Toivon asiallisia vastauksia. Jos mahdollisten oireiden vuoksi pelkäät ottaa koronarokotetta
niin eikö itse tauti pelota? Long covid? Kysyn tätä siis ihan vilpittömstä mielenkiinnosta. En ole kiinnostunut salaliittoteorioista joten toivon ettei tähän ketjuun nyt tule mikrosiru-valtaeliitti jne. juttua (huttua).
Kysymys oli siis heille jotka jättävät, tai harkitsevat, rokotteen skippaamista mahdollisten oireiden vuoksi.
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kylläkin kuollut rokotteeseen ihmisiä. Kukahan muistaisi luvun, olikohan jotain yli 50?
thl tilastoi että sata ihmistä on kuollut joskus sen jälkeen kun ovat saaneet rokotuksen
yhtään näistä kuolemista ei ole voitu yhdistää rokotteeseen
kuolleiden keski-ikä on yli 80v joten pikaisesti voi päätellä että ne on kuolleet lähinnä vanhuuteen
Koronaan kuolleiden keski-ikä taitaa olla samaa luokkaa. Joten siitä voi vetää ihan saman johtopäätöksen, että ovat kuolleet lähinnä vanhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kylläkin kuollut rokotteeseen ihmisiä. Kukahan muistaisi luvun, olikohan jotain yli 50?
thl tilastoi että sata ihmistä on kuollut joskus sen jälkeen kun ovat saaneet rokotuksen
kuolleiden keski-ikä on yli 80v joten pikaisesti voi päätellä että ne on kuolleet lähinnä vanhuuteen
Fimean sivuilta: Vaikka heidän katsotaan menehtyneen pitkälle edenneisiin perussairauksiin tai niiden komplikaatioihin, rokotteen mahdollista myötävaikuttavaa roolia ei voida täysin poissulkea. Useammasta ilmoituksesta odotetaan lisätietoja tapahtumien kulusta ja potilaan perussairauksista.
https://www.fimea.fi/tietoa_fimeasta/koronavirus-covid-19-/koronarokott…
aivan kuten sanoin:
mitään yhteyttä rokotteen vaikutuksesta kuolemiin ei ole löydetty
Vierailija kirjoitti:
En ole rokotevastainen, olen ottanut sikapiikin ja influenssa- ym. rokotteet. Tämä on ensimmäinen kerta kun epäilyttää rokotteen turvallisuus. Rokotefirmat on vapautettu vastuusta ja haittailmoituksia on raportoitu todella paljon eri maissa, myös Suomessa. Ajattelin ensin että tottahan otan rokotteen mutta mieli on muuttunut tässä painostuksessa sekä tiedon lisääntyessä siitä että rokotusten teho hiipuu nopeasti. Lisäksi yksi tuttava joutui rokotuksesta tulleiden sivuoireiden takia sairaalaan.
Odotan turvallisempaa lääkettä tautiin, sellainen on toki tulossa kun korona on satojen miljardien bisnes. Long covidista taikka taudista en ole huolissani sillä osaan suojautua. Jos käy huono tuuri ja sairastun niin minkäs sillekään voi. Elämä on riski, joka hetki.
ei minua oikeastaan kiinnosta paskankaan vertaa elätkö vai et
mutta minua vituttaa suuresti se että kun sinut kuskataan sairaalaan minulta varastetaan rahat hoitoasi varten
ja tämän pitäisi vituttaa kaikkia rehellisiä kansalaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronaan kuolleiden keski-ikä taitaa olla samaa luokkaa. Joten siitä voi vetää ihan saman johtopäätöksen, että ovat kuolleet lähinnä vanhuuteen.
koronaan kuolleet ovat kuolleet koronan oireisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole rokotevastainen, olen ottanut sikapiikin ja influenssa- ym. rokotteet. Tämä on ensimmäinen kerta kun epäilyttää rokotteen turvallisuus. Rokotefirmat on vapautettu vastuusta ja haittailmoituksia on raportoitu todella paljon eri maissa, myös Suomessa. Ajattelin ensin että tottahan otan rokotteen mutta mieli on muuttunut tässä painostuksessa sekä tiedon lisääntyessä siitä että rokotusten teho hiipuu nopeasti. Lisäksi yksi tuttava joutui rokotuksesta tulleiden sivuoireiden takia sairaalaan.
Odotan turvallisempaa lääkettä tautiin, sellainen on toki tulossa kun korona on satojen miljardien bisnes. Long covidista taikka taudista en ole huolissani sillä osaan suojautua. Jos käy huono tuuri ja sairastun niin minkäs sillekään voi. Elämä on riski, joka hetki.
mutta minua vituttaa suuresti se että kun sinut kuskataan sairaalaan minulta varastetaan rahat hoitoasi varten
Kuulostatpas sä katkeralta ihmiseltä. Tuollaista on vaikea ottaa mitenkään tosissaan.
-eri
No mulla ehkä oli se jo silloin ihan alussa, ehkä olen jopa sairastanut sen ainakin kahteen kertaan ja olen kärsinyt erilaisista oireista siitä asti.
Pelkään rokotetta ja etenkin sitä, jos se tulee pakolliseksi. Koska en halua enää yhtään lisää mitään mikä saattaisi kuormittaa elimistöäni yhtään nykyistä enempää. Koronalta pystyy suojautumaan halutessaan, rokotteen haitoilta ei.
Vierailija kirjoitti:
En ole foliohattuilija ja olen ottanut kaikki perinteiset rokoteohjelman mukaiset rokotteet ja en muutenkaan kieltäydy länsimaalaisen terveydenhuollon hoitomuodoista. Ns. sikapiikkikohu horjutti kuitenkin luottamustani uusiin, pitkällä aikavälillä testaamattomiin rokotteisiin. Lisäksi yleinen sekava, painostuksenomainen ja propagandamainen tiedotus liittyen itse tautiin sekä rokotteeseen on horjuttanut edelleen luottamustani siihen että rokote on riskittömämpi kuin taudin saaminen.
Pidän ajankysymyksenä milloin saan koronan, sillä en systemaattisesti välttele ihmiskontakteja. En kuitenkaan pelkää koronaa sillä en ole riskiryhmässä. Aina on mahdollisuus että on se epäonnekas joka kuolee vuosi-influenssaan, mutta pidän riskiä sen verran pienenä ettei se ole sosiaalisten kontaktien minimoimisen arvoista.
En halua olla koe-eläini rokotteelle. Olen kuitenkin avoin rokotteen ottamiselle tulevaisuudessa kun taudista, rokotteesta ja sen pidemmän ajan hyödyistä sekä haittavaikutuksista on enemmän dataa.
Minäkin olisin jäänyt odottamaan vuodeksi tai pariksi rokotetta, jos mulle eiolisi aloitettu sytostaatithoitoa. Riskini saada koronatartunta oli ennen uutta lääkitystä pieni, koska teen etätöitä ja tilaan kaikki ostokseni verkkokaupoista kotiinkuljetuksella. Käyn vain koiran kanssa ulkona. Sytostaattihoidon vuoksi joudun kuitenkin liikkumaan välillä joukkoliikennevälineillä, käymään labratutkimuksissa sekä lääkärissä, joten sen vuoksi otin rokotteen.
No jaa, kaikessa on riskinsä. Mun täti meni lonkkaleikkaukseen ja kuoli siihen, tämä rokoteasia on molemmilta puolin ihmisten yritystä kontrolloida jotain mitä ei voi kontrolloida. Ihmisillä on erilaisia tilanteita, itse olen riskiryhmäläinen joten otan mielummin riskin rokotteen kuin koronan kanssa. Jollain muulla ehkä toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä pelkää, ei sinun sossumasseistasi mene centtiäkään kenenkään sairaslahoitoon, joten turhaan keuhkoat.
En usko salaliittoihin itsekään, mutta kieltämättä on omituista, että taas tässäkin aloituksessa käytetään virheellisiä ja epätarkkoja termejä kun kyseessä on rokotteet. Aivan kuin olisi tarkoitus vähätellä, hämätä ja hämmentää rokotteiden ongelmallisuudesta käytävää keskustelua.
Rokote ei aiheuta oireita.
Rokote aiheuttaa HAITTAVAIKUTUKSIA.
Onhan se vähemmän vaarallisen kuuloista puhua rokoteoireista rokotehaittojen sijaan. Silti ihmetyttää, että todellako aikuinen ihminen, jolla menee puurot ja vellit näin lahjakkaasti sekaisin, olisi kykenevä itse tekemään päätöksen rokotteen ottamisesta tai ottamatta jättämisestä, saati sitten lastensa rokottamisesta.
Kärjistetty esimerkki, mutta rokote päätetään ottaa koko perheelle, kun naapurin Kirsikin sanoi, ettei tullut rokotteesta mitään oireita vaan ne on ihan höpöpuheita. Kukaan täysivaltainen ihminen ei tietenkään ole todellisuudessa näin yksinkertainen ja kykenee kyllä ajattelemaan omilla aivoillaan, mutta varmasti on niitäkin, joita valitettavasti pystyy ohjailemaan tällaisilla keinoilla.
Ei ole myöskään selvää, ehkäiseekö rokote edes long covidia...
Tämä massiivinen koronahypetys ja rummutus rokotteen turvallisuudesta aiheuttaa suurta epäluuloa. Samaan aikaan maalataan tautia todellisuutta pahemmaksi.
Propagandakamppanjointi on osoittanut käyttäneensä kaikki psykologiseen vaikuttamiseen soveltuvat keinot hyväkseen. Mitään niistä tietävät ovat varmasti kerta toisensa jälkeen puistelleet päätään ja vetäneet paperille yhden viivan lisää.
Siihen päälle vielä maailma esiintyneet pienet lahjat rokotuksiin suostuneille ja vielä tämän lisäksi joissain maissa esiintyneet päätökset tehdä rokotus käytännössä pakolliseksi lkaikille.
Miksi siis en luota?
Vierailija kirjoitti:
No mulla ehkä oli se jo silloin ihan alussa, ehkä olen jopa sairastanut sen ainakin kahteen kertaan ja olen kärsinyt erilaisista oireista siitä asti.
Pelkään rokotetta ja etenkin sitä, jos se tulee pakolliseksi. Koska en halua enää yhtään lisää mitään mikä saattaisi kuormittaa elimistöäni yhtään nykyistä enempää. Koronalta pystyy suojautumaan halutessaan, rokotteen haitoilta ei.
se tulee väkisinkin pakolliseksi jos rokotekattavuus ei ole riittävän suuri
missään ei ole varaa maksaa rokotetta välttelevien loisten sairaalakuluja
https://www.is.fi/uutiset/art-2000008139742.html
"Todennäköisemmin se tarkoittaa myös sitä, että myös taudin muu oirekuva jää lievemmäksi. Voidaan tavallaan ajatella, että oireet ovat todennäköisesti samat, mutta ne ovat lievempiä, Järvinen sanoo.
JÄRVISEN mukaan mitkään tietyt oireet eivät suoranaisesti rokotuksen jälkeen poistu. Rokotuksen vaikutuksista taudin pitkäaikaisiin oireisiin ei myöskään ole tällä erää tietoa.
– Itse uskon ja toivon, että rokote vähentäisi myös taudin pitkäaikaisia oireita, mutta siitä emme saa vielä pitkään aikaan tietää, Järvinen sanoo."
Nyt kun halutaan lähteä rokottamaan lapsia ja nuoria: heihin kohdistuva pelottelu ja suostuttelu on lisääntynyt. Lehdet ovat täyttyneet heitä koskevista uutisoinneista.
Kyllä vaikuttaa koko uutisointi epäilyttävältä.
Tää loppuu heti kun lopetatte testeissä juoksemisen.
Yksi kaverini saikuttaa aina huonosti nukutun yön tai ihan vaan vitutuksen takia. Lääkärille luettelee noita lehdissä mainittuja long covidin oireita.
.
Paljon on valhetta. En usko mihinkään variantteihin.
Tarkoitus on pelotella ihmisiä.
Flunssaa on aina ollut.
Katsokaa faktoja: sairaaloissa tosi vähän k-potilaita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se tulee väkisinkin pakolliseksi jos rokotekattavuus ei ole riittävän suuri
missään ei ole varaa maksaa rokotetta välttelevien loisten sairaalakuluja
Mitäpä, jos tietyllä aikavälillä rokote aiheuttaa tauteja ja oireita. Meinaatko niiden hoitamisen olevan ilmaista?
Lähde?
Samalla voisit toimittaa lähteen sille, että fimealle raportoiduista 96 kuolemantapauksesta yhdelläkään ei ole syy-seuraus suhdetta henkilön kuolemaan.
En pidätä hengitystäni odottaessani.