Mun intialainen työkaveri sanoi, että suomalaiset on outoa porukkaa
Että suomalaiset ei uskalla ottaa vieraisiin kontaktia samalla tavalla kuin ulkomaalaiset. Suomalaiset ei kuulemma koskaan tervehdi toisiaan ja menevät kadun toiselle puolelle karkuun.
Jos ulkomaalainen tervehtii heitä, he säikähtävät. Jopa kavahtavat.
Ulkomaalaiset ovat kuulemma välittömämpiä, tervehditään tuntemattomiakin ja kysytään, mitä kuuluu.
Hän ihmetteli, miten suomalaiset tutustuu uusiin ihmisiin, jos he eivät koskaan tervehdi vieraita.
Kerrroin itsestäni suomalaisena olevani ujo, en tykkää halaamisesta ja en tervehdi kaikkia tuntemattomia.
Siihen mun työkaveri sanoi, että juuri tuollaisia suomalaiset on, outoja.
Myönsin olevani outo. ;-)
Kommentit (61)
Intialaiset ne vasta normaaleja ovatkin
Tähän voisin kommentoida, että omat intialaiset työkaverini ovat outoja. Tervehtivät aamulla töihin ssapuessaan jos on pakko eli katsekontaktia ei voi välttää. Työpäivän aikana keskustelevat vain keskenään, suomalaisten kanssa vain välttämättömät työasiat...
Suomaliset ovat usein puusta pudonneita juntteja.
Kansainvälinen porukka onneksi osaa small talkin -että ihan kaikkia ei tarvitse hävetä.
Kysy siltä intialaiselta että miksi he uivat ja peseytyvät samassa vedessä mihin paskovat.
Tää on aina yhtä hyvä kehäpäätelmä: menen ulkomaille, huomaan että ihmiset eivät käyttäydy kuin minä. Siispä ulkomaalaiset ovat outoja/epäkohteliaita/ujoja/kylmiä/tyhmiä.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:50"]Kysy siltä intialaiselta että miksi he uivat ja peseytyvät samassa vedessä mihin paskovat.
[/quote]
No pitää kysyä, jos seuraavan kerran näkee.
Mulle tää kaveri pulputti kokoajan jotain. Tuli viereen pöydän reunalle istuskelemaan ja pulipulipuli... ;-)
Ap
Ymmärrän. Suomesta on uutisoitu niin paljon lasten joukkoraiskauksia että itseänikin ulkomaalaisena kammottaisi!
Suomalaiset on vaan hieman varautuneita, kylmäkiskoisia. Vaikea on muuttua kun koko tämän kulttuurin edustajat käyttäytyvät paljolti siten. Minä pidän siitä että suomalaisten ei tarvi teeskennellä ylipirteitä tai mitään
Meillä duunissa inkkarit suunnilleen paskovat housuunsa kun ollaan JOHTAJAN kanssa samassa lounaspöydässä. Eli siis lähimmän esimiehen. Meillä kun se ei ole ihme, että samassa pöydässä on pomonpomonpomo.
Hän kysyi vielä, että tykkäänkö mä suomalaisesta kulttuurista, tykkäänkö asua suomessa. Vastasin, että tottakai tykkään. Miksen. ;-)
Ap
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:50"]
Kysy siltä intialaiselta että miksi he uivat ja peseytyvät samassa vedessä mihin paskovat.
[/quote] Ai niinkuin Tampereella?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:50"]
[/quote] Ai niinkuin Tampereella?
[/quote]
xD
Mun brittituttu sanoi viime viikolla, että minä olen aivan erilainen kun hän luuli. On tavannut pari suomalaista aiemmin ( Satakunnasta) ja ihmetteli mun puheliaisuutta, nauravaisuutta ja vitsailua. Muutin kuulemma hänen kuvaansa suomalaisita. Mä olenkin savolainen.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 00:03"]
Mun brittituttu sanoi viime viikolla, että minä olen aivan erilainen kun hän luuli. On tavannut pari suomalaista aiemmin ( Satakunnasta) ja ihmetteli mun puheliaisuutta, nauravaisuutta ja vitsailua. Muutin kuulemma hänen kuvaansa suomalaisita. Mä olenkin savolainen.
[/quote]
Äläs ny. Mä olen Turuust ja hauska ja puhelias ja mulla on paljon ulkomaalaisia tuttuja, joiden kanssa höpöttelen. Ai hitsi, on mulla kyllä savolaisia sukujuuria. Busted.
Ja senkin hän mainitsi, että suomalaiset kun menee linja-autoon, niin mennään vaan suoraan jurottaen omalle paikalle istumaan, ei edes vilkaita toisia.
Ulkomaalaiset tervehii jokaista jonka ohi menee paikalleen istumaan.
Ap
Uudella maaperällä alkaa nähdä hyvät puolet omasta maastaan. Ihan sama, kuin jos täältä lähdetään asumaan Intiaan alkaa viehätys karista jossain vaiheessa ja se oma maa ja kulttuuri saa eri arvostuksen tietyn ajanjakson jälkeen.
Mukava yleistys pienen sivistyneen Pohjoismaan kansasta, kun oma yli miljardin ihmisen maa on aivan sekaisin, mm. ihmisten eriarvoisuus, lainsäädäntö ja korruptio sekä nuo aivan järkyttävät raiskaustapaukset ja naisten ja lasten asema. Kyllä minä pitäisin Intiaa ja sen väkeä, josta suurin osa sallii tuon hulluuden, todella outona sanan varsinaisessa merkityksessä.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2014 klo 00:03"]Mun brittituttu sanoi viime viikolla, että minä olen aivan erilainen kun hän luuli. On tavannut pari suomalaista aiemmin ( Satakunnasta) ja ihmetteli mun puheliaisuutta, nauravaisuutta ja vitsailua. Muutin kuulemma hänen kuvaansa suomalaisita. Mä olenkin savolainen.
[/quote]
Eli kiero kuin korkkiruuvi! Savolaiset niin nähty.
No sano sille Intialaiselle kaverillesi että painuu takaisin sinne Intiaan, koska siellä jutustaisi päätellen kaikki on paremmin.
Noh, suomalaiset ei kyllä pystyis olemaan yhtä outoja kuin Intialaiset, vaikka yrittäisivät. :)