Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt äkkiä APUA! millä KUUKAUTISVERITAHRAT pois lakanoista!

Vierailija
30.07.2014 |

Olen se sama joka kyseli eilen, mutta vain oman lapsen muodossa kun en kehdannut suoraan sanoa. Siis olen nuori nainen, jolla sattu pikkunen vahinko, eli kaverilta lainassa olleisiin lakanoihin (just kun muutin...) niin sattu menee kuukautisten aikana verta. Kaveri haluais nyt ne lakanat takasin, koska on ihan uudet!

Olen tässä koittanut sitä yhtä eilistä vinkkiä. Laitoin lakanan KYLMÄÄN veteen likoomaan ja sinne sekaan nesteellistä omoa, jonka pitäisi kuulemma hyvin veri tahratkin irrottaa. Olen hinkannut pesusienellä sitä lakanaa erittäin kovasti kohta puoli tuntia ja ei MITÄÄN vaikutusta! veri vähän haalistunut, mutta edelleen SELVÄT TAHRAT lakanoissa! Kaveri hakee huomenna lakanansa, joten aikaa vain huomiseen päivään.

En kehtaisi millään sanoa kaverille että olen tuhrinut nuo lakanat. :(( kerta ne oli vielä uudetkin. Joten, mitä siis teen?? nyt ihan oikeasti sitten sitä APUA, eikä mitään naureskelua!

Kiitän!

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:33"]

28, lopeta typerehtiminen. Ap ei kysy, miten pesukonetta käytetään, vaan miten veritahrat saadaan lähtemään. 

[/quote]

Lopeta itse typerehtiminen. Kuukautisveritahrat lähtevät pesukoneessa pesemällä. -28-

Vierailija
42/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:31"]

Oikeastiko et ole tähän mennessä pessyt pyykkiä pesukoneella? Minkä ikäinen olitkaan?

Nyt on korkea aika kysyä vaikka äidiltäsi ohjetta tai ihan keltä vain, sillä pyykinpesua tulet tarvitsemaan. Jos pesukoneen käyttöohjetta ei löydy, on tässä pika-apu pesukoneen käyttöön:

1. katso, että pesukoneen virtajohto on seinässä
2. avaa pesukoneen hana
2. laita lakanat pesukoneen rumpuun ja sulje rumpu + kansi (tai jos sivustatäytettävä, sulje ovi)
3. ota vaikka desilitran mitta ja annostele sillä pesuaine (isompi lokero on pesuaineelle ja pienempi huuhteluaineelle)
4. valitse ohjelma sen mukaisena mitä lakanoiden pesumerkintälapussa sanotaan. Yleensä pesukoneen pesuohjelma valintapyörylässä lukee esimerkiksi lämpötilaan tai pesuohjelmaan viittaava teksti.

[/quote]

Kiitti neuvosta! vielä kun tietäisi mihin suuntaan tuo hana pitäisi keittiössä kääntää, et onnille vai offille, kun laittaa pesukoneen pyörimään... jotta ei pääsis tapahtumaan vesivahinkoa...

Ei ole todellakaan varaa korjailla semmosia... :( yms...

[/quote]
Röllykkä! Mee ny ylilaudalle siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:32"]

Niin tuttua tuo ohivuodot! Mun ei auta kun pitää sekä tamppoonia että sidettä ja öisinkin kahden tunnin välein vaihtaa kumpikin...

[/quote]

No miten sä pystyt aina heräämään vaihtamaan molemmat? miten saat hyvin nukuttua, jos joudut toimimaan tuolla tavoin? mistä noin runsas vuoto johtuu? esim. mä en ole vielä koskaan synnyttänyt et paikat olisivat vaikka venyneet ja sitä verta pääsisi siksi tulemaan enemmän tms...

[/quote]

Idiootti. Kkvuodon runsaus ei riipu niin mitenkään paikkojen väljyydestä, vaan se on yksilöllistä siinä missä vuodon kesto ja kk-kierron pituus. Vitsit olet oikeasti pönttö tapaus...

Vierailija
44/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko et ole tähän mennessä pessyt pyykkiä pesukoneella? Minkä ikäinen olitkaan?

Nyt on korkea aika kysyä vaikka äidiltäsi ohjetta tai ihan keltä vain, sillä pyykinpesua tulet tarvitsemaan. Jos pesukoneen käyttöohjetta ei löydy, on tässä pika-apu pesukoneen käyttöön:

2. avaa pesukoneen hana
2. laita lakanat pesukoneen rumpuun ja sulje rumpu + kansi (tai jos sivustatäytettävä, sulje ovi)
3. ota vaikka desilitran mitta ja annostele sillä pesuaine (isompi lokero on pesuaineelle ja pienempi huuhteluaineelle)
4. valitse ohjelma sen mukaisena mitä lakanoiden pesumerkintälapussa sanotaan. Yleensä pesukoneen pesuohjelma valintapyörylässä lukee esimerkiksi lämpötilaan tai pesuohjelmaan viittaava teksti.

[/quote]

Kiitti neuvosta! vielä kun tietäisi mihin suuntaan tuo hana pitäisi keittiössä kääntää, et onnille vai offille, kun laittaa pesukoneen pyörimään... jotta ei pääsis tapahtumaan vesivahinkoa...

[/quote]

Kun pesukone laitetaan pyörimään, on suunta "on". Sen jälkeen kun olet ottanut pyykit pois, laita hana asentoon "off". Älä jätä pesukonettä valvomatta, joten ole paikalla kun peset pyykkiä. Tärkeää on myöskin muistaa laittaa hana "off"-asentoon kun pesukone ei ole päällä.

Vierailija
45/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:22"]

Mitä ihmeen kikkailuja... Aina on kaikki tahrat ja veret lähteneet ihan normaalisti pyykätessä ihan normaalilla pesuaineella. Voiko koneissa olla niin paljon eroja, että paskemmat koneet ei yksinkertaisesti saa tahroja irti?

[/quote]

kuivunut veri ei todellakaan lähde normaalipesussa. Kokeiltu on 30 vuoden aikana erinäisiä kertoja eri koneilla ja pesuaineilla, koska itselläni on myös todella runsaat kuukautiset ja ohivuotoja aika usein. Ihan turha siellä nyt elvistellä asiassa, josta selvästikään et tiedä mitään.

24

[/quote]

En ole hän, jolle kommentoit... Oikeastiko et ole saanut pestyä kuukautistahroja pois? Itsellänikin on ollut alusvaatteita, lakanoita ja petauspatjan suojuksia, jotka ovat olleet tahraisia. Pyykit ovat tulleet täysin puhtaiksi pesukoneessa pesun jälkeen. Yleensä käytän neljänkympin pesuohjelmaa. Pesuaineina on ollut ihan lähikaupan Ariel tai Omo. Toisinaan laitan valkoiset pyykit Vanish-pesuun. 

[/quote]ei lähde tavallisessa pesussa, jos on valkoiset lakanat ja yön aikana ehtinyt kuivua. Eri juttu, jos pääsee pesemään tuoreeltaan.

Vierailija
46/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa käyttää  tamponeja tai siteitä? 

Laita ne lakanat roikkumaan parvekkeelle ja huuda kaikille, että menetit just neitsyytesi.

Vierailija
47/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:32"]

Niin tuttua tuo ohivuodot! Mun ei auta kun pitää sekä tamppoonia että sidettä ja öisinkin kahden tunnin välein vaihtaa kumpikin...

[/quote]

No miten sä pystyt aina heräämään vaihtamaan molemmat? miten saat hyvin nukuttua, jos joudut toimimaan tuolla tavoin? mistä noin runsas vuoto johtuu? esim. mä en ole vielä koskaan synnyttänyt et paikat olisivat vaikka venyneet ja sitä verta pääsisi siksi tulemaan enemmän tms...

[/quote]

Mulla on aina ollut tosi runsaat menkat, alusta asti. En oikein kunnolla nukukkaan viikkoon kun menkat on. Kun kääntää kylkeä herää siihen tunteeseen kun "valahtaa". Nyt kun lapset on tehty yritän päästä lämpöpallohoitoon, josko sitten rauhottuis vuodotkin.

Vierailija
48/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kloriittia läntin kohdalle huuhtelu. Ei tarvitse koko lakanaa pestä. Takaan että lähtee !!!

Vierailija
49/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tosiaan kokeilisin nyt pestä siellä pesukoneessa jonkun tahranpoistoaineen kanssa ja jos ei auta ni ei auta muu kun kertoa kaverille. Tsemppiä!

Yöllisiin ohivuotoihin liittyen voi auttaa kun taittelee wc/talouspaperia persvakoon. Kuullostaa tyhmältä mut auttaa!

Vierailija
50/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:38"]

Mitä ihmeen kikkailuja... Aina on kaikki tahrat ja veret lähteneet ihan normaalisti pyykätessä ihan normaalilla pesuaineella. Voiko koneissa olla niin paljon eroja, että paskemmat koneet ei yksinkertaisesti saa tahroja irti?

[/quote]

kuivunut veri ei todellakaan lähde normaalipesussa. Kokeiltu on 30 vuoden aikana erinäisiä kertoja eri koneilla ja pesuaineilla, koska itselläni on myös todella runsaat kuukautiset ja ohivuotoja aika usein. Ihan turha siellä nyt elvistellä asiassa, josta selvästikään et tiedä mitään.

24

[/quote]

En ole hän, jolle kommentoit... Oikeastiko et ole saanut pestyä kuukautistahroja pois? Itsellänikin on ollut alusvaatteita, lakanoita ja petauspatjan suojuksia, jotka ovat olleet tahraisia. Pyykit ovat tulleet täysin puhtaiksi pesukoneessa pesun jälkeen. Yleensä käytän neljänkympin pesuohjelmaa. Pesuaineina on ollut ihan lähikaupan Ariel tai Omo. Toisinaan laitan valkoiset pyykit Vanish-pesuun. 

[/quote]ei lähde tavallisessa pesussa, jos on valkoiset lakanat ja yön aikana ehtinyt kuivua. Eri juttu, jos pääsee pesemään tuoreeltaan.

[/quote]

Jos tietäisin, että asut lähellä, voisin ottaa sun pyykit mulle. Joo, monestikaan en tuoreeltaan ole voinut pestä. Silti ovat lakanat ja muut tekstiilit puhdistuneet. Eikä kyse voi olla omista "entsyymeistäkään", sillä myös jonkun vieraan jäljiltä olen lakanoita pessyt. 

Oletko kokeillut vaikka Vanishia (sellainen valkaiseva versio)? Jos senkään jälkeen ei lähde, laittaisin kloriittia suoraan tahraan ja antaisin vaikuttaa. Sitten laittaisin uudelleen pesukoneeseen, että kloriitin haju lähtee.

Vierailija
51/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oisit heti laittanut pesukoneeseen....et saa hinkkaamalla puhtaaksi. Nyt vain opettelet sen koneen käytön!

Vierailija
52/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:46"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:32"]

[/quote]

[/quote]

Idiootti. Kkvuodon runsaus ei riipu niin mitenkään paikkojen väljyydestä, vaan se on yksilöllistä siinä missä vuodon kesto ja kk-kierron pituus. Vitsit olet oikeasti pönttö tapaus...

[/quote]

Haukkumista saan, kun koitan apua hakea...?

No neuvo mulle, miten olisin nätimmin voinut vielä pyytää apua, etten saa ketjuun yhtään haukkumisviestiä...?

Haluan kuulla. Tietää.

Vierailija
53/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:47"]

2. avaa pesukoneen hana

[/quote]

[/quote]

Kun pesukone laitetaan pyörimään, on suunta "on". Sen jälkeen kun olet ottanut pyykit pois, laita hana asentoon "off". Älä jätä pesukonettä valvomatta, joten ole paikalla kun peset pyykkiä. Tärkeää on myöskin muistaa laittaa hana "off"-asentoon kun pesukone ei ole päällä.

[/quote]

Kiitti! se on yhteydes siis tohon keittiön hanaan...

Vierailija
54/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:49"]

Etkö osaa käyttää  tamponeja tai siteitä? 

Laita ne lakanat roikkumaan parvekkeelle ja huuda kaikille, että menetit just neitsyytesi.

[/quote]

Miksi näin tekisin...?

Käytän kyllä, mutta tulee aina välillä silti läpi...

Vierailija
55/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:32"]

[/quote]

[/quote]

Mulla on aina ollut tosi runsaat menkat, alusta asti. En oikein kunnolla nukukkaan viikkoon kun menkat on. Kun kääntää kylkeä herää siihen tunteeseen kun "valahtaa". Nyt kun lapset on tehty yritän päästä lämpöpallohoitoon, josko sitten rauhottuis vuodotkin.

[/quote]

Minkälaista toi hoito on? :) joutuuko siitä maksamaan jotain? saako sitä, vaikka ei olisi lapsia vielä tehnyt?

Vierailija
56/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

24

[/quote]

Riippunee sitten ihmisestä. Minun ei ole koskaan tarvinnut tehdä mitään muuta kuin heittää koneeseen ja aina on puhdasta tullut. Johtuukohan tälläinen esim. hemoglobiinieroista tms.?? Miksi osa ihmisistä joutuu tappelemaan veritahrojen kanssa ja osan ei tarvitse käyttää mitään poppakonsteja.

Vierailija
57/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valkkaan aina ohjelmaan kylmän esipesun ja normaali 60 sen jälkeen. Eikä mitään aurinkoa, jos ei tahra lähtenyt, se sen viimeistään polttaa kiinni. Veritahrat tulisi muutenkin huuhdella tuoreeltaan.

Vierailija
58/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähtee ihan pesukoneen pesussa, kun laitan eka likoon kylmän veteen hetkeksi ja sitten Tabortia ennen koneessa pesua. Ja aina lähtenyt kuivunutkin veri niin kuukautisten jäljiltä kuin lasten nenistä öisin valunut (tätä tapahtui yhteen väliin usein).

Vierailija
59/59 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 21:12"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minkälaista toi hoito on? :) joutuuko siitä maksamaan jotain? saako sitä, vaikka ei olisi lapsia vielä tehnyt?

[/quote]

Poliklinikka tai päiväkirurginin maksu, en tiedä tarkalleen. Siinä laitetaan pallo kohtuun ja kuumaa vettä sinne joksikin aikaa, suurin piirtein näin. Sen jälkeen raskaaksi tulemisen mahdollisuus on alle 0,1% , joten ei tehdä kun vasta sitten lasten jälkeen. Joku voi oikaista tai kertoa paremmin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi