Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaisilla on niin huonokuntoiset hiukset?

Vierailija
22.07.2021 |

Johtuuko vedestä, kampaajista vai eikö meidän hiuslaatu kestä käsittelyä yhtään?

Kun katsoo somevaikuttajia niin monella huonokuntoiset hiukset ja puhki värjätyt.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan just tuon takia että liian usein värjätään hiuksia, lisäksi hiusten jokapäiväinen pesu vahingoittaa hiuslaatua.

Vierailija
2/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan just tuon takia että liian usein värjätään hiuksia, lisäksi hiusten jokapäiväinen pesu vahingoittaa hiuslaatua.

Just luin Ip lehdestä tais olla iltalehti niin joku ulkomainen hiusasiantuntija sanoi että pitää pestä joka päivä hiukset? Mikä nyt sitten on oikein

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just luin Ip lehdestä tais olla iltalehti niin joku ulkomainen hiusasiantuntija sanoi että pitää pestä joka päivä hiukset? Mikä nyt sitten on oikein

Ap

Pestäänhän kasvot ja muutkin kehonosat päivittäin. Miksei hiuspohjaa myöskin? Ja vastoin yleistä luuloa, hiusten kuivaaminen föönillä rasittaa niitä vähemmän kuin "ilmakuivaus". Ihmisillä on paljon outoja uskomuksia kaikesta peseytymiseen liittyvästä..

Vierailija
4/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa melkein kaikki naiset värjäsivät ainakin ennen hiuksiaan, nyt sentään kun tummanvaaleaa väriä on alettu vähän arvostaa, monet ovat lopettaneet. Samoin hiuksia kuluttaa oman hiuslaadun vastainen taistelu eli lähinnä erilaiset lämpökäsittelyt.

Hiusten pesemättä jättäminen harvoin kenenkään hiuksia kaunistaa. Haisevia päänahkoja riittää ja kuivashampoota kuluu.

Vierailija
5/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olosuhteiden mukaan. Jos asuu esimerkiksi kuumassa maassa kaupungissa, jossa on paljon ilmansaasteita, niin toki kannattaa peseytyä päivittäin, jotta saa hien ja erilaiset päivän mittaan kertyneet epäpuhtaudet pois.

Mutta jos tukka ei ole erityisen rasvainen tai likainen, niin pesuväli kannattaa pitää harvempana, jotta ei tulisi turhan takia kuivatettua päänahkaa tai altistettua itseään kemikaaleille (mikäli käyttää sellaisia shampoita ja hoitoaineita, joissa rivikaupalla toinen toistaan jännittävämpiä valmistusaineita).

Hiusten värjäys, suoristusraudan ja muotoilutuotteiden käyttö kaikki rasittavat hiusta.

Vierailija
6/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olosuhteiden mukaan. Jos asuu esimerkiksi kuumassa maassa kaupungissa, jossa on paljon ilmansaasteita, niin toki kannattaa peseytyä päivittäin, jotta saa hien ja erilaiset päivän mittaan kertyneet epäpuhtaudet pois.

Mutta jos tukka ei ole erityisen rasvainen tai likainen, niin pesuväli kannattaa pitää harvempana, jotta ei tulisi turhan takia kuivatettua päänahkaa tai altistettua itseään kemikaaleille (mikäli käyttää sellaisia shampoita ja hoitoaineita, joissa rivikaupalla toinen toistaan jännittävämpiä valmistusaineita).

Hiusten värjäys, suoristusraudan ja muotoilutuotteiden käyttö kaikki rasittavat hiusta.

Sarjassamme outoja uskomuksia.

Vierailija
7/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusaineissa on karmeita myrkkyjä, jotka pilaavat hiukset.

Vierailija
8/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä mietin että onko myös kampaajien vika osittain? Pidetäänkö raitoja tai vaalennusta liian pitkään hiuksissa? Vai pitäisikö heidän osata sanoa milloin ei voi käsittelyä laittaa hiukseen?

Ap

Vierailija
9/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin sellainen hiuslaatu että latvat näyttää nopeasti kuivilta ja huonokuntoisilta vaikka en edes käsittele niitä.

Vierailija
10/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset, teillä on kaunis (oma) väri !

Vierailija
11/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoainetta kannattaa laittaa reilusti pyyhekuiviin hiuksiin, pieni määrä ei riitä. Ja antaa vaikuttaa jonkun aikaa.

Vierailija
12/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim vaihtareilla harvemmin on värjätty kuontalo. Suomessa taas pitää jo esiteininä aloittaa se myrkyillä läträäminen. Hiusväri ja lämpökäsittely on ne suurimmat syyt.

Vierailija
13/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen tukan yleensä päivittäin, pysyy päänahka hyvässä kunnossa. Siksihän tuota usein pesemistä suositellaankin, ettei tali ja muotoilutuotteet pääse tukkimaan päänahkaa. Tietysti itse hiuksille se ei ole paras vaihtoehto, mutta jos shampoon levittää vain päänahkaan ja käyttää hoitoainetta niin ei hiukset siitä juuri kärsi. Pari vuotta sitten pesin hiuksia paljon harvemmin, jopa ainoastaan kerran tai pari viikossa eikä kyllä tukka ollut yhtään sen parempi kunnoltaan kuin nyt. Rasvaisempi ja lirumman tuntuinen oikeastaan, ja päänahka kutisi usein.

Vierailija
14/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuslaatu, siis yksittäinen hius on niin ohut, ettei kestä voimakkaita käsittelyitä, joita kuitenkin laitetaan.

Vierailija
15/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuslaatu, jatkuva peseminen, liiallinen värjäys ja käsittely.

Olen itse pitkään koittanut pitää hiuksistani huolta, mutta olen myös onnekas siinä mielessä, että hiukseni ovat kestävämpää laatua kuin ne ihan ohuet vaaleat hiukset.

Luulen, että ilmasto vaikuttaa myös. Muutin takaisin Suomeen talvella useamman vuoden ulkomailla oleilun jälkeen. Vannon, että kaksihaaraisia ilmestyi yhtäkkiä aivan valtavasti muuton jälkeen. Kevään ja kesän tullen kaksihaaraisia on näkynyt paljon vähemmän.

Vierailija
16/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lämpökäsittele tai värjää hiuksiani. Suomalaisilla monilla on todella hento hiuslaatu (ohut yksittäinen hius) ja minulla ainakin menee muutamassa tunnissa ihan solmuille. 

Vierailija
17/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että ne shampoot on jotenkin liian vahvoja. Pesen joka toinen tai kolmas päivä ja hiukset kuivuu, kuivuu ja kuivuu. Hoitoaineet taas sitten on liian tehottomia.

Vierailija
18/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luonnostaan tosi ohuet ja hauraat hiukset, vaikken edes ole moneen vuoteen värjännyt kestovärillä. Silloin tällöin laitan Poly Colorin ruskeaa kevytväriä. En myöskään lämpökäsittele, en edes omista nykyisin fööniä. Ainoastaan uimahallissa ja joskus hotellissa föönaan hiukset. Joten omalla kohdallani ei ainakaan käsittely vaikuta asiaan, ne ovat vain aina olleet tämmöiset.

Aika monella suomalaisella on luonnostaankin jo hennot hiukset, ja mahdollinen värjääminen vielä kuluttaa tukkaa lisää. Eräällä tuttavallani on aasialaisia sukujuuria ja hänellä taas hiukset on superpaksut ja vahvat, vaikka lämpökäsittleekin niitä usein.

Vierailija
19/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ruotsalaiset käsittelee jopa enemmän tai ainakin yhtä paljon. Silti siellä pitkiä ja hyväkuntoisia hiuksia?

Ap

Vierailija
20/85 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ruotsalaiset käsittelee jopa enemmän tai ainakin yhtä paljon. Silti siellä pitkiä ja hyväkuntoisia hiuksia?

Ap

Geenit varmaan vaikuttaa. Suomalaiset ja ruotsalaiset on geneettisesti aika erilaisia kumminkin eli ellei ole omassa suvussa ruotsalaista verta (mikä varmasti on suht yleistä rannikkoseudulla) niin hiuslaatu voi hyvinkin olla ihan erilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme