Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukauden lääkekulut

Vierailija
20.08.2024 |

Kuinka paljon teillä menee lääkkeisiin per kuukausi? Kun moni vähävarainen sanoo lääkkeet isoksi menoeräksi niin mihin ihmiset syö lääkkeitä?

Itse olen vielä ainakin ollut onnekas etten tarvitse kuin satunnaisen särkylääkkeen silloin tällöin. Kauhulla mietin että jos tässä pitäisi jotain lääkitystä maksella joka kuukausi. Töissä olen mutta tiukassa on rahat.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monisairas ja ikääkin on. Lääkekatto täyttyy aina noin 6 kk kuluttua. 

Asuin ennen pitkään toisessa EU-maassa. Lääkkeet olivat todella halpoja. Täällä Soumessa sairaan kalliita!

Vierailija
2/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkekattosysteemi reseptilääkkeiden osalta takaa melko kohtuulliset lääkekustannukset kaikille. Lisäksi ovat tietenkin eriasteiset erityiskorvattavuudet. Tietysti riippuu siitä, kuinka monen ihmisen lääkkeet yhden ihmisen tuloilla on hankittava. Tavallisimmin lääkekulut eivät taida olla kovin suuret kotitaloutta kohden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkekatto (omavastuu) on tänä vuonna 626,94€. Kiva, että se on sinulle niin pieni summa, että ei tunnu missään, mutta näin työttömälle se on ihan merkittävä summa vuodessa. 

Vierailija
4/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni on n. 15 eri diagnoosia ja lääkekulut 200 euroa kuussa. Halvimman mukaan yritetään mennä ja vain pakolliset lääkkeet. Diabeteslääke on niin kallis että sitä ei oteta lainkaan, kun rahat eivät riitä.

Vierailija
5/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa. Olisi kauhea ajatuskin olla riippuvainen jostain lääkkeestä.

Vierailija
6/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isälläni on n. 15 eri diagnoosia ja lääkekulut 200 euroa kuussa. Halvimman mukaan yritetään mennä ja vain pakolliset lääkkeet. Diabeteslääke on niin kallis että sitä ei oteta lainkaan, kun rahat eivät riitä.

Olisko toimeentulotuki mitään?

Vierailija
7/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 150e verran jos ostaisin kaikki lääkkeet jotka on määrätty. Ei vaan voi joka kuukausi tuollaista summaa lääkkeisiin laittaa. Pitää puolittaa ja ottaa joka kolmas päivä. Ei se lääkekatto paljon auta. Lääkekatto pitäisi olla kuukausikohtainen. Esimerkiksi joku neljäkymppiä ja sen jälkeen loppukuun lääkkeet ilmaisia.

Vierailija
8/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkolääkäri määräsi minulle eilen biologisen lääkkeen vaikeaan astmaani. Lääke injektoidaan, yksi piikki kolmen kuukauden välein. Yhden piikin hinta on 1200 euroa. Oma vastuu on 700 euroa. Saa nähdä, keksiikö hallitus nostaa lääkekattoa......vähän pelottaa. Olen kaiken lisäksi tällä hetkellä työtön, joten eihän tässä kauheasti naurata. 

Vierailija
9/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ns omavastuu osuus ja ostetut välttämättömät lääkkeet noin 680e.

Vielä on kesää ja vuotta jäljellä. Leikkaus edessä.

N63+

Vierailija
10/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään ns omavastuu osuus ja ostetut välttämättömät lääkkeet noin 680e.

Vielä on kesää ja vuotta jäljellä. Leikkaus edessä.

N63+

Lisäys: nämä siis välttämättömiä Kela-korvattavia välttämättömiä sairauslääkjeitä. Meilahden pkl-maksut jo ulosotossa. Vuodesta vuoteen. Ennen kuolemaa.

Käyttövaraa jää max 200e/kk.  Vuokran. Sähkön. Vesimaksun. Lääkekulujen. DNA-laskun. HSL-laskun jälkeen.

Ei koskaan kampaajalla. Tarjousruokaa itsetehtynä. Joka päivä. En edes syö joka päivä. Ei oo nälkä. Ei huvita mikään. Kotona yksin.

Tulen toimeen. Mitään ei voi Helsingissä tehdä ilman rahaa.

Liikuntakyky ja vointi huono.

Vierailija
11/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isälläni on n. 15 eri diagnoosia ja lääkekulut 200 euroa kuussa. Halvimman mukaan yritetään mennä ja vain pakolliset lääkkeet.

Diabeteslääke on niin kallis että sitä ei oteta lainkaan, kun rahat eivät riitä.

OOTTEKO TYHYMIÄ?  Häh häh hää.

Älä valehtele shitti.

Ootat isäs kuolemaa.

Vierailija
12/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lääkkeet eivät ole kelakorvattavia, joten eivät kerrytä lääkekattoa. Mulla on yksi diabeteslääke, jonka maksan kokonaan itse 120+euroa/kk. Muista saan kelakorvauksen.

Vierailija
13/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Eestissä eikä mitään lääkekattoa.  Omavastuu pelkästään heti ensimmäisestä päivästä.

Minulla on  kaksi lääkettä joita otan säännöllisesti.  Joka kuukausi en joudu hakemaan mutta kummastakin maksan muutaman euron, en muista varmasti.  Koska  krooninen sairaus jota hoidetaan  sairaalan  eräässä tioetyssä yksikössä, en maksa siitä mitään. En verikokeista, en ct-kuvista jotka otetaan 6 kuukauden välein, en mistään tutkimuksista.

Vierailija
14/42 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tätä minun tietoa tarvitset ....vastaa 

Vierailija
15/42 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhtikuun jälkeen on halvemmat, kun lääkekatto täyttyy.

Vierailija
16/42 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 150e verran jos ostaisin kaikki lääkkeet jotka on määrätty. Ei vaan voi joka kuukausi tuollaista summaa lääkkeisiin laittaa. Pitää puolittaa ja ottaa joka kolmas päivä. Ei se lääkekatto paljon auta. Lääkekatto pitäisi olla kuukausikohtainen. Esimerkiksi joku neljäkymppiä ja sen jälkeen loppukuun lääkkeet ilmaisia.

Oletko tarkistanut, että lääkkeellä on tehoa tuolla tavalla otettuna? On olemassa lääkkeitä, joiden pitoisuus veressä pitäisi olla jatkuvasti jokseenkin samanlainen.

Miksi et hae alkuvuodesta toimeentulotukea lääkkeisiin siihen saakka, että lääkekatto täyttyy?

Vierailija
17/42 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 100€. Mikään lääkkeeni ei kuulu lääkekaton piiriin. 

Vierailija
18/42 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lääkkeet eivät ole kelakorvattavia, joten eivät kerrytä lääkekattoa. Mulla on yksi diabeteslääke, jonka maksan kokonaan itse 120+euroa/kk. Muista saan kelakorvauksen.

Tämä on monelle ongelma, kun joku välttämätön lääke tai hoitotarvike ei ole kelakorvattava ja eikä sitä voi vaihtaa korvattavaan. Ei sitten muuta kuin toimeentulotukea hakemaan.

Vierailija
19/42 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene lanttiakaan, koska ei ole varaa ostaa. Reseptit makaa käyttämättä.

Vierailija
20/42 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 60 v.  Kolme kertaa vuodessa ostan vitamiinipurkin. Sekin kai nykytutkimuksen mukaan turhaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi