Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies menee istumaan vessaan aina kun ollaan lähdössä jonnekin ja on jo vähän kiire

Vierailija
22.07.2021 |

Joten kaikki lasten laittaminen lähtökuntoon, tavarat, eväät ym jää minulle. Istuu helposti puoli tuntia WC:ssä. Olen alkanut miettiä tekeekö tahalteen?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keittele rauhassa kahvit, lue lehteä, katsele lasten kanssa piirrettyjä - mitä nyt mieleen tekee. Selitä itsellesi, että ei ole kiire minnekään, mies on ainakin 30 min vessassa, joten sitä ehtii vaikka lukemaan lapsille satuja, varaamaan ajan autohuoltoon, lajittelemaan sukkia ja järjestelemään vaatehuonetta. Kun mies tulee vessasta, ole edelleen ihan rauhallinen ja jatka sitä jotain, mitä teit ennen kuin mies sulkeutui eriöönsä.

Jos olette selkeästi myöhässä, älä sano sitä, älä hoputa lapsia tms. vaan käyttäydy ihan kuin kaikki olisi OK. Jos mies sanoo, että on kiire ja menee valmiiksi autoon odottamaan, niin pura jo pakatut tavarat, laita eväät jääkaappiin ja ryhdy pesemään ikkunoita. Kun mies aikansa tööttäiltyään palaa sisälle ihmettelemään, että missä viivytte, niin sano, että taitaa olla pienemmän päiväuniaika.

Kun mies kysyy, että eikö me olla menossa, niin vastaat, että ne menemiset loppui siihen, kun sinä sulkeuduit paskalle.

Palstamammojen ohjeilla kyllä jokainen parisuhde kukoistaa. =D 

Oletusarvoisesti ennen tätä miehen kanssa on keskusteltu moneen kertaan siitä, että jos mies keksii yhteisen metsäretken, niin mies osallistuu retken järjestelyihin eli myös pakkaamiseen jne. Kun se ei nyt vaan tehoa (kuten ap:lla) niin sitä joko marttyyrina piikoo miehelle tai sitten opettelee uudenlaisen tavan toimia, menee epämukavuusalueelleen.

Jos mies ei ymmärrä puhetta eikä osaa ottaa osaa perhe-elämään, niin paskokoon rauhassa. Mutta ei se tarkoita, että puoliso sillä aikaa järjestää koko perheen elämysreissuja.

Kyllä se passiivisaggressiivisuus vaan pelastaa jokaisen palstamamman suhteen =D

Tämmöinenkö oma miehesi on, vai monenko miehen kokemuksella puhut? 

Mitä itse teet, kun mies joka kerta kotoalähtötilanteessa (lasten kanssa) toimii samoin eli laittaa itsensä kuntoon ja sulkeutuu sitten vessaan olettaen, että vaimo huolehtii kaiken muun? Jos miehen kanssa on asiasta keskusteltu sata kertaa eikä mene viesti perille, hän yhtä vain olettaa, että saa vapautuksen vetoamalla ulostustarpeeseensa.

Parempi vaihtoehto olisi lähteä ilman miestä! Se olisi passiivisaggressiivista ja tehokasta.

Vierailija
42/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se meni tankkaamaan. Kesti toistakymmentä vuotta, ennenkuin minä pöljä tajusin, että mitenkä homma oikein menee. Sovittiin vaikka, että mennään sukulaisten luo kylään viikonlopuksi 200 kilometrin päähän. Minä jäin kolmen tenavan kanssa pakkaamaan, kun mies suurieleisesti ilmoitti, että hän menee tankaamaan pitkää matkaa varten. Mukulat olivat syntyneet 6 vuoden sisällä. Oli siis pakattavaa vaipoista varavaatteisiin jne. 

Olisin tietenkin voinut pakata suurimman osan varusteista vaikka paria päivää ennen, mutta niin olis mieskin voinut tehdä sen tankkauksen, kun ei meillä muuten paljoa ajoja ole.

Sama juttu mökille lähdettäessä. Oletti vielä, että pakkaan hänelle kaikki uimashortseista ristikkolehteen. 

Lomamatkalle, kun menimme, niin perillä alkoi vinkua, kun en ollut pakannut hänelle aurinkolaseja mukaan. Itse ei pakannut matkalaukkuun yhtikäs mitään ja juuri ennen kuin piti aamuyöstä suunnata Seutulaan, niin eikös mennyt tankaamaan. 

Tein täyden stopin. Mihin tahansa mentiinkään, niin sillä aikaa kun viivytteli tankaamassa, niin en tehnyt yhtikäs mitään. 

Koulutus oli kuitenkin jo myöhässä. Mies kokee edelleen, että minä olen se, joka hoitaa kaikki valmistelut, siirrytään sitten minne vain. Olen alkanut vastustella, jos hän ehdottaa sukulaisvierailuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun meillä, sitten ollaan myöhässä. Usein odotellaan autossa.

Vierailija
44/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan ei ole mikään paskahätä vaan ihan tietoista härnäämistä. Meillä mennään vessaan silloin kun on hätä, eikä väkisin mitään ähräämään.

Vierailija
45/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies menee lämmittämään autoa. Eli auto käyntiin ja tepastelee itse röökillä kunnes olen pukenut lapset ja laittanut heidät autoon.

Vierailija
46/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin itseni lähtökuntoon, sanoin miehelle vessan oven läpi etten ehdi odottaa ja lähdin yksin. Mies oppi nopeasti eikä enää nyhjännyt vessassa etten jätä häntä lapsia hoitamaan.

Vierailija
47/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se meni tankkaamaan. Kesti toistakymmentä vuotta, ennenkuin minä pöljä tajusin, että mitenkä homma oikein menee. Sovittiin vaikka, että mennään sukulaisten luo kylään viikonlopuksi 200 kilometrin päähän. Minä jäin kolmen tenavan kanssa pakkaamaan, kun mies suurieleisesti ilmoitti, että hän menee tankaamaan pitkää matkaa varten. Mukulat olivat syntyneet 6 vuoden sisällä. Oli siis pakattavaa vaipoista varavaatteisiin jne. 

Olisin tietenkin voinut pakata suurimman osan varusteista vaikka paria päivää ennen, mutta niin olis mieskin voinut tehdä sen tankkauksen, kun ei meillä muuten paljoa ajoja ole.

Sama juttu mökille lähdettäessä. Oletti vielä, että pakkaan hänelle kaikki uimashortseista ristikkolehteen. 

Lomamatkalle, kun menimme, niin perillä alkoi vinkua, kun en ollut pakannut hänelle aurinkolaseja mukaan. Itse ei pakannut matkalaukkuun yhtikäs mitään ja juuri ennen kuin piti aamuyöstä suunnata Seutulaan, niin eikös mennyt tankaamaan. 

Tein täyden stopin. Mihin tahansa mentiinkään, niin sillä aikaa kun viivytteli tankaamassa, niin en tehnyt yhtikäs mitään. 

Koulutus oli kuitenkin jo myöhässä. Mies kokee edelleen, että minä olen se, joka hoitaa kaikki valmistelut, siirrytään sitten minne vain. Olen alkanut vastustella, jos hän ehdottaa sukulaisvierailuja.

Tämä nyt on jo täysin naurettavaa. Yksinhuoltajana toki pakkasin ja valmistelin kaiken itse, lapset toki myös ikätasonsa mukaisesti, mutta tankkaamista nyt ei edes tarvinut ottaa huomioon lähtövalmisteluissa. Tankkaamaan mentiin sitten samalla kun lähdettiin reissuun.

Vierailija
48/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sille vaipat.

Vierailija
49/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti paskahätä niin silloin siinä ei mene puolta tuntia vaan muutama minuutti. Jos menee puoli tuntia väkertää se paska, niin olisi yhtä hyvin voinut pidätellä siihen asti että ollaan taas vessan luona.

Minusta sinun kannattaisi puhua miehelle tuosta ihan suoraan. Että jos on pakko mennä paskalle just sillon niin senkun menee, mutta jos oli ns. väärä hälytys niin ei siellä voi tossa kohtaa istua puolta tuntia.

Munkin mies kyllä menee aina vessaan kun ollaan lähdössä johonkin mikä vähänkin jännittää, esim. sukujuhliin, lomareissulle tms. Sillä vaan on taipumusta stressimahaan. Mutta se ei tietenkään haittaa mitään, koska homma hoituu melko rivakasti.

Vierailija
50/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahalteen? Mitä murretta tuo on?

Vierailija
51/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies kysyy, että eikö me olla menossa, niin vastaat, että ne menemiset loppui siihen, kun sinä sulkeuduit paskalle.[/quote] hah. Ja niin.

Vierailija
52/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin pitäisi varmistaa, että onko edes paskalla. Entä onko muutoinkin tapana viettää vessassa pitempiä aikoja vai ainoastaan ennen lähtöä?

Vierailija
53/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki sille vaipat.

Tämä on ihan hyvä ehdotus. Pystyy siten mieskin osallistumaan normaalisti perhe-elämään.

Vierailija
54/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö istumaan vessaan myös jos talo kaipaa imurointia tai muuta kotityötä olisi tiedossa?

Vierailija
55/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tahalteen? Mitä murretta tuo on?

Samaa mietin. Googlettamalla huomasin, että HS:n toimittaja oli käyttänyt sanaa otsikossa. :D

Vierailija
56/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan voisi ennakoida ja auttaa pakkauksissa ennen vessaan menoa. Onhan toi tosi epäreilua että jättää kaiken toiselle. Perus itsekäs mies. Minä

ja minun paskahätä. Ottais vaikka vauvan sinne vessaan mukaan sitteriin, niinhän ne äiditkin tekee.

No jaa.. mulla käy noin, koska on se em. stressivatsa. Ahdistus + stressi pistää jo ennestään herkän (ibs?) mahan sekaisin. Alkaa krampit ja pahimmillaan menee vatsakin löysäksi. 

Toki en nyt puoleksi tunniksi varaa sitä vessaa vaan ramppaan siellä sitten useamman kerran lyhyen ajan sisällä.

Olen nainen.

Vierailija
57/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis aina kun ollaan lähdössä jonnekin ja ylipäänsä kun pitäisi saada kamat ja porukka kasaan, niin silloin mennään vessaan ja laitetaan ovi vielä lukkoon. Helposti menee puoli tuntia aikaa.

Vierailija
58/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskiainen

Vierailija
59/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden miehen, jolla on tuollainen tapa. Muita se tietysti ärsyttää.

Vierailija
60/62 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jätät eväiden tekemisen viimetinkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän