Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potalle 2v7kk, pissaa käskystä muttei oma-aloitteisesti

Vierailija
31.07.2014 |

On nyt saatu poika käymään potalla (se ei ollut helppoa kun vuoden verran pelkäsi pottaa) ja nyt osaa pissata pyynnöstä. On sen verran eläväinen tapaus, että siihen voi mennä hetki että keskittyy asiaan, varsinkaan jos ei kovasti pissata. Kuitenkin päästää pyytäessä ihan pienenkin lirun ja jos oikein hätä niin tietysti ison. On siis oppinut idean, mikä on ihanaa :)

Eilen oli puoli päivää ilman vaippaa ja pissat tuli pottaan, kun muistin pyytää potalle! Mutta tänään en muistanut ja housuun oli päässyt..no ei siinä mitään. Mutta oppiiko lapset menemään jossain vaiheessa itse potalle kun pissattaa? Siis jos nyt aluksi häntä pyydän potalle. Lapsi ei puhu kuin muutamia sanoja, eikä niitäkään käytä aktiivisesti joten varmaan pitää vain olla potta näkösällä.. En usko että oppii pyytämään potalle sanallisesti.

Joku tunnin välein vois olla hyvä väli pyytää potalle? Mulla on kyllä toinenkin lapsi mutta en muista hänen kuivaksiopettelusta paljoa, paitsi että aika yhtäkkiä vain oppi käymään itse.. Nuoremmalla on vähän keskittymisvaikeutta joka voi vähän vaikuttaa tähän potta-asiaankin..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oppii aikanaan. Hyvä aika harjoitella potallakäyntiä on aina välittömästi ruokailun jälkeen, heti kun lapsi herää unilta, ulkoa tullessa jne.

Vierailija
2/8 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse oppinut menemään pissalle itse kun pissattaa?? :D

Meillä 3v2kk tyttö joka ollut jo todella pitkään päiväkuiva, mutta vieläkin pissalle meno on minun huolehdittava. Toisinaan lapsi sanoo itsekin että pissattaa, mutta tarvitsee minun kehoituksen potalle menoon. Ja toisinaan jos en itse ole hoksottimen hereillä se pissa tulee housuun, esim. jonkun leikin ollessa kesken tms.

Meillä muutenkin nyt voimakas uhmaikä ja pääsääntöiesti kaikki on "ei halua". Tämä aina pissalle pyydettäessäkin, vaikka näkisiki, että hänellä on pissahoppu. Mutta eiköhän hän joskus opi itsekin sinne pissalle menemään. Itse ainakin jaksan muistuttaa siitä, että hän voi mennä pissalle ilman äitiäkin kun sen kuitenkin osaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti sitten oon oppinut käymään ite aikanaan :D

Tää on niin tätä tää kuivaksiopettelu. Oon kuitenki innoissani siitä että osaa hallita rakkoaan. Aikaisemmin tuntui niin toivottomalta kun potalla vaan istuttiin ja istuttiin - nothing! Ehkä tää tästä kun vaan muistaa muistuttaa :) kännykän muistutus-toiminto ahkerassa käytössä :D kotiäidiltä tuo ajantaju vaan välillä on kadoksissa..

Vierailija
4/8 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla poika nyt 2v 9kk. Välillä pissannut pottaan ja välillä vaippaan. Nyt kun on kuumaa kyllästyn ja laitoin vaan kalsarit jalkaan. Siitä että saa pyytää parin tunnin välein potalle ja silti vaippa välillä märkä niin hän menee nyt itse potalle kun on hätä. Mä luulen että ne oppii kun ne haluaa.

Vierailija
5/8 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 1,5 v oppi käymään kutsuttaessa, sitten kparin kuukauden päästä en enään joka kerta kutsunutkaan joten housuun tuli, sitten hän hokasi että voi itse mennä pottaan kun on hätä nyt 1,7kk ei suostu pissalle kutsuttaessa kun hän itse haluaa päättää milloin käy, käy nyt siis itse. Varmaan se vaan vaatii sen että lapselle antaa mahdollisuuden tajuta asian ja ottaa itse siitä vastuuta. Silloin kun tuli lattialle vien potalle ja sanoin pottaan pissataan ei lattialle.

Vierailija
6/8 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2v joka on nyt kesän aikana oppinut itse ilmoittamaan että "pissa tuli" eli siis on aika päästä potalle. Koko alkukesä kyllä menikin sitten pyykätessä ja kyllä se vieläkin unohtuu. Kerran halusi käydä puskapissalla takapihalla ja kerra oli itse hakenut pota , tehnyt pissan ja käynyt tyhjentämässä sen. Tosin vessa piti siivota sen jälkeen. Eli antaa vaan pissailla pöksyyn niin jossain vaiheessa muistaa. .

Vierailija
7/8 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hätäile. Aiheuttaa vaan ahdistusta lapselle. Jos parin kolmen tunnin välein kutsuisit potalle.

Vierailija
8/8 |
31.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihme kyllä 2v tyttäremme menee itse potalle ja omatoimisesti jopa tyhjentää sen pönttöön :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi