Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä naisia, jotka eivät käy kampaajalla

Vierailija
22.07.2021 |

Tiedän useammankin naisen, jotka näyttäisivät niin paljon tyylikkäämmiltä ja raikkaammilta, jos tekisivät jotain hiuksilleen säännöllisesti. Miten kukaan nainen voi viihtyä jossain harmaantuvassa hamppuisessa harjassa?

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn säännöllisesti kerran viikossa kampaajalla. Pesee ja föönaa ja useimmiten nykyään tekee letit.

Leikkautin suht pitkät hiukseni hiljattain long bob -tyyliin ja nyt kuuman tultua kaduttaa. Raitoja menen laitattamaan ensi viikolla.

Kampaajakäynti maksaa 10 e, siihen tipit päälle. Raidoitus on noin 50 e.

Mutta en asukaan Suomessa.

Vierailija
102/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on provo, mutta Suomessahan on turha kysellä mitään tällaista. Siellä ylpeillään sillä ettei koskaan tee mitään ulkonäön eteen. Suoraan sängystä, meikittä, maantienväriset suorat tasapitkät hiukset matalalla niskaponnarilla on ainoa oikea look. Tai shokkivärikananperse.

Itse tykkään laittautua jonkin verran, ja ihan vain hiusten kihartaminen laineille Suomessa herättää jo kysymyksen "miksi olet hienona?", "mihis sä oot menossa?", "mitäs täällä puunataan?". Etenkin kun laitan myös vaikkapa kesämekon ja sandaalit, vaikka lähden vain kaupungille ja ruokakauppaan. Pahoittelen etten liiku ihmisten ilmoilla pieruverkkareissa ja niskaponnarissa...

Hlpöhöpö.....tai sitten olet ollut Suomessa viimeksi 90-luvulla. Täällä kulkee kaikennäköisiä, ihan rauhassa.

- Aina hameissa

No olen juuri nytkin Suomessa kavereita tapaamassa. Olen kuullut jo kahdesti miksi olen laittautunut illalliselle: minulla olo hiukset puhtaat, uudet raidat, laineilla, kukkamekko, sandaalit ja kaunis nahkainen käsilaukku. Ja sama toistuu useita kertoja jokaisen lomani aikana.

Ihan normaalia. Ehkä kaverisi ovat körttiläisiä tai perähikiällä.

Niin minunkin mielestäni on normaalia, mutta niin vain tätä ihmetellään (mm. Tampereella ja Helsingissä). Ja jos vaikkapa Prismaan menee palloilemaan, suurin osa kansasta on verkkarikansaa (mikä on ok, mutta heidänlaisiltaan ne kommentit minun kukkamekostani tulevat).

Eivät he ihmettele, vaan eivät mitenkään keksi mitään muuta kohteliasta sanottavaa. Ja kun ilmeesi paljastaa, että kehut tekevät hyvän mielen, joten kehutaan kaksikin kertaa.

"Ai että kuinka sinulla on niin puhtaat hiukset, ja ihan raidoitettukin kai on. Ja että nahkalaukku oikein, kyllä te siellä ulkomailla sitten olette niin tyylikkäitä."

Turhaan lisäilet omiasi, mitään tuollaista ei ole sanottu.

Eikö käy? No, toistapa sitten sanatarkasti muutama kehu, jonka olet kuullut puhtaista ja vastaraidoitetuista hiuksistasi, nahkalaukustasi ja kukkamekostasi.

Ahaa, et siis ymmärtänyt lukemaasi lainkaan - minua ei ole kehuttu laittautuneesta tyylistäni. Kuten edellä kerroin. En tiedä mistä keksit että olisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt helvetti jos ei omia hiuksiaankaan osaa itse kammata.

Vierailija
104/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ennen muutaman kuukauden välein ja aina harmitti. Väristä tuli aina erilainen kuin halusin. Jos pyysin vähän vain tasaamaan latvoja, lähti pituudesta 15-20 cm.

Opettelin viimevuonna koronan takia leikkaamaan itse ja olen kehittynyt ihan kohtalaiseksi siinä. Itse asiassa tukkani on nyt kivempi kuin muistan sen ikinä olleen, juuri sellainen kuin olen aina halunnut. Ehkei mun tarvitse enää mennä kampaajalle ollenkaan.

Vierailija
105/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut onnettoman harva tukka (geneettistä), joka lisäksi on hauras. Hiukseni on mulle ns. herkkä paikka ja tuntuisi todella epämukavalle käydä näyttämässä kampaajalle. Leikkaan itse kuivia latvoja.

Vierailija
106/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin kampaajakäynnit koronapandemiaan. Tykkään kyllä olla kampaajalla pestävänä, hierottavana, leikattavana, föönattavana  ja haudehoidossa. Tukkani on ohuehko ja maantien värinen vähän kihartuva polkka. Olen opetellut leikkaamaan sen nettivideoiden avulla itse ja olen ihan tyytyväinen tulokseen...

Kunhan pandemia on ohi saatan taas käydä kampaajalla.

Vierailija
107/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkät luonnonkiharat hiukset, joille en tee muuta kuin pesen ja harhaan. Joten ne pysyvät hyvässä kunnossa. En viitsisi maksaa monta kymppiä siitä, että käyn kerran vuodessa tasoittamassa latvoja. Äitini leikkaa latvat, eikä kihartuvassa tukassa haittaa vaikka ei olisi ihan viivasuora leikkausjälki. Pienen otsurini leikkaan itse.

Vierailija
108/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin ennen muutaman kuukauden välein ja aina harmitti. Väristä tuli aina erilainen kuin halusin. Jos pyysin vähän vain tasaamaan latvoja, lähti pituudesta 15-20 cm.

Opettelin viimevuonna koronan takia leikkaamaan itse ja olen kehittynyt ihan kohtalaiseksi siinä. Itse asiassa tukkani on nyt kivempi kuin muistan sen ikinä olleen, juuri sellainen kuin olen aina halunnut. Ehkei mun tarvitse enää mennä kampaajalle ollenkaan.

Sotketko nyt kampaajan ja parturin keskenään? Nykyään ei juuri ole edes kampaamoita, toisin kun vielä 70-luvulla ja sitä ennen. Silloin oli kampaajien kulta-aikaa.

Kampaaja pesee ja kampaa hiukset ja suhauttaa hiuslakkaa hiuksiin.

Parturit taas pesevät hiukset, leikkaavat hiuksia, värjäävät jne. mutta eivät tee kampauksia, vaan se on kampaajien hommaan.

Vierailija
109/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jo lapsena traumoja kampaajalla käymisestä, koska kaikki halusivat aina ohentaa mun tukkaa. ”Hei jos vaikka vähän kevennettäisiin täältä ja täältä näin”. Olisin halunnut pitää paksun tukkani, mutta kampaajan jälkeen se oli aina silputtu. Vielä teininä he saivat minut ylipuhuttua tähän ihmeelliseen harvennusleikkaukseen, minkä seuraksena hiukseni näyttivät kynityiltä kanan perceeltä.

Vierailija
110/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät, hyväkuntoiset hiukset. Miksi tarvitsisin kampaajaa? 

Muistan kun ulkomaille muutettuani menin ekaa kertaa kampaajalle. Kampaaja kysyi että mitä haluan hiuksille tehtävän. Sanoin että haluan kasvattaa hyväkuntoiset pitkät hiukset. Kampaaja otti minimaalisen vähän pituudesta, ihan tosiaan pari milliä ja teki jonkun hoidon sekä jätti hiukset puolikuiviksi ja sanoi lopuksi minulle että tule aluksi kerran kuukaudessa ja sitten kerran puolessa vuodessa niin tehdään hiushoito sulle. Parin vuoden päästä voit tulla kerran vuodessa tai teet hoidon itse.  Älä kuivaa hiustenkuivaajalla hiuksia äläkä värjää jos haluat nopeasti hyvännäköiset hiukset. 

Eka kerta kun lähdin hyvillä mielin kampaajalta ja hiukset alkoivat näyttämään paremmilta ja pituutta kertyi. Nyt siitä on melkein 10 vuotta ja hiukset puoleen selkään asti. Luonnollisen väriset. En käy kampaajalla. Mun hiuksia kehutaan jatkuvasti silkkisiksi ja hyvännäköisiksi. Hiukset ovat yllättävän vaaleat ja kimaltelevat auringossa. Teen avokado-neem- hiusmaskin pari kertaa vuodessa latvoille. 

Sanomattakin selvää

Vierailija
111/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun keskisuuressa kaupungissa ja meillä ei taida olla ainuttakaan kampaamoa.

Kampaajan ammatti on kyllä kadonnut 2000-luvulla ja ovat todella harvinaisia ja siksi kampauksen hinnat ovat pilvissä.

Parturiliikkeitä on sitäkin enemmän, mutta hehän ovat erikoistuneet hiusten leikkaukseen ja käsittelyihin.

Olen nelikymppinen ja elämäni aikana olen käynyt pari kertaa kampaajalla ja viimeinen 2000-luvulla ja maksoi yli 200€.

Parturissa tulee kuitenkin käytyä lähes joka kuukausi.

Vierailija
112/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aah Mä rakastaisin käydä ja todellakin näyttäis hiukset paremmilta. Harmi kun ei ole koskaan rahaa mihkää

Vierailija
113/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin naisilla on enää sänki hiuksista jäljillä kun niin usein käyvät kampaajalla. Ja sitten se föönataan pystyyn tököteillä. katson aina kun sellaisen näen että tuossa menee kampaajan uhri. Ne hiukset on toki " veistokselliset mutta kun pää ei muuten ole pieni eikä siro niin on vähän hassun näköinen:)

Vierailija
114/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain jo lapsena traumoja kampaajalla käymisestä, koska kaikki halusivat aina ohentaa mun tukkaa. ”Hei jos vaikka vähän kevennettäisiin täältä ja täältä näin”. Olisin halunnut pitää paksun tukkani, mutta kampaajan jälkeen se oli aina silputtu. Vielä teininä he saivat minut ylipuhuttua tähän ihmeelliseen harvennusleikkaukseen, minkä seuraksena hiukseni näyttivät kynityiltä kanan perceeltä.

Kun on kerrankin materiaalia työstettäväksi, työstetään oikein kunnolla. Hiusteni liiallista saksimista jaksan sietää, mutta en ikinä enää päästä kosmetologeja nyppimään tuuheista kulmistani hajakarvoja värjäämisen yhteydessä. Ihastunut huudahdus "näistähän saa vaikka mitä" ei koskaan tiedä hyvää.

Vierailija
115/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pitkät, hyväkuntoiset hiukset. Miksi tarvitsisin kampaajaa? 

Muistan kun ulkomaille muutettuani menin ekaa kertaa kampaajalle. Kampaaja kysyi että mitä haluan hiuksille tehtävän. Sanoin että haluan kasvattaa hyväkuntoiset pitkät hiukset. Kampaaja otti minimaalisen vähän pituudesta, ihan tosiaan pari milliä ja teki jonkun hoidon sekä jätti hiukset puolikuiviksi ja sanoi lopuksi minulle että tule aluksi kerran kuukaudessa ja sitten kerran puolessa vuodessa niin tehdään hiushoito sulle. Parin vuoden päästä voit tulla kerran vuodessa tai teet hoidon itse.  Älä kuivaa hiustenkuivaajalla hiuksia äläkä värjää jos haluat nopeasti hyvännäköiset hiukset. 

Eka kerta kun lähdin hyvillä mielin kampaajalta ja hiukset alkoivat näyttämään paremmilta ja pituutta kertyi. Nyt siitä on melkein 10 vuotta ja hiukset puoleen selkään asti. Luonnollisen väriset. En käy kampaajalla. Mun hiuksia kehutaan jatkuvasti silkkisiksi ja hyvännäköisiksi. Hiukset ovat yllättävän vaaleat ja kimaltelevat auringossa. Teen avokado-neem- hiusmaskin pari kertaa vuodessa latvoille. 

Sanomattakin selvää

Ja mulla on pitkät, silkkiset, sileät, paksut, yksinkertaisesti upeat hiukset. Pesen ja suoristan/kiharran lähes päivittäin, käytän naamiota joka pesun yhteydessä ja värjään balayagella vaaleaksi 2-3 kertaa vuodessa. Ei käsittelemättömyys ole ainoa tie upeisiin hiuksiin.

Vierailija
116/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotketko nyt kampaajan ja parturin keskenään? Nykyään ei juuri ole edes kampaamoita, toisin kun vielä 70-luvulla ja sitä ennen. Silloin oli kampaajien kulta-aikaa.

Kampaaja pesee ja kampaa hiukset ja suhauttaa hiuslakkaa hiuksiin.

Parturit taas pesevät hiukset, leikkaavat hiuksia, värjäävät jne. mutta eivät tee kampauksia, vaan se on kampaajien hommaan.

Nyt kipin kapin katsomaan Wikipediasta, mika ero kampaajalla ja parturilla on. Jos on.

Vierailija
117/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne hiukset näyttää hyvältä tasan sen päivän kun on käynyt kampaajalla ja sitten se on ohi.

Silloin ei osaa laittaa niitä itse. Tottakai se vaatii taitoa saada ne joka kerta samannäköisksi mitä ne oli kampaajalta lähtiessä. Itse ainakin saan ne juuri samannäköisiksi kun käytän vain aikaa. Vaatii 2 x shampoopesun, hoitsikan, lämpösuojan, kunnon muotoilutuotteet, fööniharja ja fööni. Ja kerroksittain kuivaus. Ja tulee juurikin samanlainen kuin kampaajalla. Itse käyn kampaajalla n.5vko välein, tyviväri vähintään. Tällä hetkellä myös raitoja. Hiuspidennykset uusin 3kk välein.

Toiset meistä käy ihan oikeissa töissä. Ei ehdi tunteja käyttää aamuisin hiusten laittoin - puhumattakaan siitä, että kaikissa töissä hiukset eivät saa edes olla ’auki’.

Mun duunissa hiukset saa olla ihan miten vaan, mutta koska on niin paljon parempaakin tekemistä kuin hiusten kanssa vääntäminen, on mulla pitkät hiukset, joita tarvittaessa värjään itse. Helppo laittaa letille, jos tilanne vaatii ja (nyt tiedän että ärsyttää) miehetkin tykkää. Nimim. Paksut, pitkät, tummat hiukset ja 43v ikää.

Vierailija
118/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko tyyristä on käydä kampaajalla.

Tässä erään kampaamon hinnasto. Joku nutturakampaus maksaa yli 200€ ja perus 170€. Ja alle 100€ ei saa mitään.

Pesu ja föönaus lyhyet 40e

Pesu ja föönaus keskipitkät/pitkät 50e

Nopea päiväkampaus 40-60e

Juhlakampaukset alk.80e/h (tuntihinnoittelu)

Koekampaus (hahmottelu) 70e

Vierailija
119/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne hiukset näyttää hyvältä tasan sen päivän kun on käynyt kampaajalla ja sitten se on ohi.

Silloin ei osaa laittaa niitä itse. Tottakai se vaatii taitoa saada ne joka kerta samannäköisksi mitä ne oli kampaajalta lähtiessä. Itse ainakin saan ne juuri samannäköisiksi kun käytän vain aikaa. Vaatii 2 x shampoopesun, hoitsikan, lämpösuojan, kunnon muotoilutuotteet, fööniharja ja fööni. Ja kerroksittain kuivaus. Ja tulee juurikin samanlainen kuin kampaajalla. Itse käyn kampaajalla n.5vko välein, tyviväri vähintään. Tällä hetkellä myös raitoja. Hiuspidennykset uusin 3kk välein.

No juuh. Tässä yksi syy. En todellakaan jaksaisi tällaista.

Ja voi kyynel sitä rumuutta jos joku sattuu näkemään heti kun on herännyt.

Vierailija
120/135 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minimisairaseläkeläisenä minulla ei ole varaa käydä kampaajalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän