Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Polttarit maksavat 160e - onko nykyään ihan normaali summa?

Vierailija
30.07.2014 |

Poikaystävä osallistui kolmipäiväisiin polttareihin, jotka maksoivat 160e/hlö. Itse kauhistelin summaa, mutta kuulemma kaikkien mielestä ihan ok.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nykyään ihmiset eivät osaa tehdä mitään ilman tolkutonta rahan hassaamista? Mielikuvituksen puutetta.

Vierailija
2/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin välistä :D ton lisäksi pitäs vielä ostaa häälahjat yms. Aika kalliiksi tulee yhdet häät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala summa, mutta nykyään kaikki on kallista. Mulla menee tuollainen summa ruokakauppaan joka kerta.

Vierailija
4/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes kallis, varsinkin jos kyseessä on 3 päivän verran ohjelmaa.

Vierailija
5/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmipäiväiset polttarit, joissa oletettavasti ohjelmaa joka päivälle + tietenkin safkat joka päivä (olettaen, että sisältyivät tuohon hintaan) Niin ei yhtään paha mielestäni, sehän on vain 53.33€ per päivä

Vierailija
6/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 kolmesta päivästä ei ole kyllä kamalan paljon. Ja miehillehän nuo polttarit on yleensä ihan positiivinen tapahtuma. AV-mammat taas ei ikinä halua osallistua mihinkään, kaikki mikä ei liity omaan perheeseen on ahdistavaa pakkopullaa.

Vierailija
7/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki osallistujat sanovat, että hinta on ok, on se hinta silloin ok.

Vierailija
8/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki on niin suhteellista. Jos yhtään on ravintolassa syömistä jne. itsekin saatavaa huvitusta ja tuo summa kattaa kolmen päivän ruoat ja majoitukset niin mielestäni hinta on aika edullinen.

Mua ihmetyttää enemmänkin se, että miksi polttareihin nykyään menee 3 päivää. Ennen yksi ilta riitti. Olis aika rasittava ajatus ollut, että sinä yhtenäkin vuotena, kun 7 ystävää meni naimisiin, mulla olis mennyt 14 viikonloppua vuodesta joko häihin tai polttareihin. Mutta minä olenkin jo nelikymppinen ja tavat oli silloin eri. 

Onhan kaikki nykyään aika kallista. Ostin eilen lastenkirjan, joka maksoi 20 euroa. Olisko joku joskus ennen laittanut lapsen kirjaan 120 markkaa? No, palkatkin on nyky-Suomessa ihan eri luokkaa. Ja siitä osittain johtuukin tämä Suomen tilanne. Muualla tehdään edullisemmin. 

Vierailija
9/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 11:26"]

Miksi nykyään ihmiset eivät osaa tehdä mitään ilman tolkutonta rahan hassaamista? Mielikuvituksen puutetta.

[/quote]

Olitko kyseisissä polttareissa? Tiedätkö mihin raha meni?

Vierailija
10/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, minkä ikäisiä te olette?

Vierailija
11/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 11:33"]Onhan kaikki nykyään aika kallista. Ostin eilen lastenkirjan, joka maksoi 20 euroa. Olisko joku joskus ennen laittanut lapsen kirjaan 120 markkaa? [/quote]

Vähän ohis, mutta 20 euroa lastenkirjasta on paljon edelleenkin, kyseessä ollee uusi, kotimainen kirja? Nämä ovat aina olleet kalliita kustannustoiminnan kulurakenteesta johtuen. Uudet suomalaiset, kovakantiset aikuisten kirjat maksoivat markka-ajan lopulla hyvinkin 130-140 markkaa, muistan, kuinka opiskelijana jouduin säästämään ostaakseni kirjoja, joita olisi kirjastossa joutunut jonottamaan kuukausiakin. En ostanut tuolloin lastenkirjoja, mutta uusi kotimainen lastenkirja, esim. Mauri Kunnaksen uusin, maksoi luultavasti hyvinkin satasen kuitenkin. Inflaatiokorjattuna - ihmiset aina unohtavat, että viidentoista vuoden takaiset markkahinnat eivät ole suoraan verrannollisia - sanoisin, että kirjojen hinnat eivät ole nousseet. Kirjailijat saattavat ollakin yksiä harvoista ammattikunnista, joiden ansiot Suomessa ovat laskeneet. 

Vierailija
12/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on polttareissa katto 50 euroa.

Viime kesänä oli hyvin helppo sanoa, kun ensiksi minut pyydettiin polttariporukkaan fb.n kautta ja tätä kautta sain tietoon kaikki kutsut oli jo lähetetty enkä saanut edes kutsua häihin. Hyvin helppo oli kieltäytyä osallistumasta polttareihin, jotka maksoivat 150 eurosta ylöspäin. Kaaso kehtas vielä laittaa tilinumeron ja isohkon summan, en muista, olisko ollut 100 euroa, kun tein oharin.

Kirjoitin todella ikävän viestin, jossa ilmoitin minä en ole ikinä edes ilmoittanut osallistuvani polttareihin enkä ikinä eläessään maksaisi vaikka osallistuisin noin paljoa. Ja vaikka polttarit olisivat ilmaiset, en osallistuisi,koska en ole saanut hääkutsuakaan.

Vierailija
13/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei oo 160 euroa kolmepäiväistä polttareista mitään! Itse olin juuri yhden päivän polttareissa jotka maksoivat 110 euroa per pää - kymmen henkeä

Vierailija
14/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 11:54"]Mulla on polttareissa katto 50 euroa.

Viime kesänä oli hyvin helppo sanoa, kun ensiksi minut pyydettiin polttariporukkaan fb.n kautta ja tätä kautta sain tietoon kaikki kutsut oli jo lähetetty enkä saanut edes kutsua häihin. Hyvin helppo oli kieltäytyä osallistumasta polttareihin, jotka maksoivat 150 eurosta ylöspäin. Kaaso kehtas vielä laittaa tilinumeron ja isohkon summan, en muista, olisko ollut 100 euroa, kun tein oharin.

Kirjoitin todella ikävän viestin, jossa ilmoitin minä en ole ikinä edes ilmoittanut osallistuvani polttareihin enkä ikinä eläessään maksaisi vaikka osallistuisin noin paljoa. Ja vaikka polttarit olisivat ilmaiset, en osallistuisi,koska en ole saanut hääkutsuakaan.

[/quote]

Samanlainen kokemus. Ei kiinnosta maksaa yhtään polttareista, jos ei kutsuta häihinkään. Pitää olla tosi läheinen ystävä että jaksan niitä iänikuisia morsiussaunoja, taikoja, leikkejä muutenkaan.

Vierailija
15/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menny aivan älyttömäksi nuo polttarihommat. Tuntuis niin vaivaannuttavalta, jos kaverit ois mua varten järkänneet jotain, joka ois maksanu niille kauheesti. Sekin vielä, että jos kaikki ei osallistu niihin aktiviteetteihin, vaan ne on pelkästään morsiammelle, muut kattoo vierestä.

No joo, minä en oo oikea ihminen sanomaan oikeen mitään näistä polttareista, kun en niitä minään pidä. Omat häät haluan viettää mieheni kanssa kahdestaan, eli ei juhlia eikä kaasoja, eikä siis polttareitakaan.

Tiedän, että joillekin ystäville polttarit on tärkeät, joten niihin haluan osallistua ja pitää hauskaa. Ja yritän unohtaa sen karmaisevan rahanmenon :)

Vierailija
16/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 11:29"]

160 kolmesta päivästä ei ole kyllä kamalan paljon. Ja miehillehän nuo polttarit on yleensä ihan positiivinen tapahtuma. AV-mammat taas ei ikinä halua osallistua mihinkään, kaikki mikä ei liity omaan perheeseen on ahdistavaa pakkopullaa.

[/quote]

Erittäin hyvin kiteytetty!

Vierailija
17/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen ettei ne polttarit ole pelkästään morsiamen/sulhasen juttu, vaan tuo raha on samalla panostus myös itseeni. Ihan mielelläni maksaisin 160e pitkästä viikonlopusta, johon olisi etukäteen suunniteltu ohjelmat ja olisi hyvä porukka kasassa. (Meidän kaveripiirissä minä olen aina se joka kerää porukan kasaan ja keksii tekemiset ja suunnittelee.)

Oletan siis että myös muut menevät polttareihin pitämään hauskaa ja nauttimaan olostaan. Varmaksi en toki voi tietää kun en ole koskaan sellaisissa ollut.

Vierailija
18/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla numeron 18 kanssa. Jos minulla menisi lomaviikonloppuna kodin ulkona vain 160 euroa kolmessa päivässä ja olisi joka päivä jotain erityistä tekemistäkin, niin minusta se olisi aika vähän.

Tosin tuskin lähtisin kolmen päivän polttareihin hinnasta riippumatta.

Vierailija
19/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuin itse 6-päiväisiin polttareihin, jotka maksoivat 1300€/osallistuja plus jotain kuluja. Eihän niihin pakko ole mennä - meillä ainakin tuo oli ihan ok. Normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, joille polttarit olivat hyvä "tekosyy" pieneen lomaan yhdessä.

Vierailija
20/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 11:34"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 11:26"]

[/quote]

Olitko kyseisissä polttareissa? Tiedätkö mihin raha meni?

[/quote]

En ollut kyseisissä polttareissa. En tiedä mihin raha meni.