Mistä tunnistaa tapailun alkuvaiheessa perässä vedettävän ja passiivisen "Päätä sä" -miehen?
Aivan raivostuttava ominaisuus kumppanissa assertiivisuuden ja omien mielipiteiden puute, aloitekyvyttömyys ja haluttomuus ottaa vastuuta päätöksistä. Miten olette onnistuneet raakkaamaan tällaiset tarjokkaat pois?
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen huomaa mitä täälläkin omista mielipiteistä tulee, henkilökohtaisia hyökkäyksiä. Naisia pitäisi vain myötäillä niin kaikki menee hyvin.
Ahaa. Eli ideana on saada pidettyä nainen suhteessa tilanteessa, jossa lapamatomies tietää, että nainen ei pitäisi hänestä, jos tietäisi, millainen hän oikeasti on ja mitä ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla miehillä on mielipide. Suurin osa miehistä myös tietää että väärästä vastauksesta tulee armoton rangaistus vaikka kysymys olisi "sininen vai vihreä" eikä sillä olisi miehelle mitään merkitystä.
Oi jos saisin euron aina kun multa kysytään mielipidettä ja sitten suututaan kun sellainen annetaan.
Voi sinua parkaa! Armoton rangaistus uhkaa sinua aina kun suusi avaat! Voi miten elämäsi on hirveää, ei ihme että et voi muuta kuin maata lamaantuneena sängyn alla piilossa. Maailman pahin asia: "joku suuttuu minulle! Ei en kestä! Menen rikki!"
Vierailija kirjoitti:
Et mistään muusta kuin antamalla miehelle valintoja tehtäväksi semmoisen asian kohdalla jonka tiedät hänelle tärkeäksi.
T. Mies kenelle valtaosa asioista ei yksinkertaisesti herätä mitään mielenkiintoa, joten on oikeasti ihan yhdentekevää mitä tapahtuu.
Ainoat asiat, jotka herättää ns. sisäisen Hitlerin on ruuan laatu, liikunta ja ei välttämättön rahankäyttö. (Tuhlaaminen)
Näistä aiheista saa halutessaan sodan aikaiseksi. Jos lähtee ostamaan vaikkapa mäkkäristä ruokaa, koska ei jaksa käyttää 5minuuttia ruuanlaitossa tai haluaa ostaa itselleen uudet korkokengät, kun kaapissa on jo entuudestaan koskemattomana lojuvia kenkäpareja.
Tuollainen piheys on kyllä luotaantyöntävää. Olet sitä ihmistyyppiä jonka kanssa tosiaan tulee rahasta riitaa jatkuvasti ja kaikki menot pitäisi hyväksyttää sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Miehen kommentti: antakaa sen miehenne tehdä asioita hänen haluamallaan tavalla ja jos hän joskus uskaltautuu jotain ehdottamaan, niin älkää dumatko sitä heti. Jos miehen tekemät tai ehdottamat asiat ovat useimmiten naisen mielestä väärin tai vähintään jotain olisi voinut tehdä paremmin, ei sitten pikku hiljaa huvita enää kuin kulkea täydellisen osaajan perässä.
Sitä saa mitä tilaa.
Minä en ainakaan tilaa sinunlaistasi miestä, jota minun pitäisi hoivata koko ajan ja varmistaa että sinulla nyt on turvallinen ympäristö esittää mielipiteitäsi. Haluan aikuisen kumppanin joka ei heti mene rikki kun en innostu ihan jokaisesta hänen ideastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen kommentti: antakaa sen miehenne tehdä asioita hänen haluamallaan tavalla ja jos hän joskus uskaltautuu jotain ehdottamaan, niin älkää dumatko sitä heti. Jos miehen tekemät tai ehdottamat asiat ovat useimmiten naisen mielestä väärin tai vähintään jotain olisi voinut tehdä paremmin, ei sitten pikku hiljaa huvita enää kuin kulkea täydellisen osaajan perässä.
Sitä saa mitä tilaa.
Eli mies saa sitten myös itse sen mitä tilaa kun tuollaiseen suostuu.
Nykyisestä vinksahtaneesta paradigmasta vaarin ottava mies luulee että naiset haluavat matelevaa miestä. Nainen käytöksellään vaatii tietämättään matelevaa miestä, vaikka ei oikeasti halua matelevaa miestä eikä mieskään halua oikeasti olla mateleva mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät tiedä mitä haluavat. Ajavat yhteiskuntaa feminiiniseksi, valittavat kun toksinen ympäristö ja zeitgeist muuttavat miehen feminiiniseksi ja araksi betakoiraaksi. Työpaikoilta viedään tyttökalenterit. Härskeille vitseille suututaan. Pelkästä suun aukaisusta canceloidaan. Tätä on tilattu. Tätä on saatu.
Tarkoittaa tämä, että tosiaan lapsena putosit päällesi? Vai miten vastaus liittyy aiheeseen?
En tuhlaa aikaani feministinaisten kanssa mutta kerronpahan vain että yhteiskunta vaikuttaa myös miehiin. Feministinaiset vetävät puoleensa lapatossuja jotka kuvittelevat tietävänsä mitä nainen haluaa. Feministinainen ei ymmärrä että se on juurikin se toksinen feminismi mikä varastaa naiselta sen minkä nainen haluaa. Luodaan ketjuja joissa vihataan miehiä koska heillä ei ole munia. MOT.
Ei liity edelleenkään yhtään aiheeseen. Vai yritätkö sanoa, että sinun päättämättömyytesi ja heikkoutesi olisi naisten syy? Millä tavalla?
Emme ole olleet suhteessa emmekä koskaan tule olemaan. Hyökkäävyys ei ole naisellista; se on miesten tehtävä.
Onko se hyökkäys, kun yrittää ymmärtää jargoniasi? Rautalankaa: miten feminismi on siihen syypää, että mies on perässävedettävä nahjus, jolla ei ole mielipiteitä eikä omaa elämää?
Feministit laittoi pikkupoikia pyytelemään sukupuoltaan anteeksi tytöiltä muistaakseni jossain Australiassa. Mitäpä veikkaat, millaisia miehiä tuollaisista pojista kasvaa?
No jos ottavat aikuisuuden kynnyksellä ja aikuisena vastuun itsestään ja kasvattavat omat mielipiteensä asioista, niin ihan oikeita rehellisiä, miehisiä miehiä.
Ne vässykät just syyttää että "en voi olla rehellinen enkä mies kun sain pienenä vääränmerkkistä äidinmaidonkorviketta".
Vertaa henkistä väkivaltaa vääränmerkkiseen äidinmaitokorvikkeeseen. Typerys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla miehillä on mielipide. Suurin osa miehistä myös tietää että väärästä vastauksesta tulee armoton rangaistus vaikka kysymys olisi "sininen vai vihreä" eikä sillä olisi miehelle mitään merkitystä.
Oi jos saisin euron aina kun multa kysytään mielipidettä ja sitten suututaan kun sellainen annetaan.
Voi sinua parkaa! Armoton rangaistus uhkaa sinua aina kun suusi avaat! Voi miten elämäsi on hirveää, ei ihme että et voi muuta kuin maata lamaantuneena sängyn alla piilossa. Maailman pahin asia: "joku suuttuu minulle! Ei en kestä! Menen rikki!"
Niin, miehet katsos vihaavat draamaa. Vaikka miessukupuolta pidetäänkin ns. sotaisampana niin kyllä se vaikuttaa siltä että naiset suorastaan säkenöivät näissä konfliktitilanteissa, kuten tästäkin huomaa. Sinäkin aivan innosta piukeana riitelemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista: älä johdata suhdetta, älä itse ehdota mitään, ole vain positiivinen. Jätä mies ns. pulaan.
Jos ei ui, niin homma on selvä.
Ei se oikein ole niin yksinkertaista. Esimerkki: nainen kysyy,mennäänkö leffaan vai kotiin? Mies ei päätä, ja jos nainenkaan ei päätä, niin siinä tienristeyksessä seistään, kunnes vanhetaan.
Jälkikäteen kyllä kertoo, että hän ei olisi halunnut leffaan ja arvasi sen olevan huonon. Mutta etukäteen ei voinut tuota sanoa, ei vaikka kysyisi monta kertaa.
Paras oli, että sitten kun vihdoin pääsin hänestä eroon, jälkikäteen soitti mulle ja valitti, että minä olin hänet täysin alistanut. Kun kysyin että mikset kertonut mielipidettäsi vaan aina kysymykseen vastasit "mitä itse tahtoisit tehdä", sitten ei sanonut mitään.
Toivottavasti on löytänyt Justiinansa, ei pärjää yksin.
Tässä se virhe: ”Nainen kysyy…” eli tuossa tilanteessa kun mies ei vie mitään eteenpäin, naisen tavoite on lähteä kotiin ja sinne hän myös tähtää. Älä ehdota. Älä johdattele. Voit sen sijaan sanoa: ”Haluaisin käydä elokuvissa.” Tämä on toteamus, ja fiksu mies ymmärtää mitä tehdä.
Katsokaa kuinka moni pariskunta edes kävelee yhtä matkaa. Paljon on sitä, että joko mies painelee jossain omia polkujaan tai nainen vetää koko revohkaa.
Itse annan miehelle tilaa hiljaisesti avata ovea yms. Oletan hänen olevan mies ja hän kyllä sitten kantaa tavarat yms. Tämä ei ole muodikasta, kun ei saisi olla polaarisuutta. Mutta naisilla on vaikutusvaltaa erittäin paljon, he eivät vain osaa sitä aina käyttää.
Miehet haluavat auttaa ja olla hyödyksi. Mielestäni se on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
Minä en ainakaan tilaa sinunlaistasi miestä, jota minun pitäisi hoivata koko ajan ja varmistaa että sinulla nyt on turvallinen ympäristö esittää mielipiteitäsi. Haluan aikuisen kumppanin joka ei heti mene rikki kun en innostu ihan jokaisesta hänen ideastaan.
Ihan ohis, mutta ajatelkaapa jos mies kirjoittaisi naiselle noin. Hänhän olisi ihan kauhea sika!
Keskustelun aiheeseen ylipäätään minä sanoisin, että joustavuus ja sovinnollisuus ovat hienoja ominaisuuksia, ja on veteen piirretty viiva, milloin ne muuttuvat perässä vedettävyydeksi. Miehet ja naiset ovat harvoin aivan identtisiä kiinnostuksen kohteiltaan, saati sitten että kukaan haluaisi joka hetki samoja asioita kuin joku toinen. Olen silti iloinen aina kun mieheni lähtee minun kanssani lenkille, vaikka ehkä mieluummin töllöttäisi netflixiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et mistään muusta kuin antamalla miehelle valintoja tehtäväksi semmoisen asian kohdalla jonka tiedät hänelle tärkeäksi.
T. Mies kenelle valtaosa asioista ei yksinkertaisesti herätä mitään mielenkiintoa, joten on oikeasti ihan yhdentekevää mitä tapahtuu.
Ainoat asiat, jotka herättää ns. sisäisen Hitlerin on ruuan laatu, liikunta ja ei välttämättön rahankäyttö. (Tuhlaaminen)
Näistä aiheista saa halutessaan sodan aikaiseksi. Jos lähtee ostamaan vaikkapa mäkkäristä ruokaa, koska ei jaksa käyttää 5minuuttia ruuanlaitossa tai haluaa ostaa itselleen uudet korkokengät, kun kaapissa on jo entuudestaan koskemattomana lojuvia kenkäpareja.
Oikeasti puutut siihen jos tapailukumppanisi ostaa omilla rahoillaan kengät……….?
Tottakai? Jos se tarkoittaa, että a) puoliso ei kenkiä tule käyttämään. b) puoliso käyttää loput rahansa kenkiin joita ei tule käyttämään c) minä maksan kengät epäsuorasti, joita puoliso ei tule koskaan käyttämään koska kenkien oston jälkeen rahat on loppu ja jotain pitäisi syödä.
No miksi maksat naisen kuluja? Jätät vaan maksamatta. Aikuinen tuskin kuolee nälkään.
Mulle ei kyllä kukaan tulisi käskyttämään, mihin saan ihan itse tienattuja rahoja käyttää. Tosin en oleta kenenkään minua elättävänkään.
Kuka puhui yhtään mitään toisen elättämisestä? Kyseessä taisi olla tilanne, jossa turhanpäiväiseen tuhlaamiseen puututaan ennen kuin se edes aiheuttaa tarpeen elättää ketään.
Se että sinä et elä muiden varoilla vedettyäsi kortit limittiin ei todellakaan tarkoita, ettei maapallolta löydy ihmisiä jotka "ostelee kivoja asioita" kunnes rahat loppuu ja sen jälkeen yrittää heittäytyä muiden eläteiksi.
Mä ostaisin kymmenet kengät ihan kiusalla, jos joku yrittäisi päättää mun rahankäytöstä.
Aikuinen päättää rahoistaan itse.
Aikuinenhan tosiaan kiusallaan tekeekin asioita kun joku ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen piheys on kyllä luotaantyöntävää. Olet sitä ihmistyyppiä jonka kanssa tosiaan tulee rahasta riitaa jatkuvasti ja kaikki menot pitäisi hyväksyttää sinulla.
Edustan sitä porukkaa kenelle raha on ongelma kun sitä ei ole tai se käy vähiin oman turhamaisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miehet katsos vihaavat draamaa. Vaikka miessukupuolta pidetäänkin ns. sotaisampana niin kyllä se vaikuttaa siltä että naiset suorastaan säkenöivät näissä konfliktitilanteissa, kuten tästäkin huomaa. Sinäkin aivan innosta piukeana riitelemässä.
Sanoo mies joka vinkuu ankaran rangaistuksen pelkoa jos valitsee väärän värin :D joo, ei mitään draamailua...
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
Ei tällaiset miehet ehdota ikinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edustan sitä porukkaa kenelle raha on ongelma kun sitä ei ole tai se käy vähiin oman turhamaisuuden takia.
Ei, rahan määrä ei vaikuta tuohon. Sinä tulet pysymään tuollaisena rahasta nillittäjänä vaikka voittaisit 10 miljoonaa lotossa. Se on luonteenpiirre ja joku lapsena opittu tapa elää. Pelko siitä että asiat ei ole hallinnassa jos on liian kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
Ihan ohis, mutta ajatelkaapa jos mies kirjoittaisi naiselle noin. Hänhän olisi ihan kauhea sika!
Keskustelun aiheeseen ylipäätään minä sanoisin, että joustavuus ja sovinnollisuus ovat hienoja ominaisuuksia, ja on veteen piirretty viiva, milloin ne muuttuvat perässä vedettävyydeksi. Miehet ja naiset ovat harvoin aivan identtisiä kiinnostuksen kohteiltaan, saati sitten että kukaan haluaisi joka hetki samoja asioita kuin joku toinen. Olen silti iloinen aina kun mieheni lähtee minun kanssani lenkille, vaikka ehkä mieluummin töllöttäisi netflixiä.
Ahaa. Eli sinun mielestäsi minun pitäisi alkaa hoivata miestä kuten hän tuossa yritti kaikkia naisia ohjeistaa tekemään. Olenko sika jos ystävällisesti pyydän sinua perustelemaan, miksi minä en saa ilmoittaa hänelle että en ole missään tapauksessa kiinnostunut häntä hoivaamaan?
Ja kerrotko myös miksi et kritisoi häntä siitä, että hän syyttää naisia siitä että naiset tyrmäävät heti kaikki miehen ideat ja musertavat miehen tahdottomaksi? Ja älä väitä että hän ei syyttänt kaikkia naisia. Ei hän tuota syytöstulvaa exälleen osoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa.
naiset haluaa, että mies osaa lukea kaikki naisen ajatukset ja sitten tehdä naiselle mieluisia päätöksiä itsenäisesti. Nainen on vain vapaamatkustajana hemmoteltavana.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä mä luin? Sulle on ihan sama mitä elämässäsi tapahtuu, kunnes nainen syö väärin, ostelee väärin tai liikkuu väärin? Eli heti jos tekee jotain, mikä ei ole tervehenkisen arjalaisen ihanteen mukaista?
Eli siis sulta ei saa mitään inputtia mihinkään positiiviseen koska sulle on ihan sama, mutta jos yrittää itse tehdä jotain kivaa niin ikinä ei tiedä, suututko kun toinen harjoittaa ties mitä rappiota? Kuulostaapa aivan ihastuttavalta.
Yritit ehkä sanoa jotain muuta, mutta oikeasti sun kuvaus itsestäsi kuulosti siltä että suoritat elämää naama vakavana eikä sulla ole mielipidettä mihinkään muuhun kuin siihen, mitä partneri EI saa tehdä omalla elämällään tai rahoillaan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo mies joka vinkuu ankaran rangaistuksen pelkoa jos valitsee väärän värin :D joo, ei mitään draamailua...
No mitäpä itse tykkäisit, jos mies huutaisi päin naamaasi vastaavassa tilanteessa? Ehkäpä pitäisit miestä hulluna? Naisellehan tällainen käytös on ihan normaalia, sinustakin.
Oikeasti tuollaisen miehen tunnistaa kun luottaa omaan fiilikseensä, eikä järkeile mitään ”kyllä se on niin hyvä mies että täytyy kiinnostua”. Koska väitän että tuollaisessa miehessä ei ole tippaakaan karismaa, eikä ole sillä tavalla puoleensavetävä että haluaisit hänet lakanoiden väliin. Sen kyllä aistii, täytyy vain luottaa omaan intuitioon.
Eli mies saa sitten myös itse sen mitä tilaa kun tuollaiseen suostuu.