En ymmärrä naisia, jotka eivät käy kampaajalla
Tiedän useammankin naisen, jotka näyttäisivät niin paljon tyylikkäämmiltä ja raikkaammilta, jos tekisivät jotain hiuksilleen säännöllisesti. Miten kukaan nainen voi viihtyä jossain harmaantuvassa hamppuisessa harjassa?
Kommentit (135)
Mikä vika harmaissa hiuksissa? Kun harmaannun riittävästi, aion värjätä hiukset harmaiksi. Tai ainakin ottaa harmaita raitoja. Josko sillä tavalla se siirtymävaihe olisi helpompi itselle.
Mun ongelma on se, etten tiedä, millaiset lyhyehköt hiukset sopisivat paksulle 44-vuotiaalle. Nyt hiukset olkapäämitassa.
Suomalaisesta naisesta tulee suorastaan oudon vihamielinen, kun tulee puhe ulkonäköasioista. Ihan kuin se olisi jokin meriitti mitä vähemmän välittää peilikuvastaan.
Itse käyn säännöllisesti parturissa, jotta saan pidettyä siistin long bob -leikkauksen. Pukeudun myös siistin yksinkertaiseen skandityyliin. Meikkiä käytän maltillisesti. Ja voin sanoa, että rahaa minulla ei paljoa noihin kulu.
Nautin olostani, kun on huoliteltu ulkonäkö. Se ei ole keneltäkään muulta pois.
Minä olen käynyt kampaajalla viimeiksi lapsena, joskus 70-luvulla, joku kampaajaharjoittelija letitti meidän tyttöjen hiukset.
Äiti kävi pari kertaa viikossa. Hiuksiin laitettiin papinlotit ja kuivattiin jossakin pöntössä ja hiukset tuperattiin suureksi pehkoksi. Ja hiuslakka haisi todella pahalle. Isä kävi kerran kuukaudessa maksamassa "piikin". Äiti sanoi aina, kuinka maksut voi laittaa sinne piikkiin.
Silloin myöskään ymmärrä ainuttakaan Korsolaista naista. Siellä ei ilmeisesti edes ole kampaamoita koska kaikki paitsi sosiaalipalvelut ovat olemattomat ja otsatukan tasaa joku ystävätär.
Haluaisin kyllä sellaisen siistin hienon lyhyemmän mallin hiuksiin mutta sitten pitäisi käydä joka 5. viikko leikkauttamassa ja se ei ole halpaa etenkään tällaisella pienipalkkaisella naisella.
Ja miehiä joilla on turbaania muistuttava tukka, eli on niin paljon valtavasti hiuksia , ja on niitä rastoja ja nuttura kuin naisella .
Eli Samaa myös Miehistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Värjäävät, kuumarautojaw käyttävät lyhythiuksiset naiset ovat säälittäviä.
Kivat sulle. Solunsalpaajat veivät hiukset, nyt on sen verran pituutta, että saan aavistuksen omaisesti laitettua niitä.
Ei sellaista ketjua, ettei joku syöpäinen tule marttyroimaan.
Haista kuule paska!
Hiukseni ovat ohuet ja mitättömän väriset. Niistä ei saa paraskaan kampaaja mitään aikaan. Leikkaan itse hiukseni lyhyeen perusmalliin, jolloin olemattomasta tukastakin saa kuitenkin siistin ja huolitellun. Kun hiukset ovat puhtaat, siististi leikatut ja kammatut, ei hiusten ohuus tai värittömyys pilaa muuten huoliteltua ulkonäköä. Kampaajalle on turha maksaa muutaman karvan katkaisusta.
Sellaista ammattilaista ei olekaan, joka saisi minut näyttämään hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisesta naisesta tulee suorastaan oudon vihamielinen, kun tulee puhe ulkonäköasioista. Ihan kuin se olisi jokin meriitti mitä vähemmän välittää peilikuvastaan.
Itse käyn säännöllisesti parturissa, jotta saan pidettyä siistin long bob -leikkauksen. Pukeudun myös siistin yksinkertaiseen skandityyliin. Meikkiä käytän maltillisesti. Ja voin sanoa, että rahaa minulla ei paljoa noihin kulu.
Minua on kiusattu yli vuosikymmenen ajan nimenomaan vastenmielisen ulkonäön takia. Tästä syystä haluan viettää mahdollisimman vähän aikaa katsellen itseäni peilistä, koska olen kuvottava. Toki masennuksellakin on osansa siihen, etten jaksa laittautua (edes niin ettei tarvitse peilailla itseään), saati sitten että osaisin. Tottakai olisi kiva jos olisi nätti ja huoliteltu, mutta geenilotossa kävi nyt huonompi tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa jotenkin siltä, että mielestäsi sinulta on jotenkin pois, jos muut eivät halua pukeutua yksinkertaiseen skandityyliin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika harmaissa hiuksissa? Kun harmaannun riittävästi, aion värjätä hiukset harmaiksi. Tai ainakin ottaa harmaita raitoja. Josko sillä tavalla se siirtymävaihe olisi helpompi itselle.
Mun ongelma on se, etten tiedä, millaiset lyhyehköt hiukset sopisivat paksulle 44-vuotiaalle. Nyt hiukset olkapäämitassa.
Se siirtymävaihe on hauska; minulla on projekti lopuillaan. Moni raidoittaa tai värjää eli kulkee oikotietä tai jopa turvautuu huiveihin ja hattuihin, mutta minä menin näkyvintä reittiä. Kukaan ei ole katsonut tai sanonut pahasti, ajatellut ehkä on. Ihan sama, ovatko hiljaa säälistä vai pelosta. :)
Miksi käydä? Olen yhden kerran käynyt hyvällä kampaajalla. Taisi olla joku ulkomaalaistaustainen nainen joskus 2000-luvun alkupuolella... ehkä virolainen tai venäläistaustainen.
Yleensä kun kampaajalla käy, ei pitkissä hiuksissa tapahdu suurtakaan muutosta ja naisena en mitään kynittyä kananpersetukkaa halua. Eli yleensä aina lopputulos on aivan sama, ellei huonompi kuin itse leikkaisin ja värjäisin hiukseni. Miksi maksaisin siitä 100-200 euroa, kun samaan ellei jopa parempaan lopputulokseen pääsen 10 eurolla. Saan sellaisen lopputuloksen kuin haluan ja säästän vuodessa useita satoja euroja.
mitäs muiden haukkujat ovat?