpaskaa! Antasit muijalles kyrpää ni unohtuis farkut!
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 21:18"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 19:55"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:58"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:34"]
Vähän ot, mutta mies kyseli äitienpäivän alla mun vaatekokoa, olisi halunnut ostaa lasten kanssa lahjaksi yöpaidan. Veikkaili kokoni olevan noin 46-48... Ihan kiva, kokoni on oikeasti 38, onneksi lapset askartelivat päiväkodissa sitten ihan jotain muuta sopivaa :D
(Ei tajunnut että miesten ja naisten koot menevät erillalailla tai jotain, näin yritti selittää. )
[/quote]
Joo, miesten 48 on hoikan miehen koko. Eivät miehet yleensä tiedä, että naisten 48 on ihan eri planeetalta kuin miesten 48. Kolmen nuorenmiehen äiti. :D
[/quote]
Vyötärönympärys 48? On kyllä lihavia!!
T: mies
[/quote]
Oiskohan kuitenkin paidan koko, yöpaidasta kyse...
Miesten koossa koko 48 vastaa eurooppalaisen taulukon mukaan kokoa S.
[/quote]
Ap, farkut on mitoitettu tuumissa ja siinäpä se taisikin olla. Muut vaatteet on numeroitu ihan eri taulukon mukaan. Miesten 48 vastaa tosiaankin jotakin S-kokoa. Naisten 48 taas vastaa XL:ää tai XXL:ää. Esimerkiksi miehelle paitaa ostaessa minun pitää tietää miehen kaulanympärys sentteinä, samoin tärkeitä ovat hänen hartianleveytensä ja kädenpituus. Tyköistuvia vaatteita, kuten pukua varten pitää mitata ihan kaikki: vyötärö, jalanpituus, hartiat, jne. Ja kaikki mitataan sentteinä.
Ompelen itselleni vaatteita. Sitä varten joudun mittaamaan omat vartalomittani, jotta osaan valita oikeankokoisen kaavan itselleni. Tärkeimpiä ovat vyötärö, lantio ja rinnanympärys. Kaikki senttimittoina. Naisten vaatteet mitoitetaan 32:sta tai 34:stä ylöspäin. 32 on todella pienen naisen koko. Normaalikokona pidetään 38:aa, joka on naisten keskikoko.
Jotta asiat eivät olisi ihan näin yksinkertaisia, myös kengät on mitoitettu omalla periaatteellaan. Siinä taulukko on jatkuva Minulla on melko keskikokoinen jalka, 38. Yleensä naisten kenkiä valmistetaan 36- 40 välillä. Isompi- ja pienempijalkaisten naisten on vaikea löytää sopivia kenkiä tarjonnan suppeuden vuoksi.
Miesten kengännumerointi noudattaa samaa käyrää. On keskikoko, josta kengät ovat kysytyimpiä. Iso- ja pienijalkaisten miesten on vaikea löytää kivoja kenkiä, koska niitä ei oteta myyntiin tarpeeksi. Mutta tämänhän sinä tiedätkin, ap.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 17:57"]Nyt on sovitettu. Olikin aika tiukkaa mallia, eli normaalisti kuulemma 28". Mutta nämä olivat sopivat! Minusta peppu näytti todella hyvälle! :-) Ihan parikymppisen takapuolelta näyttää, ikää kuitenkin 35. Reisistä ehkä vähän tiukat, mut ei mun mielestä nekään paksuilta näytä. Ilmeisesti vaimokin piti, vaikkei valkoisista farkuista tykkää. Meinaa värjätä ne.. Vois kai sen loton käydä tekee :-) terv. Aloittaja.
[/quote]
Jee! joudut kohta lähteen vaimos kanssa 10 tunnin mittasille shoppailureissuille >:)
[/quote]
Värjäys ei vättämättä onnistu täydellisesti eli ompeleet ei aina värjäydy ja jos on paljon koristeompelua, niin ikävää jos ne jää valkoiseksi.
just joo...kyllä mä luulen että harva teistä mahtuu alle 30 tuumasiin farkkuihin noilla pituus/paino yhdistelmillä...
Siis mulle on mahtunu jotku 28 tuumaiset silloin ku painoin jotain 55 kg, ja pituutta 165. Ihan paskapuhetta että noin pienituumaiset farkut mahtuu esim. 165 cm ja yli 60 kg kokoiselle!
Nyt puhuu moni kakkaa. Mahduin itse nuorena 28 tuumaisiin farkkuihin. Olin 168cm/53 kg ja vastasin ympärysmitoiltani täysin pohjoismaista naisten mittataulukkoa.
Se, että saatte sen vararenkaan sullottua niihin koon 26 farkkuihin, ei tarkoita, että se on se teidän oikea kokonne.
Moni käyttää liian pieniä vaatteita. Lisäksi valmistajat käyttävät omia mittataulukkojaan(ei yhtenäisiä) ja tämä sotkee ihmisten päät entisestään.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 14:21"]mitäs sanotte siihen että mä nostan punttia 5x viikossa ja teen prässissä sarjoja 240 kilolla;) ja farkkujen tuumakoko 24:))
[/quote]
Sanon että sulla on pieni peppu ja olemattomat jalat. Olen käyttänyt gina tricotin 24 kokoa ja käytin xxs vaatteita myös housuissa ja painoin 43kg/160cm. En urheillut koskaan ja olin monen mielestä anorektisen laiha. Pidin peppuani tosi lättänänä ja olen vielä kapealanteinen. Eli kehosi on alavartalosta luonnostaan tosi pieni.
Onpa tullut paljon viestejä aloitukseen! Kiitos :-) Niin joku kyseli, että miksen soittanut vaimolleni.. Nooh; Yllätys.+ Vastauksena olis ollu, et ei varmana halua.. No asioita ei pidä liian vakavasti ottaa. Mut jos 169€ farkut sai 20€ nii maailma ei kaadu siihen.. Ja tarkoitushan oli hyvä.. ja tuosta värjäämisestä pitää vinkata.. (mut sen verran itsekästä, et mun mielestä valkoiset farkut on sexyt :-P ).Nyt kun asiasta tuli puhetta, niin mitä mieltä naiset ootte! Että minkä väriset farkut! terv. Aloittaja